adikpl1 257 Napisano Luty 9, 2018 Zaawansowany 257 4525 Oczywiście konstrukcja silnika UR3 czyli takiego jak w Forterra podobna jest do silników Martin Diesel, wszak silniki Martin Diesel UR2 to wspólna konstrukcja polsko-czechosłowacka Ursusa i Zetora. Początkowo produkowana w fabryce Zetora w Brnie a później przeniesiona do Martina. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
griga 1082 Napisano Luty 9, 2018 Zaawansowany AgroTeam 1082 12445 6 minut temu, MgrLukash napisał: No nie wiem u Ciebie to chodzi bez problemowo jak mówisz. Znowu sąsiad w A6 C6 3.0 TDI jeżdżąc głównie na krótkie odcinki po kilkanaście km czasem dłuższa trasa, zawalił DPF w około 2 lata i się go pozbył. Auto miało NIBY oryginalny przebieg ok. 200 000km przy zakupie (sąsiad sprawdzał po VIN w serwisie). Inna osoba w Zafirze 1.9CDTI tak to ustrojstwo zamuliła że auto pod górkę wjechać miało ciężko i ciągle mu jakiś błąd wyrzucało. Właśnie temu trochę się dziwie że Tobie w Cromie nic się nie dzieje, kiedyś jedna osoba mówiła mi że w fiacie DPF jest lepiej rozwiązany i mniej problematyczny od większości marek ale ja tego na poważnie nie wziąłem. Z tego co pamiętam to ktoś pisał że sama pompka SCR kosztuje 6 czy 7tys zł. Które Japończyki mają takie silniki? Bo rozumiem że chodzi o auta a nie sprzęt. Zwiększyć dawkę AdBlue i założyc drugi DPF a jak trzeba to i coś jeszcze wymyślą. Z resztą chyba w niektórych nowszych autach z silnikami V już po 2 DPF od kilku lat montują... Zapchany DPF czuć i nie pojedziesz, jak pękł Mi wąż to tak go zabiłem że samochód gasł. Zresztą wystarczy podpiąć pod kompa i zobaczyć na różnicę ciśnień. U Mnie nie ale u Brata problem z mocą był przez EGR który coś się wieszał, raz regenerował ale efekt słaby. Wreszcie sie wkurzył i zaślepił (całkowicie bo tą fiatowską redukcję miał tak jak i Ja). A kolejna rzecz ale tylko od dolnych obrotów to spadająca dziwigienka klap (już wymieniliśmy te plastikowe gniazda na metalowe i już nie spada. Co do przebiegów to.... Mój na niby 200tyś a brata wskazuje 200 coś ale kiedyś w jak coś robił u mechaniora to ten jemu powiedział że 100 ma cofnięte więc pewnie ma grubo ponad 300. Ciekawe tylko który silnik miał z zafirze 120 czy 150. Ja jak czyściłem to też przez chwile myślałem o wywaleniu ale gość od mycia powiedział że wycofuje się z usuwania bo zaczynają na przeglądach patrzeć. W fiacie na pewno fajne jest to że do zdjecia dpf nie trzeba pół auta rozbierać bo w cromie masz go pod podłogą. A wypalić go można pod domem z kompa trzeba tylko temp wody osiągnąć. Tak czy inaczej to Mój ostatni diesel, wracam do benz/gaz Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Luty 9, 2018 kolego to jest inna konstrukcja zrobiona przez Czechów po rozpadzie że Słowacja w tedy powstały zts które klepali na Słowacji a zetor czeski miał tylko do 7745 model potem doszedł właśnie 7540 z takim silnikiem jak tutaj który sukcesywnie modernizowano aż do dzisiejszej postsci Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
MgrLukash 154 Napisano Luty 9, 2018 Never Cut My Wings 154 3746 1 godzinę temu, griga napisał: Zapchany DPF czuć i nie pojedziesz, jak pękł Mi wąż to tak go zabiłem że samochód gasł. Zresztą wystarczy podpiąć pod kompa i zobaczyć na różnicę ciśnień. U Mnie nie ale u Brata problem z mocą był przez EGR który coś się wieszał, raz regenerował ale efekt słaby. Wreszcie sie wkurzył i zaślepił (całkowicie bo tą fiatowską redukcję miał tak jak i Ja). A kolejna rzecz ale tylko od dolnych obrotów to spadająca dziwigienka klap (już wymieniliśmy te plastikowe gniazda na metalowe i już nie spada. Co do przebiegów to.... Mój na niby 200tyś a brata wskazuje 200 coś ale kiedyś w jak coś robił u mechaniora to ten jemu powiedział że 100 ma cofnięte więc pewnie ma grubo ponad 300. Ciekawe tylko który silnik miał z zafirze 120 czy 150. Ja jak czyściłem to też przez chwile myślałem o wywaleniu ale gość od mycia powiedział że wycofuje się z usuwania bo zaczynają na przeglądach patrzeć. W fiacie na pewno fajne jest to że do zdjecia dpf nie trzeba pół auta rozbierać bo w cromie masz go pod podłogą. A wypalić go można pod domem z kompa trzeba tylko temp wody osiągnąć. Tak czy inaczej to Mój ostatni diesel, wracam do benz/gaz Jakie objawy miał wieszający się EGR? Jeśli chodzi o te słynne klapy wirowe to Croma ojca ich nie ma - poprzedni właściciel o to zadbał. Ojca ma 262tyś km. Ale czy oryginalny w 100% to nie wiem, ale wnętrze wygląda łanie więc może tyle mieć, kiedyś oglądałem automata z niby niższym przebiegiem z Francji to był bardziej zniszczony w środku, ale to też wiadomo zależy jak kto użytkuje. Na pewnym zagranicznym portalu widziałem taka 2.4JTD z przebiegiem grubo ponad 500tyś km i też ładnie w środku wyglądała. Tamta Zafira ma 120KM, 2005r. Właśnie z tym wywalaniem to tak jest, jak szukaliśmy auta to tez chcieliśmy aby najlepiej fabrycznie go nie posiadało. Dzwoniłem jakoś w sprawie Tucsona, który maił w opisie że to wersja bez DPF, a z rozmowy wyszło że po prostu gość go usunął. Zapytałem go wtedy czy wie o tym że przepisy się mają zmienić i może być problem z takim autem - wtedy wpadł w zakłopotanie, po mimo że wcześniej prawił mi to tym jakie to zalety płyną z tego że on usuną to ustrojstwo które tyle problemów sprawia. To że jest pod spodem to wygoda ale i bezpieczeństwo - mam osobę w rodzinie która pracuje w warsztacie, mieli tam w zeszłym roku przypadek BMW które zapaliło się podczas wypalania DPF, winowajcom okazał się przeciek w układzie paliwowym. DPF jest tam gdzieś blisko silnika i po nim akurat ciekło, przy wypalaniu zrobiło się gorąco i się zajęło. Czyli w Fiacie jest jakieś wymuszone wypalanie które można samoczynnie załączyć? Z tego co słyszałem VAG od 2017r roku do silników benzynowych tez przypina DPF, więc i era prostych benzyniaków niedługo pewnie mnie... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
griga 1082 Napisano Luty 9, 2018 Zaawansowany AgroTeam 1082 12445 Nie miał mocy i szybciej zapychał sie dpf. A wypalić można jak masz kabel i fiatecu. Niestety mając crome posiadanie kabla do kasowanie kontroli i drobnych błędów okazało sie konieczne Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
adikpl1 257 Napisano Luty 9, 2018 Zaawansowany 257 4525 5 godzin temu, zetorlublin7341 napisał: kolego to jest inna konstrukcja zrobiona przez Czechów po rozpadzie że Słowacja w tedy powstały zts które klepali na Słowacji a zetor czeski miał tylko do 7745 model potem doszedł właśnie 7540 z takim silnikiem jak tutaj który sukcesywnie modernizowano aż do dzisiejszej postsci Ta konstrukcja nie powstała nagle po rozpadzie Czechosłowacji bo prototypy powstawały już w latach 70' (Zetor 5845, 6845 i 7845). A w roku bodajże 1990 rozpoczęto produkcję seryjną. A podobieństwo do silnika UR2 widać gołym okiem. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
MgrLukash 154 Napisano Luty 9, 2018 Never Cut My Wings 154 3746 9 godzin temu, griga napisał: Nie miał mocy i szybciej zapychał sie dpf. A wypalić można jak masz kabel i fiatecu. Niestety mając crome posiadanie kabla do kasowanie kontroli i drobnych błędów okazało sie konieczne No to trzeba będzie się i w to zaopatrzyć. Na razie żadnych błędów nie wyrzucała, po za tym że kilka razy zaświeciła się kontrolka żarówki ale to już opanowane. Ogólnie to coraz częściej myślę o zakupie sobie Cromy, bardzo mi się podoba pozycja za kierownica w tym aucie, komfort i spory prześwit na wieś to jednak zaleta. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
wyrebski1 103 Napisano Luty 17, 2018 Zaawansowany 103 2881 Teraz gdzie jest DPF i AB to nie można dać wkładu serwisowego, bo to jest filtr aktywny czy coś takiego? Coś tak słyszałem, że gdzie był sam DPF to można było dać wkład serwisowy za ok 900 zł i po sprawie-czy to prawda? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się