Zetor Proxima 75
 

Zetor Proxima 75

  • 7277 wyświetleń

zetor proxima 75, 2000 mtg /2009 rok/5 skrzynia, (zdjęcie gdzieś z wiosny)  rozpołowiony - problem z wrzucaniem biegów , przyczyny - wytarte wypusty tulei łożyska oporowego i zastana tarcza sprzęgłowa na wałku. 




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • stempos1980
  • 7906 5943

Tulej się wytarła ale żeby tarcza się zastała na walku?cuda w zetorku

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
Każdy użytkownik zetora kupując mechaniczny uznał że będzie to lepsze rozwiązanie niż hydrauliczny rewers no i potem dzieją się takie awarie. Bardzo słabo sa wykonane sprzęgła w majorach, proximach i forterra.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmersNHtd95d
  • 73 2140
Więc nie tylko w New Hollandach Td siadają szybko sprzęgła ;) A niektórzy twierdzą że zetory lepsze niż TD-D a to jeden ciort i to i to się psuje zresztą jak każdy ciągnik ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • lysyyy8585
  • 2 65
11 godzin temu, kitowiak napisał:

Remont w ilu sie zamkną ?

dokładnie nie pamiętam ale coś koło 1 tyś 

tak to wyglądało - około 3 mm wytarło 

DSC_0381 - Kopia.JPG

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 154 3746
5 godzin temu, cheecko napisał:

Każdy użytkownik zetora kupując mechaniczny uznał że będzie to lepsze rozwiązanie niż hydrauliczny rewers no i potem dzieją się takie awarie. Bardzo słabo sa wykonane sprzęgła w majorach, proximach i forterra.

A czy ten rewers elektro-hydrauliczny w Zetorach jest już dopracowany? Bo jak dobrze pamiętam pierwsze egzemplarze miały jakieś problemy z tym podzespołem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
ZYLA

Napisano (edytowany)

  • Marcin
  • ZYLA
  • 734 2602

Hehe. Te same objawy u mnie. Wyzlobienie raczej nie było przyczyną. U mnie znacznie mniejsze było. Ale tarcza ciasno na frezie chodziła. 

Plaga jakaś chyba :D

Ps. 

Dlaczego maskę zdejmowaliscie? 

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • lysyyy8585
  • 2 65
3 godziny temu, ZYLA napisał:

Hehe. Te same objawy u mnie. Wyzlobienie raczej nie było przyczyną. U mnie znacznie mniejsze było. Ale tarcza ciasno na frezie chodziła. 

Plaga jakaś chyba :D

Ps. 

Dlaczego maskę zdejmowaliscie? 

no teraz wychodzi na to że fabryka dała plamy z tym sprzęgłem ogólnie , a co do maski to własnie poźniej się nad tym zastanawialiśmy po co ją zdjęliśmy :D bywa ...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • przybyslawice5211
  • 537 4639

To w starym zetorze np.5211 jest taka rurka gdzie się wlewa kilka kropel oleju i smaruje wałek frez skrzyni biegów w swojej Proximie chyba muszę zobaczyć przez te zaślepkę z boku i najwyżej posmarować frez zapobiegliwie raz w 5211 posmarowałem kirka kropel oleju i sprzęgło od razu dużo lżej chodziło    

     

Edytowano przez przybyslawice5211

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Marcin
  • ZYLA
  • 734 2602

W Proxie co prawda nie ma rurki, ale smarować trzeba. Jest  na tulei wyciskowej korytko, a na dnie dziurka. Wystarczy kilka kropel oleju i smaruje się posów łożyska i samo łożysko. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Marcin
  • ZYLA
  • 734 2602

W tym problem że frezu na którym siedzi tarcza i tak nie nasmarujesz

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • lysyyy8585
  • 2 65

Dokładnie tak, nie do leci na frez, jest tak skonstruowane że nie ma jak tego naoliwic, 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • lysyyy8585
  • 2 65
55 minut temu, zetorlublin7341 napisał:

jaka macie skrzynie?

5 biegowa bez rewersu-40km/h

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Grzesiu95
  • 9 479

Już go zmontowałes i przetestowałeś czy problem jest rozwiązany?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DarekD
  • 70 1546

są specjalne smary do frezów tarcz sprzęgłowych ,więc może warto przed ponownym montażem  zastosować . Rurka do smarowania zamontowana w dekielku obudowy sprzęgła służy do smarowania "ruchu" łożyska wyciskowego  . Doprowadzenie oleju na frez wiązałoby się z jednoczesnym zaoliwieniem okładzin tarczy !!

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • lysyyy8585
  • 2 65

Problem rozwiązany, ciągnik przepracował juz jakieś 100mth i jest w porządku

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj