Fortschritt 323
 

Fortschritt 323

  • 15132 wyświetleń

Przeszczep serca na leylanda.


Informacje o zdjęciu Fortschritt 323

Zrobione z Nokia 500

  • 3.4 mm
  • 4917/1000000
  • f f/2.4
  • ISO 100



Rekomendowane komentarze

  • Nowicjusz
  • tadeuszchelinski
  • 0 22

Chyba tu kogoś o prawa autorskie podam :-D 323 kupiony dwa lata temu, ifa nadawała się do remontu,6ct107 który jest wkładany też przeszedł mały remont. Oryginalna ifa lepsza? Pod jakim względem? Uargumentuj to jakoś?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1953 4265

sw400 to oznaczenie oryginału 400Nm. Były sw400 turbo i zaraz potem wprowadzono oznaczenie 6c i 6ct oraz 4ct. 6ct107 były i 190 konne a nawet powyżej 200.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • tadeuszchelinski
  • 0 22

Chyba kogoś tu podam o prawa autorskie :D 323 zakupiony dwa lata temu ifa nadawała się do remontu, 6ct107 przed montażem przeszedł mały remont.:-) Oryginalna ifa lepsza pod jakim względem? Sylwester Uargumentuj to jakoś? Dokładnie 6CT107 z żebrowanym blokiem miały 190KM.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sylwekx25
  • 5609 8719

Po pierwsze co oryginalny silnik to oryginalny jest wpasowany idealnie. Przy Leylandzie trzeba albo przerabiać mocowania poduszek przy silniku albo przy ramie w związku z czym pomimo dokładnego mierzenia można zrobić jakiś błąd i już nie będzie idealnej osiowości co może skutkować tym ,że częściej może się sprzęgło gumowe zrywać. Po drugie z danych technicznych: Silnik IFA : pojemność skokowa 6560 ccm , średnica cylindra 120mm , skok tłoka 145 mm ,stopień sprężania 18:1. Silnik 6CT107 pojemność 6540 ccm ,średnica cylindra 107.19mm , skok tłoka 120,65mm stopień sprężania 16.5. Jak widać w przypadku ify wszystkie te wartości są większe, wyremontować ,wsadzić jej tylko jakąś turbinę i był by lepszy silnik niż ten leyland , oszczędniejszy i wytrzymalszy. ;) W moim z323 silnik także wymagał remontu. Zrobiliśmy mu kapitalny remont i teraz 4 rok po remoncie chodzi bez żadnych problemów zmieniam tylko olej na czas , filtry no i często czyszczę filtr powietrza , gdy pracuje nim w dużym zapyleniu to dwa razy dziennie. No ale Twój traktor to robisz po swojemu ja tylko uzasadniłem swoją poprzednią wypowiedź. :)

Edit. Nie wiem czy leyland też coś takiego posiada ,ale w ifie masz smarowane sworznie pod ciśnieniem poprzez kanały w korbowodach plus dodatkowo chłodzone denko tłoka co także jest na plus dla tego silnika.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • tadeuszchelinski
  • 0 22

Suche dane to lubię najbardziej :-) To z suchych danych dodam od siebie ze +60 Nm i +30Km na korzyść Leylanda. Miałem ciągniki z ifa i Leylandem ten jest czwarty, jeżeli chodzi o wytrzymałość czy spalanie jest na podobnym poziomie. 6CT107 posiada natrysk na denko tłoka i kanały smarujace w korbowodach. Ifa turbo to dobre rozwiązanie lecz wielu znajomych z forum które je zastosowalo porzuciła je na rzecz Leylanda. Nie twierdzę że ifa jest zła, wybrałem 6CT ponieważ ma większy zapas mocy i momentu obrotowego w szerszym zakresie obrotów, silnik bardziej rozwojowy na dłuższą metę i chyba dla mnie najważniejsze kultura pracy szesciocylindrowca z krótszym skokiem tłoka jest nie tylko przyjemna dla ucha ale nie męczy operatora drganiami i telepaniem. Niebawem ukażą się postępy z prac nad 6ct107 więc zapraszam do śledzenia i pozdrawiam :-)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1953 4265

wersja 190 KM na 2500 obrotów ma ponad 200 kucy normalnie jest 2200 jak pamiętam. Tam jest jeszcze opcja wzrostu momentu przy zastosowaniu zmienionego turbo. Nie ja robiłem ani widziałem ale miałem relację o silniku 240 konnym i podobno był to maks z powodu podnoszących się głowic. Pewnie na CR poszedłby więcej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1953 4265

co do osiowania - to nie jest problem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość konteno

Napisano

  • Gość konteno

wersja 190 KM na 2500 obrotów ma ponad 200 kucy normalnie jest 2200 jak pamiętam. Tam jest jeszcze opcja wzrostu momentu przy zastosowaniu zmienionego turbo. Nie ja robiłem ani widziałem ale miałem relację o silniku 240 konnym i podobno był to maks z powodu podnoszących się głowic. Pewnie na CR poszedłby więcej.

szkoda że ursus z politechnikami nie podejmują się prób modernizacji tej spuścizny po andorii pod kątem stosowania w nim nowocześniejszych technologii typu wspomniany CR lub nawet zwykła pompa rotacyjna czy chociażby zaprojektowaniu i przeprojektowaniu głowicy i rozrządu by współpracował z 4 zaworami na tłok , jakby się powiodło i wypaliło to byłby udany silnik pod większe ciągniki i przy dobrych lotach może gdzie nie gdzie udało by się taki opchnąć na eksport lub i ugrać trochę rynku motoryzacyjnego poza segmentem rolniczym , bo na dobrą sprawę to vigusem oni się za bardzo nie wybiją szczególnie jeśli chodzi o zachód europy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1953 4265

to nie do końca tak. Głowica na 4 zawory - i tak i nie. W polsce raczej nie. Wspomniana 240 była z mercedesowej sekcyjnej. Problem wtryskiwaczy jest do przeskoczenia ale tłok chce być z dodatkowo chłodzony więc podwójne dno a to też raczej nie w polsce... W CR masz szansę się odprężyć bo w.fazowy wtrysk podgrzeje co trzeba a wielokrotnie wyższe ciśnienie paliwa wiele zrekompensuje. Niestety CR to też nie polska. Głowicę trzeba jeszcze przeprojektować do Tiera czyli oprócz 4 zaw/cyl inne jej chłodzenie i moim zdaniem raczej adblue. Jest to możliwe aczkolwiek sprawa najważniejsza - własność licencji. Polak z Polakiem ni chu chu się nie dogada bo zaplecze jest, projekty z tego co mi się obiło o uszy też ale nik nikomu za darmo nie zrobi i musiałaby zostać powołana spółka, która przejmie licencję lub jej część i zacznie działać oraz stanie się właścicielem dzieła a równocześnie opracuje następcę od początku mając równocześnie zbyt (pozostaje głównie wojsko z nośnikami artylerii i transportem). Trudne i kosztowne taniej kupić Deutza albo FPT. Gdyby jednak położyć tych kilkaset milionów i wykonać ciężkie zawieszenia wahaczowe powstałby projekt na skalę europy. Lepiej jednak wpompować miliardy w 500+

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj