ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rino    13

Ja mam mtz od 13 lat i nie narzekam na ten ciągnik. A najbardziej mi sie chce smiać jak ktoś pisze ze przy tych ciagnikach skrzynia jest tak popieprzona ze nie da sie jeżdzić, nie wiem czemu oni tak pisza heh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1
Czytając wasze opinie o tym ciągniku dochodzę do wniosku, że należy go traktować tak, jak inny sprzęt i pogodzić się z niektórymi niedogodnościami, a to, czy jest to dobry ciągnik, czy zły zależy (oprócz dbałości o ten sprzęt) od szczęścia przy zakupie bądź nowego, bądź używanego.

 

PS.: Jeśli są takie podzespoły, które po wymianie na nowe psują się częściej jak przed, to polecam kupno dobrego materiału, tokarnię i do dzieła!Za różnicę w cenie pomiędzy mtz-em, a np.ursusem można kupić cały profesjonalny sprzęt do garażu i zająć się "poprawianiem fabryki"

 

Po której stronie mtz ma wał od przedniego napędu?

Patrząc w kierunku jazdy to ten wał jest po prawej stronie, odwrotnie niż np w U914, a na dodatek jest podzielony na dwie krótkie części z podporą pośrednią między nimi, w której mieści się jakieś tam sprzęgło, nie wiem czy nie przeciążeniowe...


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look1990    0

Pytam, bo chciałem kupić mtz bez przodu i wstawić od innego ciągnika, bo słyszłem, że przody w tych ciągnikach lubią się blokować przy większych szybkościach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście zagrożenie zablokowania przodu istnieje przy większych szybkościach.Dlatego nie polecam przekraczać 30km/h podczas wykonywania orki .Praca gruberem z predkością bliską max.czyli ok 35-40km/h i włączonym napędem przednim również jest szkodliwa dla tego podzespołu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

To źle słyszałeś kolego, przednie mosty chodzą bardzo dobrze.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EppS    91

Oj, chyba nie zrozumieliście szczypty ironi w tej wypowiedzi.


NAPIS ćWICZEBNY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look1990    0

xemit nie pleć bzdur, bo ja mówię o jeździe w transporcie z wyłączonym napędem, w czasie której koła potrafią się zablokować. wiem, że wuja w pronarze tak miał. Mtz i belarus, to sprzęt, którym pojedzie tylko operatywny i myślący człowiek. Tępak nie pojmie tego sprzętu i zniszczy tyle, że szkoda gadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widać że jesteś poważnym znawcą MTZ ,tylko nie rozumiem dlaczego wczesniej pytasz z której strony jest wal przedniego napędu.Czyżby twój Wuj ten z wcześniejszego postu nie potrafił cię uświadomić?A może tego nie potrafisz zrozumiec?A może nie ma i Wuja i Bielarusa.W kazdym z tych przypadków radzę ci nie kupować takiego ciągnika gdyż jak wcześniej piszesz operator musi mieć cechy przez Ciebie podane.Idac ta drogą myślenia można dojść do innego wniosku.Dla ludzi nieoperatywnych i tępych jest stworzony np.Fendt ,JD i inne ciągniki,MTZ to bastion zarezerwowany dla inteligencji.Ciekawe ,ciekawe i jakże budujące spostrzeżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look1990    0

Chodzi o to, że wuj ma gospodarstwo o powierzchni ok. 270ha i z 10 pracowników tylko 2 opanowało belarusa i pronara. Reszta trzyma się od nich z daleka. Idąc drogą twoich spostrzeżeń widzę, że cierpliwość trzeba mieć nie do belarusa/pronara, tylko do dziwolągów takich jak ty, którzy nic nikomu nie chcą tłumaczyć, tylko się z każdego wyśmiać. W ten sposób rozładowujesz swą agresję - jak masz z tym problem, to idź do specjalisty, bo jak to ktoś kiedyś powiedział:"złośliwi starcy, to szczytowe osiągnięcie szatana" - w tym przypadku dotyczy to nie tylko starców, ale i młodych ludzi takich jak ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1

mysle ze moze byc troche prawdy z tym blokowaniem przedniego mostu. mtz 82 z 97r. ktory pracuje u mnie w rodzinie ostatnio mial taki przypadek - podczas jazdy drogowej (oczywiscie z wylaczonym 4X4) cos go przyhamowalo, cos strzelilo, cos przemielilo a efekt tego taki ze nie ma przedniego napedu ;) rozbiorka w tym tygodniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Chodzi o to, że wuj ma gospodarstwo o powierzchni ok. 270ha i z 10 pracowników tylko 2 opanowało belarusa i pronara. Reszta trzyma się od nich z daleka. Idąc drogą twoich spostrzeżeń widzę, że cierpliwość trzeba mieć nie do belarusa/pronara, tylko do dziwolągów takich jak ty, którzy nic nikomu nie chcą tłumaczyć, tylko się z każdego wyśmiać. W ten sposób rozładowujesz swą agresję - jak masz z tym problem, to idź do specjalisty, bo jak to ktoś kiedyś powiedział:"złośliwi starcy, to szczytowe osiągnięcie szatana" - w tym przypadku dotyczy to nie tylko starców, ale i młodych ludzi takich jak ty.

Gdy kupowalem posiadanego kiedyś MTZ, to prawdopodobnie nie było Cię na świecie,a jeśli już to na chleb mowiłeś "beb" ,a na muchy -ptepty.Gdy kupowałem swój pierwszy ciągnik, to tak mogło być z twoim ojcem,więc bliższa jest wersja z tym "szczytowaniem" szatana.Reszty nie ripostuję ,bo aluzji i tak nie pojmiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Niewim jak to możliwe by się przód przyblokował, przecierz to musi sie kręcić więc jak może się zatrzymać siła wyższa a może niedbałość. Ja słyszałem tylko o jednym przypadku, ale to z głupoty jeden sąsiad woził żwir z 4 km drogą żwirową i nie chciało mu sie wyłączać napedu, w końcu sam się rozłączył ukręcił się wału ale go zdjął i dalej woził

 

Może tym wujkom wał był poluzowany i w końcu odpadł przy większej prędkości zachaczył i przyblokował się. Takie coś to i w ursusach sie zdaża (nawet ktoś na forum wspominał)

 

Mnie raz sie wał zatrzymał kosiłem bez przedniego napędu załaczonego (a nie mam osłon) na mokradłach porośniętych prze trzciny i inne badziewie do 1 metra aż w końcu patrze a koło coś z przodu nie chce się kręcić a tam wał cały zawinięty tymi chwastami ot i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4
Chodzi o to, że wuj ma gospodarstwo o powierzchni ok. 270ha i z 10 pracowników tylko 2 opanowało belarusa i pronara. Reszta trzyma się od nich z daleka. Idąc drogą twoich spostrzeżeń widzę, że cierpliwość trzeba mieć nie do belarusa/pronara, tylko do dziwolągów takich jak ty, którzy nic nikomu nie chcą tłumaczyć, tylko się z każdego wyśmiać. W ten sposób rozładowujesz swą agresję - jak masz z tym problem, to idź do specjalisty, bo jak to ktoś kiedyś powiedział:"złośliwi starcy, to szczytowe osiągnięcie szatana" - w tym przypadku dotyczy to nie tylko starców, ale i młodych ludzi takich jak ty.

Bardzo mi przykro, ze twój wuj musi pracować z tak nieudolnymi ludzmi. Wszystkie biegi praktycznie na jednej gałce, no plus jeszcze reduktor to az 2. Podnosnik i wom pod reką no i kawałek trzeba ręke wyciągnąc do hydrauliki, naprawde bardzo skomplikowane.....


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look1990    0

Tak nietypowych rozwiązań jak w ruskim sprzęcie nie zaznasz nigdzie hasło dla MTZ-a:"Niska cena, a kłopoty gratis".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

wymień mi te twoje nietypowe rozwiązania. Warto wspomieć ze mtzety na stozkowym przodzie powstały w przeznaczeniu do upraw miedzyzedowych, anie do cięzki prac poloiwych. Czy twoim zdaniem zastosowanie w ciągniku już w latch bodajze 60 automatycznie załanczanego przodu to wielki niewypał nietypowych rozwiązan????


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

Normalnie jak dzieci!! ja mam Pronara i jestem z niego bardzo dumny pracuje u mnie juz 4 sezon i nie mam z nim problemu troche tur mi wolno chodzi ale to polski jest i strasznie są duze siłowniki i duzo oleju w nie wchodzi to dlatego ale poza tym to jest idealny i polecam jak ktoś chce tani i dobry ciągnik to tylko pronat 82SA. zetor wymięka proksima 82 koni pronar lepiej sobie daje rade wiem bo jeżdziłem tym i tym i i nie ma róznicy tylko jest róznica w zbiorniku w zetorze a kopa ma pronar lepszego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Look bo tych ośmiu pracowników jest zrobionych według recepty "mierny,bierny ale wierny" sam borykam się z podobnym problemem potrafią powiedzieć na JD4240 co to za ciągnik nawet sprężarki niema.Nie chce tu być posądzony o wazeliniarstwo ale czytajcie uważnie posty kol. Xemita bo tchną życiowym doświadczeniem.Żyjemy w takim syfie a nie innym i ende.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look1990    0

Niech ktoś z was mi powie co jest przyczyną tego, że jeden ma pronara i nic mu się nie psuje, a drugi (zakładając taką samą dbałość) bez przerwy go rozbiera. W moich stronach z tą marką nie ma zbyt dobrych doświadczeń. kogo bym z właścicieli pronara nie zapytał, to mówi, że drugi raz nie wziąłby pronara, a co najwyżej belarusa, albo zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Być moze dlatego ze Pronary są składane w polsce, i zalezy jak kto trafi. W większosci przypadków gdzie polacy do maszyny z innego kraju dołozą swoje pięć groszy to po drodze coś skitraja.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas111    0

Ja mam mtz-cika nienarzekam :D gorzej ojciec ;p jak raz sie nim przejechal mowi ze to beznadzieja fajera trzesie(orbitrol trza wstawic),skrzynia zgrzyta,glosno w kabinie(4.2tys i jest nowa kabina xD) (przyzwyczajony do ursusa 1224 ) ;p a ja osobiscie nie narzekam na uciag jest b.dobry-O hydraulice sie nie wypowiem,bo jest ledwie tykana,jeszcze nawet nie oral ;p


Ursus C-360 / Mtz 82 / Zetor 7340 / Ursus 1224

Moja Stajnia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek    0

Opinie są podzielone i pytam się użytkowników tych ciągników proszę o odpowiedzi


....................Jo Władzia miołym mom i mieć bydę.................
.........I jeszcze coś t25a to moc i siła której 30-stka się nie ima............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja mam mtz82 z 96r i bardzo dobrze mi sie nim robi na 30ha a pronara maja u nas w gminie wiem, że jeździ z beczka i daje sobie rade ale ja bym ci radził mt 82 to super ciagnik na duze gospodarstwa ja ciagalem nim pszenice to 2x HL 12ton i szedł jak burza choc teren u nas górkowaty :rolleyes: :huh: Polecam MTZ82 jest mało awaryjny i wytrzymały w polu i na drodze :(:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Ja mam BELARUSA 611 od 3 lat i żadnej awarii. Z pługiem 4 skibowym to śmiga bez problemu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj