rbdominator88

Motaż klimatyzacji do kombajnów Claas

Polecane posty

Arek    218

kolego u nas jest spec , ma firm, i rożne cuda montuje, byłem u niego i tak powiem, co się dowiedziałem, te klimy na wodę to badziewie , mówię o tych za kilka stów , znalazł mi na necie klimatyzację od ciężarówki i to było by najtaniej, jest to jednolita kopuła montowana na dachu , ma wszystko co normalne klimatyzację w osobówkach z tą różnicą że są tam dwie sprężarki na 12v , i tu jest minus dużo prądu pobierają , w ostateczności poszukał, i może mi skompletować , tzn, przerobić tą klimę w ten sposób, że ciągnikową sprężarkę montuje na silniku, kopułę montuje w środku tak by nie myśleć o jakimś olbrzymim filtrze na dachu przez który by klima ciągła powietrze, nie zdało by to egzaminu bo wiadomo jak się w żniwa pyli, zaraz by się zapchał ten filtr, tak więc kopuła we wnątrz, tylko węże by trzeba było pociągnąć od sprężarki do kabiny, ale to nie problem, kopula by ciągła powietrze z kabiny i je mieszała , nawet lepiej bo już schłodzone powietrze by ciągła i je odchładzała, co za tym idzie chłodniej w kabinie i sprężarka by się częściej wyłączała, tylko jeden warunek muszą być sprawne przynajmniej oryginalne nawiewy w kabinie, żeby się nie udusić , bądź jakiś wąż pociągnięty od kabiny gdzieś do puszki z filtrem umiejscowiony w miejscu gdzie najmniej się pyli, ale w kombajnie się nie siedzi tak długo i raczej kabina nie jest tak szczelna by brakowało tlenu, przecież co rusz się wysiada z niego, tylko to i tak drogo ale chyba i tak najtańsze rozwiązanie, kopulą np od iveko 1500 zł , sprężarka + węże 1500 zł , sprężarka używana po regeneracji, 3 tyś  no i cena montażu robocizny, 

a montowanie klim od osobówki wybij sobie z głowy, da się przełożyć, ale sprężarkę i tak inną będziesz musiał dokupić, i mnóstwo przerabiania , zabawy , po prostu nie warte zachodu, ten gość na okrągło do rożnych maszyn kompletuje i zakłada klimatyzację, co najważniejsze tak by były do serwisowania, tzn, jak coś nawali to da się naprawić , wymienić czynnik itp, a najlepiej to zdobyć z ciągnika rolniczego klimatyzację, ale z tym to ciężko , 

 

Ceny z kosmosu. Sam sobie zakładałem klime do kombajnu i wyszła 2500zł z napełnieniem, połowa części nowa, połowa używana.

Sprężarka regenerowana max 700zł, nowa 1000-1200. A w samochodach często bywają albo bywały montowane dokładnie te same modele co w ciągnikach i ciężarówkach np. Sanden SD7H15.

Edytowano przez Arek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem klime do dominatora i z ledwoscia wcisnąłem parownik , jest przy samym wentylatorze z jednej strony A z drugiej nawiewy. Nie ma zupełnie miejsca żeby założyć jakaś rynienka odprowadzajaca wodę. Czy takie coś za egzamin czy będzie chlapac wodą przez nawiewy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12380

Jest ktoś z centralnej Polski co by klimę w traktorze naprawił ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MF6190
      Witam, mam problem z wspomaganiem, mianowicie na wyłączonym silniku kręci się lekko kierownicą bez oporu a koła stoją w miejscu, chyba tak nie powinno być a druga sprawa że jak już na odpalonym się kręci to w po wykonaniu maksymalnego skrętu np. w lewo jest chwilowy opór i potem można pomału dalej kręcić, przez co już 2 razy wygięło mi siłownik wspomagania. Orbitrol i pompa hydrauliczna nowa, olej nowy, układ odpowietrzony. Ma ktoś jakieś pomysły co może być ? 
    • Przez jowisz753
      Dzień dobry
      Posiadam od kilku lat Claasa Dominatora 98 SL Maxi. W ubiegłym roku dokupiłem tylną oś napędową wraz z rozdzielaczem i przewodami. Podłączyłem identycznie jak było na kombajnie z którego oś była zdejmowana, ale jest jakiś problem z działaniem, którego nie mogę rozwiązać. Teraz po odpaleniu kombajnu i przesunięciu dźwigni hydrostatu czy do przodu czy do tyłu przez kilka, kilkanaście sekund nic się nie dzieje, później słychać wycie pompy i kombajn zaczyna ruszać, po kilku metrach zatrzymuje się, pompa znów zaczyna wyć, kombajn rusza i jedzie już normalnie, ale wystarczy wjechać w głębszą rówkę przednimi kołami i kombajn staje, pompa zaczyna wyć i po kilku sekundach wyjeżdża. Tak samo się dzieje bez względu na to czy napęd jest włączony czy nie. Podniosłem kiedyś kombajn z jednej strony (przód i tył) i po włączeniu napędu tylne koło się obraca, ale można je rękami zatrzymać i obraca się wtedy tylko przednie, i na odwrót, zatrzymując przednie obraca się tylko tylne. Tak to powinno działać? Może coś jest źle podłączone? Co więcej, zaraz po wyłączeniu kombajnu poziom oleju hydrostatycznego jest o wiele za niski i przez kilka minut słychać bulgotanie w zbiorniku i olej podnosi się do właściwego poziomu. Pompa Linde BPV 70R.
      Pomoże ktoś?
    • Przez BiznesmenNaRoli
      Witam wszystkich,
      Od niedawna jestem posiadaczem ciągnika Claas Celtis 456. Przeszukałem cały internet żeby znaleźć schemat bezpieczników i przekaźników ale bezskutecznie.
      Mam prośbę do was, jeśli ktoś posiada taki schemat byłbym bardzo wdzięczny jakby się ze mną podzielił.
    • Przez MFargo
      Posiada ktoś instrukcje obsługi do claasa ariona 610C 2008rok. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj