Polecane posty

pit81    4

Witam wszystkich.

potrzebuję informacji na temat wymiany synchronizatora 3 biegu w zetorze 9540, chodzi o to czy to bardziej skomplikowane niż w np 7211 jak trzeba rozpołowić na ile części i ogólnie ważniejsze informacje na ten temat. Dodam że problem dotyczy tylko 3 biegu (skrzynia 3 biegowa z 3 stopnowym wzmacniaczem), z innymi biegami nie ma problemu. Czekam na pomoc.

Edytowano przez pit81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pit81    4

Przełączanie wszystkich innych biegów nie sprawia problemu tylko przełączenie z 2 na 3 muszę chwilę odczekać dłużej przy wciśniętym sprzęgle żeby przełączyć a i tak czasem jest zgrzyt jak sześćdziesiątce. Najgorzej jest kiedy zmieniam bieg na najwyższym przełożeniu wzmacniacza (koła zębate bardziej się rozpędzają i potrzebują więcej czasu żeby wychamować), żeby zmniejszyć zgrzyty staram się przelączać na trzeci bieg przy najniższym przełożeniu wzmacniacza. Nie podejżewam sprzęgła ani wysprzęglika bo wtedy problem byłby na wszystkich biegach.

Przyczyną tego było lekko zapowietrzone sprzęgło u poprzedniego właściciela bo kupiłem ten ciągnik wiosną sprowadzony z Angli. Może robił ktoś remont skrzyni i wie czy trzeba zdejmować kabinę jak rozbierać... czekam na pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Moze hamulec w skrzni, zle wyregulowany u miraczej bez zgrzytu wchodzA biegi. Mozna to obejsc dwoma sposobami. Nie wlaczac na sile biegow. Tylko ''dwoma palcami''. Bieg po chwili ma sam leciutko wejsc .ty tylko lekko pchasz wajche. Sposob drugi; wcisnac sprzeglo, wylaczyc bieg na luz, zmniejszyc gaz. Pusc sprzeglo. Teraz wciskasz jeszcze raz sprzeglo i dopiero wlaczasz bieg. Radze zrobic skrzynie jak najszybciej. moze ci peknac sychronizator, zmielic i rozczelnic rozdzielacze i silowniki. W moim przypadku tak bylo w zetorze 5320


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

skrzynie w tych modelach nie mają hamulca

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2482

Podłacze sie do tematu żeby wymienić synchronizatory ktoś robił ktoś wie


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pit81    4

Zawsze wrzucam "dwoma palcami" i bez pośpiechu obstawiam że to synchrnizator poniweaż ktoś uzywał tego ciącnika na lekko zapowietrzonym sprzęgle. Na którymś forum widziałem że pisał ktoś że remontował taką skrzynię i mam nadzieję że zauważy nasz temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grucha18    15

Przełączanie wszystkich innych biegów nie sprawia problemu tylko przełączenie z 2 na 3 muszę chwilę odczekać dłużej przy wciśniętym sprzęgle żeby przełączyć a i tak czasem jest zgrzyt jak sześćdziesiątce. Najgorzej jest kiedy zmieniam bieg na najwyższym przełożeniu wzmacniacza (koła zębate bardziej się rozpędzają i potrzebują więcej czasu żeby wychamować), żeby zmniejszyć zgrzyty staram się przelączać na trzeci bieg przy najniższym przełożeniu wzmacniacza. Nie podejżewam sprzęgła ani wysprzęglika bo wtedy problem byłby na wszystkich biegach.

Przyczyną tego było lekko zapowietrzone sprzęgło u poprzedniego właściciela bo kupiłem ten ciągnik wiosną sprowadzony z Angli. Może robił ktoś remont skrzyni i wie czy trzeba zdejmować kabinę jak rozbierać... czekam na pomoc.

 

U nas jest podobnie też na 3 biegu jest problem tylko że mam skrzynie 4 biegową. No i ja z kolei muszę przełączać na wyższym połbiegu bo na niższym straszny zgrzyt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

może ktoś mógłby apisać jak wchodziły biegi jescze w nowych ciągnikach , bo słyszałem opinie ,że też dość ciężko ? Czy to prawda ?

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj