Zaloguj się, aby obserwować  
DobryxD

Zetor 7745

Polecane posty

hmm skoro 20 litrow mniej dziennie to jakies 100 zł. Więc powinno się opłacać. Teoretycznie turbina z osprzętem powinna się ci zwrócic za miesiąc roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napisany Wczoraj, 20:49

Czy do zetora 7745 opłaca sie stawiac turbine, mam zetor 7745 turbo i zetora 7745 bez turbiny, i zetor z turbina lepiej idzie mniej pali, przy tej samej pracy mniej pali 20 litrów dzienie,

Chodzi mi bo nie wiem czy to opłaca sie stawic http://allegro.pl/tu...4594539154.html i jak to zrobic

 

 

A to dobre, ma niby jednego Zetora z turbo i się pyta czy warto wstawić do drugiego       :P  taki kit że z turbo mniej spali to możesz wciskać w szkole, widziałeś ty w ogóle ciągnik z turbiną? a te dodatkowe zbiorniki na paliwo to jak myślisz do czego są montowane, dla ozdoby?

Edytowano przez KORSARZ1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DobryxD    1

Czy do zetora 7745 opłaca sie stawiac turbine, mam zetor 7745 turbo i zetora 7745 bez turbiny, i zetor z turbina lepiej idzie mniej pali, przy tej samej pracy mniej pali 20 litrów dzienie,

Chodzi mi bo nie wiem czy to opłaca sie stawic http://allegro.pl/tu...4594539154.html i jak to zrobic

 

 

A to dobre, ma niby jednego Zetora z turbo i się pyta czy warto wstawić do drugiego       :P  taki kit że z turbo mniej spali to możesz wciskać w szkole, widziałeś ty w ogóle ciągnik z turbiną? a te dodatkowe zbiorniki na paliwo to jak myślisz do czego są montowane, dla ozdoby?

 

zetor z turbiną wchodzi 70 litrów a tez turbiny 90 zł, ja porównuje dwa takie same ciagniki,

pytam czy opłaca sie stawiac bo jak tak to przeba przerabiac, duzo przerabiania inne tłoki i jak ustawisz ilosc powietrza zgadza sie>?

ja nie pytam O NH czt JD czy inne które maja dodatkowe zbiorniki, tylko o zetory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

zetor z turbiną wchodzi 70 litrów a tez turbiny 90 zł, ja porównuje dwa takie same ciagniki,

pytam czy opłaca sie stawiac bo jak tak to przeba przerabiac, duzo przerabiania inne tłoki i jak ustawisz ilosc powietrza zgadza sie>?

 

 

 

Do jednego wchodzi 70 litrów, a do drugiego 90 zł.        :P     dobre     :lol:     Ty myślisz że turbina to gaźnik?      :P

Coś mi się zdaje że piszesz byle pisać, bo raczej nie widziałeś ciągnika z turbiną.

Edytowano przez KORSARZ1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DobryxD    1

KORSARZ1 sam nie widziałes pewnie takiego zetora,  te nowe ciagniki to nie wiem który wiecej pali,

ja mówie tylko fakty które wiem, Jak taki ty mądry to powiedz jakie ty masz ciagniki i który ile pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

ta 20l mniej chyba ze ten z turbo pyka na wolnych  obrotach a ten bez turbiny przy plugu caly dzien to tak bo jak dwa w tej samej robocie to ten z turbo chyba 20l wiecej wykopci przez caly dzien dobry bajer z tym turbo ale to tylko mieszczucha mozesz opowiadac a nie dla tych co sa w temacie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Kolego wstawiaj i nie pytaj skoro masz taki przykład na swoim podwórku.  Z pewnością silnik doładowany spali mniej przy tym samym obciążeniu co wolno ssący, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Aha, a jak będzie większe obciążenie to spalą równo.    :P   wciskaj taki kit temu co założył ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jakbyście pomyśleli jaka jest zasada doładowania silników to byście pierdół nie pisali, i jeden i drugi spali podobne ilości z tym że z turbiną jest inna charakterystyka motoru łatwiej się na obroty wkręca nie kopci tak pod obciążeniem, w tych samych maszynach powinien spalić troszkę mniej ale nie 20l na dzień bez przesady. Zbiorniki mogą być mniejsze czy większe bo były różne opcje dostępne w fabryce jak ktoś miał więcej ha do obrobienia to brał większy gdzie nie trzeba było często dotankowywać. Co do zakładanie turbo nie wiem czy się opłaci, pod doładowanie troszkę roboty jest inny kolektor, chłodnica, zmieniona dawka być może pompa paliwowa, nie wiem jak tłoki, ale inna uszczelka pod głowice bo te z turbo są odprężone silniki. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie Zetorku, weź Ursusy z turbo, wszystkie miały w standardzie dodatkowe zbiorniki.  Owszem jest żwawszy i mocniejszy, ale nie ma nic za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Korsarz bo jednostkowe spalanie jest mniejsze znaczy  na wyprodukowanie jednego kW/h potrzebuje cięgnik z turbo mniej paliwa. A to że baki większe to proste ponieważ ma większą moc i potrzebuje więcej paliwa, z tym że pracę wykona szybciej i w przeliczeniu na jednostkę powierzchni spali mniej ;) Inna sprawa też że taki 1614 ile zaorać może na dzień a większe baki aby po prostu nie trzeba było dolewać. Sam w 7341 mam 120 litrów miałem 7211 było 60 litrów, część maszyn mam po tamtym, wiadomo 4x4 to nie to samo co 4x2 ale w tamtych maszynach spalanie jest mniejsze. Ciągnik z doładowaniem ma większy zapas momentu obrotowego, nie trzymasz silnika na granicy dymienia czyli najmniej ekonomiczne rozwiązanie. Przypatrzcie się dziś silnikowi diesla już mało kto nie zakłada turbiny ze o intercoolerze nie wspominam już

Edytowano przez zetorlublin7341

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zetorku teoretycznie się wszystko zgadza, tylko jakoś w praktyce chleją jak ja na imprezie.      :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Korsarz nie wiesz jak jest jaki operator takie chlanie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też prawda, bo gaz do podłogi jak nie ma takiej potrzeby i w zbiorniku robi się tornado.     :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W zetorze szału z oszczędnością czegokolwiek nie zrobisz. Dwa biegi do jazdy w polu. W rusie założyłem turbinę i to co wcześniej robiłem 5 godzin teraz robię 4. Mniej więcej zależy od roboty. Jak policzysz spalanie wychodzi na jedno tyle że ja jestem na plus z czasem. 

Druga sprawa jak silnika z turbiną nie obciążysz to i nie spali więcej. Po to jest korektor przy pompie żeby w miarę wzrostu obciążenia i ciśnienia w kolektorze ssącym zwiększać dawkę paliwa. Więcej paliwa więcej mocy. Tyle że nie wykorzystasz tego robiąc tymi samymi maszynami czy tym samym biegiem i prędkością co wolnossący. 

Ogólnie do zetora bym nie zakładał. Mało kto to robi, części do wymiany kupa a za 20000 tego nie zrobi.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

   Seweryn podsumował paliwo te same i mniej czasu, kto umie liczyć wie o co chodzi.

Nie wyobrażam sobie dużego ciągnika bez turbo, a że ciągle pokutuje jakieś przekonanie że turbo to zaraz pali wywodzi się chyba z czasów jak rolnicy przesiedli się z 30tki na zetora i okazało się oo spalił  przez dzień 60 litrów a nie 20.

Kolejny na pewno sąsiad dostrzegł oo turbo to przez te turbo tyle pali. I teraz tak się plecie bzdury na forach.

Stara podobno paliwożerna 6tka od zetora, podobno z niedopracowanym turbem pali mniej od wszystkich znanych mi nowych konstrukcji. Mi się na suwa tylko jeden wniosek Dzięki Bogu  trafiła mi sie do użytku oszczędna 16tka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak nie znają zasady działania turbiny i układu paliwowego to bzdury wypisują. Jak już wspomniałem jeśli ciągnik ma lekko, turbina nie nabija ciśnienia bo mały opór pracy nie wymusza zwiększenia dawki paliwa. Spalanie na poziomie silnika wolnossącego. 

Jeśli ma ciężko w wolnossącym regulator zwiększa dawkę żeby utrzymać obroty sinika zadane pedałem gazu, w turbo tak samo tyle że mniej spadnie z obrotów, zrobisz szybciej. Więc nawet jeśli na godzinę spali trochę więcej to na hektar tyle samo. Jeśli z racji większej mocy założysz szersze ogumienie lub zwiększysz masę ciągnika to znów zyskujesz na czasie bo zmniejszasz poślizg kół. Znów oszczędność na paliwie a na pewno na czasie.

Gdyby doładowane ciągniki miały by być niekonkurencyjne względem wolnossącego to by ich nie było. Odpowiednio dobrane maszyny, technika jazdy na pewno działają na korzyść silnika turbo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez shrek
      witam wszystkich mam taki problem : jestem posiadaczem mf 3095 + turbo sprowadzonego z danii i zastanawiam sie ile on moze miec koni ?? fabrycznie wiem ze turbo nie było zakładane do tego modelu ( prosze o poprawkę jak sie mylę ) i 3095 posiada 107 koni więc ile moze dodac te turbo ?? (wygląda, że zostało założone bardzo profesjonalnie i działa ), do tego poprzedni właściciel zamontował sobie też przedni tuz ( szkoda tylko ze bez przedniego womu ) ale i tak spoko czy ktos może sie orjentuję ?? z góry dzieki za wysztkie odpowiedzi
    • Przez michal135791
      Jaki koszt kupna i założenia turbiny i przedniego napędu do mtz 80 ? Turbina da 10 - 15 km więcej wiec chyba sie oplaci zalozyć . Jak myślicie ?
    • Przez E_M_KESEK
      Witam, od niedawna jestem posiadaczem traktora Massey Ferguson 3120, 6cyl 120km turbo 1995r dynashift , gdy go nabyłem turbina była w nie najlepszym stanie. Po przejechaniu kilku motogodzin zaczął mocno kopcić na niebiesko i z tłumika zaczął kapac sie olej. Oczywiście rozpadło sie turbo, ok pomyślałem, trzeba zregenerować w końcu liczyłem się z tym już przy zakupie. Turbo zregenerowała mi firma Turbomot z Mielca, wszystko ładnie ale tylko przez 35mth, Ostatnio jadąc nieobciążonym ciągnikiem,nieprzekraczając nawet 2tys obr, coś zaczęło piszczeć pod maską, zatrzymałem się przysłuchałem ale nic strasznego nie zauważyłem, jadąc dalej silnik zaczął coraz mocniej kopcić na czarno po czym stracił moc i wypuścił chmurę białego dymu, wystaszyłem się, zatrzymałem maszynę i znów ujżałem olej kapiący z turbiny. Spełnił się mój koszmar, znów turbo. wysłałem na gwarancję lecz Pan stwierdził że szkoda znajduje się po mojej stronie. że coś musiało wpaść od strony dolotu powietrza do turbiny skutkiem czego rozwaliło łopatki i rozszczelniło turbo. 
       
      Zastanawia mnie fakt gdyż moja turbina nawet po zgaszeniu ciągnika kręciła się jeszcze bezwładnie przez jakies 10-15sek.(Przed zregenerowanim jak i po) znajomym zatrzymuje się od razu po zgaszeniu silnika. W czym może być problem? Dlaczego po tak krótkim czasie znów doszło do awarii sprzętu? Co ,może być przyczyną? Proszę o porady.
       
      I jeszcze jedna sprawa, do oleju dostaje się paliwo, sprawdzałem pompkę ręczną i jej membranę, wydaje się ok a stan oleju ciągle wzrasta, Jak temu zapobiec i czy podniesiony stan oleju oraz jego gęstość miał wpływ na turbo?
    • Przez Massey590
      Jak sprawdzić czy działa turbina?
    • Przez Grabek
      Witam serdecznie właśnie stałem się posiadaczem MF 2645 z rynku Belgijskiego. Od paru dni go użytkuje głównie przy turze itp. Zakupiłem katalogi i instrukcję obsługi, oleje i filtry zamówione a dziś taka ciekawostka. Traktor, który ma fabrycznie 6 cylidrów bez turba okazuje się, że ma turbinę. I tutaj parę pytań czy to normalne, że zamontowano turbo i czy nie odbije się to na ciągniku. 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj