Skocz do zawartości

Polecane posty

E_M_KESEK    1

Witam, od niedawna jestem posiadaczem traktora Massey Ferguson 3120, 6cyl 120km turbo 1995r dynashift , gdy go nabyłem turbina była w nie najlepszym stanie. Po przejechaniu kilku motogodzin zaczął mocno kopcić na niebiesko i z tłumika zaczął kapac sie olej. Oczywiście rozpadło sie turbo, ok pomyślałem, trzeba zregenerować w końcu liczyłem się z tym już przy zakupie. Turbo zregenerowała mi firma Turbomot z Mielca, wszystko ładnie ale tylko przez 35mth, Ostatnio jadąc nieobciążonym ciągnikiem,nieprzekraczając nawet 2tys obr, coś zaczęło piszczeć pod maską, zatrzymałem się przysłuchałem ale nic strasznego nie zauważyłem, jadąc dalej silnik zaczął coraz mocniej kopcić na czarno po czym stracił moc i wypuścił chmurę białego dymu, wystaszyłem się, zatrzymałem maszynę i znów ujżałem olej kapiący z turbiny. Spełnił się mój koszmar, znów turbo. wysłałem na gwarancję lecz Pan stwierdził że szkoda znajduje się po mojej stronie. że coś musiało wpaść od strony dolotu powietrza do turbiny skutkiem czego rozwaliło łopatki i rozszczelniło turbo. 

 

Zastanawia mnie fakt gdyż moja turbina nawet po zgaszeniu ciągnika kręciła się jeszcze bezwładnie przez jakies 10-15sek.(Przed zregenerowanim jak i po) znajomym zatrzymuje się od razu po zgaszeniu silnika. W czym może być problem? Dlaczego po tak krótkim czasie znów doszło do awarii sprzętu? Co ,może być przyczyną? Proszę o porady.

 

I jeszcze jedna sprawa, do oleju dostaje się paliwo, sprawdzałem pompkę ręczną i jej membranę, wydaje się ok a stan oleju ciągle wzrasta, Jak temu zapobiec i czy podniesiony stan oleju oraz jego gęstość miał wpływ na turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    857

Paliwo w oleju może doprowadzić do uszkodzenia łożysk w turbinie ale napewno nie rozwali łopatek. To,że masz problem z układem zasilania to pewne. Mogą lać wtryski. Może być żle ustawiony początek wtrysku. Ewentualnie może być uszkodzona pompa wtryskowa. Teraz musisz znowu naprawić turbo :( ale przed uruchomieniem koniecznie sprawdzić stan pomy, wtrysków oraz ustawić początek wtrysku i luzy zaworów...oraz oczywiście wymienić olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Nie wiem jak w tym modelu jest ustawiona pompa wtryskowa ale w niektórych jest pionowo i tu jest przyczyna przybywania oleju w silniku. Ten że olej smaruje też turbo i możetu jest problem że olej z paliwem sadzi turbo, sprawdź ją jeżeli masz zamontowaną pionowo

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    857

Nie wiem jak w tym modelu jest ustawiona pompa wtryskowa ale w niektórych jest pionowo i tu jest przyczyna przybywania oleju w silniku. Ten że olej smaruje też turbo i możetu jest problem że olej z paliwem sadzi turbo, sprawdź ją jeżeli masz zamontowaną pionowo

 

Bez znaczenia poziomo czy pionowo we wszystkich Perkinsach pompa jest smarowana paliwem i jeśli pompa jest w złym stanie to może puszczać paliwo w miejscu odbierania napędu z kół rozrządu wynikiem czego jest stopniowa utrata właściwości smarnych oleju a to może wcześniej czy póżniej doprowadzić do zatarcia silnika a w silniku z turbo właśnie to turbo siądzie szybciej niż sam silnik z racji wysokich obrotów wirnika i tym samym zapotrzebowaniem na bardzo dobre smarowanie czego napewno nie ma przy oleju zmieszanym z paliwem.

Tak jak pisałem trzeba oddać pompę i wtryski do dobrego serwisu jeśli taki masz gdzieś blisko co niestety nie zawsze jest takie łatwe bo serwisów dużo ale dobrych to ze świecą szukać. Tak czy inaczej bez serwisu się nie obejdzie bo jeśli wtryski można sprawdzić i ustawić w domowych warunkach jeśli ma się tester wtrysków to pompy już się nie da bo trzeba do tego drogiego sprzętu i dużego doświadczenia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

ILE godzin ma ten mf ? ze takie rzeczy sie dzieja perkins dobry silnik i stosunkowo taki w remacie wiec sie nie przejmuj jak kolega pisal spr wtryski i pompe to podstawa ja to bym sie nie bawil z reg turba bo wiem jak co niektorzy robia tylko orginalne ze sprawnego silnika znajdziesz bez wiekszych problemow raz dalem sie tez zrobic w konia z reg turbo teoretycznie jest gwarancja a w praktyce to jej brak co by sie nie stalo to twoja zawsze wina a jeszcze cena za turbo przed reg mniejsza a po reg o 300zl wieksza niby optycznie wyglada jak nowa a praktycznie stary klamot wyczyszczony i nowe uszczelniacze za pare zloty to byla cala reg w moim przypadku napewno sa zaklady co robia rzetelnie ale ja akurat na taki nie trafilem pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Massey ma prawie 9200mth. Nie jest to może najmniejsza liczba, ale teraz, w tym roczniku i z nie kłamanym licznikiem, znależc ciągnik to chyba predzej niż na loterii wygrać. Pompa ustawiona poiomo. Jutro z gwarancji wróci nie naprawione turbo, niedaleko ode mnie jest serwis pomp, Ci których pytałem, chwalą. Także jadę od razu.

 

Ciągnik stoi a praca na niego czeka;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Witam. Przypominam się z tematem. Niby początowo dość błachy problem, z mojego punktu widzenia, przerodził się w poważną ingerencję w silnik oraz praktycznie generalny remont jednostki. 

 

Od tej pory gdy napisałem na forum traktor stoi niezdolny do pracy, silnik został rozebrany praktycznie do śrubki. Z tego co do tej pory zrobiłem to mogę wyliczyć: 

 

1.Wymiana wszystkich 6 tulei tłoków pierścieni oraz panewek

2.Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów

3.Regeneracja wtrysków

4.Nowa pompka paliwowa i termostat

 

Jeszcze zostało zregenerować powtórnie turbo ( już w innej firmie) i sprawdzenie pompy głównej

 

 

Mam nadzieję że teraz przez długie godziny pracy nie będzie z tym ciągnikiem żadnych problemów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Witam, Ciągnik jest już od kilku dni znów zdolny do pracy:) Od remontu nabiłem 25mth, jeszcze drugie tyle i już będzie mógł pracować w normalnych warunkach.

 

Do listy napraw dorzucam jeszcze:

 

1.Regeneracja pompy wtryskowej

2.Nowe filtry

3.Płyn chłodniczy

4.Olej silnikowy

5.Turbo po regeneracji(całkiem inaczej chodzi niż po uprzedniej regeneracji)

 

Jeszcze tylko kolejna wymiana oleju po przepracowanych 50mth. 

 

Edytowano przez E_M_KESEK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Sama pompa w granicach 800zł. Za regenerację pompy, wtrysków i turba łącznie 2300zł. W tej samej firmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

gdzie konkretnie robiłeś pompe? Widze u Ciebie wpis Małopolska to może coś mam pod nosem ;) bo mi tu niedaleko zawołali 1200 za pompe z 3P to oplułem ich przez telefon.... takim śmiechem parsknąłem i nową kupiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Wpisz sobie "Diesel-Serwis Zasań Wiesław Łabędź". Według mnie starali się nienagannie choć mechanik psocił na nich że nie wyrabiają się w terminie:) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

A co w tej pompie wymieniali? W mojej padła głowica to koszt  1200zł, robiłem w Bestwinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Cały zestaw uszczelniaczy, tuleje mosiężne i regulacja, nie powiem czy jeszcze coś więcej bo nie pamiętam co dokładnie już mi tam mówił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Hubert12011
      Witam, w mojej valtrze wyskoczyły 2 kody błędu 
      001639--31--000
      i 008019--08-003
      Valtra seria t 183 2011r czekam na odp. z góry dzieki 
    • Przez grzesik65
      Witam od niedawna jestem posiadaczem ciągnika John deere 6220 skrzynia 4 polbiegi przełączanie dźwignią plus 4 zakresy a.b.c.d rewers obok kierownicy hydrauliczny mechaniczny na ewno nie elektro hydrauliczny. Ciągnik z 2006 roku. Otóż mam taki problem ruszając do przodu że sprzęgła czy też z samego rewers bez użycia sprzęgła ciągnik rusza pięknie wręcz książkowo bez żadnych szarpniec sprzęgło bierze i puszcza w połowie długości tak jak powinno być natomiast gdy chcemy jechać do tyłu i tu zaczyna się problem ciągnik jak by nie miał sprzęgła padał do samej podłogi i puszczając nawet delikatnie on już jedzie wręcz zrywa i na rewersie jest tak samo jak rewersem się wrzuci do tyłu to też zrywa wręcz od razu jedzie bardzo mnie to denerwuje wiem że tak nie powinno być raczej kalibracja tu nie pomoże bo tu nie ma żadnej elektryki czyżby to coś w skrzyni ?
    • Przez Scoti
      Witam mam problem z obrotomierzem a mianowicie nie działa i nie liczy motogodzin. Prąd dostaje wiec w czym moze leżeć problem jest jakiś czujnik obrotomierza czy coś takiego ? 
    • Przez DzikiSimental25
      Witam wszystkich !! Mam takie cedzidło oraz takie filtry
      Moim problem jest to, że mleko nie chce przechodzić szybko przez to cedzidło, zatrzymuje się.  Jakich używacie filtrów ? Z góry dziękuję i Pozdrawiam. Mam nadzieję, że ktoś ma ciekawy sposób jak ten problem rozwiązać
    • Przez piotr2691
      Witam,
       
      chłopaki, mam problem, kupiłem pierwszy (używany) kombajn do pora i wczoraj go próbowałem.
      Kombajn chce tak jakby sie złamać chodzi mi o wyorywacz z pasem, który wyciąga pora i podaje na taśmociąg poprzeczny zaczyna się odginać od ciągnika, znaczy sie od ramy głównej, a odchyla się od ciągnika.
       
      Dorobiliśmy mocowanie boczne do ciagnika, do którego mocujemy siłownik którym ustawiamy głębokość kopania, tak jak nam poradził sprzedawca.
       
      chciałbym uzyskać od was trochę pomocy, jak wy macie zamocowany kombajn po boku ciągnika, może o czymś nie wiem, bo nigdzie nie potrafię znaleźć jakichś bardzo dobrych fotek tych "konsoli"
       
      Kombajn to Lauwers, a ciągnik MF 5425.
×