Skocz do zawartości

Polecane posty

E_M_KESEK    1

Witam, od niedawna jestem posiadaczem traktora Massey Ferguson 3120, 6cyl 120km turbo 1995r dynashift , gdy go nabyłem turbina była w nie najlepszym stanie. Po przejechaniu kilku motogodzin zaczął mocno kopcić na niebiesko i z tłumika zaczął kapac sie olej. Oczywiście rozpadło sie turbo, ok pomyślałem, trzeba zregenerować w końcu liczyłem się z tym już przy zakupie. Turbo zregenerowała mi firma Turbomot z Mielca, wszystko ładnie ale tylko przez 35mth, Ostatnio jadąc nieobciążonym ciągnikiem,nieprzekraczając nawet 2tys obr, coś zaczęło piszczeć pod maską, zatrzymałem się przysłuchałem ale nic strasznego nie zauważyłem, jadąc dalej silnik zaczął coraz mocniej kopcić na czarno po czym stracił moc i wypuścił chmurę białego dymu, wystaszyłem się, zatrzymałem maszynę i znów ujżałem olej kapiący z turbiny. Spełnił się mój koszmar, znów turbo. wysłałem na gwarancję lecz Pan stwierdził że szkoda znajduje się po mojej stronie. że coś musiało wpaść od strony dolotu powietrza do turbiny skutkiem czego rozwaliło łopatki i rozszczelniło turbo. 

 

Zastanawia mnie fakt gdyż moja turbina nawet po zgaszeniu ciągnika kręciła się jeszcze bezwładnie przez jakies 10-15sek.(Przed zregenerowanim jak i po) znajomym zatrzymuje się od razu po zgaszeniu silnika. W czym może być problem? Dlaczego po tak krótkim czasie znów doszło do awarii sprzętu? Co ,może być przyczyną? Proszę o porady.

 

I jeszcze jedna sprawa, do oleju dostaje się paliwo, sprawdzałem pompkę ręczną i jej membranę, wydaje się ok a stan oleju ciągle wzrasta, Jak temu zapobiec i czy podniesiony stan oleju oraz jego gęstość miał wpływ na turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2032

Paliwo w oleju może doprowadzić do uszkodzenia łożysk w turbinie ale napewno nie rozwali łopatek. To,że masz problem z układem zasilania to pewne. Mogą lać wtryski. Może być żle ustawiony początek wtrysku. Ewentualnie może być uszkodzona pompa wtryskowa. Teraz musisz znowu naprawić turbo :( ale przed uruchomieniem koniecznie sprawdzić stan pomy, wtrysków oraz ustawić początek wtrysku i luzy zaworów...oraz oczywiście wymienić olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    148

Nie wiem jak w tym modelu jest ustawiona pompa wtryskowa ale w niektórych jest pionowo i tu jest przyczyna przybywania oleju w silniku. Ten że olej smaruje też turbo i możetu jest problem że olej z paliwem sadzi turbo, sprawdź ją jeżeli masz zamontowaną pionowo

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    2032

Nie wiem jak w tym modelu jest ustawiona pompa wtryskowa ale w niektórych jest pionowo i tu jest przyczyna przybywania oleju w silniku. Ten że olej smaruje też turbo i możetu jest problem że olej z paliwem sadzi turbo, sprawdź ją jeżeli masz zamontowaną pionowo

 

Bez znaczenia poziomo czy pionowo we wszystkich Perkinsach pompa jest smarowana paliwem i jeśli pompa jest w złym stanie to może puszczać paliwo w miejscu odbierania napędu z kół rozrządu wynikiem czego jest stopniowa utrata właściwości smarnych oleju a to może wcześniej czy póżniej doprowadzić do zatarcia silnika a w silniku z turbo właśnie to turbo siądzie szybciej niż sam silnik z racji wysokich obrotów wirnika i tym samym zapotrzebowaniem na bardzo dobre smarowanie czego napewno nie ma przy oleju zmieszanym z paliwem.

Tak jak pisałem trzeba oddać pompę i wtryski do dobrego serwisu jeśli taki masz gdzieś blisko co niestety nie zawsze jest takie łatwe bo serwisów dużo ale dobrych to ze świecą szukać. Tak czy inaczej bez serwisu się nie obejdzie bo jeśli wtryski można sprawdzić i ustawić w domowych warunkach jeśli ma się tester wtrysków to pompy już się nie da bo trzeba do tego drogiego sprzętu i dużego doświadczenia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

ILE godzin ma ten mf ? ze takie rzeczy sie dzieja perkins dobry silnik i stosunkowo taki w remacie wiec sie nie przejmuj jak kolega pisal spr wtryski i pompe to podstawa ja to bym sie nie bawil z reg turba bo wiem jak co niektorzy robia tylko orginalne ze sprawnego silnika znajdziesz bez wiekszych problemow raz dalem sie tez zrobic w konia z reg turbo teoretycznie jest gwarancja a w praktyce to jej brak co by sie nie stalo to twoja zawsze wina a jeszcze cena za turbo przed reg mniejsza a po reg o 300zl wieksza niby optycznie wyglada jak nowa a praktycznie stary klamot wyczyszczony i nowe uszczelniacze za pare zloty to byla cala reg w moim przypadku napewno sa zaklady co robia rzetelnie ale ja akurat na taki nie trafilem pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Massey ma prawie 9200mth. Nie jest to może najmniejsza liczba, ale teraz, w tym roczniku i z nie kłamanym licznikiem, znależc ciągnik to chyba predzej niż na loterii wygrać. Pompa ustawiona poiomo. Jutro z gwarancji wróci nie naprawione turbo, niedaleko ode mnie jest serwis pomp, Ci których pytałem, chwalą. Także jadę od razu.

 

Ciągnik stoi a praca na niego czeka;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Witam. Przypominam się z tematem. Niby początowo dość błachy problem, z mojego punktu widzenia, przerodził się w poważną ingerencję w silnik oraz praktycznie generalny remont jednostki. 

 

Od tej pory gdy napisałem na forum traktor stoi niezdolny do pracy, silnik został rozebrany praktycznie do śrubki. Z tego co do tej pory zrobiłem to mogę wyliczyć: 

 

1.Wymiana wszystkich 6 tulei tłoków pierścieni oraz panewek

2.Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów

3.Regeneracja wtrysków

4.Nowa pompka paliwowa i termostat

 

Jeszcze zostało zregenerować powtórnie turbo ( już w innej firmie) i sprawdzenie pompy głównej

 

 

Mam nadzieję że teraz przez długie godziny pracy nie będzie z tym ciągnikiem żadnych problemów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Witam, Ciągnik jest już od kilku dni znów zdolny do pracy:) Od remontu nabiłem 25mth, jeszcze drugie tyle i już będzie mógł pracować w normalnych warunkach.

 

Do listy napraw dorzucam jeszcze:

 

1.Regeneracja pompy wtryskowej

2.Nowe filtry

3.Płyn chłodniczy

4.Olej silnikowy

5.Turbo po regeneracji(całkiem inaczej chodzi niż po uprzedniej regeneracji)

 

Jeszcze tylko kolejna wymiana oleju po przepracowanych 50mth. 

 

Edytowano przez E_M_KESEK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    562

gdzie konkretnie robiłeś pompe? Widze u Ciebie wpis Małopolska to może coś mam pod nosem ;) bo mi tu niedaleko zawołali 1200 za pompe z 3P to oplułem ich przez telefon.... takim śmiechem parsknąłem i nową kupiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Wpisz sobie "Diesel-Serwis Zasań Wiesław Łabędź". Według mnie starali się nienagannie choć mechanik psocił na nich że nie wyrabiają się w terminie:) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

A co w tej pompie wymieniali? W mojej padła głowica to koszt  1200zł, robiłem w Bestwinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Cały zestaw uszczelniaczy, tuleje mosiężne i regulacja, nie powiem czy jeszcze coś więcej bo nie pamiętam co dokładnie już mi tam mówił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Luk330360
      Witam mam problem z ziemniakami odmiany Denar  Jak widać na zdjęciu kawałek od drogi są ładne a dalej liche  Nie wiem czy to niedobór jakiegoś składnika czy coś innego ?  Korzeń wygląda  na zdrowy  Co o tym  myślicie  ? Dawka  nawozu była dana całkiem konkretna ( Tarnogran 25  i Saletra amonowa )
       


       

    • Przez Krzysiu1233
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o pomoc w sprawie nujn unhz 100. Mianowicie jest taki problem że gdy olej się nagrzeje to maszyna nie ma siły i nie da się nie pracować. Dodam że pompa została wymieniona i nic się nie zmieniło, olej zimny jest ok, po dłuższej pracy brak siły. Gdy zamknę lyche to się lekko otwiera , a jak podniose do góry to powoli opada. Czy jest problem w rozdzielaczach? Jest tam jakieś uszczelnienie? Da się samodzielnie to naprawić? Proszę o pomoc.
      Z poważaniem
        
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
    • Przez Misiaczek57
      witam podczas zmiany kierunku jazdy zamiast pokazywać się strzałka do przodu na panelu u góry to wyświetla się na wyświetlaczu środkowym strzałka jazdy do przodu a tamta nic nie świeci
    • Przez Piters182
      Witam, mam pytanie odnośnie tych dwóch ciągników, John Deere 6230 Premium i Massey Ferguson 5608,  co prawda jednego i drugiego już nie można niestety kupić jako nowy. Ale jak były jeszcze dostępne jako nowe to w jakich cenach były te 2 ciągniki, wyposażenie podstawowe, bez dodatków, bo i tak mają sporo w standardzie. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.