Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem posiadaczem traktora Massey Ferguson 3120, 6cyl 120km turbo 1995r dynashift , gdy go nabyłem turbina była w nie najlepszym stanie. Po przejechaniu kilku motogodzin zaczął mocno kopcić na niebiesko i z tłumika zaczął kapac sie olej. Oczywiście rozpadło sie turbo, ok pomyślałem, trzeba zregenerować w końcu liczyłem się z tym już przy zakupie. Turbo zregenerowała mi firma Turbomot z Mielca, wszystko ładnie ale tylko przez 35mth, Ostatnio jadąc nieobciążonym ciągnikiem,nieprzekraczając nawet 2tys obr, coś zaczęło piszczeć pod maską, zatrzymałem się przysłuchałem ale nic strasznego nie zauważyłem, jadąc dalej silnik zaczął coraz mocniej kopcić na czarno po czym stracił moc i wypuścił chmurę białego dymu, wystaszyłem się, zatrzymałem maszynę i znów ujżałem olej kapiący z turbiny. Spełnił się mój koszmar, znów turbo. wysłałem na gwarancję lecz Pan stwierdził że szkoda znajduje się po mojej stronie. że coś musiało wpaść od strony dolotu powietrza do turbiny skutkiem czego rozwaliło łopatki i rozszczelniło turbo. 

 

Zastanawia mnie fakt gdyż moja turbina nawet po zgaszeniu ciągnika kręciła się jeszcze bezwładnie przez jakies 10-15sek.(Przed zregenerowanim jak i po) znajomym zatrzymuje się od razu po zgaszeniu silnika. W czym może być problem? Dlaczego po tak krótkim czasie znów doszło do awarii sprzętu? Co ,może być przyczyną? Proszę o porady.

 

I jeszcze jedna sprawa, do oleju dostaje się paliwo, sprawdzałem pompkę ręczną i jej membranę, wydaje się ok a stan oleju ciągle wzrasta, Jak temu zapobiec i czy podniesiony stan oleju oraz jego gęstość miał wpływ na turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo w oleju może doprowadzić do uszkodzenia łożysk w turbinie ale napewno nie rozwali łopatek. To,że masz problem z układem zasilania to pewne. Mogą lać wtryski. Może być żle ustawiony początek wtrysku. Ewentualnie może być uszkodzona pompa wtryskowa. Teraz musisz znowu naprawić turbo :( ale przed uruchomieniem koniecznie sprawdzić stan pomy, wtrysków oraz ustawić początek wtrysku i luzy zaworów...oraz oczywiście wymienić olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w tym modelu jest ustawiona pompa wtryskowa ale w niektórych jest pionowo i tu jest przyczyna przybywania oleju w silniku. Ten że olej smaruje też turbo i możetu jest problem że olej z paliwem sadzi turbo, sprawdź ją jeżeli masz zamontowaną pionowo

Edytowane przez sznajdik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w tym modelu jest ustawiona pompa wtryskowa ale w niektórych jest pionowo i tu jest przyczyna przybywania oleju w silniku. Ten że olej smaruje też turbo i możetu jest problem że olej z paliwem sadzi turbo, sprawdź ją jeżeli masz zamontowaną pionowo

 

Bez znaczenia poziomo czy pionowo we wszystkich Perkinsach pompa jest smarowana paliwem i jeśli pompa jest w złym stanie to może puszczać paliwo w miejscu odbierania napędu z kół rozrządu wynikiem czego jest stopniowa utrata właściwości smarnych oleju a to może wcześniej czy póżniej doprowadzić do zatarcia silnika a w silniku z turbo właśnie to turbo siądzie szybciej niż sam silnik z racji wysokich obrotów wirnika i tym samym zapotrzebowaniem na bardzo dobre smarowanie czego napewno nie ma przy oleju zmieszanym z paliwem.

Tak jak pisałem trzeba oddać pompę i wtryski do dobrego serwisu jeśli taki masz gdzieś blisko co niestety nie zawsze jest takie łatwe bo serwisów dużo ale dobrych to ze świecą szukać. Tak czy inaczej bez serwisu się nie obejdzie bo jeśli wtryski można sprawdzić i ustawić w domowych warunkach jeśli ma się tester wtrysków to pompy już się nie da bo trzeba do tego drogiego sprzętu i dużego doświadczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ILE godzin ma ten mf ? ze takie rzeczy sie dzieja perkins dobry silnik i stosunkowo taki w remacie wiec sie nie przejmuj jak kolega pisal spr wtryski i pompe to podstawa ja to bym sie nie bawil z reg turba bo wiem jak co niektorzy robia tylko orginalne ze sprawnego silnika znajdziesz bez wiekszych problemow raz dalem sie tez zrobic w konia z reg turbo teoretycznie jest gwarancja a w praktyce to jej brak co by sie nie stalo to twoja zawsze wina a jeszcze cena za turbo przed reg mniejsza a po reg o 300zl wieksza niby optycznie wyglada jak nowa a praktycznie stary klamot wyczyszczony i nowe uszczelniacze za pare zloty to byla cala reg w moim przypadku napewno sa zaklady co robia rzetelnie ale ja akurat na taki nie trafilem pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Massey ma prawie 9200mth. Nie jest to może najmniejsza liczba, ale teraz, w tym roczniku i z nie kłamanym licznikiem, znależc ciągnik to chyba predzej niż na loterii wygrać. Pompa ustawiona poiomo. Jutro z gwarancji wróci nie naprawione turbo, niedaleko ode mnie jest serwis pomp, Ci których pytałem, chwalą. Także jadę od razu.

 

Ciągnik stoi a praca na niego czeka;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przypominam się z tematem. Niby początowo dość błachy problem, z mojego punktu widzenia, przerodził się w poważną ingerencję w silnik oraz praktycznie generalny remont jednostki. 

 

Od tej pory gdy napisałem na forum traktor stoi niezdolny do pracy, silnik został rozebrany praktycznie do śrubki. Z tego co do tej pory zrobiłem to mogę wyliczyć: 

 

1.Wymiana wszystkich 6 tulei tłoków pierścieni oraz panewek

2.Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów

3.Regeneracja wtrysków

4.Nowa pompka paliwowa i termostat

 

Jeszcze zostało zregenerować powtórnie turbo ( już w innej firmie) i sprawdzenie pompy głównej

 

 

Mam nadzieję że teraz przez długie godziny pracy nie będzie z tym ciągnikiem żadnych problemów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Ciągnik jest już od kilku dni znów zdolny do pracy:) Od remontu nabiłem 25mth, jeszcze drugie tyle i już będzie mógł pracować w normalnych warunkach.

 

Do listy napraw dorzucam jeszcze:

 

1.Regeneracja pompy wtryskowej

2.Nowe filtry

3.Płyn chłodniczy

4.Olej silnikowy

5.Turbo po regeneracji(całkiem inaczej chodzi niż po uprzedniej regeneracji)

 

Jeszcze tylko kolejna wymiana oleju po przepracowanych 50mth. 

 

Edytowane przez E_M_KESEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v