Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zwolnice C-330


221 odpowiedzi na ten temat

#61 Share mateusz430

mateusz430

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 18 czerwiec 2010 - 19:00

Zwolnice C-330 Witam koledzy mam jedno nurtujace mnie pytanie czy łożyska na półosi w 330 w zwolnicy bede juz skonczone bo jak sie wezmie noge z gazu i ciagnik zacznie schodzić z obrotów to bedzie taki dziwny odłos konczacych sie łozysk bo w kołach juz wymieniłem i dalej jak sie jedzie to cos chrobocze pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zwolnice C-330 Dzisiaj, 03:31
  •  

#62 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 19 czerwiec 2010 - 01:37

Zwolnice C-330 stan zębatek w zwolnicy -ale i tez moze być coś z w skrzynii na zębatce satelity+ wałek atakujacy

#63 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 19 czerwiec 2010 - 20:45

Zwolnice C-330

jesli nie cieknie w pochwach ...niema co ruszac bo jaki sens??

a taki sens że za głupie 2,5 zeta taki koszt mniej wiecej nowego simeringa zaoszczedzisz sobie roboty ze zdejmowaniem poraz kolejny koła i zwolnicy jesli oczywiście pocieknie, a pociec może i nie mówie że musi... jeśli ma juz swoje lata lub naruszysz przy zdejmowaniu lub nakładaniu półosi, ale jak 2,5 zeta to majątek to moze być na starym mi tam wiesz ;)

#64 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 20 czerwiec 2010 - 06:12

Zwolnice C-330 autor postu sam zadecyduje..jak widzi kolega ..chce wymienić łożyska bez zdejmowania zwolnic..., oczywiscie że można wymienić uszczelniacze na półosiach - nie zaszkodzi

#65 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 czerwiec 2010 - 07:24

Zwolnice C-330 Przeważnie zużyty dyferencjał trzaska w 30-kach, zębatka atakująca, koło talerzowe satelity... wszystko chyba po trochu. Słychać to przy wolnej jeżdzie na wysokim biegu, przy hamowaniu silnikiem... różnie. To normalny objaw i nie ma się czym przejmować. Warto jednak dla pewności sprawdzić stan łożysk i obejrzeć dyfer żeby upewnić się że to zużycie a nie np. wykruszone zęby czy zajechane łożysko.
KPK Kumurun Team

#66 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 czerwiec 2010 - 07:25

Zwolnice C-330 Sorry za dwa takie same posty ale moje pudło jakąś zwieche złapało.
KPK Kumurun Team

#67 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 24 czerwiec 2010 - 23:55

Zwolnice C-330 Popieram zdanie przedmówców. Części są tak tanie, że przy rozebraniu zwolnicy można wymienić wszystkie uszczelnienia. To nie majątek. Łożyska wymieniamy te które są zużyte lub niedługo będą.
Z autopsji wiem, że czasem zostawienie starych uszczelniaczy pogarsza sprawę. Wyciągneliśmy zwolnice i już ruszyliśmy coś. Jakby to był uszczelniacz corteco za 50zł to może i by wytrzymał 20 zdjęć zwolnic. Tylko, że to polskie gówno, pewnie już zmieniane 5 raz:D
Warto zmienić ;)

#68 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 10 lipiec 2010 - 13:12

Zwolnice C-330 Mam problem z lewą zwolnicą w C-330, w tamtym roku wymieniałem uszczelniacze w pochwach i zwolnicach, bębny, szczęki, ale nie ruszałem uszczelniaczy na piastach bo olej się tam nie pokazywał to też tego nie ruszałem. Zauważyłem z tamtym tygodniu brudną felgę po wewnętrznej stronie z takiego gęstego czegoś... przypomina to smar ale to smar nie jest... jest to raczej olej ze zwolnic pomieszany z kurzem i ziemią. Dlatego chciałbym wymienić uszczelniacze w tej zwolnicy tylko nie wiem jak to wygląda, w katalogu jest jakaś "tuleja dystansowa" za łożyskiem a nie ma uszczelniacza...? Napiszcie mi jak jest w kolejności od piasty do tego dekielka z drugiej strony, kolejność co tam jest w środku i jak to rozbierać.

Pozdrawiam :)
:D

#69 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 10 lipiec 2010 - 19:25

Zwolnice C-330 piasta> simering> łożysko> tuleja dystansowa> koło zębate> seger> 2 łożysko> podkładka dociskowa> zabezpieczenie> śruby> i dekielek
a rozbietać to odkręcasz ten dekielek następnie dwie śruby co trzybają tą podkładkę dociskową i ja u siebie brałem 10 kilowy młot i stukałem w piaste od strony tego dekielka, zejdzie piasta z simeringiem i łożyskiem reszta zostanie w środku

#70 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 10 lipiec 2010 - 19:58

Zwolnice C-330 aha no i wszystko jasne :) A ta tuleja dystansowa jest nabita na piaście? Jakie ona tam ma zadanie spełniać?
:D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zwolnice C-330 Dzisiaj, 03:31
  •  

#71 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 11 lipiec 2010 - 06:54

Zwolnice C-330 Ta tuleja dystansowa nie jest nabita poprostu nakładasz ją na piaste koła bez jakiegoś tam oporu, a zadaniem jej jest wyśrodkowanie tego dużego koła zębatego aby nie latało w prawo lub w lewo w swojej osi, bo jak napewno widziałeś ten lewy kołnierz(gniazdo łożyska i simeringa)jest głębsze i dalej wystaje niż prawa część zwolnicy, jak wszystko skręcisz to ta tuleja bedzie docisnięta z jednej strony o wewnętrzny pierścień łożyska a z drugiej o koło żebate. Po przeciwnej stronie koło zębate opiera się bezpośrednio na łożysku i dzięki temu po skręceniu uzyskujesz sztywność połączenia i nie lata na boki. Tak w skrucie :)

#72 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 11 lipiec 2010 - 19:09

Zwolnice C-330 Dzięki jutro biorę się do roboty :)
:D

#73 Share mateusz430

mateusz430

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 26 lipiec 2010 - 17:04

Zwolnice C-330 witam wszystkich agro forumowiczów mam problem brak hamulcy w c 330 z prawej zwolnicy wali olej na beben i czy wyciagać zwolnice wraz z półosia czy odkrecić półos i zdjać tylko sama zwolnice tylko nasuwa sie nowe pytanie czy beben łozyska co sa i uszczelniacze zostanie na półośce czy cos innego sie stanie prosze o szybka odpowiedz

#74 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 lipiec 2010 - 18:45

Zwolnice C-330 Rozbieraj po kolei będziesz miał lżej. Odkręć zwolnicę, wymień uszczelniacz, wyczyść hamulec jeśli trzeba wymień co zużyte. Potem odkręć pochwę i wymień uszczelniacz jest nabijany od strony mechanizmu różnicowego. Załóż w odwrotnej kolejności i po sprawie. Uważaj żeby dobrze złożyć blokadę.
KPK Kumurun Team

#75 Share mateusz430

mateusz430

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 26 lipiec 2010 - 20:07

Zwolnice C-330 tylko ze ja juz bebny mam do wymiany po sa przetoczeniu a wiadomo 330 nie ma jakis cudownych hamulców wiec musze bebny i okładziny wymienic na nowe oraz uszczelniacz w zwolnicy po leje sie po rancie felgi i dlatego pytam czy wyciagać z półosia czy połos zostaiwć w pochwie i odkrecic sama zwolnice i zmienic

#76 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 lipiec 2010 - 05:13

Zwolnice C-330 Półosi nie da się zostawić w pochwie. Jak odkręcisz zwolnicę od pochwy to wyjdzie zwolnica razem z półosią i inaczej się nie da. Masz wtedy dostęp do hamulca. A żeby wymienić uszczelniacz w pochwie musisz ją odkręcić od obudowy układu różnicowego.
KPK Kumurun Team

#77 Share mateusz430

mateusz430

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 27 lipiec 2010 - 14:26

Zwolnice C-330 aha to dobrze w pochwach sa dobre uszczelniacze tylko w zwolicy taki małym otworkiem w zwolnicy wygania mi olej i cała felga ubrudzona a i hamulców nie ma wiec trzeba zrobic bo czasami to strach jechać bo duzo jedzi sie po górkach

#78 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 lipiec 2010 - 15:46

Zwolnice C-330 Do hamulcy wystarczy zdjąć samą zwolnicę a jeśli wali ci olejem na koło to do wymiany uszczelniacz na osi koła. Prosta robota. Dobrze sprawdz łożyska koła lubią być zużyte.
KPK Kumurun Team

#79 Share mateusz430

mateusz430

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 27 lipiec 2010 - 16:55

Zwolnice C-330 no włąsnie czyli nie musze wyciagac półosi tylko sama zwolnice zwalić no własnie tam tez jest uszczelniacz walniety ale sa tez łozyska na półosce w lewej zwolnicy walniete bo jak sie spuszcza z gazu to zgrzyta strasznie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zwolnice C-330 Dzisiaj, 03:31
  •  

#80 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 lipiec 2010 - 18:07

Zwolnice C-330 Nie rozumiesz mnie. Jak odkręcisz samą zwolnicę to i tak odejdzie ona od pochwy razem z półosią. Mówię o półosi która wchodzi przez pochwę do układu różnicowego. A po feldze rozlewa ci się olej z OSI koła a to co innego niż półoś.
KPK Kumurun Team

Podobne tematy zwolnica ursus c330