Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share moczar

moczar

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 19 lipiec 2010 - 11:51

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Za mną pierwsza praca nowym Belarusem 820.3. prasowanie siana prasą Claas Rolland 44 (siatka)

Ogólnie wiedziałem co po tym ciągniku się spodziewać ale mam takie przemyślenia dla osób które chcą cos takiego nabyć

Plusy
+ Silnik naprawdę spoko, ma moc przy dobijaniu do ok 25O atmosfor żadnego problemu. (zdrowy Zetor 7245 - 60 KM miał juz naprawdę cieżko)
+ załączenie wałka przekażnika bez sprzęgła bezproblemowe
+ dostep do wajch hydrauliki dobry i w miarę wygodny.
+ Wogóle kabina szczelna a siedzenie w miarę wygodne, choć w lato bez klimy to i tak wszystkie okna i dzwi otwarte.
+ dobre wspomaganie nie ma problemu z manewrowaniem z ciążkę belą na turze
+ narazie nic nie cieknie z hydrauliki :D

Minus
+- W kabinie jest raczej dość głośno (sporo głośniej niż w zetorze) ale tego się spodziewałem więc się nie czepiam.
Choś to raczej skrzynia wyje a nie silnik.
- Ja wiedziałem że skrzynia w MTZ nie jest idealna:) ale to co zastałem to poprostu porażka,tam nie da się zmienić biegu
bez zgrzytu no może zgrzyta tylko co drugi raz. Teoretycznie synchronizowany półbieg to samo tylko dwa razy głóśniej.
Myślałem że to wina sprzęgła ale nie raz zmiana biegu lekko i cichutko a następna zmiana już zgrzyta i kolejna zmiana znów bez problemu.
No i praca w turze przy ciągłej zmianie biegów z 3 na wsteczny i odwrotnie przy ciągłych zgrzytach to poprostu żal mi maszyny tak męczyć. Wiem że to by rozwiązał rewers no ale trudno.
- Załączenie/wyłączenie przedniego napędu nie jest banalne, poprostu jak ciągnik stoi nie da się tego zrobić boję się ciągnąć za tą wajchę żeby nie urwać. Da się to przełączyć tylko w momencie ruszania i to nie zawsze.
- no i zmiana WOM-u 540/100 przełącznikim pod skrzynią jak to pierwszy raz zobaczyłem to mnie to poprostu rozwaliło. Czy nie da się tego jakoś przerobić na wajchę w kabinie ?

Teraz pytanie do użytkowników czy skrzynia i załączenie napędu się wyrobi. Czy jest to temat dla serwisu?
Nie chcę poprostu męczyć maszyny, miałem kilka maszyn i jeszcze żadnej skrzyni nie uszkodziłęm więć ręki za ciążkiej nie mam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Dzisiaj, 20:14
  •  

#2 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2010 - 12:00

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania masz synchronizowaną skrzynie 14/4 i tak zgrzyta czy w zwykłej?

#3 Share moczar

moczar

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 19 lipiec 2010 - 12:02

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania niesynchronizowana 18/4

#4 Share TTjarek

TTjarek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Lubelskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 19 lipiec 2010 - 12:23

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Ja jak zaczynałem jeździć mtz to na początku też mi zgrzytały ale się wprawiłem i nie zgrzytają. Może poprostu w złym momęcie zmieniasz

#5 Share anticius

anticius

    Użytkownik

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 93 postów

Napisany 19 lipiec 2010 - 12:35

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Skoro skrzynia nie jest synchronizowana to będzie zgrzytać zawsze, może nie tak często jak już się przyzwyczaisz do zmiany biegów, ale jednak problem w mniejszym lub większym stopniu pozostanie..
Jeśli natomiast chodzi o przedni napęd chyba niestety musisz napęd przy ruszaniu włączać, tak mam w 11-letnim MTZ Belarus i widocznie tego nadal nie zmienili.
Z kolei przełącznik obrotów WOM także raczej nie da się przerobić aby był w kabinie - dziwię się,iż ciągle montują to "po staremu". Na szczęście nie przełącza się tego co chwile, więc nie jest to jakoś bardzo uciążliwe.

Mam do Ciebie pytanie "moczar". Jaki most masz zamontowany w tym ciągniku oraz jaka hydraulika?

#6 Share mtz_820

mtz_820

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 553 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kluczbork

Napisany 19 lipiec 2010 - 13:04

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania To że zgrzyta to normalne w tych ciagnikach trzeba po prostu trafić w odpowiednim momencie (wysprzeglasz dwa razy) Skrzynia w belarusie jest jak kobieta trzeba delikatnie i z wyczuciem. Troche popracujesz i nauczysz sie zeby nie zgrzytala (choc do konca tego nie usuniesz). Co do przezucania 3-R to tak jak juz pisalam trzeba lekko i nic na sile np. na R ciagniesz lekko az poczujesz opor i czujesz obracajace sie zabki wracasz na N i jeszcze raz wbijasz R u mnie to dziala czasem poprostu ruszam wajha tyl przód N-R az nie czuje tych zabkow i wchodzi bez zgrzytów. Jeśli chodzi o przedni naped to u mnie mozna wbijac na postoju...
www.youtube.com/watch?v=h2Rj1KTcGdE

Zapraszam do oglądania oceniania i komentowania ;)

#7 Share qamil

qamil

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:http://www.youtube.com/watch?v=i9owlzyO-_I&context=C3286865ADOEgsToPDskLoowyUMnttn4qgo_9XeU-G

Napisany 19 lipiec 2010 - 13:15

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania nie ma co dziwić to radziecka technologia :D :D

#8 Share moczar

moczar

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 19 lipiec 2010 - 13:21

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Przedni most krzyżakowy, hydraulika zwykła na jeden centralny siłownik tylko ten siłownik jest z tego co wiem większy wzmocniony w porównaniu z podstawową wersją.


A z kobietami to słyszłem też inną wersję że z nimi jak z drzwiami - Jak nie pird....esz to się nie zamkną. Tej techniki
osobiście nie stosuję wolę te drzwi często smarować.


Co do skrzyni to w sumie w czasie orki, transportu tak często biegów się nie zmienia. Ale przy pracy w turze lub na małych przestrzeniach to jednak troszkę trzeba pomachać wajchą.

To mnie koledzy nie pocieszacie kurde rozumiem że jak coś jest dobre to fabryka nie zmienia tego przez wiele lat, ale jak coś jest strasznie niedopracowane i nic z tym nie robią to jednak żle to o nich swiadczy.

#9 Share mtz_820

mtz_820

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 553 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kluczbork

Napisany 19 lipiec 2010 - 13:47

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Przy ładowaczu spróbuj tak jak pisałem na 2-3 palce i kilka razy ciagnac na wsteczny i wejdzie elegancko tak samo na inne biegi ale MUSISZ SIE ZATRZYMAC lecz to raczej wiesz bez zatrzymania na wsteczny czy z wstecznego na inny bieg to "NI DY RYDY". Co do kobiet to sie tyczy róznych sytuacji ale preferuje to co ja napisałem :D. Pozdro
www.youtube.com/watch?v=h2Rj1KTcGdE

Zapraszam do oglądania oceniania i komentowania ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Dzisiaj, 20:14
  •  

#10 Share moczar

moczar

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 19 lipiec 2010 - 13:53

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania No mnie też się wydaję że powinienem móc zmienić ustawienie na postoju.
No ale trudno zagadnę na pierwszym przeglądzie.

Powiedzcie czy używacie ustawienia pośredniego pomiędzy włączonym napędem i wyłączonym?
Być może wystarczy to włączyć i z tym jeździć cały czas?

#11 Share marian892

marian892

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2010 - 13:58

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Kolego nie przejmuj sie że zgrzyta ten typ tak ma. Ja swoim z turem już troche pojeździłem i jak nabierzesz wprawy to będzi lepiej. A niestety brak rewersu i te nieszczęsne załączanie napedu mocno daje sie we znaki. Jak masz pytania to pisz.

#12 Share Kulik

Kulik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Gołdapi
  • Zainteresowania:Rolnictwo,wymyślanie wynalazków i udoskonaleń maszyn,KPK Kumurun team

Napisany 19 lipiec 2010 - 13:59

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Takie są uroki skrzyni niesynchronizowanej do tego trzeba się przyzwyczaić, bo ja mam 952.3 skrzynia 14/4 synchronizowana i nic nie zgrzyta przy zmianie no ale 1 i R też są bez synchronizacji i czasem zazgrzyta jak szybko chcę znienić,a co do załączania mostu to na postoju da się go załączyć ale gorzej jest z rozłączeniem bo zazwyczaj muszę ruszyć deko do tyłu,no chyba że załącze na automat to leciutko się załącza i rozłącza ale on bierze tylko jak jadę do przodu :D a po za tym wszystko ok

#13 Share mtz_820

mtz_820

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 553 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kluczbork

Napisany 19 lipiec 2010 - 14:49

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania @moczar ja albo źle przełaczam albo nie wiem u mnie sa dwa zakresy przedniego napedu Stały i w razie poślizgu na naklejce sa pokazane trzy pozycje i tak jeździmy od nowosci czyli ok 7lat
www.youtube.com/watch?v=h2Rj1KTcGdE

Zapraszam do oglądania oceniania i komentowania ;)

#14 Share moczar

moczar

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 19 lipiec 2010 - 15:14

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania No dobrze piszesz trzy pozycje od dołu wyłaczony, w razie poślizgu, i wyłączony. I mi chodzi o tę środkową pozycję "wrazie poślizgu" czy ona może byc włączona cały czas. Rozumiem że napęd załącza się automatycznie w momęcie gdy tylne koła zaczynają traćić przyczepność.

#15 Share KACZOR12

KACZOR12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubomino 50 km od Olsztyna

Napisany 19 lipiec 2010 - 15:46

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Posmaruj tą wajchę od włączania napędu pod kabiną jakimś cx w tym miejscu w którym się chowa tam w środku jest taka kulka i tam wlatuje piach, kurz . To powinno troche pomuc:rolleyes:

#16 Share moczar

moczar

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 19 lipiec 2010 - 18:53

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania mogę posmarować ale to nowy ciągnik jest więc to nie to, rano sprawdzę czy w skrzyni jakiś olej jest :D

#17 Share kris19911

kris19911

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Motoryzacja, komputery
    KPK kumurun team

Napisany 19 lipiec 2010 - 19:40

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Dobrze kolega mówi, posmaruj u mnie w pronarze jak oleju nie widziało to musiałem młotkiem włączac i wyłączać (dosłownie) a jak w końcu polałem olejem to naprawde inna praca :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Dzisiaj, 20:14
  •  

#18 Share mariush19

mariush19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2010 - 04:57

Pierwsze prace w 820.3 - przemyślenia i pytania Ja u siebie w nowym 920 zauważyłem że lepiej napęd włączać i wyłączać w czasie jazdy przy lekkim obciążeniu, bo jak się samym ciągnikiem jedzie to ciężko go wyłączać jest. Myślałem że to się dotrze, ale z tego co piszecie wynika że nie :D


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy