Skocz do zawartości

Zdjęcie

SILNIKI DEUTZ


456 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 kwiecień 2010 - 08:20

SILNIKI DEUTZ E na światłach to i cień może bardziej padać niż tego dymu tam jest, a mój np. jak robie w nocy jak rosa pada śmierdzą spaliny parafiną jak znicze w zaduszki na cmentarzu, czy to znaczy że kiepskie paliwo?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 15:48
  •  

#62 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 19 kwiecień 2010 - 20:56

SILNIKI DEUTZ

API CI-4 to nie za dobry olej jak teraz mam API-CF, w ogóle czy o poceniu się o którym wyżej wspomniane w związku ze zmianą na półsyntetyk to decyduje tylko te API, czy inne walory półsyntetyków, API-CH-4 byłby wystarczający do dojca z turbem- tak?

Decyduje stan silnika. Nie wiem czy API określa minimalne TBN oleju (liczba zasadowa), generalnie zależy to od konkretnego oleju, im większy TBN tym większa moc myjąca i neutralizująca, co przekłada się na możliwość wydłużenia okresu między wymianami, gdyż taki olej może zneutralizować więcej kwaśnych produktów spalania oraz dłużej zmywać i utrzymać w zawiesinie produkty utleniania i inne zanieczyszczenia w oleju.

Baza olejowa (mineralna, hydrokrakowana, półsyntetyczna czy syntetyczna) nie ma nic do własności myjących oleju! Może kiedyś, dawno temu, tak było ;) Warto sobie zapamiętać że jak silnik ma wycieki to nie jest temu winien olej tylko niesprawne, przegrzane uszczelniania :) Niezbyt wiekowemu motorowi nic takiego nie grozi, co by mu nie wlać.

Może jakiś przykład z podwórka, tak mniej więcej wyglądał w środku diesel marki toyota jeżdżący na minerale Elf 15w40 (19 zł/l) - http://img130.images...1/p1020639l.jpg
...a tak po przejściu na półsyntetyk Liqui Moly 10w40 z MoS2 (30 zł/l) - http://img717.images...46/p1020740.jpg
Jakieś pytania? :)

Olej na słabej mineralnej bazie ma generalnie największą tendencje do robienia syfu w silniku, z tego powodu że przy przeciążeniach termicznych mówiąc prosto ulega rozpadowi. Jeszcze kwestia lepkości - po ostatniej zimie nie chce mieć nic wyżej niż 10W w silniku, chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego? :)

#63 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2010 - 00:15

SILNIKI DEUTZ @mirasek dla usystematyzowania poproszę o wyjasnienie wlasnosci myjace, a robienie syfu. jak to jest z nimi i z cala szczelnoscia.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#64 Share Pirell

Pirell

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 155 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2010 - 06:48

SILNIKI DEUTZ Ja mam pytanie trochę z innej beczki. Jak wiadomo silniki przy dużej wilgotności powietrza mniej spalają i do tego są mocniejsze, kiedyś widziałem starego merolka ze skraplaczem wody bezpośrednio do kolektora powietrza (moc wzrosła a spalanie spadło) zastanawiam się czy w moim zetorku takiego czegoś nie zrobić co wy o tym sądzicie czy przyrost mocy i spadek spalanie jest na tyle duży by warto było się w to bawić?

#65 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2010 - 06:58

SILNIKI DEUTZ @Mirasek i jakie API miał ten elf, a jakie Liqiu Moly, co się okazało Akros Turbo 15w40 kilka lat temu zmienił API z CF na CI, również wielu innych producentów shell, mobil delvac i innni te same produkty sprzedawali kilka lat temu w dużo niższej klasie API, czy to nie jest bardziej chwyt marketingowy niż faktyczne poprawienie właściwości myjących tzn wydłużenie żywotności itd?
W starych instrukcjach obsługi do starych pojazdów dużo jest o płukaniu silnika, tzn jakiś tam środek zalać przejechać kilkadziesiąt km spuścić to i dopiero zalać zwykły olej, więc jeśli przed laty zalecano tylko mycie silnika i jazdę na zwykłym oleju CC czy coś takiego to dlaczego teraz tak zalecane są te oleje o bardzo dużych właściwościach myjących?

#66 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 20 kwiecień 2010 - 07:34

SILNIKI DEUTZ Bo kiedyś wymiana była co 200mth a teraz masz co 500.

#67 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2010 - 08:02

SILNIKI DEUTZ Niby tak, kiedyś liczyły się MTG teraz te mtg to godziny zegarowe, mnie zastanawia tylko jedna sprawa, jak taka c 330 czy każdy inny ursus pracuje na superolach CC lub c 330 nawet na CB i nic się z tymi silnikami nie dzieje, fakt trochę mniej wytrzymają niż zachodnie, ale długie lata pracują w końcu taki u1634 też jest obciążony a na superolu może pracować ;)

#68 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 20 kwiecień 2010 - 10:43

SILNIKI DEUTZ

@mirasek dla usystematyzowania poproszę o wyjasnienie wlasnosci myjace, a robienie syfu. jak to jest z nimi i z cala szczelnoscia.

Może zacznę od tego że oblepiony w środku nagarem i szlamami silnik gorzej odprowadza ciepło, spada sprawność, przegrzewają się uszczelnienia, potrafią zapiekać się pierścienie, brudne zaworki przelewowe nie działają poprawnie, pogarsza się cyrkulacja oleju w magistrali, itp. - to tak żeby było wiadomo o co tyle krzyku z tą czystością ;)

Robienie syfu a własności myjące to jakby dwie różne sprawy. Może taka alegoria :) Jest przyjęcie i mamy 4 sytuacje:
1. -goście to wyjątkowe fleje a na zapleczu jest tylko mała butelka płynu do naczyń
2. -goście mało brudzą a na zapleczu mała butelka płynu
3. -goście to fleje i jest duża butelka płynu
4. -goście mało brudzą i duża butelka :)

W sytuacji 1. mamy syf i gospodyni gorzko płacze, w 4. mamy ładnie pozmywane, w sytuacjach 2. i 3. wiele zależy jak długo goście jedli, czy wyrobimy z płynem bo może zostać trochę brudnych naczyń :)

Co do wycieków to jest różnie, sam olej też zawsze oddziałuje na uszczelki w pewnym zakresie (są wytyczne w normach ACEA), jak ma mniejszą lepkość po rozgrzaniu to i większą tendencje do przesączania, resztę robi stan uszczelek.

@Mirasek i jakie API miał ten elf, a jakie Liqiu Moly, co się okazało Akros Turbo 15w40 kilka lat temu zmienił API z CF na CI, również wielu innych producentów shell, mobil delvac i innni te same produkty sprzedawali kilka lat temu w dużo niższej klasie API, czy to nie jest bardziej chwyt marketingowy niż faktyczne poprawienie właściwości myjących tzn wydłużenie żywotności itd?

Oba oleje miały (dla diesla) API CF / ACEA B3, różnica wynika zapewne z lepszego pakietu dodatków myjących i lepszej bazy olejowej. Jeszcze w tamtym roku CF miały wszystkie bardziej popularne oleje do osobówek, a do końca tego roku API wycofuje CF i jeśli producent nie poprawi oleju o klasę wyżej to traci to oznaczenie. Nie powinno się ignorować klasyfikacji ACEA bo ogólnie jest bardziej wymagająca niż API, dla dużych silników diesla jest to ACEA E z cyferką.

W starych instrukcjach obsługi do starych pojazdów dużo jest o płukaniu silnika, tzn jakiś tam środek zalać przejechać kilkadziesiąt km spuścić to i dopiero zalać zwykły olej, więc jeśli przed laty zalecano tylko mycie silnika i jazdę na zwykłym oleju CC czy coś takiego to dlaczego teraz tak zalecane są te oleje o bardzo dużych właściwościach myjących?

Klasa jakościowa to nie tylko własności myjące ale także szereg innych takich jak odporność na ścinanie, odporność na pienienie, odparowalność, stabilność lepkościowa, itd. ogólnie wiele rzeczy mających wpływ na sprawność i żywotność silnika.

A że C330 chodzi kilka tys.mth na superolu CC... stary wolnossący diesel o pojemności 2 l. mocy 30KM to nie nowy turbodoładowany Deutz na pompowtryskach który jest 2x tak wysilony i oczekuje się że zrobi tych mth kilkanaście tys. :) Dzisiaj też można kupić płukanki do silnika, tylko po co jak można lać lepszy olej?

#69 Share maverickt4

maverickt4

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krępiec - Żuławy Gdańskie
  • Zainteresowania:mechanika, majsterkowanie, motoryzacja, VW T4 Syncro i jeszcze coś na pewno się znajdzie.

Napisany 21 kwiecień 2010 - 22:51

SILNIKI DEUTZ Po zapoznaniu się z tym tematem chyba całkiem zgłupiałem i nie wiedziałem jaki mam olej w silniku. Po niedużej lekturze o olejach i tych wszystkich klasach lepkości, specyfikacjach API i ACEA zacząłem poszukiwać na necie tych wszystkich wartości dla olejów.
I znalazłem na początek dla Akros Turbo 15W-40 (bo sam takiego używam):
specyfikacja API - CF (na rok 2004) obecnie na bańce oleju pisze CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF
ACEA - E3(na rok 2004) obecnie E7/E5/E3
TBN - 14,5 obecnie nie wiem ile wynosi bo krótko szukałem,

i dla Mobil Delvec MX 15W-40:
API - CH-4/CG-4/CF-4/CF
ACEA - E5/E3/B4/B3/A3
TBN - 10,6

I teraz po przeczytaniu tego tematu wiem że TBN - odpowiada za czystość w silniku czy to jest możliwe aby olej mineralny miał taką wysoką? Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić?

Dla porównania jeszcze na szybko znalazłem TBN dla Mobil Delvec MX Extra 10W-40 i wynosi 11.4.

Teraz mam chyba już za dużo informacji jak dla mnie na temat olejów.

#70 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2010 - 07:13

SILNIKI DEUTZ http://www.flitalia....prod/Itemid,25/ w zakładce "Scheda Tecnica" jest napisane że TBN - 11 dla akros turbo 15w40

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 15:48
  •  

#71 Share maverickt4

maverickt4

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krępiec - Żuławy Gdańskie
  • Zainteresowania:mechanika, majsterkowanie, motoryzacja, VW T4 Syncro i jeszcze coś na pewno się znajdzie.

Napisany 22 kwiecień 2010 - 07:32

SILNIKI DEUTZ Rzeczywiście tam jest TBN - 11, a ja mam podobną rozpiskę tylko w języku angielskim i wszystkie pozostałe pozycje są identyczne tylko to TBN się nie zgadza.

#72 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2010 - 08:17

SILNIKI DEUTZ Nie wiem ile w tym prawdy, ale zmiany oleju co wymianę inny olej jest dużo bardziej szkodliwe dla silnika niż jazda na tym samym oleju niższej klasy

#73 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2010 - 08:30

SILNIKI DEUTZ nie wydaje mi sie to prawda :D

istotnie jesli juz sie zdecydujemy na jakis olej to nie ma sensu zmieniac go na innego producenta o tych samych wlasciwosciach, bo jest np. 2 zl tanszy.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#74 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2010 - 08:45

SILNIKI DEUTZ Odnośnie poruktów selenia (akros turbo) nie mam porównania co z tym akrosem, ale kiedyś kupiłem przeceniony olej w tesco VS, zalałem to do starego samochodu benzyniaka z ręcznym ssaniem (modelu nie wymienię) i o ile dotychczas jeździłem na orlenach/lotosach mineralnych to po zalaniu VS-a problem z dławieniem się zimnego silnika znikł, pod opaleniu można było zamknąć ssanie i normalnie jechać (wcześniej na pół ssaniu jazda aż się rozgrzeje itd nigdy bym nie pomyślał że to od oleju) lżej odpalał i silnik przestał się pocić, potem zmieniłem na półsynetyk z orlenu i dopiero z tym półsyntykiem jazda była porównywalna co z mineralnym VS-em, więc mam dobre zdanie o włoskich olejach :D

#75 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 22 kwiecień 2010 - 10:58

SILNIKI DEUTZ @ mirasek
Po jakim przebiegu ten liqui moly tak wyczyścił silnik? Słyszałem też, że ten olej z dwusiarczkiem odrobinę wycisza silnika i ułatwia rozruch?

#76 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 22 kwiecień 2010 - 14:39

SILNIKI DEUTZ @Arek
Jakieś 2-3 tys.km jak zajrzałem pod korek. Do dziś nic się nie rozciekło i nie rozszczelniło mimo sporego przebiegu, wbrew powszechnym urban legends :D Olej z dwusiarczkiem mam w dwóch silnikach i jednej skrzyni, faktycznie nieco wycisza pracę, przy rozruchu nie zauważyłem zmian ale na pewno polepsza warunki "zimnego startu" gdy występuje tarcie graniczne.

Ze znanych mi i dostępnych u nas olejów z MoS2 jest Liqui Moly Leichtlauf 10w40 do osobówek i Fuchs Titan CFE MC 5w40 lub 10w40 do floty mieszanej.

I teraz po przeczytaniu tego tematu wiem że TBN - odpowiada za czystość w silniku czy to jest możliwe aby olej mineralny miał taką wysoką? Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić?

Możliwe, szczególnie w olejach do ciężarówek (duże przebiegi między-przeglądowe), wspomniałem o tym wcześniej :)

Baza olejowa (mineralna, hydrokrakowana, półsyntetyczna czy syntetyczna) nie ma nic do własności myjących oleju! Może kiedyś, dawno temu, tak było :)



#77 Share Michu7

Michu7

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 225 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-Pomorskie

Napisany 22 kwiecień 2010 - 20:57

SILNIKI DEUTZ Hej @Ferdek07 ja za ten Akros Turbo 15w40 płacę 16 zł brutto. 22 zł to złodziejstwo!!

#78 Share szczepek2

szczepek2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie koło Dębicy

Napisany 25 kwiecień 2010 - 21:36

SILNIKI DEUTZ Czy uszczelka pod głowicę silnika FL913 jest taka sama jak FL912? Czy to prawda, że pasuje też uszczelka od T25 (Władimiriec)? Muszę wymienić uszczelki pod dwiema głowicami (przedmuchy) i będę potem ustawiał luz na zaworach - proszę o podpowiedź jaki ustawić luz?
Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

#79 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 kwiecień 2010 - 21:40

SILNIKI DEUTZ Z tego co pamiętam to 0,2 przy silniku BF6L913T.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 15:48
  •  

#80 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 25 kwiecień 2010 - 21:52

SILNIKI DEUTZ Jak pamiętam to nie było w 913 uszczelek pod głowicą (typowych) tylko takie pierścionki metalowe.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy