Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Deutz
AGEPOWER    1

Witam,
jestem nowy na forum. Zajmuję się od 11 lat silnikami DEUTZ. Chętnie pomogę wszystkim użytkownkom:-) Odpowiem na każde pytanie, doradzę, zdiagnozuję, naprawię.
Zapraszam do zadawania pytań.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Czym się różni deutz od same-owskich silników w sdf, układ paliwowy, czy pompotryski w deutz są wrażliwsze na kiepskie paliwo, czy nie, czy stosować asekuracyjnie czasami jakieś dodatki do paliwa jak olej mixol czy olej do pił motorowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Niewiele wiem o silnikach SAME. O silnikach DEUTZa, tych chłodzonych cieczą, mogę powiedzieć tyle, że układ paliwowy jest rzeczywiście wrażliwy na jakość paliwa. Pompy wtryskowe (bo nie są to pompowtryski, ale jednosekcyjne pompy wtryskowe) siadają dosyć często przy kiepskim paliwie. Ratunkiem jest montaż wstępnego filtra paliwa z odstojnikiem (o ile wiem starsze ciągniki tego nie miały). Jest jeden model idealnie radzący sobie z problemem. Wydłuża to znacznie żywotność pomp. A jeżeli chodzi o dodatki do paliwa to absolutnie odradzam. Nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AGEPOWER    1

Powietrze zasysane jest przez wentylator napędzany paskiem klinowym. Dalej wentylator tłoczy je przez oblachowanie silnika na chłodnicę oleju silnikowego i na użebrowane cylindry i głowicę. Ważna sprawa - nie może brakować elementów oblachowania, bo wtedy powietrze ucieka bokiem!! Chłodnicę i cylindry należy dosyć często myć, bo nagromadzony brud zmniejsza skuteczność chłodzenia. I wtedy kłopoty gotowe;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Cena wskazuje raczej na dalekowschodnie pochodzenie:) Markowe (czyli zapewniające długi czas eksploatacji) części kosztują trochę więcej. Poproszę o podanie numeru seryjnego silnika, wtedy będę mógł sprawdzić kokretnie, jakie do tego silnika powinny być zastosowane tłoki i cylindry. Polecę też sprawdzone produkty. Adres mailowy: arek@age-power.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    59

zamówiłem jednak te - zadzwoniłem do nich i powiedzieli, że są one brane z firmy Federal Mogul - a firma ta z racji, że mam dobre zdanie o marce Bimet - na rynek bubli nie wypuszcza :)

 

tak czy inaczej dzięki za odpowiedź


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

User @Agepower to specjalista od starszej geberacji silników deutz, z serią 1012 czy 2012 niewiele pewnie miał styczności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Akurat znacznie więcej styczności miałem z silnikami chłodzonymi cieczą:-). Również z tymi z elektronicznym sterowaniem (EMR i EMR2 czy Common Rail). Polecam się w tej dziedzinie:-) 1012, 2012, 1013, 2013 - te silniki są opanowane;-))

 

w silnikach chłodzonych powietrzem serii 912, 913 (również turbo) zarówno zawór ssący jak i wydechowy mają identyczny luz: 0,15 mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Czy z silnikami 2012 w ciągnikach agrofarm/r3 itp 100% biodiesel są jakieś problemy, można jeździć na biodieslu i czy tak jak podaje instrukcja obsługo co roku wymiana gumowych przewodów? czy można wstawić np. przewody paliwowe z przewodów hydraulicznych?

ps. lepsze ( w sensie mniej awaryjne) popowtryski czy CR w silnikach 2012?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

jeżeli chodzi o biodiesel to nie ma większych problemów niż z normalnym ON. Rzeczywiście trzeba wymieniać co roku gumowe przewody w układzie paliwowym, ale trzeba też wziąć pod uwagę, że instrukcja obsługi przy eksploatacji na biodieselu wymaga dwukrotnie częstszych przeglądów (wymiany oleju)!!

Natomiast CR w DEUTZu w układzie paliwowym bazuje na technologii bliźniaczo podobnej do wcześniejszej wersji z pojedyńczymi pompami wtryskowymi. Wysokie ciśnienie podawane do szyny wytwarzane jest przez dwie pompy wysokociśnieniowe niemal identyczne z pompami ze starszej wersji, nota bene montowane w tym samym miejscu co pompy cylindra 1 i 2. Dochodzi za to regulator ciśnienia pomiędzy pompami, zawór EGR na układzie wydechowym i to tyle. Komplikacja nieco większa, choć awaryjność tak naprawdę zbliżona, ale nie jest najgorzej zarówno z jednym, jak i z drugim;-)Ze swojej strony polecałbym zdecydowanie układ z pojedyńczymi pompami wtryskowymi i mechanicznym regulatorem obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

Co kolega @AGEPOWER sądzi o zwiększaniu mocy w silnikach deutz? tych z common rail?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

DEUTZ nic innego nie robi niż zwiększanie mocy poprzez zmianę programu w sterowniku. Która firma produkowałaby tyle typów silników, ile różnych wariantów mocy. Sześciocylindrowy silnik 2012 z CR występuje w kilku dostępnych mocach. Oprócz tego, że wpływ na moc ma intercooler (lub jego brak), to pozostałe zmiany wprowadzane są wyłącznie oprogramowaniem (rzadko różni się turbosprężarka). Więcej mocy - droższy silnik. Zasada jest prosta. Odpowiedzialne zwiększenie mocy jest całkowicie niegroźne:-). Ale to moja osobista opinia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

masz doświadczenie z takimi sprawami? słyszałem, ze przez odpowiednie zwiększenie mocy moiżna zredukować znacząco spalanie, nie wiem czy to prawda.

zwiększenie mocy może być niegroźne dla silnika ale np już niekoniecznie dla innych podzespołów, przekładni, sprzęgieł itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

w CR tego nie robiłem. Doświadczenie mam z wcześniejszymi wersjami elektroniki (EMR2). Tam to działa bez problemu:-). W CR musiałbym spróbować, ale do tego potrzebny byłby dostęp do mocniejszej wersji, żeby skopiować program:-)

Spalanie jeżeli spadnie, to niewiele. Jeżeli chodzi o szkodliwość dla elementów napędu poza silnikiem - myślę, że również nie powinno to być groźne. Nikt nie dobiera elementów idealnie pod moc. Zawsze brany jest pod uwagę pewien zapas. Wzrost mocy o 10 - 15% na pewno niczemu nie zaszkodzi. Myślę (choć nie mam pewności), że ciągniki o mocy wyższej o 20 procent bazują na tych samych sprzęgłach, skrzyniach biegów itp, co ich mniejsi "bracia".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

wg mnie najodpowiedniejsze byłoby zwiększenie mocy silnika do tej którą odznacza się najmocniejszy model z danej serii ciągników, nie ponad to.

czy trzeba to robić w sposób "kopiowania" czy można "ręcznie" za pomocą komputera zwiększać parametry silnika, np przez zwiększenie dawki paliwa, czy przyspieszenie wtrysku, albo zmianę kąta łopatek turbiny etc.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

Mam ciagnik DF 165 Mk3 z silnikiem BF6M1013 (dokładnie symbolu nie pamietam) w kazdym bądz razie 6 cyli 7,1l pojemnosci. przy pracy w nocy zauwazyłem ze dymi. w dzien tego nie widac, ale w nocy przy włączonych swiatłach na dachu to widac. Ciagnik ma 8,5 tys mtg zastanawiam sie nad wymiana pierścieni. mam tez problem ze spreżarka przy silniku bierze mi olej, nie duzo bo któras setke na 10-15 mtg. Zastanawiam sie nad naprawa tego podzespołu.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

jakiego koloru jest dym? może nie ma sensu wymieniać pierścieni, bo dym równie dobrze może pochodzić z paliwa (zużyte końcówki wtryskowe). Czy z silnika ubywa oleju? Może turbosprężarka? A 8,5 tysiąca godzin to jeszcze nie tragedia. Silnik powinieni wytrzymać +- 12.000 do naprawy. Trzeba byłoby najpierw sprawdzić wtryski, to znacznie mniej roboty niż wymiana pierścieni, jeśli oczywiście nie ubywa oleju.

Jak bym dostał numer seryjny silnika, to mogę coś więcej doradzić ze sprężarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Ciekaw jestem, w silniku deutz 2012 w ciągnikach df agrofarm jest z prawej strony filtr oleju dość wysoko, chyba równie wysoko z głowicą i czy jak sprawdzamy poziom oleju to należy odczekać i na zimnym silniku sprawdzać czy zaraz po zgaszeniu, bo z tego filtra spływa chyba z 1l oleju i wtedy jest ponad poziom na bagnecie, serwisanci na przeglądzie twierdzili że ma być właśnie ponad stan i odnośnie tego filtra oleju, jest wysoko z takim jakby ślimakiem w środku i od tego filtra z pod spodu idzie gumowy wężyk do misy olejowej dziwnie to jest zrobione żeby obok silnika wisiał sobie gumowy wężyk 30cm, czy zerwanie tego wężyka spowodowało by szybko "wygonienie" oleju silnikowego? Czy tam od filtra szybko przepływa olej?

No i jakie filtry poza orginalnymi deutz stosować do tych silników? mann, donaldson?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

olej nie spływa z filtra! W obudowie jest specjalny zawór, który się otwiera w momencie odkręcania filtra (wkład się unosi i olej spływa). Nie ma potrzeby nalewać oleju ponad stan. Wężyk rzeczywiście nie jest najlepszym rozwiązaniem i olej szybko by uciekł. Jeżeli chodzi o filtry - myślę, że mogę zaoferować super ceny na oryginale filtry do silnika:-) Potrzebowałbym tylko numer seryjny silnika spisany z tabliczki znamionowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

A jaki najlpeszy olej do deutz, np. akros turbo jest OK?

Co do tego wężyka od filtra do misy jakby się uszkodził, to jak już błyśnie kontrolka od ciśnienia smarowania silnika, to już z silnikiem będzie nie ciekawie? jak jest zbudowana ta chłodnica oleju, to olej zanim trafi do filtra przechodzi przez tą chłodniczkę czy to jest jakiś osobny obieg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tepe71
      Witam
      Jestem świeżo upieczonym właścicielem agrotrona 6.30tt. Usterka jaka się objawiła po rozgrzaniu hydrauliki to blokujące się hamulce. Po wdepnięciu pedał hamulca odbija normalnie ale koła hamowane są w dalszym ciągu. Towarzyszy temu "cykanie" w bloku hydrauliki. Tak jak by zawór na przemian robił i odpuszczał ciśnienie, jednocześnie olej bardzo się rozgrzewa. Po wyłączeniu silnika hamulce odpuszczają, a po krótkotrwałym odczekaniu można kontynuować jazdę ale tylko do momentu kolejnego naciśnięcia pedału hamulca, po którym następuje znów blokada. Problem nie ma miejsca gdy olej  jest jeszcze zimny. Dodam, że sam hamulec zachowuje się niestandardowo. Nie ma możliwości płynnego zwiększania siły hamowania, a tylko całkowite i nagłe zablokowanie kół na końcu skoku pedału. Olej wraz z filtrami wymieniłem po tym jak okazało się że stary wymieszany był z wodą.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.   
    • Przez emergency12
      Witam. Zastanawiam się nad kupnem używanego ciągnika, takiego jak w temacie. Może są na forum użytkownicy takiego ciągnika. Jeśli tak to prosiłbym o opinie na jego temat
      pozdrawiam
    • Przez Halun125
      Witam. Jak w temacie mam problem z hydrauliką ciągnika. Objawy to słabe podnoszenie na rozgrzanym oleju maszyn na tylnym bądź przednim TUZ, bądź też słabe kiprowanie przyczepy np z gnojem. Po prostu trzeba go wkręcać na 1300-1400 obr/min żeby np. kosiarkę która waży 600 kg jako tako podniósł. Jak olej jest zimny wszystko jest ok a problem pojawia się po rozgrzaniu. Błędów nie ma, jak coś podniesie to nie opuszcza więc rozdzielacz chyba sprawny. Po spuszczeniu oleju z hydrauliki (wersja B więc ma oddzielny zbiornik) na dnie kasterki znajdowały się opiłki chyba miedziane bo magnes ich nie przyciągał, a że olej muszę często spuszczać bo zbiornik się rozwarstwia tak ostatnim razem pierwszy raz natknąłem się na te opiłki. 
      Czy jest to być może wina pompy? Ciągnik jest z 2012 r i ma 2800 z hakiem przejechane. 
    • Przez ARTURO04
      Witam nie wiem czy w dobrym miejscu szukam pomocy więc w razie co proszę o wyrozumiałość jestem nowy na tym forum, do rzeczy posiadam jak w tytule Same i mam problem w nim ze skrzynią, a mianowicie przy wkładaniu jedynki bądź wyjmowaniu jej nie ostrożnie tzn w innej pozycji lewarek blokuje się cała skrzynia tak jak by dwa biegi na siebie nachodziły dzieje się to tylko na jedynce i tylko z pozycji tego biegu daję się ją rozblokować jest to skrzynia 5 biegowa z połówką. bardzo będę wdzięczny za pomoc bądź jakieś wskazówki...
    • Przez zacx18
      Witam  mam problem z rozłączaniem się rewersu elektrohydraulicznego   w ciągniku DF Agroplus 100  (skrzynia bez półbiegów). Rewers rozłącza się gdy obroty silnika spadną poniżej 800 obrotów powyżej 800 działa i nie ma  znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny    . Gdy rozłączy  się rewers  wyrzuca błąd   w postaci migającej lampki  (jedno błyśnięcie długie , cztery krótkie )
      Czy może być to wina pompy hydraulicznej ? czy coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.