Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AGEPOWER    1

Witam,
jestem nowy na forum. Zajmuję się od 11 lat silnikami DEUTZ. Chętnie pomogę wszystkim użytkownkom:-) Odpowiem na każde pytanie, doradzę, zdiagnozuję, naprawię.
Zapraszam do zadawania pytań.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    64

Czym się różni deutz od same-owskich silników w sdf, układ paliwowy, czy pompotryski w deutz są wrażliwsze na kiepskie paliwo, czy nie, czy stosować asekuracyjnie czasami jakieś dodatki do paliwa jak olej mixol czy olej do pił motorowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Niewiele wiem o silnikach SAME. O silnikach DEUTZa, tych chłodzonych cieczą, mogę powiedzieć tyle, że układ paliwowy jest rzeczywiście wrażliwy na jakość paliwa. Pompy wtryskowe (bo nie są to pompowtryski, ale jednosekcyjne pompy wtryskowe) siadają dosyć często przy kiepskim paliwie. Ratunkiem jest montaż wstępnego filtra paliwa z odstojnikiem (o ile wiem starsze ciągniki tego nie miały). Jest jeden model idealnie radzący sobie z problemem. Wydłuża to znacznie żywotność pomp. A jeżeli chodzi o dodatki do paliwa to absolutnie odradzam. Nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AGEPOWER    1

Powietrze zasysane jest przez wentylator napędzany paskiem klinowym. Dalej wentylator tłoczy je przez oblachowanie silnika na chłodnicę oleju silnikowego i na użebrowane cylindry i głowicę. Ważna sprawa - nie może brakować elementów oblachowania, bo wtedy powietrze ucieka bokiem!! Chłodnicę i cylindry należy dosyć często myć, bo nagromadzony brud zmniejsza skuteczność chłodzenia. I wtedy kłopoty gotowe;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

kolega ma model DX 3.70 i prosił bym mu znalazł komplet zestawów naprawczych, znalazłem w sklepie którym kupuje takie:

 

http://farmexpert.pl/zestaw-naprawczy-silnika-deutz-fl-912_produkt7310.aspx

 

jeszcze się o nie nie pytałem w tym sklepie, a skoro Pan jest znawcą to najpierw Pana zapytam, czy mogą być ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Cena wskazuje raczej na dalekowschodnie pochodzenie:) Markowe (czyli zapewniające długi czas eksploatacji) części kosztują trochę więcej. Poproszę o podanie numeru seryjnego silnika, wtedy będę mógł sprawdzić kokretnie, jakie do tego silnika powinny być zastosowane tłoki i cylindry. Polecę też sprawdzone produkty. Adres mailowy: arek@age-power.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    64

User @Agepower to specjalista od starszej geberacji silników deutz, z serią 1012 czy 2012 niewiele pewnie miał styczności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Akurat znacznie więcej styczności miałem z silnikami chłodzonymi cieczą:-). Również z tymi z elektronicznym sterowaniem (EMR i EMR2 czy Common Rail). Polecam się w tej dziedzinie:-) 1012, 2012, 1013, 2013 - te silniki są opanowane;-))

 

w silnikach chłodzonych powietrzem serii 912, 913 (również turbo) zarówno zawór ssący jak i wydechowy mają identyczny luz: 0,15 mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    64

Czy z silnikami 2012 w ciągnikach agrofarm/r3 itp 100% biodiesel są jakieś problemy, można jeździć na biodieslu i czy tak jak podaje instrukcja obsługo co roku wymiana gumowych przewodów? czy można wstawić np. przewody paliwowe z przewodów hydraulicznych?

ps. lepsze ( w sensie mniej awaryjne) popowtryski czy CR w silnikach 2012?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

jeżeli chodzi o biodiesel to nie ma większych problemów niż z normalnym ON. Rzeczywiście trzeba wymieniać co roku gumowe przewody w układzie paliwowym, ale trzeba też wziąć pod uwagę, że instrukcja obsługi przy eksploatacji na biodieselu wymaga dwukrotnie częstszych przeglądów (wymiany oleju)!!

Natomiast CR w DEUTZu w układzie paliwowym bazuje na technologii bliźniaczo podobnej do wcześniejszej wersji z pojedyńczymi pompami wtryskowymi. Wysokie ciśnienie podawane do szyny wytwarzane jest przez dwie pompy wysokociśnieniowe niemal identyczne z pompami ze starszej wersji, nota bene montowane w tym samym miejscu co pompy cylindra 1 i 2. Dochodzi za to regulator ciśnienia pomiędzy pompami, zawór EGR na układzie wydechowym i to tyle. Komplikacja nieco większa, choć awaryjność tak naprawdę zbliżona, ale nie jest najgorzej zarówno z jednym, jak i z drugim;-)Ze swojej strony polecałbym zdecydowanie układ z pojedyńczymi pompami wtryskowymi i mechanicznym regulatorem obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

DEUTZ nic innego nie robi niż zwiększanie mocy poprzez zmianę programu w sterowniku. Która firma produkowałaby tyle typów silników, ile różnych wariantów mocy. Sześciocylindrowy silnik 2012 z CR występuje w kilku dostępnych mocach. Oprócz tego, że wpływ na moc ma intercooler (lub jego brak), to pozostałe zmiany wprowadzane są wyłącznie oprogramowaniem (rzadko różni się turbosprężarka). Więcej mocy - droższy silnik. Zasada jest prosta. Odpowiedzialne zwiększenie mocy jest całkowicie niegroźne:-). Ale to moja osobista opinia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

masz doświadczenie z takimi sprawami? słyszałem, ze przez odpowiednie zwiększenie mocy moiżna zredukować znacząco spalanie, nie wiem czy to prawda.

zwiększenie mocy może być niegroźne dla silnika ale np już niekoniecznie dla innych podzespołów, przekładni, sprzęgieł itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

w CR tego nie robiłem. Doświadczenie mam z wcześniejszymi wersjami elektroniki (EMR2). Tam to działa bez problemu:-). W CR musiałbym spróbować, ale do tego potrzebny byłby dostęp do mocniejszej wersji, żeby skopiować program:-)

Spalanie jeżeli spadnie, to niewiele. Jeżeli chodzi o szkodliwość dla elementów napędu poza silnikiem - myślę, że również nie powinno to być groźne. Nikt nie dobiera elementów idealnie pod moc. Zawsze brany jest pod uwagę pewien zapas. Wzrost mocy o 10 - 15% na pewno niczemu nie zaszkodzi. Myślę (choć nie mam pewności), że ciągniki o mocy wyższej o 20 procent bazują na tych samych sprzęgłach, skrzyniach biegów itp, co ich mniejsi "bracia".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

wg mnie najodpowiedniejsze byłoby zwiększenie mocy silnika do tej którą odznacza się najmocniejszy model z danej serii ciągników, nie ponad to.

czy trzeba to robić w sposób "kopiowania" czy można "ręcznie" za pomocą komputera zwiększać parametry silnika, np przez zwiększenie dawki paliwa, czy przyspieszenie wtrysku, albo zmianę kąta łopatek turbiny etc.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

Mam ciagnik DF 165 Mk3 z silnikiem BF6M1013 (dokładnie symbolu nie pamietam) w kazdym bądz razie 6 cyli 7,1l pojemnosci. przy pracy w nocy zauwazyłem ze dymi. w dzien tego nie widac, ale w nocy przy włączonych swiatłach na dachu to widac. Ciagnik ma 8,5 tys mtg zastanawiam sie nad wymiana pierścieni. mam tez problem ze spreżarka przy silniku bierze mi olej, nie duzo bo któras setke na 10-15 mtg. Zastanawiam sie nad naprawa tego podzespołu.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

jakiego koloru jest dym? może nie ma sensu wymieniać pierścieni, bo dym równie dobrze może pochodzić z paliwa (zużyte końcówki wtryskowe). Czy z silnika ubywa oleju? Może turbosprężarka? A 8,5 tysiąca godzin to jeszcze nie tragedia. Silnik powinieni wytrzymać +- 12.000 do naprawy. Trzeba byłoby najpierw sprawdzić wtryski, to znacznie mniej roboty niż wymiana pierścieni, jeśli oczywiście nie ubywa oleju.

Jak bym dostał numer seryjny silnika, to mogę coś więcej doradzić ze sprężarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    64

Ciekaw jestem, w silniku deutz 2012 w ciągnikach df agrofarm jest z prawej strony filtr oleju dość wysoko, chyba równie wysoko z głowicą i czy jak sprawdzamy poziom oleju to należy odczekać i na zimnym silniku sprawdzać czy zaraz po zgaszeniu, bo z tego filtra spływa chyba z 1l oleju i wtedy jest ponad poziom na bagnecie, serwisanci na przeglądzie twierdzili że ma być właśnie ponad stan i odnośnie tego filtra oleju, jest wysoko z takim jakby ślimakiem w środku i od tego filtra z pod spodu idzie gumowy wężyk do misy olejowej dziwnie to jest zrobione żeby obok silnika wisiał sobie gumowy wężyk 30cm, czy zerwanie tego wężyka spowodowało by szybko "wygonienie" oleju silnikowego? Czy tam od filtra szybko przepływa olej?

No i jakie filtry poza orginalnymi deutz stosować do tych silników? mann, donaldson?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

olej nie spływa z filtra! W obudowie jest specjalny zawór, który się otwiera w momencie odkręcania filtra (wkład się unosi i olej spływa). Nie ma potrzeby nalewać oleju ponad stan. Wężyk rzeczywiście nie jest najlepszym rozwiązaniem i olej szybko by uciekł. Jeżeli chodzi o filtry - myślę, że mogę zaoferować super ceny na oryginale filtry do silnika:-) Potrzebowałbym tylko numer seryjny silnika spisany z tabliczki znamionowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    64

A jaki najlpeszy olej do deutz, np. akros turbo jest OK?

Co do tego wężyka od filtra do misy jakby się uszkodził, to jak już błyśnie kontrolka od ciśnienia smarowania silnika, to już z silnikiem będzie nie ciekawie? jak jest zbudowana ta chłodnica oleju, to olej zanim trafi do filtra przechodzi przez tą chłodniczkę czy to jest jakiś osobny obieg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Kargul652
      Witam. Mam problem z ciągnikiem same iron 150s a mianowicie sam w czasie jazdy, pracy przy wyłączonym napędzie i blokadach, z balastem i bez, oś sama podnosi się i opuszcza,co to może być za przyczyna? 
    • Przez MarcinWoos
      Witam, problem jest taki że jak ciągnik (df agrolux)  jest zimny to odpala lecz jak się rozgrzeje to nie chce zapalić jak go zgasze. Przekrecam kluczyk, kontrolki się zapalają i dalej nic odczekam z godz aż ostygnie i pali normalnie. Może ktoś mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? 
    • Przez Marcin_1992_2008
      Witam. Posiadam od niedawna  Deutz-Fahra 5110g, który już się popsuł po zrobieniu 26mth. Minęło 2 tygodnie od zgłoszenia awarii po czym przyjechał serwis. Drugie 2 tygodnie ciągnik stoi w serwisie i nie wiedzą co jest?  A dokładnie ciągnik szarpie jak się rusza i przestał chodzić REWERS I LICZNIK. Twierdzili, że zrobili a gdy pojechałem to nie wyjechałem z placu i znów ten sam problem. Tylko inny kod błędu się wyświetla. Wcześniej niby coś było z centralka i mówią że nie wiedzą co teraz bo to nowy ciągnik i czekają na jakiegoś mechanika z Niemiec, który ma być pod koniec miesiąca. Moje pytania brzmi czy należy mi się jakaś rekompensata za taki długi okres oczekiwania? Czy można coś z tym zrobić czy porostu trzeba czekać? Bo nie ukrywam, ale ciągnik by się teraz przydał. Był kupiony,zeby robił a nie stał w serwisie 
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
    • Przez kumix
      Witam
      Chciałem się zapytać czy ktoś posiada taki ciągnik na śląsku w promieniu do 200 km od Częstochowy ? 
      Chciał bym się z kimś spotkać pogadać na temat tego ciągnika.
      Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.