Skocz do zawartości

SILNIKI DEUTZ


AGEPOWER

Rekomendowane odpowiedzi

Niewiele wiem o silnikach SAME. O silnikach DEUTZa, tych chłodzonych cieczą, mogę powiedzieć tyle, że układ paliwowy jest rzeczywiście wrażliwy na jakość paliwa. Pompy wtryskowe (bo nie są to pompowtryski, ale jednosekcyjne pompy wtryskowe) siadają dosyć często przy kiepskim paliwie. Ratunkiem jest montaż wstępnego filtra paliwa z odstojnikiem (o ile wiem starsze ciągniki tego nie miały). Jest jeden model idealnie radzący sobie z problemem. Wydłuża to znacznie żywotność pomp. A jeżeli chodzi o dodatki do paliwa to absolutnie odradzam. Nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze zasysane jest przez wentylator napędzany paskiem klinowym. Dalej wentylator tłoczy je przez oblachowanie silnika na chłodnicę oleju silnikowego i na użebrowane cylindry i głowicę. Ważna sprawa - nie może brakować elementów oblachowania, bo wtedy powietrze ucieka bokiem!! Chłodnicę i cylindry należy dosyć często myć, bo nagromadzony brud zmniejsza skuteczność chłodzenia. I wtedy kłopoty gotowe;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma model DX 3.70 i prosił bym mu znalazł komplet zestawów naprawczych, znalazłem w sklepie którym kupuje takie:

 

http://farmexpert.pl/zestaw-naprawczy-silnika-deutz-fl-912_produkt7310.aspx

 

jeszcze się o nie nie pytałem w tym sklepie, a skoro Pan jest znawcą to najpierw Pana zapytam, czy mogą być ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena wskazuje raczej na dalekowschodnie pochodzenie:) Markowe (czyli zapewniające długi czas eksploatacji) części kosztują trochę więcej. Poproszę o podanie numeru seryjnego silnika, wtedy będę mógł sprawdzić kokretnie, jakie do tego silnika powinny być zastosowane tłoki i cylindry. Polecę też sprawdzone produkty. Adres mailowy: arek@age-power.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat znacznie więcej styczności miałem z silnikami chłodzonymi cieczą:-). Również z tymi z elektronicznym sterowaniem (EMR i EMR2 czy Common Rail). Polecam się w tej dziedzinie:-) 1012, 2012, 1013, 2013 - te silniki są opanowane;-))

 

w silnikach chłodzonych powietrzem serii 912, 913 (również turbo) zarówno zawór ssący jak i wydechowy mają identyczny luz: 0,15 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z silnikami 2012 w ciągnikach agrofarm/r3 itp 100% biodiesel są jakieś problemy, można jeździć na biodieslu i czy tak jak podaje instrukcja obsługo co roku wymiana gumowych przewodów? czy można wstawić np. przewody paliwowe z przewodów hydraulicznych?

ps. lepsze ( w sensie mniej awaryjne) popowtryski czy CR w silnikach 2012?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o biodiesel to nie ma większych problemów niż z normalnym ON. Rzeczywiście trzeba wymieniać co roku gumowe przewody w układzie paliwowym, ale trzeba też wziąć pod uwagę, że instrukcja obsługi przy eksploatacji na biodieselu wymaga dwukrotnie częstszych przeglądów (wymiany oleju)!!

Natomiast CR w DEUTZu w układzie paliwowym bazuje na technologii bliźniaczo podobnej do wcześniejszej wersji z pojedyńczymi pompami wtryskowymi. Wysokie ciśnienie podawane do szyny wytwarzane jest przez dwie pompy wysokociśnieniowe niemal identyczne z pompami ze starszej wersji, nota bene montowane w tym samym miejscu co pompy cylindra 1 i 2. Dochodzi za to regulator ciśnienia pomiędzy pompami, zawór EGR na układzie wydechowym i to tyle. Komplikacja nieco większa, choć awaryjność tak naprawdę zbliżona, ale nie jest najgorzej zarówno z jednym, jak i z drugim;-)Ze swojej strony polecałbym zdecydowanie układ z pojedyńczymi pompami wtryskowymi i mechanicznym regulatorem obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DEUTZ nic innego nie robi niż zwiększanie mocy poprzez zmianę programu w sterowniku. Która firma produkowałaby tyle typów silników, ile różnych wariantów mocy. Sześciocylindrowy silnik 2012 z CR występuje w kilku dostępnych mocach. Oprócz tego, że wpływ na moc ma intercooler (lub jego brak), to pozostałe zmiany wprowadzane są wyłącznie oprogramowaniem (rzadko różni się turbosprężarka). Więcej mocy - droższy silnik. Zasada jest prosta. Odpowiedzialne zwiększenie mocy jest całkowicie niegroźne:-). Ale to moja osobista opinia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz doświadczenie z takimi sprawami? słyszałem, ze przez odpowiednie zwiększenie mocy moiżna zredukować znacząco spalanie, nie wiem czy to prawda.

zwiększenie mocy może być niegroźne dla silnika ale np już niekoniecznie dla innych podzespołów, przekładni, sprzęgieł itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w CR tego nie robiłem. Doświadczenie mam z wcześniejszymi wersjami elektroniki (EMR2). Tam to działa bez problemu:-). W CR musiałbym spróbować, ale do tego potrzebny byłby dostęp do mocniejszej wersji, żeby skopiować program:-)

Spalanie jeżeli spadnie, to niewiele. Jeżeli chodzi o szkodliwość dla elementów napędu poza silnikiem - myślę, że również nie powinno to być groźne. Nikt nie dobiera elementów idealnie pod moc. Zawsze brany jest pod uwagę pewien zapas. Wzrost mocy o 10 - 15% na pewno niczemu nie zaszkodzi. Myślę (choć nie mam pewności), że ciągniki o mocy wyższej o 20 procent bazują na tych samych sprzęgłach, skrzyniach biegów itp, co ich mniejsi "bracia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie najodpowiedniejsze byłoby zwiększenie mocy silnika do tej którą odznacza się najmocniejszy model z danej serii ciągników, nie ponad to.

czy trzeba to robić w sposób "kopiowania" czy można "ręcznie" za pomocą komputera zwiększać parametry silnika, np przez zwiększenie dawki paliwa, czy przyspieszenie wtrysku, albo zmianę kąta łopatek turbiny etc.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ciagnik DF 165 Mk3 z silnikiem BF6M1013 (dokładnie symbolu nie pamietam) w kazdym bądz razie 6 cyli 7,1l pojemnosci. przy pracy w nocy zauwazyłem ze dymi. w dzien tego nie widac, ale w nocy przy włączonych swiatłach na dachu to widac. Ciagnik ma 8,5 tys mtg zastanawiam sie nad wymiana pierścieni. mam tez problem ze spreżarka przy silniku bierze mi olej, nie duzo bo któras setke na 10-15 mtg. Zastanawiam sie nad naprawa tego podzespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiego koloru jest dym? może nie ma sensu wymieniać pierścieni, bo dym równie dobrze może pochodzić z paliwa (zużyte końcówki wtryskowe). Czy z silnika ubywa oleju? Może turbosprężarka? A 8,5 tysiąca godzin to jeszcze nie tragedia. Silnik powinieni wytrzymać +- 12.000 do naprawy. Trzeba byłoby najpierw sprawdzić wtryski, to znacznie mniej roboty niż wymiana pierścieni, jeśli oczywiście nie ubywa oleju.

Jak bym dostał numer seryjny silnika, to mogę coś więcej doradzić ze sprężarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem, w silniku deutz 2012 w ciągnikach df agrofarm jest z prawej strony filtr oleju dość wysoko, chyba równie wysoko z głowicą i czy jak sprawdzamy poziom oleju to należy odczekać i na zimnym silniku sprawdzać czy zaraz po zgaszeniu, bo z tego filtra spływa chyba z 1l oleju i wtedy jest ponad poziom na bagnecie, serwisanci na przeglądzie twierdzili że ma być właśnie ponad stan i odnośnie tego filtra oleju, jest wysoko z takim jakby ślimakiem w środku i od tego filtra z pod spodu idzie gumowy wężyk do misy olejowej dziwnie to jest zrobione żeby obok silnika wisiał sobie gumowy wężyk 30cm, czy zerwanie tego wężyka spowodowało by szybko "wygonienie" oleju silnikowego? Czy tam od filtra szybko przepływa olej?

No i jakie filtry poza orginalnymi deutz stosować do tych silników? mann, donaldson?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej nie spływa z filtra! W obudowie jest specjalny zawór, który się otwiera w momencie odkręcania filtra (wkład się unosi i olej spływa). Nie ma potrzeby nalewać oleju ponad stan. Wężyk rzeczywiście nie jest najlepszym rozwiązaniem i olej szybko by uciekł. Jeżeli chodzi o filtry - myślę, że mogę zaoferować super ceny na oryginale filtry do silnika:-) Potrzebowałbym tylko numer seryjny silnika spisany z tabliczki znamionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki najlpeszy olej do deutz, np. akros turbo jest OK?

Co do tego wężyka od filtra do misy jakby się uszkodził, to jak już błyśnie kontrolka od ciśnienia smarowania silnika, to już z silnikiem będzie nie ciekawie? jak jest zbudowana ta chłodnica oleju, to olej zanim trafi do filtra przechodzi przez tą chłodniczkę czy to jest jakiś osobny obieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Piotrxyz
      Witam. Czy ktoś rozbierał cylinderki w Agrotron mk1? Jest tam coś skomplikowane? Uszczelniacze są dostępne na jednej ze stronie. Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez leoncjo
      Dzień dobry. od jakiegoś czasu miga mi 3 krotnie świeca żarowa. (cały czas, bez względu czy zimny czy ciepły, zapala ładnie) nigdzie nie mogę znaleźć co jest powodem tego migania.
    • Przez Deco1234
      Witam wszystkich. Mam Deutz Fahr Agrotron 4.85, w którym to po rozgrzaniu się ciągnika trzymają hamulce. Układ, jaki to zastosowano w owym ciągniku, to układ hydrauliczny z tzw. "wzmacniaczami siły hamowania wspomagany olejem ze skrzyni biegów".

      Myślę o ich usunięciu, gdyż nie mogę sobie z tym poradzić. Na tę chwilę zostały wykonane niżej wymienione prace:
      1. Rozebrano oraz wyczyszczono wzmacniacze siły hamowania (w środku wyglądały jak nowe).
      2. Wyczyszczono zaworek kierunkowy, co wpuszcza olej do skrzyni (lekko się przycinał).

      3. Wymieniono akumulator hydrauliczny (był uszkodzony).

      4. Odpowietrzyłem układ hamulcowy.
      5. Tłoczki sprawdzone, chodzą lekko, zero rdzy (jak nowe).
      Hamulce są bardzo czułe, delikatnie nacisnę pedał hamulca, a ciągnik staje w miejscu (nie ma czegoś takiego, aby stopniowo hamował ciągnik).
      Wpadłem na pomysł, aby ominąć "wzmacniacze hamowania" i zrobiłem tzw. bajpasa, jednak po odpaleniu ciągnika świeci kontrolka oleju skrzyni biegów.

      Moje pytanie jest następujące: jak ominąć te wzmacniacze i zrobić układ hydrauliczny na wzór układu w samochodzie??? Czy mogę zasklepić rurkę doprowadzającą olej do tych wzmacniaczy?

      Może ktoś posiada dokumentację fotograficzną, jak można zrobić taki układ.
      Z góry dziękuję za udzieloną pomoc.
    • Przez artur1980
      Witam, wiem że to ciężki temat ale może ktoś ma namiary na taka deskę?
    • Przez Robertkpa
      Może mi ktoś tu pomoże. Deutz fahr 6140 wyskakuje błąd m432 na czerwono stop. Ktoś wie co to ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v