Skocz do zawartości

Zdjęcie

Auta terenowe


206 odpowiedzi na ten temat

#1 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 12:39

Auta terenowe (...) a ostatnio właśnie czytam sobie sporo na temat zachowania autek terenowych z i bez centralnego mechanizmu różnicowego i nie mogę dojść do jednoznacznych wniosków-np. Łada Niva mimo posiadania w/w ponoć niezbyt rewelacyjnie zachowuje się na śliskim.A co tam zrobię OT Dodany obrazek -szukam najlepszego,małego auta terenowego do przebijania się przez zaspy-ma być tanie,jak najmniej zawodne,trzydrzwiowe o jak największej dzielności terenowej.Sugestie ?Dodany obrazek

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Auta terenowe Dzisiaj, 09:54
  •  

#2 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 06 luty 2010 - 12:47

Auta terenowe Niwa ma na sztywno napęd przodu, bez różnicowego międzyosiowego.

#3 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 luty 2010 - 12:51

Auta terenowe @jaro może Samuraj? Kultowe małe dzielne auto terenowe. Koleżanki tata ma Nive to narzeka, że to kopalnia luzów. Teraz kupili Vitarę 5d.

#4 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 12:53

Auta terenowe ???-zawsze mi sie zdawało że ma !

#5 Share prox7441

prox7441

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 244 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 12:54

Auta terenowe taka mała sugestia na temat uciągu z odwróconymi oponami. Dosłownie godzine temu pojechałem wyciągnąć z zaspy sąsiada proximą no i przyszło kawałek cofać w śniegu normalnie zero ciągu do tyłu mimo nawet 4x4 musiałem nawrócić i dojechać przodem bo na wstecznym to kaplica przez śnieg

#6 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 13:03

Auta terenowe @Bobek-właśnie zastanawiam się najbardziej nad Samurajem-druga na liście jest Vitara-no ale nie wiem,nie wiem...

Chyba z tym uciągiem na sniegu dużo zależy od opon-ostatnio musiałem poodsuwać obornik na płycie (normalnie robię to Zetorem z ładowaczem i krokodylkiem) niestety w tym roku dojechałem nim tylko na 30 m do płyty Dodany obrazek-podczepiłem więc krokodylka pod JD (mam takie mocowanie-starą ramkę z Tura) no i heja w ponad 60 cm śniegu-tył,przód-chodził tak samo-opony mam takie bardzo miękkie-zupełnie inne niż Mitasy,Barumy czy w co tam fabryka Zetora wyposażyła.

#7 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 15:16

Auta terenowe jak sie ugna to i uciagna :blink:

co do malego 4x4 rowniez jestem za suzuki, wszystko jedno ktorym, chociaz samuraj chyba zdolniejszy w terenie.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#8 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 15:44

Auta terenowe Mi się zdaje że to nie tylko o ugięcie chodzi-ale to IMHO moje zdanie jest Dodany obrazek -mam na celowniku jeszcze Pajero i Terrano-pomóżcie Dodany obrazek .Auto ma robić raptem 2-3 tys km rocznie-ale w razie co ma się nię ulęknąć żadnej zaspy-po asfalcie niech i 50 km/h jedzie...

#9 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 06 luty 2010 - 16:44

Auta terenowe

Niwa ma na sztywno napęd przodu, bez różnicowego międzyosiowego.

Ma międzyosiową różnicówkę z opcją blokady na sztywno :blink: Na tunelu masz 3 wajchy, skrzynia, reduktor i właśnie ta blokada.

#10 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 06 luty 2010 - 18:38

Auta terenowe Zwracam honor, ma centralny mechanizm różnicowy i od 1995r jego blokadę. Mam niwę dla jaro, to model 19220 March(marsz), w którym wykorzystano ramę uaza. Widziałem w ubiegłym roku w białymstoku na rosyjskich numerach auto, które kojarzyło się kokpitem z ładą i felgami z Niwą, potem okazało się , że to model 2120 - taki van z napędem na 4 koła.
http://ladaklub.pl/?p=114

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Auta terenowe Dzisiaj, 09:54
  •  

#11 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 18:47

Auta terenowe Zorzyk-mój wujek chciał mi sprzedać 3 czy 4 letnią Ładę Nivę w promocyjnej cenie-sam właściwie nie wiem dlaczego jej nie kupiłem Dodany obrazek -wiem że radziecka myśl techniczna czasami była niezła-tyle że jakoś do niej nigdy przekonania nie miałem-nawet głupią wtyczkę muszą zrobić "po swojemu"...mimo wszystko wolę zachodnią lub wschodnią (tyle że dalekowschodnią Dodany obrazek ) myśl techniczną-wiem że taką ładę można tanio naprawić-ale wolę jedną poważną awarię raz na 10 lat niż 10 pierdółkowatych w ciągu roku Dodany obrazek

#12 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 06 luty 2010 - 19:01

Auta terenowe Ogólnie to nivy się nie psuły i w terenie bardzo sprawnie się porusza. Niestety zaniedbane przez użytkowników będą szwankować. Mój kolega, myśliwy, jeździł po polach lasach aż łożyska w napędzie się posypały. Rozebrał, a tam nie było grama oleju.Może taką przeróbkę

#13 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 19:22

Auta terenowe Ta Łada była bardzo zadbana-tyle że jak to w Ładzie ruda wychodziła już po dwóch latach-nabył ją mój znajomy myśliwy-zamalował-ale znów wyłazi-po 6 miesiącach Dodany obrazek -wiesz do śmigania po naprawdę cięzkim terenie to myślę że mój ciągnik da radę lepiej niż większość najlepszych terenowych-ale potrzebne mi auto aby dzieci do szkoły podwieźć,po paliwko do Grajewa skoczyć może gdzieś na pole podjechać-nawet dzisiaj jeździłem do miasta-Volvo ma naprawdę sporawy prześwit a i tak brzuchem po zmarzniętym śniegu szorowało-aż szkoda normalnie.

#14 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 06 luty 2010 - 19:43

Auta terenowe

@jaro może Samuraj? Kultowe małe dzielne auto terenowe. Koleżanki tata ma Nive to narzeka, że to kopalnia luzów. Teraz kupili Vitarę 5d.

@jaro -czy doświadczałeś juz ze na pewno terenówka będzie kapitalnym rozwiązaniem na zaspy? Przejechałem się ferozą na ślizgim to mimo 4X4 osobówka jest lepsza, przyspieszenie na lodzie nawet ok, ale hamowanie... na szosowym bieżniku leciała na lodzie duzo bardziej jak osobowy... Którejś niedzieli miałem okazję zobaczyć dwuletnie auto terenowe jak męczy się w śniegu (wcale nie duzym), a fabią w podobnych warunkach przechodziłem, to było tego samego dnia o tej samej porze -z kościoła wracaliśmy :blink:


A jak uważacie suzuki vitara 5d z silnikiem w benzynie 2.0 silnik v6 24v? Na spalaniu zmieszczę sie w 10l/100km benzyny przy spokojnej jeździe 15-20km do szkoły? Ile będzie kosztowało załozenie LPG do takiego silnika (wielopunktowy wtrysk)?

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#15 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 19:59

Auta terenowe Mój znajomy myśliwy (z sąsiedniej miejscowości) jeździ Samurajem bez żadnych przeróbek po takich zaspach że szok.
Co to było za dwuletnie auto terenowe ?

#16 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 20:02

Auta terenowe zalezy czy chcesz 3 generacje a czy b i czy sie oplaca inwestowac w takim aucie w 3b (potocznie nazywana 4). 3a to koszt 2500 - 3000, 3b ciezko znalezc w profi zakladzie za mniej niz 4 klocki
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#17 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 06 luty 2010 - 20:33

Auta terenowe

@jaro -czy doświadczałeś juz ze na pewno terenówka będzie kapitalnym rozwiązaniem na zaspy? Przejechałem się ferozą na ślizgim to mimo 4X4 osobówka jest lepsza, przyspieszenie na lodzie nawet ok, ale hamowanie... na szosowym bieżniku leciała na lodzie duzo bardziej jak osobowy... Którejś niedzieli miałem okazję zobaczyć dwuletnie auto terenowe jak męczy się w śniegu (wcale nie duzym), a fabią w podobnych warunkach przechodziłem, to było tego samego dnia o tej samej porze -z kościoła wracaliśmy :blink:

Marcin, jesteś pewien że było to auto terenowe? :huh: Mogę zademonstrować Ci jak w śniegu może sobie radzić 13-letnia terenówka z malutkim dieslem, i nie piszę tu o 15 cm śniegu, tylko takim po klamki dla Fabii :o Jeśli chodzi o hamowanie na śliskim samochodem ze sztywnym 4x4 to wymaga ono pewnego doświadczenia gdyż wszystkie koła blokują sie jednocześnie (Fabia chyba ma ABS a Feroza raczej nie)...

#18 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2010 - 20:47

Auta terenowe Wyjaśniliśmy już sobie z Marcinem że ta terenówka ma w nazwie 4x4 Dodany obrazek (i starczy)

#19 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 06 luty 2010 - 20:55

Auta terenowe Oba nie mają ABS, fabia goła jest we wyposażeniu...


Ale ta vitarka którą wszystko wskazuje na to ze będę jej posiadaczem to ma ABS :blink:


Jak ma sie podwozie vitary 5d do tej ferozy? Mosty widzę ze lepiej ciągną jak w tej ferozie, tzn. nie jedno koło z tyłu i jedno z przodu tylko komplet :huh:

Kurcze tylko ten silnik, strach się bać ile bedzie palił :o

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Auta terenowe Dzisiaj, 09:54
  •  

#20 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 luty 2010 - 01:01

Auta terenowe Ani Feroza ani Vitara nie mają w standardzie blokad mostów, jedynie cierną szperę w tylnym (LSD) która niewiele pomaga. Różnice w "uciekaniu" trakcji mogą wynikać z rodzaju opon, wykrzyżu zawieszenia i oczywiście podłoża :unsure:

Vitara - przód wahacze + sprężyny, tył sztywny most + sprężyny
Feroza - przód wahacze + drążki skrętne, tył sztywny most + resory piórowe

Spalanie 2.0 V6 -> http://www.autocentr...98&trybopinii=1

Podobne tematy