Skocz do zawartości

Zdjęcie

technika jazdy z przekładnią VARIO


83 odpowiedzi na ten temat

#81 Share PALAX

PALAX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PODLASKIE

Napisany 18 kwiecień 2013 - 09:09

technika jazdy z przekładnią VARIO Famer21 Nie ma takiego pojęcia dam 2 razy joja do przodu. Ponieważ danie joja na 1s czy na 2sekundy do przodu to nie to samo. W joju masz po środku przełącznik poziomy którym regulujesz stopień przyspieszania. To znaczy że na I stopniu wychylenie joja do przodu to nie to samo co na IV stopniu. I tak na I stopniu czyli pozycja max w dół przyspiesza Ci najwolniej do 50km/h w około 250s, II pozycja w górę 45,5s, trzecia 23,8s oraz czwarta pozycja max w górze do 50km/h ciągnik przyspieszy w 10 s przy znamionowych obrotach silnika. Ja jeżdzę na codzień na pozycji 3 . Uważam że jest to optymalna pozycja względem szybkści przyspieszania a zużyciem paliwa. Widzisz jak mój Tata kupił Fendta 716 w 2002r to zalecano przeszkolenie w zakresie techniki jazdy przekładnią vario w Tarnowie Podgórnym i ja takowe odbyłem. Dzięki czemu jak ciągnik przyjechał 29.04.2002 odrazu rozpoczołem prace plowe bez zastanawiania się jak i do czego to służy.
Wracając do pytania. Dodanie gazu nie zmieni Ci przełożenia jednak wzrosną obroty silnika oraz moc, wzrośnie prętkość i spalanie będziesz miał większe. Musisz zrozumieć sens jazdy vario, chodzi o to by pracować ciągnikiem w różnych pracach z róznymi prętkościami przy możliwie niskich obrotach silnika. W tradycyjnym ciągniku przyspieszasz gazem tu nie musisz wystarczy że przytrzymasz joja do przodu .Na początek proponuje byś przeczytał kilka krotnie instrukcje obsługi tylko dokładnie. Co joja w lewo,jest funkcja zmiany kierunku jazdy przód/ tył. W fendt masz dwie możliwości zmiany kierunku jazdy, pierwsza możliwośc to po lewej stronie kierownicy masz przełącznik i II możliwość jojem . Wykonujesz to tak że wciskasz przycisk aktywacyjny drążka z przodu joja i wychylasz joja w lewo wtedy ciągnik zmienia kierunek. W prawo masz tempomat ;)

Edytowany przez PALAX, 18 kwiecień 2013 - 19:56.

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 09:24
  •  

#82 Share Famer21

Famer21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Informatyka, Kino, Muzyka

Napisany 14 sierpień 2013 - 22:33

technika jazdy z przekładnią VARIO Już w miarę opanowana technika.. A jak z ekonomiczny jazdą? Tzn z zużyciem paliwa, jak jeździć oszczędnie ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 09:24
  •  

#83 Share Grzesiex

Grzesiex

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 13 lipiec 2014 - 23:28

technika jazdy z przekładnią VARIO Jak najkorzystniej ustawić obciążenie graniczne? Jaka wielkość parametru jest najlepsza do prac polowych (orka, talerzowanie) a jaka do szybkiego transportu szosowego?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 09:24
  •  

#84 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 15 lipiec 2014 - 08:30

technika jazdy z przekładnią VARIO Ja mam ustawione między 7 a 15% i nie kombinuje za bardzo.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy