Skocz do zawartości
fotoman

technika jazdy z przekładnią VARIO

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Vario
fotoman    0

jak w temacie.

Wiem ze zmienia sie prędkość podobnie jak w "skuterach". Ale prosiłbym o bardziej dokładnie opisanie w jaki sposób to użytkować.

jak ten dzojstik popchnę lekko do przodu to ruszy wolno..a jak popchne mocno i dalej to ruszy szybciej ?

podczas jazdy musze ciagle trzymac dzojstik popchniety do przodu ??czy moge odpuscic reke i ciagnik bedzie utrzymywał prędkość ?

nikiedy chce ruszyc bardzo powoli jak to zrobic?

 

EDIT

 

Po co w tym ciagniku jest pedal gazu? skoro i tak przyspiesza sie dzojstkiem?? a wlasnie jak jedziemy i nacisnisniemy pedal gazu jak zachowa sie ciagnii? a gdy go odpuscimy co zrobi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klocek    0

jak po co jest pedał gazu,?

po to ze jak robisz w polu nie wyobrazasz sobie to robic np przy 800 obrotach , nie a jesli traktor stoi zapalony bo wysiadles z niego tylko po to bo sąsiad machną reką i chce sie cos zapytac i ciągnik mial by ustiawione np 2tys obrotów na stało to jak bys sie z nim dogadał jak traktor ryczy, pedał gazu jest potrzebny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fotoman    0

w VARIO ???

 

z tego co wiem ciagnikiem z tą przekladnią steruje sie dzojstkiem => popychamy do przodu , ciagnik przyspiesza sam zwiekszajac obroty. Wiec chyba sztywne ustawienie gazu jest zbedne;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

Z tego co ja wiem to można wyprać tryb pracy skrzyni Vario, może być tak że sterujemy Joy'em albo poprzez dodawanie gazu ciągnik też przyspiesza, ale pewny nie jestem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matuch    1

To akurat zależy od skrzyni, czy ma systemy typu TMS, lub TeachIn.

Sterowanie joy'em vario to nie jest hydrostat w kombajnie, nie służy jako gaz. Gaz to gaz, a joy to sterowanie zakresami skrzyni.

Przykładowo:

ustawiasz sobie 1500 obrotów i nie ingerujesz w gaz, przesuwasz wajchę do przodu i ciągnik błyskawicznie przyspiesza, nie zmieniając obrotów, ale jak odpuścisz gaz to zhamuje silnikiem, jak na zwykłym biegu.

 

!!! Jeśli będziesz kiedyś gdzieś testował Fendta, pamiętaj tylo żeby nie walić numeru w drugą stroną:

odkręcisz gaz do dechy i przesuniesz wajchę do przodu to ładnie się rozpędzi, ale jeśli na pełnym gazie zrobisz ten numer do tyłu (wajchę do tyłu, jadąc na wprost z dużą prędkością) to bardzo szybko zarżniesz skrzynie. Żadna nie jest w stanie wytrzymać takich obrotów (przy dłuższej, tego typu zabawie) !!!

 

Podjedź do jakiejś Korbankowej filii i się przejedź, bo z opisu to ciężko wyłapać sedno.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18

Teraz to i ja zrozumiałe to dokładnie... a jak jest w JD?? podobna zasada? i jak sie nazywa skrzynia w jd o podobnej charakterystyce pracy jak ta Vario z Fendt'a??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teraz to i ja zrozumiałe to dokładnie... a jak jest w JD?? podobna zasada? i jak sie nazywa skrzynia w jd o podobnej charakterystyce pracy jak ta Vario z Fendt'a??

 

bezstopniowa skrzynia biegów w john deere nosi nazwę AutoPower, jednak częściej na AF. używa się skrótu AP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

AutoPowr :D

 

Joy w Fendt'cie działa jak joy od kompa, posuwasz do przodu, ciągnik przyspiesza, puszczasz joy'a i on powraca na swoje miejsce a w JD <link> dźwignia działa jak 'suwak' czyli pozostaje w położeniu wybranym przez operatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584
Teraz to i ja zrozumiałe to dokładnie... a jak jest w JD?? podobna zasada? i jak sie nazywa skrzynia w jd o podobnej charakterystyce pracy jak ta Vario z Fendt'a??

skrzynia w JD to zupelnie inna sprawa. w jednym z numerow RPT bylo zdjecie skrzyni Vario, tam dzila tylko hydraulika (oczywiscie tryby tez sa) w JD w skrzyni AutoPowr jest zwykla, znana nam bardzo dobrze skrzynia Power Shift tyle ze bardzie "zautomatyzowana". to tak jak bys mial nieskonczenie wiele nadbiegow i polbiegow :Dhttp://www.deere.com/en_ZA/images/library/.../powershift.jpg tu masz foto tej skrzyni, prosta prawda?? :Dhttp://www.vansimplement.com/images/fendt/900/CVT-flow.jpg schemat skrzyni Vario, wydaje sie proste. a tu skrzynia Vario http://www.agrofoto.pl/forum/Skrzynia-bieg...mage100025.html to juz troche skomplikowane :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matuch    1

Udało mi sie coś skleić. Bawiłem się chwilę symulatorem skrzyni Vario, a że nie idzie tego skopiować to nagrałem i wrzuciłem na You Tube. Próbowałem to trochę opisać, ale jak by ktoś miał konkretniejsze pytania to spróbuję odpowiedzić:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie zapytnie bo ja się zastonawiam nad 300 vario.Czy naprzykład w skrzyni vario morze być słabsza siła uciągu??tzn.czy olej do radę napędzić to co tryb?? bo na chłobski rozum to tryb zazębia się na tryb a olej?? I która ze skrzyń będzie "długotrwalsza" np.w johnie AutoQuad plus czy vario??Wiem że to zależy to również od operatora ale czy to elektronika nie siędzie?? :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

Vario to hydrostat i tam tez sa tryby. slyszalem ze w Claasach Xerionach jest skrzynia na bazie hydrostatu ale ile w tym prawdy to nie wiem. Vario na pewno uciagnie tyle samo co zwykla skrzynia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

wedlug mnie Vario ma wieksza zywotnosc niz AQ w JD ale AutoQuad Plus to zupelnie inna "bajka" niz Vario, do Vario mozna bardziej porownac AutoPowr ale to dalej nie to samo. niby dzialanie jest to samo ale budowa zupelnie inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matuch    1

Miałem kiedyś przyjemność uczestniczyć w pokazie Axiona z Cmatic - "bezstopniowa" skrzynia ZF'a znana również jako CVT z Casa, czy NH). Podczas małego szkolenia teoretycznego próbowali nam wyjaśnić jak działa. Jak poszczególne sprzęgła się zmieniają, żeby zmienić zakres. Mimo że wrażenia pozytywne, bo działa lepiej od HexaShift, czy Czy Dyna6 (oczywiście również ZF), to apetyt jakiego narobili hasłem "bezstopniowa" padł po przejażdżce. Jest to jakiś krok naprzód, ale technika Vario, z racji patentu jest poza zasięgiem.

 

 

[/url]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Pierwsze skrzynie Vario z typu ML 130 czyli do ciagnikow z typu 700 byly niestety skrzyniami bardzo slabymi, najczescie po uplywie 5000-7000 motogodzin musialy podlec wymianie. Obecne skrzynia nie maja juz tak duzego stopnia awaryjnosci jak te pierwsze lecze jednak caly czas wystepuja od czasu do czasu jakies problemy. U nas w warsztacie wymienialismy juz skrzynie ktore mialy na liczniku zaledwie 120 motogodzin. Po prostu nie ma reguly...a jesli obejrzy sie taka skrzynie dokladnie od srodka to mozna sobie wyobrazic dlaczego podlegaja tak czesto awari. Niektore lozyska w skrzyni ML200 sa tak male jak w rowerze...."a musza przenosic niezmiernie wielkie sily". Trzeba dodoac ze sama skrzynia Vario w dzisiejszej formie zostala skonstruowana juz na poczatku lat 60, niestety wtedy brakowalo jeszcze do niej wysoko rozwinietej i wytrzymalej elektroniki, i dopiero lata 90 przyniosly ten przelom.

 

A to dla kogos kto interesuje sie techniczna strona skrzyni.

 

Schemat skrzyni Vario od strony hydraulicznej.

d3629eb1fcd25972.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

HexaShift, czy Czy Dyna6 (oczywiście również ZF)

hexashift czy dyna6 to chyba sa przekladnie firmy GIMA, a nie ZF.

co dokladnie sprawilo, ze nie uwazasz ich za przekladnie bezstopniowe, bo nie bardzo rozumiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

Moim zdaniem przekładnia bezstopniowa to znaczy bez stpni czy zazębień odczuwalnych przy zmianie. Skrzynie w Claasie Axionie czy Dyna 6 można nazwać automatycznymi a nie bezstopniowymi gdyz są w nich biegi i półbiegi jak to się pospolicie nazywa tylko automatycznie zmieniane. Typową bezstopniówka moim zdaniem jest Dyna VT w MF i Vario w Fendt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

przeciez mowimy o c-matic, a nie hexashiftcie!!!!!!!!!!!!

w vario tez sa zazebienia, jest na pewno najbardziej komfortowa, gdyz posiada jako jedyna silniki hydrauliczne o zmiennej chlonnosci i pompy o zmiennej wydajnosci, dlatego nie czuc (prawie) zmiany przelozen, ale na tym koncza sie jej zalety!

 

widze, ze nic wiecej w technice bezstopniowej was nie interesuje, dlatego tez oceniacie tak, a nie inaczej. jak powiecie technicznie o co chodzi to mozemy pogadac, bo na razie robicie szum, ale sami nie wiecie o co c'mon.

 

Typową bezstopniówka moim zdaniem jest Dyna VT w MF i Vario w Fendt

ale w valtrze s juz nie zapewne :):) , na prawde macie mozgi wypalone przez korbankowa religie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matuch    1

Mój błąd, popiep..yli mi się producenci, dzięki za sprostowanie.

Nie rozumiem tylko czego żeś się przyczepił wypowiedzi przy Cmatic'u

Przykro mi że nie jestem tak dosłowny w wypowiedziach, oczywiście że chodziło mi o komfort.

Co ma nas więcej interesować, Cmatic jest za krótko na rynku żeby porównywać do vario pod względem technicznym, czy żywotnym.

Jeśli każda pozytywna wypowiedź na temet maszyn oferowanych przez DHK lub Spółkę, będzie przez Ciebie nazywana korbankową religią, to zaczniesz tracić nie tylko w moich oczach (dotąd dażyłem Cię sporym szacunkiem za wiedzę, bezstronniczość i mocny udział).

Jest możliwość rozwinięcia dyskusji i mam nadzieję że tak zostanie. smile.gif

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

dobra mozemy porozmawiac konkretnie, bez nie potrzebnych epitetow. problem jeden jest w tym, ze twoje wypowiedzi sa logiczne i maja wartosc, jest sie do czego odniesc, natomiast wypowiedzi @rogeryka to zwykla piana, bo on nawet nie umie czytac ze zrozumieniem.

 

co do przekladni, moim zdaniem komfort jest mniej wazny od sprawnosci (oczywiscie to moje subiektywne zdanie). bylo juz walkowane w innych tematach, ze inni producenci maja lepsze wyniki w tym zakresie.

 

plusem vario jest moim zdaniem ich zywotnosc i to ze sa dopracowane na takim poziomie, ze sam bym kupil ciagnik nie obawiajac sie, ze to nie zadziala, bo po prostu duzo takich maszyn pracuje w poblizu i nie ma z nimi problemow. oczywiscie mozna trafic na wadliwy egzemplatz.

 

co do tego, ze c-matic jest nowy to sie zgadza, ale tylko dlatego, ze axion jest nowym produktem, natomiast na rynku istnieje juz calkiem dlugo tylko z innym softem, w ciagnikach innych marek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matuch    1

I to jest właśnie Twój poziom, który lubie i cenie, ale smile.gif

bo zawsze jest jakieś "ale" smile.gif ktoś by mógł Tobie teraz zarzucić pro-korbankową religię tylko dlatego, że piszesz pozytywnie o fendcie wink.giftongue.gif Żart.

 

Założeniem bezstopniówki było między innymi zmniejszenie przeciążeń podczas redukcji zakresu w pracy z ciężkimi maszynami uprawowymi. Pod tym względem, a co za tym idzie i z pod względem komfortu, wyszło im to świetnie i chyba póki co najlepiej.

 

Nie śledziłem aż tak tych tematów, mógłbyś mnie przekierować na temat(y) gdzie były porównania tychże skrzyń? Czegoś więcej bym sie dowiedział. smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

Brzozak bo to głównie do ciebie... Nawet gdybym nie sprzedawał Fendta to i tak go w przyszłości kupię bo mnie stać na taką markę i poprostu podobają się mi te ciągniki. Gdyby miał nawet zwykłą skrzynie a nie Vario i był droższy niz NH na bezstopniowej to bym się nawet nie zawachał. Tak samo jest z kombajnami Claas że już nie sprzedam ani jednego to powiem że i tak są najlepsze. Jak podobało mi się Audi to porostu kupiłem i jestem niezwykle zadowolony i wolę Audi 6 letnie niż Chevroleta nowego!!! Kogo na co stać niech to kupuje. Kupiłeś NH więc go chwal bo tylko to Ci pozostało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Verdi10
      Witam, poszukuję instrukcji napraw do Fendt 611 LSA z roku 89, mogę się wymienić za instrukcję napraw do Fendta 310 i 311 LSA w języku Niemieckim i Angielskim, posiadam również instrukcję obsługi do Fendt 611-615 LSA i 310-311 LSA w języku szwedzkim, jeśli by ktoś chciał to chętnie się wymienię za instrukcję napraw do 611.
       
       
    • Przez komichal
      Dzień dobry zastanawiam się nad zakupem fenda 309/308 lsa prosze o opinie na jego temat ile pali czy sie psuje dostępność części i jaki ma sprzęgło
       

      Prosze o pomoc
    • Przez kosti68
      Posiadam profesjonalne , warsztatowe materialy napraw do ciagnikow firmy Fendt....moge powiedziec z praktyki a siedze w tych ciagnikach juz 13 lat ze bez tych materialow porzadna naprawa jest praktycznie niemozliwa. Posiadam rowniez instrukcje w jezyku polskim ( Fendt 700, 800, 900.....nawet do najnowszego Fendt 936) . W razie zainteresowania prosze o kontakt.
    • Przez mav
      Chciałbym żeby te wszystkie osoby które uważają że: "Fendt to najlepszy ciągnik pod każdym względem" podały logiczne i poparte czymś argumenty tego stwierdzenia :rolleyes:
       
      Może w końcu sie wypowiedzą ci co piszą tekst w stylu: Fendt bo Fendt lub podobnych obszernościach wypowiedzi hehe
       
      Jest tu sporo miejsca na dokładne zgłębienie tematu
    • Przez Fendt309lssa
      Witam. Wie ktoś jak ustawić wieksza dawkę pali w pon pie wtryskowej bosch w fendt 309 lsą 1986r.?
×