Zaloguj się, aby obserwować  
ocean

C-385, 912 czy moze 1014?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ocean    1

Mam ursusa c-385. Przynajmniej tak pisze w rejestracji. Dzisiaj zacząłem troche szperać na wikipedii, i pisze tam, że normalne silniki z "osiemdziesiątek" nie są przystosowane do turbiny, a moj 385 posiada taką. Dzwiek, jaki wydobywa się z silnika różni się od tego z normalnej osiemdziesiatki, jest jakby lekko stłumiony no i oczywiscie slychac ten dzwiek z turbiny. No ale pomyslalem, że może poprostu mam silnik z 1014 - w koncu sa prawie idealne, tyle ze ten drugi ma turbo. Druga sprawa - moja kabina ma uchylany dach i uchylana tylnia szybe, a podobno taki bajer zamontowano dopiero w ursusie 912. Jest wielka, że bez problemu wchodzą do niej 4 osoby. A po trzecie, to ciagnik waży 5200kg. Maskę przednią mam od starego typu osiemdziesiatki.

 

Aha - wspomaganie, na niskich obrotach prawie w ogole nie dziala. Trzeba dać obrotów, żeby móc swobodnie obracac kierownica. Czy to wina pompy hydraulicznej od wspomagania? Jest ona dość droga, a nie chce pakować tyle kasy w takiego starego trupa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    5

1. Silnik w 385, 912 czy 1014 są takie same tylko w tym ostatnik jest dodane turbo oraz są zamontowane mocniejsze elementy; korbowody, cylindry, itp.

2. Tylną szybę mają uchylaną wszystkie tego typu Ursusy, chyba że chodzi ci o tylne boczne szyby?

Co do wspomagania to masz orbitrol czy serwo? bo przy orbitrolu to raczej w każdym tak jest że ciężko chodzi na niskich obrotach.


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ocean    1

Kwestia szyby rozwiązana. Co do silnika to jest mocny, ciężko go udusić. A co do wspomagania, to jak sprawdzić czy mam orbitrol czy serwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    5

Przy orbitrolu po lewej stronie silnika widać 2 przewody idące z kabiny do układu wspomagania http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-1224-Si...mage142414.html , a jeśli jest serwo zamiast tych 2 przewodów jest drążek kierowniczy http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-1201-image59165.html .


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Ja w 914 miałem pół serwo , i nie byłem zadowolony , pod kierownicą zwykły orbitrol a z przodu pod chłodnicą serwo mechanizm, i była normalnie pompa i zbiorniczek od oleju , ale zmieniłem na całkowity hydrostatyk. Tyle że mój to eksport


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ocean    1

No mam tak jak wyżej kolega napisał. Drążek kierowniczy idzie sobie obok silnika, pod chlodnica jest pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj