Lukas85

Regenaracja dmuchawy nawiewu CASE MX

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukas85    37

Chciałbym po krótce przedstawić naprawę dmuchawy nawiewu w ciagnikach Case. W tych modelach są zamontowane dwie dmuchawy do ktorych dostep mamy po zdemontowaniu dachu oraz metalowej pokrywy osłaniącej wymiennik klimatyzacji. W moim przypadku po zakupie ciągnika nawiew w ogóle nie działał. Pierwsze podejrzenie padło na rezystor dmuchawy ktory tak jak w autach dosć czesto ulega uszkodzeniu. Jednak po sprawdzeniu go miernikiem okazało sie ze jest sprawny. Wymontowałem zatem obie dmuchawy i podłaczyłem na stole do zasilacza 12V o wydajnosci prądowej ok 5A. Silniki ani drgnęły. Rozebrałem całosć i po rozmontowaniu silnika okazało się ze komutator jest tak mocno wytarty że w niektorych sekcjach nie było już sekcji. Co ciekawe szczotki wygladały jak nowe były tylko delikatnie przytarte. 

Silniki firmy KYSOR z przelotową osią maja średnice zewnetrzną ok 74mm i niestety nie są dostępne w Polsce. Koszt oryginału z serwisu przyprawia o zawrót głowy więc trzeba było cos zakombinowac. Zbliżone silniki można spotkać w samochodach ciężarowych Volvo i Man ale tam mamy zasilanie 24V wiec nie pasuje a do tego nowe zamienniki które można kupic w cenie ok 150zł/szt nie mają łożysk (jak oryginały) tylko tulejki co nie wróży długiej pracy.

Poszukałem nieco w internecie i znalazłem aukcje na której sprzedawano komutatory do silników dmuchaw. W dmuchawie z Case oś wirnika ma średnice 8mm, a średnica komutatora wynosi około 23mm. Udało mi się znaleźć dokładnie taki komutator w cenie ok 22zł/szt

Ze starego wirnika ściagnąłem łożysko i uciałem ząbki ktore łączyły poszczególne sekcje uzwojeń z komutatorem. Sam komutator jest wciśnięty na oś, ściagnałem go bez problemu rozklejaczem do łożysk. W oryginale te ząbki były zagięte na drut wirnika. Niestety nie udało się tak samo zagiąć nowych ząbków ponieważ były one długie i nie ma mozliwości podłozenia ich pod drut z wirnika. Poskracałem je nieco na taką wysokosć aby komutator udało sie wsunąć pod końcówki drutów i przylutowałem do nich. Nie jest to idealne rozwiazanie ale spełnią swoją funkcję.

Skręciłem całosć i po podłaczeniu do zasilania dmuchawa ożyła :)

Niestety nie mam dokładnych zdjęć ale mam nadzieje że ten opis wystarczy. Poniżej zamieszczam link do komutatorów które zakupiłem. 

 

http://allegro.pl/komutator-silnika-wentylatora-dmuchawy-8-x-23-mm-i6389893919.html?reco_id=1d32ac61-d57c-11e6-bf49-02bbbe158b29&ars_rule_id=201&ars_source=ars&ars_socket_id=9 

 


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ściągłem dach pojechałem z  2 km na złom i kupiłem za 50 zł 3 lub 4 dmuchawy z forda eskorta może scorpio z Skody Felicji i BMW, przyjechałem ząłożyłem, wszystko trwało z 3 godziny i mam dwie sztuki na zapas.

Mniej straciłem czasu na wymianę niż ty na napisanie tego tematu i rozmyślanie czy będzie to dobre i pasować.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Zatem gratuluje


BTW napisanie tematu zajeło mi około 10 min, musiałes chyba uzyc wkretarki zeby tak szybko je wymienic :lol:  . Temat jak zapewne zauważyłeś brzmi "Regenarcja" a nie wymiana na inną ze szrotu...

Edytowano przez Lukas85

Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj