Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Jelcyn    0

witam mam pytanie pękł mi przewód hamulcowy wymieniłem go odpowietrzyłem hamulce bardzo ładnie hamowały na 2 koła tylko lewe koło strasznie sie grzeje i dymi sie aż musiałem rurkę wykręcić co jest grane??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kolego mlodymechanik Skupił bym się na pompkach a możliwe że w długiej nawala wyrównywacz ciśnienia. Ostatecznie możliwe że z jakiegoś powodu jest niesprawby cylinderek ale to do niego za bardzo nie pasuje. Jeśli nie korzystasz z hamowania pojedyńczymi kołami to zrób wszystko na jednej pompce. Korzyść zaje fajna bo hamulce są mocniejsze i patent uproszczony, mniej awaryjny z braku wyrównywacza.

 

Jelcyn możliwe że nie ma luzu między pedałem a pompką. Płyn się grzeje, rozszeża i hamuje koło.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jelcyn    0

A jak to zrobić na jednej pompce ?? teraz hamuje jednym kołem bo w tym lewym płyn jakby sie gotował dymi sie ,cała obudowa strasznie gorąca i koło samo hamuje .. A zapomniałem dodać że ciężko wciska sie pedał i łapie od samego początku .

Edytowano przez Jelcyn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trzeba trujnik i kawałek przewodu, dosłownie 8-10cm. Trujnik i zakówki jeśli się nie myle mają gwint 12x1mm. Dodam że na jednej pompce hamulce są mocniejsze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jelcyn    0

To muszę albo zrobić na jedna pompkę , lub wymienić pompki bo naprawiać chyba niema sensu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja miałem jedną w 4011 oryginalnie. Każdy kto miał remontować hamulce 60-ki a nie rozpinał ich nigdy radziłem lub samemu mu przerabiałem na jedną, Jest różnica w hamowaniu i sama pompka JEDNA bez naprawy czy wymiany wytrzymuje bardzo długo. Kup trujnik i przewód, dorobią ci bez problemu. Jeśli chcesz podam ci numer do kumpla on robi przewody i wysyła. tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IGL    40

@seweryn20 powiedz mi tylko jakim cudem hamulec działa ok i co jakiś czas ginie, nie mam żadnego wyrównywacza tylko 2 krótkie pompki osobno na koła, gdy podłącze 2 koła pod 1 pompkę to będzie to samo i problem zapewne nie zginie, próbowałem dzisiaj odpowietrzyć i leci sam płyn a hamulca nadal niema, po kilku dniach zapewne wróci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeżeli masz tylko dwie krótkie pompki to nie mają prawa chamować oba koła identycznie. Różnice w luzach między jednym a drugim pedałem, w producencie, stanie technicznym powodują że nigdy nie podadzą takiej samej ilości płynu o takim samym ciśnieniu na oba koła. W każdym ciągniku który ma dwie pompki jest wyrównywacz ciśnienia. Hamulec ginie... co masz na myśli dokładnie?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deLord    1

A tak wogóle po co są dwa pedały?

Czy dlatego że jak się zakopie jednym kołem żeby je przychamować,czy tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie kolego. Po to żeby zmniejszyć promień skrętu np. na zagonach w czasie orania. Do pomagania sobie w przypadku zakopania się jednym kołem służy blokada mechanizmu różnicowego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IGL    40

ginie tzn że działa jakiś czas i po prostu przestaje działać, tyczy się to prawego koła ponieważ lewe nie hamuje wcale, gdy hamulec działa to po lekkim wciśnięciu hamuje bardzo dobrze, a są takie chwile że pedał wpada do końca i nie hamuje, dopiero po kilku godzinach/dniach wszystko wraca do normy,

co w tym wypadku będzie lepsze, podłączenie obydwu kół pod jedną pompkę czy kupno wyrównywacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Osobiście zrobił bym na jednej. Wyrównywacz jest w długiej pompce i nie jest to najlepsza konstrukcja. Ma więcej wad niż zalet.

 

A odnośnie hamowania... wygląda na to że w czasie hamowania płyn cofa się do zbiorniczka zamiast ciś go do hamulcy albo po puszczeniu pedału nie otwiera się połączenie między pompką a zbiorniczkiem i z czasem brakuje płynu. Sprawdz czy między bolcem popychającym tłoczek pompki a samym tłoczkiem jest luz. Musi być około 2-3mm.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gizbern26    0

Dobrym rozwiązaniem jest założenie do hamulców jednej pompki sprzegłowej od zachodniego samochodu ciężarowego.

Trochę drożasza w zakupie ale jest wydajniejsza i praktycznie bezawaryjna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrzoniu1    0

Witam mam taki problem miałem tylko hamulec w lewym kole gdyż pompka od prawego była zepsuta, wymieniłem na nową i o dziwo teraz działa hamulec ale w prawym kole a lewe nie, układ był odpowietrzany. Co to za przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Rozepnij pedały i sprawdź oddzielnie. Może masz większy luz na popychaczu tego koła z słabszymi hamulcami i dlatego teraz szybciej działa koło z nową pompką.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

pojeździj trochę i odpowietrz ponownie możliwe że jeszcze jest powietrze w układzie gdzieś w środku rurki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

kolego zrobiles wielki blad kupujac prawa pompke, wystarczylo do lewej dorobic trojnik i puscic z niej oba przewody, o wiele mniej problemow,

a wracajac do problemu, jezdzij powinny sie obpowietrzyc


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

chyba niewiele uzytkownikow uzywa hamolcow do zawracania


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek3p    0

Witam czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak się sprawdza pompki hamulcowe w ursus c-360 3p bo hamulce mi wysiadły z resztą nie działały rewelacyjnie bo trzeba było zapompować z 3razy i dopiero ciągnik się zatrzymał ale teraz nie ma wcale i nie raz pedała nie da się wcisnąc tak jakby się pompki zacinały .

Z góry dzięki za rady .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możesz mieć zapowietrzony układ, jeśli nie daje się wcisnąć pedałów to raczej to nie jest wina pompek tylko zacina się zawór hamulcowy, ten pod kabiną z prawej strony, odłącz go od pedałów i wtedy będziesz widział co się dzieje, być może stary, zanieczyszczony płyn już jest. Pompki jak są do wymiany to zazwyczaj ciekną.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek3p    0

Dzisiaj patrzyłem na te pompki i ten płyn jak kolega Mat912 pisał jest już stary i zrobił się z niego ser i pompki są nim zapchane i nie podawają płynu na rurki .Teraz pytanie :jak wyczyścić te pompki bez odkręcania ich bo zbiorniczek już wyczyściłem jak je wyczyścić ???.

Z góry dzięki za odpowiedzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Odkręć rurki od pompek zalej zbiorniczek nowym płynem i pompuj pedałami, może się przeczyści,potem wszystko pozakręcaj i trzeba odpowietrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie dotyczącej pompki hamulcowej . Leciała mi pompka hamulcowa stara i wymieniłem ją na nową (dostałem kiedyś taki leżak magazynowy) i widzę , że przepuszcza i tutaj moje pytanie ? Czy warto wymieniać same uszczelnienia czy może wymieniać od razu całą pompkę ? Pompka niby nowa , ale pewnie uszczelnienia szlag trafił  I najlepiej jakiej firmy kupić ?  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj