Skocz do zawartości

Zdjęcie

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]


129 odpowiedzi na ten temat

#21 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 październik 2008 - 19:37

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]

Z czystej ciekawości pozwoliłem sobie się temu przyjrzeć, i faktycznie znalazłem tam parodię.

To ja nie czaje tego patentu, ale Zetory jeżdżą, troche dymią :P Czy EGR czy rurka, i tak bym to zatkał bo Rudolf Diesel sie w grobie przewraca. To tak jakby wsadzić sobie wężyk nie powiem gdzie a drugi koniec do dziurki w nosie :P

W zetorze jest pompa tłoczkowa tak, a w MFie?

Rotacyjna

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Dzisiaj, 12:59
  •  

#22 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 01 październik 2008 - 20:32

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Co tu czaić, doszli do tego że taka zmiana powoduje zmniejszenie szkodliwych substancji i aby spełnić te normy trzeba coś robić. My płacimy za to zwiększonym zużyciem paliwa.

#23 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 01 październik 2008 - 20:41

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] na jakiej podstawie stwierdzasz ze jest to okupione wiekszym spalaniem?? robiles jakies testy??

#24 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 01 październik 2008 - 20:59

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Na takiej, że jak opisują jest słabszy, znaczy trzeba mocniej wcisnąć pedał by wyrównać. Normy Euro, TIR nie za bardzo idzą w parze z kosztami eksploatacji. Niech wprowadzą odpowiednik Euro 5 do rolnictwa, to zobaczysz ile kosztuje eksploatacja. Nie chcę generalizować, większa kontrola procesu spalania pozwala uzyskiwać więcej mocy z tej samej pojemności ale popatrz w konekdacie i porównaj jednostkowe zużycie paliwa w zetorach sprzed normy euro i z nią.

#25 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 01 październik 2008 - 21:01

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] a może to wszystko się niedopala bo jest za mała pojemność po prostu lub wszystko dzieje się za szybko ale to pierwsze raczej

#26 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 październik 2008 - 21:20

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Jakby ta rurka była optymalnym rozwiązaniem to pewnie każdy producent ciągników stosował by taki prosty wynalazek w celu zmieszczenia sie w normach emisji spalin, a tak np. JD montuje w swoich silnikach zawory EGR, ponieważ wymagane jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do cylindrów, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika, inaczej zabraknie czystego powietrza do pełnego spalenia paliwa z wiadomymi skutkami.

Dlatego dziwi mnie takie banalne rozwiązanie, możliwe że tak jak napisał @sebe pewnym ograniczeniem / prymitywnym regulatorem jest tu mały przekrój rurki ale moim zdaniem to dalej jest półśrodek :P

#27 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 październik 2008 - 07:13

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Jak tak czytam o tej rurce to przypomina mi się taka stara reklama-pokazany jest długopis a podpis głosi-NASA wydała 10 mln USD w ciągu paru lat aby wynaleźć tusz którym można pisać w stanie nieważkości-za chwilę prezentowany jest ołówek a podpis głosi-"a tak rozwiązali to Rosjanie ":P-może z tą rurką jest tak samo ?:P

#28 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 451 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 październik 2008 - 09:00

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Prosty sposób za parę koron . Cel osiągnięty ,norma euro 2 spełniona.
Za wszystko płaci użytkownik zwiększonym zużyciem paliwa i słabą dynamiką silnika.
Zwycięstwo niewarte swej ceny.

#29 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 październik 2008 - 11:43

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] a ja nadal watpie czy to zwieksza zuzycie paliwa. ten uklad zmniejsza emisje tlenkow azotu kosztem zwiekszenia innego syfu (fakt - jesli to jest sama rurka bez zadnej regulacji to sie zetor nie popisal, jak napisal mirasek parodia), gdyby tak z kazda norma spalanie roslo to i 10 takich rurek by mu nie pomoglo w spelnieniu norm. moze ktos zamiescic link z testow forterry z tier II dla porownania? - nie moge znalesc.

ktos napisal ze jak bedzie euro V to dopiero beda koszty eksploatacji. takie silniki w traktorach to juz chyba na pewno beda musialy miec common raila i nne bajery. moze i koszty beda wieksze ale tylko przy serwisie na pewno nie w zuzyciu paliwa. a tak nawiasem mowiac EGR w silnikach z common rail'em pozwalaja ograniczac spalanie.

pobawie sie w ekologa teraz- placisz za traktor z jakas tam norma emisji i zatykasz rurke- analogicznie- cala wies placi za odbior smieci a ty stwierdzasz ze nie bedziesz i wywalasz to do pobliskiego lasu.

#30 Share majranjd

majranjd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. wągrowiecki

Napisany 02 październik 2008 - 12:16

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] a ja chciałbym wtrącic wątek momentu obrotowego... jaki jest w 120 KM zetorze a jaki w 120 KM np fendt;a ? dla mnie to jest tez wazne przy wkręcaniu silnika na wieksze obroty, a ta norma tylko pogarsza to...
DEZERTER

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Dzisiaj, 12:59
  •  

#31 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 451 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 październik 2008 - 14:41

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Czy ktoś wie ja dokładnie działa zawór egr.
Czy otwiera przepływ na wolnych obrotach ,czy na dużych ,czy pod obciążeniem czy bez.
Ja myślę że na wolnych jest otwarty a zamyka się gdy chcę przyśpieszyć.
W zetorze przepływ jest cały czas.
Czy ktoś ma euro3 .Tam jest na rurce jakiś wymiennik ciepła i elektrozawór albo jakiś czujnik z tego co widziałem.

#32 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 październik 2008 - 15:21

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] http://www.zssio.pl/...acja_spalin.pdf

pod tym linkiem na stronie 7 jest opisana zasada dzialania zaworu sterowanego mechanicznie.

czyli w euro3 dolozyli chlodnice spalin i zawor

#33 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 451 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 październik 2008 - 18:19

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Przeczytałem wszystko.
Z tego wynika że rurka powoduje zmniejszenie emisji tlenków azotu ale zwiększeniu ulega emisja tlenku węgla ( CO czyli czad ) oraz węglowodorów . Silnik ma mniejszą sprawność więc potrzeba więcej paliwa żeby wyrównać , oraz mocniej dymi .
Ciekawe co na to ekolodzy .
Co to za ekologia , nie wspominając już o tym że to powinno być regulowane zaworem i nie może działać na zimnym silniku.
EGR pozwala zmniejszyć zużycie paliwa w common-rail ale w zakresie średnich obciążeń.
Przy dużym obciążeniu rośnie zużycie paliwa bo póżniejszy jest wtrysk silników z normą euro .
Tak sądzę , chyba że jest przyśpieszany przez komputer.
Lepiej jest kupić większy traktur i mniej go obciążać niż mniejszy i go piłować.

#34 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 02 październik 2008 - 18:26

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Common rail to nie bajer a powszechność w dieslach, pompowtryskiwacze odchodzą w niebyt. Przy normie Euro 5 stosowany jest dodatkowy układ wtryskujący środek AdBlue, na początku nasi pomysłowi przewoźnicy zastępowali go wodą i dalej działało choć ciut słabiej. Najciekawsze że ten roztwór mocznika jest silnie korozyjny i zamarza przy -11. Na każde 100 km w ciżarówce trzeba dodac go prawie 2 litry, w/g normy 6%w stosunku do zużytego paliwa.

#35 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 451 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 październik 2008 - 18:51

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] przecież mocznik to azot 46% N
czekam na euro 5 to będę miał traktor na wodę

#36 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 02 październik 2008 - 19:39

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] To we dwóch będziecie jeździć , jeden kierował a drugi sypał przed traktorem, czy za, a może do tłumika :P

#37 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 październik 2008 - 20:04

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]

Przeczytałem wszystko.
Z tego wynika że rurka powoduje zmniejszenie emisji tlenków azotu ale zwiększeniu ulega emisja tlenku węgla ( CO czyli czad ) oraz węglowodorów . Silnik ma mniejszą sprawność więc potrzeba więcej paliwa żeby wyrównać , oraz mocniej dymi .
Ciekawe co na to ekolodzy .
Co to za ekologia , nie wspominając już o tym że to powinno być regulowane zaworem i nie może działać na zimnym silniku.
EGR pozwala zmniejszyć zużycie paliwa w common-rail ale w zakresie średnich obciążeń.
Przy dużym obciążeniu rośnie zużycie paliwa bo póżniejszy jest wtrysk silników z normą euro .
Tak sądzę , chyba że jest przyśpieszany przez komputer.
Lepiej jest kupić większy traktur i mniej go obciążać niż mniejszy i go piłować.

w ktorym miejscu wyczytales ze sparawnosc spada?? tlenki azotu sa bardzo toksyczne i lepiej jest je eliminowac. cos mi sie nie podoba twoja teoria z tym pozniejszym wtryskiem-jutro na to odpowiem. wtrysk i tak musi byc wczesniejszy przy duzych obrotach, wyprzedzenie zaplonu.

#38 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 451 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 październik 2008 - 20:09

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Muszą zrobić taki rozsiewacz do nawozu napędzany z rury wydechowej . Ale to już chyba będzie euro6

#39 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 451 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 październik 2008 - 20:10

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Na póżnym wtrysku silnik pali więcej paliwa i dymi czarnym dymem , chyba że się mylę .
zetor 11441 euro 2 ma wyprzedzenie 15 stopni , euro 3 już 13 stopni.
dla porównania w bizonie jest 29stopi
Dlaczego wcześniej nie robili takich silników skoro rzekomo palą mniej.
Tylko wsadzić rurkę i już.
Ciągniki z mechaniczną pompą wtryskową nie mają wyprzedzenia zapłonu .kąt wtrysku jest stały

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Dzisiaj, 12:59
  •  

#40 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 październik 2008 - 21:04

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] zawsze jest jakiś kąt wyprzedzenia wtrysku

Podobne tematy odlaczyc egr zetor forterra slaby silnik zawór zetor forrtera 11441 zawór egr