Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A to cos nie tak. ja miałem same ósemki pozakładane i latało to. Zrobiło mi się zwarcie na obrysówce pługa, wytopiło jedną skrzynkę i założyłem dwie nowe na wsuwane bezpieczniki. Ale mam jeszcze coś porąbane bo mierząc napięcie prawego i lewego  mijania jest na nich tylko 6V. Gdzieś źle żarówki podłączone  chyba pod maską.

Opublikowano

A faktycznie zajrzałem na alledrogo to oryginał kosztuje 900zl:-( ,

U mnie jest luz pod łożyskiem tym z zewnątrz co tym można zrobić ,da się coś wykombinować ? Aby na razie nie kupować nowej osi

Opublikowano

  Można spróbować osadzić na kleju do łożysk często udaje się uratować i to na długo chyba że na prawdę dźwigasz dużo na podnośniku to może to nieuciągnąć. Punktowanie sie nie sprawdza. Ewentualnie napawać i tokarka ale nie wiem czy najlepszy nie był by tig do tego żeby półosi za bardzo nie przegrzewać. I nie wiem jak odbije się to na jej wytrzymałości.

Opublikowano

Jedną zmoletowałem i się udało a z tej  strony nadal jest luz może powtórzyć i dać klej ? Dźwigać nie będę dużo 450kg talerzuwke i jednosiowy rozrzutnik , jaby wytrzymał sezon około 100mth, był bym zadowolony? A ze spawaniem sam myślę że może być różnie cóż kupie klej i się pobawię 

Opublikowano

Akurat TIG jest jedną z metod wprowadzających największą ilość ciepła co w przypadku takiej osi może spowodować jej pęknięcie. Ja proponowałbym MAG albo elektrodę i obowiązkowo podgrzać do spawania ze 150°C żeby za szybko nie stygło po spawaniu. Nie wspominając, że przy tej grubości elementu zrobienie obróbki cieplnej po spawaniu nie było by przesadą choć tu zdania są podzielone bo jedni twierdzą, że ważna jest grubość elementu a drudzy, że tylko grubość spoiny (napoiny). Zaszkodzić by nie zaszkodziło szczególnie, że nie jest to jakaś najzwyklejsza węglówka a akurat w miejscu łożyska zewnętrznego oś jest najbardziej obciążona.

Opublikowano (edytowane)

Spawać na małym prądem, kłaść cienką spoinę, spawać na raty  a tigiem rozgrzejesz mniej niż inną metodą.  Półautomat żeby zrobił cienką spoinę musisz spawać gorące, gruba spoina dłużej trzyma ciepło które przenika w materiał,  Osobiście spawał bym tylko tigiem.  A i tak może pokręcić.  Do obróbki mechanicznej wystarczyła by tokarka, gdyby miał obrabiać cieplnie, odprężać to napawanie przekroczyło by chyba koszt półosi. Ale gdyby trafiło to na mnie... wymienił bym półoś a nie  kombinował.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Też bym wolał nową założyć ,ale w tym sezonie już wyczerpałem środki na ruska , najwyżej stać mnie na tą najtańszą oś , i teraz tak ,co lepiej kupić podróbe czy kombinować aby wytrzymał do następnej zimy 

Opublikowano

U mnie w okolicy niema ruska na części,  a i ja nie mam zaufania do części z rozbiórki, może być takie samo jak  moje.wiec tylko kłopotu można sobie narobić , spróbuję zmotelowac i klejem , przetoczyć tak dużego wału nie dam rady( za małą maszynę mam ) ale moletką zrobię , a tak poza nawiasem te wały to oba pasuje nowe kupić ale nie tym roku,   a  dlaczego pisałem wyżej 

Opublikowano

U nas na złomowisku już kilka MTZ tów było. Jeden nawet chyba w dużej budzie bo chociaż kabiny już nie było to dźwignię od sprzęgła miał wciskaną jak w samochodzie. Z tego co ostatnio widziałem to została z niego tylko skrzynia pośrednia ze zbiornikiem hydrauliki a jeszcze nie dawno był cały dyfer z kołami i skrzynia.

U znajomego jest łożysko do półosi przyspawane. Pewnie ktoś go na handel przygotował a on już tak ósmy rok chodzi i ciąga taki sam agregat uprawowo siewny jak mój. 

 

Opublikowano (edytowane)

U nas w Mazowieckim nigdy nie było MTZ-a na złomie, ale znam kolesia, co ma kilka wyglądających na gotowe do rozbiórki.

Mani jak te sprzęgło szło? Inaczej niż tu?

przedluzona_dzwignia_biegow_w_mtz_l_69b74513b4847df5dca6c906353b53d7.jpg

Edytowane przez LTZ55a
Opublikowano

W moim mtz jest takie sprzęgło jak na zdjęciu co wstawił ltz55a i nawet wygodnie sie jezdzi po całym dniu nawet noga nie boli bo jest nisko od podłogi i wciska sie je tak do przodu. Jak kiedyś orałem u znajomych belarusem 820 to dosłownie nogi nie czułem ale to może tylko kwestia przyzwyczajenia.

Opublikowano

W LTZ miałem wciskane w podłogę, jak w większości MTZ-ów. Wydaje mi się, że to jest wygodniejsze, bo odpychasz je od siebie. A jeszcze jak przesmarujesz wszystko, to luksus.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v