Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja też bardzo tym zapachem się nie przejmowałem bo na starej tarczy też było czasem czuc ale jak już dwa razy w tym roku regulowałem sprzęgło to chyba pora tam zajrzeć tym bardziej że mam tam jakiś wyciek oleju. Obstawiam wałek pośredni od napędu pompy, ale olej czarny to nie wiem czy też nie z silnika.

Opublikowano (edytowane)

Filtr hydrauliki masz w zbiorniku oleju pod dużą pokrywką pod podszybiem kabiny. Starego typu szczelinowy a nowego papierowy. 

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/serwis-czesci-osprzet/wymiana-oleju-w-hydraulice-mtz-a,35525.html

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Witam, tak jak obiecałem, że zdam relacje po złożeniu i tak:
Założenie tej rurki niestety nie pomogło do wybijania tej dźwigni od podnośnika i dalej sam wybijam.
Może ktoś jeszcze wie co można by było zrobić?



Chcę jeszcze się dowiedzieć jak jest założony wspornik cięgła (łącznika centralnego), ponieważ z tego co udało mi się wywnioskować ze zdjęć to ten wspornik jest zamocowany na jednym bolcu i jakiejś śrubie wychodzącej z korpusu, a u mnie tam jest tylko dziura, wiec rozumiem, że musiałbym zdjąć cały korpus podnośnika aby tam włożyć tą śrubę czy jak, bo nie wiem jak to powinno być.


I jeszcze zastanawia mnie wciąż to gdzie powinny być podpięte te dźwignie z rozdzielacza pod siedzeniem?

gdzie powinna znajdować się blokada tylnych kół? bo przednie to wiem że w tej kolumnie serwomechanizmu.

Edytowane przez MrRolnik4011
Opublikowano

Do złożenia tej śruby musisz zdjąć cały korpus tylnego tuza , koszt wszystkich części około 200zl.sama śruba ze 40pare złotych .
blokada tylnych kół jest w serwo z przodu a rurka idzie do obudowy hamulców z lewej strony , przynajmniej w mtz80-82

Opublikowano

W moim staruszku jest troche luzów i przy skoku jałowym pedału sprzęgła 40-50 mm nie było szans żeby odciągnęło łożysko od dźwigienek. Widełki i tuleje łożyska wymieniłem ale jest luz na osi widełek i na sworzniach cięgna. Sprężyna jedynie kasuje te luzy, nie ma za zadanie wspomagać odbijania pedału bo to akurat dobrze wyregulowałem.

Opublikowano

Na tej blaszcze od siłownika która zabezpiecza uszczelniacz napisane jest 100u200 to u to jakaś ruska litera. To znaczy że mam siłownik c 100? Napewno średnica to 40mm. Musze kupić nowe tłoczysko bo tu gdzieś boleć zaczyna pękać. Pytałem w sklepie to powiedzielił ze średnica tłoczyska c100a c110 jest 40mm tylko długość inna i ten do c 100 kosztuje 90zl a do c 110 280zl. I sam już nie wiem jaki wstawiali w fabryce , mtz jest z 83roku. Siłownik skręcany na 4 szpilki. Podpowie ktoś?

Opublikowano

Tak też mi powiedzieli w sklepie że 110 jest dłuższy ale żeby cena aż 3 razy większa? Pytam bo do sklepu mam 50km a pojadę przejazdem to chce kupić wszystkie części i wymienić. Komplety uszczelnień do siłownika polecacie te sklepowe czy coś innego szukać?

Opublikowano

Witam dziś chciałem się spytać jak to jest ze wspomaganiem kierowniczym i z blokadą kół w MTZ. otóż pewien użytkownik forum podpowiedział mi że z kolumny serwo powinna iść rurka do tyłu w okolice hamulców (chodzi o to gdzie dokładnie i skąd powinna iść?)
Bo u mnie idzie taka rurka ale idzie do takiej przystawki koło silnika z której idzie przewód do wskaźnika ciśnienia oleju w silniku (wie ktoś może jakie powinno być ciśnienie oleju w silniku?) i raz gdy dolałem olej do serwa to mi po przejażdżce wylatywał spod korka ten olej i również zauważyłem wzrost poziomu oleju w silniku i zastanawiam się czy to nie jest ta rurka tylko źle poprowadzona.
Ciekawi mnie jeszcze jak to jest gdy założy się wspomaganie z orbitrolem założonym z przodu kolumny to czy podczas skrętu gdy siłownik kreci kołami to czy ta dźwignia pod kolumną która dawniej kręciła za pomocą dwóch krótkich drążków nie wadzi o ten długi drążek?
i jak wygląda działanie blokady kół przy orbitrolu?
Słyszałem również o możliwości wywalenia kolumny i założenia orbitrola pod kierownicą, tylko zastanawia mnie jak wtedy działa blokada?
Proszę o odpowiedź  :) Chciałem również podziękować za wszystkie udzielone mi wcześniej rady, bardzo się przydały  :D

Opublikowano

No racja, tylko zastanawia mnie jak dokładnie powinna iść ta rurka tam do tej blokady, bo szukałem informacji to się dowiedziałem mniej więcej dokąd ma przyjść ale nie wiem dokładnie gdzie to powinno być podłączone, i czy powinno być ta jedna rurka z kolumny podłączona pod silnik?

Opublikowano

Rurka od blokady wychodzi z rozdzielacza na kolumnie, i idzie przed chłodnica w dół, po wsporniku, pod lewą półramą do siłownika przy lewym hamulcu.

Wąs kierowniczy pod serwokolumną w niczym nie przeszkadza zakładając dwa długie wąsy na zwrotnice i długi drążek poprzeczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v