Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Instrukcja ,porównaj co gdzie jest i na ile zgodne z oryginałem. Regulacje taś znajdziesz na necie praktycznie się nie zmieniła przez lata lub na forum. Wstawiaj zdjęcia będzie łatwiej ocenić co i gdzie jest porobione bo z opisu można się tylko domyślać a to trochę mało na konkretną odpowiedz. 

Instrukcja do małej budy gdzieś mi się chyba poniewiera po dysku... jak byś chciał.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Dzisiaj kieruję się do was z pytaniem w sprawie WOM-u ponieważ przejrzałem instrukcję która wysłał mi seweryn20 (przydała się) tylko, że w instrukcji jest podane że śruba pod korpusem skrzyni w jedną stronę zmienia obroty na na 1000 a druga na 540 niestety na żadnym z tych przełożeń u mnie nie ma różnicy tylko pomiędzy nimi (na środku) jest neutralny, ale jest problem bo obroty zmienia mi tylko wajcha która powinna służyć od wyłączania WOM-u jak wezmę na dół to są 540 a do góry to 1000
tam gdzie jest zależny/niezależny to w ogóle u mnie nie działa niby przekręcę tym ale bez żadnej różnicy. Jeden z użytkowników podpowiedział mi że taśmy od WOM-u mogą być (dokładniej hamująca) rozluzowane lub w ogóle może jej nie być. Tylko czy jeżeli w tej dolnej pozycji (wyłączony) będzie ten hamulec działał jak powinien i zablokuje WOM to czy gdy wezmę do góry będe miał obroty normalne 540 czy znowu 1000?

Opublikowano

Nie wiem, co masz za ciągnik, daj jakieś fotki, bo możesz mieć jakąś kombinowaną wersję na eksport, które miały różne udziwnienia. U mnie nie ma zależnych, są tylko niezależne, ale akurat mi to nie przeszkadza, załączane taśmą. Nie mam 1000obr bo ten typ nie miał.

Opublikowano

W Mtz obroty zmieniasz pod skrzynią .dźwignią z prawej zalaczsz napęd poprzez taśmę
Po wyłączeniu automatycznie powinien zadziałać hamulec
Dzwignia na dole przy siedzeniu to trzy zakresy zależne ,nie zależnie i neutralny

Opublikowano

No to u mnie coś pod skrzynią włącza się nie tak skoro jest i na lewo i na prawo tylko 1000 obr. a pod siedzeniem to nie mam oryginalnej dźwigni i chyba będę musiał dorobic żeby to sprawdzić tylko pytanie:
czy jest wyczuwalne to jak się zmieniają pozycje i o ile stopni obraca się dźwignia na 3 zakresach?

Opublikowano

Zdjęcia i zdjęcia jeszcze raz choć by na "zapodaj" wstaw linki na forum. Przełącznik 540/1000 jak zdejmiesz blaszkę blokującą to trzeba z czuciem obracać bo widełki mogą wyjechać z rowka przesówki. Najlepiej gdybyś spuścił olej, odkręcił pokrywkę i sprawdził co się tam dzieje.

 

Opublikowano

Ok, olej i tak będę spuszczać, bo nie mam pojęcia ile go tam jest więc muszę dolać do 40 litrów a śrubka u mnie nie jest odkręcona całkowicie tylko tak poluzowana aby szło tą śrubą pod korpusem obracać.

Opublikowano

Witam.

mam problem z regulatorem siłowym pod siedzeniem(ten na 5 otworów),ponieważ uszczelniałem go już 2 razy i mam dość wpadłem na pomysł żeby się go pozbyć i moje pytanie jakie do was kieruje to czy da się go wywalić a jeśli tak to jak to potem wszystko połączyć?

 

Opublikowano

Dla potomnych. 

Silnik od zeszłego roku zaczął się grzać.  Przyczyna zdezelowany termostat, spuchnięty przewód od termostatu do rury pompy miał prawie zerowy przelot, zagniecione blaszki na żeberkach chłodnicy przy wymianie paska w zeszłym roku w polu. Wiatrak był plastikowy, mało miejsca pomiędzy nim a chłodnicą.

Wiatrak założony metalowy miejsca więcej, kolumna kierownica ma podłożone podkładki pod śruby od strony chłodnicy co pozwala samą chłodnice odchylić, wymieniony termostat na nowego typu. Na wolnych obrotach silnik dobił do ok. 80 stopni i stanęła temp. Czyli tak jak ma być.

 

Opublikowano

u mnie chyba nie było termostatu, bo nigdy mi sie nie zagrzał, do 80* go dobic to trzeba bylo rolete zasłonic na chłodnicy, a co do tego przewodu to go wymienialem ze 2 razy chyba :D

Opublikowano

Na ten przewód nigdy nie zaglądałem bo zewnętrznie wyglądał ok. W środku skubany normalnie zablokował przepływ płynu a to nim leci mały obieg gdy jest zamknięty termostat. Sam termostat starego typu szmelc. Nabity na nim napis 70 stopni. Chyba z lekka za wcześnie.

Opublikowano

Ja albo coś spartoliłem (chociaz wątpię bo robiłem dość dokładnie) albo te nowe uszczelniacze są do kitu. Wymieniłem uszczelniacze na wałku sprzęgłowym oraz oring na tulejce napędu pompy. I co po 100 mth znów kapie :/ Chociaż o tej popkrywce o której mowi seweryn to nawet nie wiedziałem że tam też coś jest.

Opublikowano

u mnie chyba nie było termostatu, bo nigdy mi sie nie zagrzał, do 80* go dobic to trzeba bylo rolete zasłonic na chłodnicy, a co do tego przewodu to go wymienialem ze 2 razy chyba :D

Bo mtz-ta ze sprawnym chłodzeniem nie zagrzejesz do 80o , nawet jeśli ma sprawny termostat, dlatego montowali te żaluzje. Dużą cześć ciepła zabiera olej , który jest chłodzony w chłodnicy przez cały czas , a ta nie posiada termostatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v