Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nieźle nahafmęcone. Trzeba by instrukcję znaleźć ruski podają całkowite przełożenia na każdym biegu. Powinny być inne.

Synchronizacja ciekawe czy jest bo albo działa jak działa bo zgrzytło albo jej nie ma. Przełączał z żółwia na zająca i rąbło jak u mnie bez podwójnego sprzęgła.

Opublikowano (edytowane)

http://www.belarus-tractor.com/service/operation-manual/  . Tam znajdzie sobie do 892. Na stronie 14 w siódmym punkcie coś jest o prędkości. Potem od 35 strony sa tabele prędkości. Niestety wszyscho po rusku.

 

Na dwóch pierwszych wykresach jak tłumaczyłem w necie to coś jest o skrzyni, ale  to takie tłumaczenie łamane że kit wie o co dokładnie chodzi. 3 i 4 wykres wygląda na skrzynię jak w normalnym 82. Może ktoś to bardziej rozumie i da radę potłumaczyć.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Faktycznie żółw zając na odwrót to synchronizowany reduktor. Obroty silnika ma do 1800 i około 85 koni. 

Wszystkie biegi zawyżony czyli gdzieś musieli zmienić przełożenie. Sama skrzynia idento jak w 82 czyli 18/4   tylko skrzynia z rewersem inna jest o połowę biegów mniej czyli żółwia.

Opublikowano

Synchronizacja ciekawe czy jest bo albo działa jak działa bo zgrzytło albo jej nie ma. Przełączał z żółwia na zająca i rąbło jak u mnie bez podwójnego sprzęgła.

 

Może nie był sprawny ten synchronizator...

W tej synchro skrzyni oprócz reduktora są synchronizowane tylko 3 biegi 2, 3 i 4

 

Co do prędkości, tryby  dolne prawie wszystkie są takie same w synchro i zwykłym (potwierdzone).

Skrzyni bym się nie czepiał tylko mostu tylnego.

Łukasz:

Po rusku to jak po naszemu, nie wiem w czym problem.

Opublikowano

Dla Ciebie jak po naszemu a dla mnie nie ;) . Jeśli jakieś w miarę informacje wniosłem to się cieszę. Zadowolić będę musiał się tym co wy napiszecie o tym bo do mnie ten język nie przemawia.

Opublikowano

W instrukcji jest opisana tylko skrzynia 18/4, jest jej przekrój i nie ma w niej synchronizacji. Za to są trzy rodzaje skrzyni pośredniej z reduktorem bez i z synchronizacją i z rewersem ale bez reduktora.

Opublikowano (edytowane)

Z tego co widzę tam to ta z rewersem jest jest max 29 km/h tak w przybliżeniu. Ta z reduktorem gdzie żółw jest z przodu tez ma v max około 30 km/h czyli jak zwykły MTz 82, a ta z odwróconym reduktorem ma 40km/h. Dobrze czaje?  Wyjaśniałoby to odwrócony reduktor na filmiku i 40km/h i jednocześnie udowadnia, że jest opcja taksówki w 892.

 

Myślałem, że zająca mam z przodu i dopiero po chwili wyczaiłem, że przez tą dźwignię to wychodzi na odwrót niż bezpośrednia dźwignia w skrzynię pośrednią.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

znalazłem wcześniej te instrukcje ale nie mogłem otworzyć tego zipa, a teraz na rzesach stanąłem i jest. Kurcze ale tam pokrecone, bez instrukcji przy kierownicy to zapomnij o jeździe. tylko przetłumaczyć by to trzeba było bo wykresy skrzyni 30tez są.

Opublikowano (edytowane)

@piasekmoto

Nie ma się czego obawiać. Najwięcej tej skrzyni to obawiają się sąsiedzi posiadaczy albo osoby spokrewnione z posiadaczami. Ja mam i generuje ona mniej zgrzytów niż w większości przypadków c-355 i pochodne. Trochę wprawy i jest bomba. Czasem zgrzytnie mi reduktor ale jak już wyżej pisałem z racji tego, że mam przez tą dupną dźwignię a nie bezpośrednio jak to chyba w nowszych jest. 

 

Ponadto z postu 478 Seweryna rozumiem to tak. Jeśli chce Ci sprzedać tego 892 z reduktorem który ma synchronizację to będzie jeździł Ci te 40km/h, natomiast jeśli reduktor działa tak samo jak w normalnym( żółw z przodu zając z tyłu i brak synchronizacji) MTZ 82 to będzie jeździł 30km/h. Reduktor to ta dźwignia między nogami przy kierownicy. Skrzynia 18/4 i synchronizowany reduktor =40km/h , skrzynia 18/4 i niesynchronizowany reduktor = 30km/h. Tak ja to rozumiem, obym nie nabruździł.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

coś w tym jest, że posiadacze belarusa na ogół nie narzekają chyba że porównują go np z jd itd wtedy wiadomo jak by porównać bmw z poloneza. A najwięcej złego piszą Ci co znają gościa co zna gościa który ma sąsiada i ten mówił że kiepski. Jedno jest pewne za cenę używki z zachodu jest nowy ciągnik że wschodu. Jutro jeszcze muszę przeprowadzić telekonferencje z tym gościem co do rozwiązania skrzyni i podjąć decyzję. Może przybędzie kolejnego posiadacza Bela

Opublikowano

Powiem z punktu widzenia mechanika.

Nowsze Belarusy są fajne, tylko mają sporo wkurzających dodatków. Samo rozbieranie a potem składanie tych wszystkich rureczek zajmuje 2 godziny dłużej niż w MTZ. Dobrze zrobione były wersje eksportowe MTZ. W porównaniu nawet z JD 3040 z 1975r to MTZ wypada blado, ale żeby do takiego starocia pierścień uszczelniający w skrzyni biegów kosztował 80zł (wielkości pierścienia od WSK) to lepiej kupić nowego Belarusa, gdzie części do niego będą tańsze niż do starych zachodnich.

Kupuj ruska, a nie pożałujesz. Zadbaj o niego, to się odwdzięczy. W Polsce utarło się takie stwierdzenie, że  zrusków się leje i sie psują, ale jak jeżdżą nimi tacy co nie mają pojęcia o ciągniku, nic nie naprawiają, tylko katują to potem to tak chodzi.

Powodzenia w zakupie nowej maszyny ;)

Opublikowano (edytowane)

Kurcze że my tego wcześniej nie wyczailiśmy. W tym wolniejszym z niesynchronizowanym reduktorem zając jest do tyłu i jest biegiem bezpośrednim bez przełożenia. 

W skrzyni z reduktorem synchronizowanym żółw jest do tyłu, biegiem bezpośrednim i ma takie same przełożenia jak zając w tym pierwszym. Za to zając w wersji synchronizowanej jet do przodu i zwiększa prędkość skrzyni biegów a nie jak w 820 zmniejsza. Zrobili nadbieg z reduktora pozbywając się redukowanych biegów względem 820 a dodając przyśpieszone w 892. 

 

Na filmach na bank ruski zrobiły zamiankę w skrzyni są pomysłowi. Do tego silniki na bank mają więcej obrotów niż 2400.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Jest to najprostsze rozwiązanie, nie raz wykrzystywane. Stąd ten multiplikator (przyspieszacz). Nie zdziwił bym się gdy by były do tego wykorzystane te same tryby, wystarczy tylko je zamienić (odwrócić) i jest skrzynia 30 lub 40. 

Dokładnie takie rozwiązanie było stosowane w MF serii30xx gdzie w półbiegu wystarcza zmiana miejscami trybów i jest skrzynia 30 lub 40 ( nie trzeba nic dokupować) i wtedy raz mamy wzmacniacz a raz przyspieszacz.

Opublikowano (edytowane)

Jakby tak połączyć synchronizowany reduktor z obrotami zwykłego MTZ 82 to nie jeden właściciel zachodniego musiałby iść na operacje  wytrzeszczu gałek ocznych z powodu wyprzedzającego go Kumuruna.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Mi to wygląda na częściowo zrobotyzowaną skrzynie 14/4. Wspomagane powietrzem. Dalej cary, gadżety kładą zamiast nad czymś współczesnym pomyśleć. 

Opublikowano

koledzy dziękuję wszystkim za zaangażowanie w moje pytanie o skrzynie, nie spodziewałem się takiego odzewu, naprawdę wielkie dzięki. Razem naprawdę dużo można rozszyfrować. Wielka pochwała dla użytkowników Mtz i Belarus. Ale powiem Wam, że trochę się jednak obawiam Belarusa, bo mechanik ze mnie kiepski, a mając taka maszynę trzeba ją trochę ogarniać. Planuję do transportu a jak czytam że po przejechaniu 50km ciągiem ginie sprzęgło to obawy są. I jeszcze nie zawsze ja będę się nim poruszał i jak wsadze kogoś na krótko to z tą skrzynia będą pewnie problemy, sam po przejeździe wiem że poszczególnych biegów trzeba troszkę szukać-ja nie neguje tego, poprostu tak jest i tyle. Kusi cena zakupu ale też zastanawiam się czy nie lepiej dołożyć. Jeszcze raz dzięki. Teraz czas wyboru

Opublikowano

Ty już musisz rozważyć wszystkie aspekty w tym ci nikt nie pomoże. Dodam tylko że sprzęgło nie sprawia absolutnie żadnych kłopotów nie wiem skąd masz takie informacje? A sam ciągnik jest totalnie prosty, użytkowników chętnych wytłumaczyć wielu. W sam raz do podszkolenia się w zakresie mechaniki.

W każdym razie decyzja należy do ciebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v