Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Układ się odpowietrza po skręcie max w lewo i prawo 2-3 razy. Jeśli po 2-3 minutach przestaje , to albo brak oleju, albo siada napęd pompy (mało prawdopodobne), albo jest trzecia możliwość, że siłownik ma przeciek wewnętrzny

To, że tuleje były wymieniane, nie znaczy, że jest dobrze, czy po podniesieniu przodu i odłaczeniu siłownika da radę rękami skręcac koła lewo/prawo?

Olej w zbiorniku się nie pieni ? Może na dolocie ze zbiornika do pompy jest nieszczelność ?

Opublikowano
8 minut temu, jahooo napisał:

Układ się odpowietrza po skręcie max w lewo i prawo 2-3 razy. Jeśli po 2-3 minutach przestaje , to albo brak oleju, albo siada napęd pompy (mało prawdopodobne), albo jest trzecia możliwość, że siłownik ma przeciek wewnętrzny

To, że tuleje były wymieniane, nie znaczy, że jest dobrze, czy po podniesieniu przodu i odłaczeniu siłownika da radę rękami skręcac koła lewo/prawo?

Olej w zbiorniku się nie pieni ? Może na dolocie ze zbiornika do pompy jest nieszczelność ?

Odnośnie skrętu to jutro powiem jak go podniose czy da radę kręcić rękoma. Natomiast olej nie pieni się. Dla przypomnienia ta usterka powstała nagle w jednym momencie. 

Opublikowano

Po roku 96 zastosowano w tulejach otwór odpowietrzający co zapobiegło wyciekom oleju ze zwrotnic. Spowodowało to jednak pogorszenie smarowania tulei w górnej części. Nie chwaląc się, znalazłem rozwiązanie tego problemu i jako pierwszy zamontowałem w zwrotnicach kalamitki do ich smarowania. Popatrz w zdjęciach w mojej galerii i poszukaj tematu "Czym smarowana jest zwrotnica MTZ 82" Po wykonaniu otworów odpowietrzających w tulejach bardzo szybko, bo chyba w przeciągu roku zauważyłem pierwsze zacierania zwrotnic.

Opublikowano

Panowie tak z innej bajki bo juz sam nie wiem co myśleć i jak to ugryźć a każda opinnia jest mile widziana, czy mtz poradzi sobie z ta talerzowka co o tym myślicie przrdewszystkim chodzi o to żeby była ciagana szerokość robocza 3m 

Screenshot_20201119-173145_Facebook.jpg

Opublikowano

Wujo ciąga mtz-tem kompaktową 2,5m o wadze 1100kg (zawieszaną) to po polu się powiem ledwo suwa. Masa ciągnika i moc ciut za mała. Ja mam do swojego 65KM 1,8 metra i robię hektar w takim samym czasie, co on. Optymalna do tego ciągnika to 2,0 lub 2,2m aby robić z odpowiednią prędkością i mieć zapas mobilności. To jest moje osobiste zdanie. Taką 3m pewnie dobrze by się ciągało TS-em z dobrze dociążonym przodem, tak ze 400kg dodatkowo no i 90KM albo i lepiej.

Opublikowano

U mnie chodził w 3.2 i to juz byl by chyba maks na moich Polach wolal bym chyba 2.7 było by dużo lepiej, jak założyłem wal to znowu było za ciężko podnosić dla tego myślę o ciąganej 

Opublikowano

Panowie jak ma byc założona tarcza sprzęgłowa, wypukłym do silnika czy odrotnie? Ostatnio wymieniłem tarczę i docisk, ok 50 motogodzin w miarę to chodziło, ale nie do końca, zawsze gdzies to sprzęgło było delikatnie czuć. Teraz od dwóch dni po odpaleniu cięzko ruszyć z miejsca na najmiejszym biegu, powoli zaczyna ciągną. Trzeba przegonić go po drodze to da się orać, ale na 3 żółw. Jak gdzies przystawi lepiej to okna stają... Przez dekielek nic nie widać, niby wszystko w porządku. Gdzie szukać przyczyny? Czy czesci to taka tandeta... Brałem niby oryginały.

Opublikowano (edytowane)

https://www.google.pl/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.czescidotraktorow.pl%2Fdocisk-sprzegla-mtz-belarus-stary-typ-oryginal-p-1666.html&psig=AOvVaw0tb3djK4STHSTgAwYs7bCk&ust=1606161846493000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCLDLxaX5lu0CFQAAAAAdAAAAABAE

Widzisz trzy śruby między tymi cyckami wypukłymi? To śruby montażowe. Jak ich nie wykręciłeś to ci sprzęgło nie pracuje tudzież minimalnie. 

Swoją drogą jak ustawiałeś łapki na wkręconych śrubach montażowych to po ich wykręceniu jeśli się nie mylę czeka Cię znów ustawianie bo wszystko się zmieni. Taką samą banię miałem w T25. sprzęgło nowe, a nie chodzi, ale tak bywa jak instrukcja napraw leży na półce, a nie zawsze się z niej korzysta.

Edytowane przez Lukasz3991
  • Thanks 1
Opublikowano

Właśnie tak jak napisał Lukasz, myślę że odkręcisz przez okienko ale łatwo nie będzie, dla pocieszenia śruby są krótkie. Ja to odkręcałem zaraz po przykręceniu docisku. Jak nie odkręcałeś wcześniej to masz odpowiedź na Twoją usterkę, pytanie tylko czy przez te 50mtg nie spaliłeś nowej tarczy.

Opublikowano (edytowane)

U mnie ojciec śmigał tak w T25 ze dwa lata. Dopiero jak wał pękł i było rozebrane to poprawiliśmy po mechaniku. Z tego co pamiętam tarcza chyba poszła dalej stara. A wszyscy myśleli co jest, że sprzęgło nowe a ch***. Życie ciągle uczy. Później znów słyszałem o takim przypadku to przekazałem dalej co może być przyczyną. Swoją drogą fajne rozwiązanie do montażu.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano (edytowane)

Ano chyba tak. W małym iwanie było tak samo. Jak zimny to w miare biegi wchodziły, a po rozgrzaniu zgrzytało dość znacznie.

 

Ciesz się że tylko śruby i bez rozpolawiania obeszło się. 

Swoją drogą pisaliście że tarczy nie da się odwrotnie wsadzić. Otoż da się - mechanik mi tak wsadził parę lat do tyłu i efekt taki że sprzęgła brak. Był to inny niż ten co śrub z docisku bie wyciągnął.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano
13 minut temu, Lukasz3991 napisał:

Ano chyba tak. W małym iwanie było tak samo. Jak zimny to w miare biegi wchodziły, a po rozgrzaniu zgrzytało dość znacznie.

 

Ciesz się że tylko śruby i bez rozpolawiania obeszło się. 

Swoją drogą pisaliście że tarczy nie da się odwrotnie wsadzić. Otoż da się - mechanik mi tak wsadził parę lat do tyłu i efekt taki że sprzęgła brak. Był to inny niż ten co śrub z docisku bie wyciągnął.

Jak włożysz tarczę odwrotnie, to wogóle sprzęgło nie rozłącza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v