Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja zrozumiałem że ma dodatkowy rozdzielacz 80l do wyjść hydraulicznych i do niego szeregowo podpięty ten 40l do tura. Zaworem kieruje olej raz na oryginalny rozdzielacz a raz na te dwa dodatkowe. Hydraulika ruska jest wystarczająco pokopana a kolega jeszcze bardziej ją skomplikował to co się dziwić że teraz jest coś nie tak.

Opublikowano (edytowane)

No jest dziwna - zajeło mi to pare wieczorów zimowych żeby pojąć jak to dokładnie działa i mi sie chyba udało bo nawet naprawiłem regulator siłowy (jak kupiłem ciągnik to oczywiście siłownik był podłączony na krótko od tego pod kierownicą) ale spływ był przez regulator pod siedzeniem i to podnosiło jak krew z nosa . Rozebrałem regulator poczyściłem + nowe oringi i podpiołem tak jak fabrycznie i teraz dużo lepiej dźwiga i wygodnie bo koło fotela. Jak kolega dokładnie napisze co i jak to może znajdziemy przyczyne grzania oleju bo aż tak dużo możliwości nie ma i zwykle to problem sterowania zaworem przelewowym albo jego zacinanie sie. Ale to musimy najpierw poznać jak to tam jest spięte

Edytowane przez karbex
Opublikowano (edytowane)

Tak to mniej więcej wygląda u mnie teraz podłączone.

Przewód od pompy do zaworu DN13

czerwony kolor przewody DN12 i łączący rozdzielacz

pozostałe DN10

- Dodam że latem jak pracują tylko nowe rozdzielacze to są bardzo gorące po 20 minutach pracy np przy belowaniu, czy koszeniu.

- A jak ustawię na rozdzielacz ruski jest ciepły a nawet bardzo po 30 minutach.

- Trój zawór też jest gorący jak już cały hydrauliczny olej się nagrzeje.

 

W Mf255 mam zrobione podobnie  z mniejszymi przewodami bo tam max 40l/m. ale tam rozdzielacze zrobią się max po godzinie lekko ciepłe latem jak używam tura że nie parzy w rękę. Tylko że tam zbiornik oleju jest w skrzyni biegów dalej od silnika.

cf448cacea204b2amed.jpg

Jeszcze jest taka sprawa: (może dlatego się grzeje) te dwie dźwignie przy kierownicy do rozdzielacza ruskiego bardzo ciężko chodzą, przy owijaniu bel można się napocić nimi sterując,  nie rozbierałem rozdzielacza do czyszczenia bo nie jestem pewny że do kupy bym go złożył, tylko go minąłem nowym rozdzielaczem. Poprzedni właściciel mówił że nie potrzebował zewnętrznej hydrauliki to ich nie używał.

Edytowane przez MariuszKlim
Opublikowano (edytowane)

Jak dla mne to są 2 opcje które występują razem.

1. Rozdzielacz dodatkowy drugi ma za mały przepływ i sie grzeje całość bo jest wąskim gardłem w tej dodatkowej instalacji. Po połączeniu w szereg cały olej idzie przez pierwszy i drugi rozdzielacz a że ten drugi ma 40 litrów no to jest lipa. Jak chcesz sprawdzić czy mam racje to wykręć tuleje ciśnieniową z rozdzielacza 80 l i wkręć w wyjście N korek który był tam fabrycznie noi trzeba zaślepić powrót z rozdzielacza 40 l żeby oleju nie wywalało - przestawiasz cały strumień zaworem trójdzielnym na ten 80l, odpalasz bryke niech pochodzi z 10 minut na wyższych obrotach i moim zdaniem olej sie nie zagrzeje. Jak sie nie bedzie grzało to do wymiany rozdzielacz 40l na 80l

2. Grzanie oleju na ruskim rozdzielaczu

Tu bym zaczoł od sprawdzenia stanu zaworu przelewowego czy nie jest przycięty w pozycji zamkniętej.

I jeszcze jedna sprawa - węże dn 10 mają maksymalny przepływ 50l (to co masz na powrocie) i podczas sprawdzania wg pkt 1 to one będą wąskim gardłem bo co z tego że rozdzielacz ma 80l jak na powrocie wąż ma 50l. Też by warto je zmienić na dn 13

Pozdrawiam

Edytowane przez karbex
Opublikowano

cenna uwaga.

 miałem przetestować sam rozdzielacz 80l ale zaczęło mi cieknąc ruski do którego skierowałem powrót tak jak na moim zdjęciu poprzedniej stronie.

muszę po uszczelniać i wtedy zabiorę się za testy, ew zostanie zrobić tak jak piszesz powrót zmienić na większy przewód, nie wiem jakie są dane przewody u was, więc robiłem po swojemu tańszym kosztem, a 40l rozdzielacz miałem za darmo to szkoda by mi się miał zmarnować :)

Zawór czyściłem w ruskim bo wczesniej miałem do niego tura podłączony i nie miał siły podnieść bele siana wysoko i zwiększyłem ciśnienie w nim na 180-190 barów na wolnych obrotach,

Wiem że za dużo bo na początku myślałem że z cisnieniem coś jest nie tak bo tur nie podnosił tony a to wystarczyło wstawić dwustronne siłowniki i podnosi już prawie 2 razy więcej :)

Opublikowano (edytowane)

1. A w którym dokładnie miejscu wpiołeś ten powrót w ruski rozdzielacz? To ważne bo tam nie bardzo jest w co wpinać. Powrót wpinamy w przewody które idą do zbiornika a nie w rozdzielacz. Ja wpiołeś powrót w kanał sterowania zaworem przelewowym to wtedy ruski rozdzielacz bedzie grzał olej. Zrób troche wiecej zdjęć i ujęć to bedzie łatwiej 🙂

2. Zawór który regulowałeś to zawór bezpieczeństwa a on do grzania oleju podczas normalnej pracy ma nie za wiele. Sprawdź zawór przelewowy - ten od spodu rozdzielacza zaraz przy wejściu przewodu ciśnieniowego z pompy oleju. Jak on jest przycięty i sie nie otwiera jak powinien to grzeje olej bo wtedy wzrasta ciśnienie w rozdzielaczu i wywala go właśnie zaworem który regulowałeś pod ciśnieniem 180-200bar i to jest przyczyna grzania oleju w ruskim rozdzielaczu. Jest jeszcze kwestia jego sterowania ale najpierw sprawdź to co napisałem. 

3. Jak nie zmienisz tego rozdzielacza 40 l to sama zmiana przewodu na grubszy nic nie da bo narazie to rozdzielacz ogranicza przepływ, chyba że piszesz o wymianie przewodu żeby sprawdzić czy na 80tce bedzie grzał olej to ok. Pzdr

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Właśnie ten zaworek od spodu na 2 śrubki czyściłem rok temu i tur miał większą siłę podnoszenia :)

Tu podłączyłem powrót gumowy przewód po prawej stronie do rozdzielacza gdzie są podłączone dwa przewody metalowe do powrotu.

b00799dd1371519bmed.jpg

Opublikowano

Kurna jakiegoś kosmicznego masz tego mtzta bo to zdjęcie to mi nic nie przypomina chyba że to nie jest mtz?Albo jakiś starszy rocznik U mnie to jakoś wszystko inaczej wygląda 🙂

Opublikowano

no i uszczelniłem, były nie dociśnięte 3 śrubki górnego przewodu metalowego powrót z rozdzielacza ruskiego i tam ciekło, na razie na pusto jest ok :) jeszcze nie miałem jak dzisiaj przetestować samego rozdzielacza 80l.

Ciągle z nim jakieś problemy w tamtym roku głowica poszła, a teraz pompa wtryskowa coś kopci od wymiany głowicy nie mogę na tych fasolkach ustawić kąt wtrysku za duży przeskok. 

- kopcąca pompa była dawana do regeneracji

- druga pompa (dobrze pracowała przy pierwszej głowicy) i nie kopciła też na wymienionej ale pracowała nie równo w dodatku ropa uciekała do oleju silnika., Dana zimą do regeneracji.

Opublikowano

A masz ten przewód dn 13 żeby na powrocie dać do testów? 

Co do silnika to głowice taką samą założyłeś? To jest 240 motor? Bo z tego co napisałeś to to ja już sam nie wiem jaki? 😃

Opublikowano

dn12 może znajdę 13 raczej nie mam, więc jak się bedzie grzao na dn12 rozdzielacz 80l to już bedzie wiadoma przyczyna.

Tabliczka na silniku pisze D-60: kadłub D-240 pozostałe do góry już D-50 ma. Teraz po wymianie głowicy jest bez świecowa, w kolektorze jest miejsce na świecę płomieniową.

Tak to wygląda. ogólnie dobry sprzęt jakby tylko nie te remonty co roku po tysiące złotych. :D

Opublikowano

Jak bedzie dn 12 to już powinno być ok. Wg mnie nic sie nie bedzie grzało na samej 80tce. 

A silnik to żeczywiście konkretna hybryda 🙂

Pzdr

  • Like 1
Opublikowano
Dnia 15.03.2021 o 21:29, karbex napisał:

 

testowałem przez 20 minut sam rozdzielacz 80l i póki co na pusto się nie grzeje (jest nadzieja na lepsze jutro) :), może faktycznie to była wina rozdzielacza 40l, bo mi się wydaje że połączenie tych rozdzielaczy było dobre. jeszcze latem przetestuję jak będą wyższe temperatury pod kosiarką dyskową.

Opublikowano

Połączenie było dobre tylko rozdzielacz 40l ma za mały przepływ. Jak założysz w to miejsce rozdzielacz 80l i na spływie grubsze przewody to bedzie ok. Między rozdzielaczami też mają być przewody dn12 lub 13. Tak jak Mani wcześniej napisał żaden element w połączeniu równoległym nie może mieć mniejszego przepływu jak 60 l a jeszcze lepiej 80. 

  • Like 1
Opublikowano
Dnia 15.03.2021 o 13:33, MariuszKlim napisał:

Właśnie ten zaworek od spodu na 2 śrubki czyściłem rok temu i tur miał większą siłę podnoszenia :)

Tu podłączyłem powrót gumowy przewód po prawej stronie do rozdzielacza gdzie są podłączone dwa przewody metalowe do powrotu.

b00799dd1371519bmed.jpg

Nie wiem czy dobrze widze, ale masz chyba 4 wajchy przy kierownicy. Od czego ta 4 wajcha? Bo też tak mam i nie wiem do czego ona. Amortyzator hydrauliczny? Jeszcze na tym trzpieniu, śrubce czy jak to tam zwał mam pokrętło, takie plastkikowe, Na zdjęciu tego nie masz.

Opublikowano

ta czwarta od dociążenia podnośnika

górne skrajne położenie - blokada podnośnika

środkowe - neutralne

dół - dociążenie, siła dociążenia regulowana pokrętłem, którego tu brak, jest tylko trzpień

do dociążenia potrzebny jest jeszcze sprawny akumulator ciśnienia

  • Like 1
Opublikowano

u mnie działa bo jak gruber nie chciał wejść jak go docisnąłem podnośnikiem tu wieżyczka została przy ciągniku a gruber w polu

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, jahooo napisał:

lewa półrama ?

No u mnie jest na lewej półramie - teraz założyłem te blachy wzmacniające bo mi z prawej strony półrama pękła - ciekawe co powiedzą na przeglądzie - bo nie mam zamiaru tego odkręcać 🙂

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Ta dźwignia jest od dociążenia ciągnika, a nie docisku podnośnikiem. Daje niewielkie ciśnienie unoszące maszynę bez jej wyrwania z ziemi, aby zwiększyć siłę uciągu na kołach. Dobre w czasie orki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v