Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Właśnie chwala te zestawy i zastanawiam się nad nim wydaje mi się ze przy jakimś podjerzdaniu itp by tak szybko nie siadalo jak te jedno stopniowe ale mowie wydaje mi się tylko ręki bym sobie za ta teorie nie dal uciąć ^^ 

Opublikowano

W dwustopniowym pierwszy stopień odpowiada za jazdę i będzie się tak samo zużywał jak zwykłe jednostopniowe. Problem jest raczej po stronie jakości elementów sprzęgła. Znajomy mechanik mówił że jednemu klientowi co roku tarczę wymieniał w rusku z turem aż w końcu założył ceramiczną i się uspokoiło. Nie wiem tylko o ile dłużej wytrzymała.

Opublikowano

Możliwe wcale się nie sprzeczam, bo nie wypraktykowalem tego, znowu z ta ceramiczna mówią że docisk i kolo zamachowe siada. W sumie przymierzałem się do niej ale się trochę cykam to raz, a dwa zastanawiam się czy nie kupić drugiego mtz tyle ze bez napedy. Sprzegla  to nie zalatwi bo będzie siadac w tamtym ale naped nie będzie siecpsol od tura.  

Opublikowano (edytowane)

W LUKu jest tarcza ceramiczna. Na ruskich stronach wyczytałem ze przy normalnym docisku wstawiając tarcze ceramiczna trzeba odchudzić docisk o 1/3 sprężyn.

Napęd przestanie się psuć jak powiesisz przeciwwagę na tuzie.

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

Przerabiałem temat tarcz ceramicznych, wzmocnionych i dopiero po założeniu sprzęgła LUK problem zniknął w dłuższej perspektywie drożej znaczy taniej no i noga ma o niebo lżej.

Opublikowano

A czy prawda że na sprzęgle LUK biegi wchodzą bez zgrzytu. Bo słyszałem że właśnie na tym zestawie jest cichutko i leciutko🤣😃 Bo się zastanawiam nad tym sprzęgłem

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, arkady12 napisał:

A jak długo kolego byl spokoj z tym sprzęgłem od luka ?

Ponad rok od założenia, wymienione sprzęgło na LUK-a razem z kołem zamachowym, używany codziennie do załadunku paszo wozu, niedawno lekka regulacja na cięgnach pedału. Wysprzęgla się bardzo lekko i pewnie.  Jeżeli skrzynia jest bez synchronizacji to sprzęgło nie zredukuje ewentualnych zgrzytów bo nie jest od tego. Brak jest charakterystycznego burczenia przy puszczaniu sprzęgła.

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

Trzy lata w turze przy hodowli 90 szt bydła ładowarki brak dzień w dzień pracował .Teraz od grudnia stoi bo hodowla zlikwidowana.Przedtem raz do roku remont sprzęgła obowiązkowy.

Opublikowano

Koledzy - pytanie. Na wolnych obrotach przy szybszym obracaniu kierownicą jest opór tak jakby pompa nie nadążała podawać - stwierdziłem że pompa sie skończyła to kupilem nową nsz 10 master. Po zmianie bez poprawy. Orbitrol danfoss 100, olej hl 100. Pytanie - ma ktoś przy orbitrolu 100 pompe 16tke? Jeśli tak to nie grzeje sie olej? Zastanawiam sie czy zakładać 14tke czy 16tke. 

Ps. Jakby ktoś potrzebował nsz 10 lewą 6 frezów z serii master to mam na sprzedanie nówke - założona tylko na próbe jak wyżej.

Opublikowano

No nie do końca. Jedno i drugie pracuje na tym samym oleju - jak by sie pienił to i hydraulika by szwankowała. Mam orbitrol nie kolumne tak jak wyżej napisałem. 

Opublikowano (edytowane)

Jak "na tym samy oleju" ?? Wspomaganie ma oddzielny zbiornik z przodu , to jest autonomiczny układ ze zbiornikiem z przodu - to co ty masz za model ciągnika ? Nawet te z fabrycznym orbitrolem miały oddzielny układ

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Moja dzida jest z 2000 roku. Pompa do wspomagania jest zasilana olejem ze zbiornika głównego, olej idzie do orbitrola a na powrocie jeszcze do zaworu od blokady. Stąd na powrót do zbiornika

Opublikowano

No to teraz pełna wiedza 🙂. Dajcie znać jak ktoś ma taki zestaw orbitrol 100 i pompa 16tka czy sie nic nie grzeje.

Swoją drogą układ na 2 zbiorniki lepszy bo można żadszy olej zalać to i pewnie wspomaganie lepiej by chodziło. Z kolei na hl 100 ładnie hydraulika szarpie

Opublikowano

Ja mam orbitrol 160 bo taki miałem to szkoda było nowy kupować, siłownik najgrubszy jaki miał w sklepie do wspomagania w belarusach i śmiga to przy ładowaczu bardzo fajnie i po drodze prowadzi się dosyć pewnie. Tylko do takiego zestawienia pompa musi być 16. Na razie mam mniejszą bo była wcześniej nowa założona to na wolnych nie można za szybko kręcic, ale i tak chodzi lekko. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v