Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Witam, mam mtz82, silnik po remoncie, pompa, wtryskiwacz (końcówki nowe i ustawione) I wydaję mi się że nie ma ducha ten motor. Do 100Mh był oszczwdzany, teraz ma 200 ponad i jakoś mi się wydaje że powinien być mocniejszy. Co by można sprawdzić? Pali ok,
Opublikowano

Więc tak, dolałem oleju oczyściłem zawór i jak podnośnik nie podnosił pod obciążeniem tak dalej nie podnosi i się tak zastanawiałem jak ani MTZ ani ja nie będę miał pracy w polu to się za niego wezmę i wywalę mu te wszystkie regulatory spod siedzenia i to ustrojstwo spod pulpitu z tym pokrętłem i wiem, że było sporo o tym już mówione, tylko mam kilka pytań:
1. czy będzie różnica w podłączeniach jeżeli jest to ustrojstwo z pokrętłem? bo zapewne różni się to, że zasilanie z pompy idzie tak jakby z boku rozdzielacza a nie od przodu.
2. Jaki zawór dławiący założyć i czy ma ktoś może jakieś sprawdzone wymiary aby pasowało na węże hydrauliczne do kupienia?
3. Rozumiem, że siłowniki wspomagające podnośnik to nie jest przeszkoda w udoskonaleniu hydrauliki.
4. jak co dokładnie pod co podłączyć, tak aby to działało spójnie i bez problemowo (prosiłbym bardzo o takie czytelne rozpisanie mi tego, abym nie miał większych problemów przy tym przerabianiu.
5. Ostatnie zastanawiające mnie pytanie to , bo kiedyś ktoś mi napisał, ze taka rurka idąca do boku rozdzielacza odpowiada za wyłączanie podnośnika w sensie, że wajchę wybija (u mnie zawsze były z tym problemy) i tak myślę, że jeżeli wyrzucę rozdzielacz spod siedzenia to nie będzie już tam tej rurki, w takim razie na jakiej zasadzie ten podnośnik pracuje i wszystko sobie reguluje?

Opublikowano
Co do tego nie podnoszenia to zastanawiam się czy ci właśnie ten zawór z pokrętłem nie psuje roboty, ruszałeś wajchą od niego? Ma być lekko wyżej nad innymi. Twojenia są banalne, ale wytłumaczę: Wywalasz regulator siłowy spod siedzenia, ten zawór z pokrętłem (ruscy nazywają to wzmacniacz dociążania). Potem usuwasz niepotrzebne przewody, cienki przewód z rozdzielacza łączysz z przelewem do zbiornika, który zostanie ci po wzmacniaczu. To wyjście steruje zaworem przelewowym, zamknięte zamyka go na stałe, otwarte na powrót otwiera. Jesli byś to zaślepił, to wysiądzie pompa. Zasilanie rozdzielacza nie ma znaczenia, zostaje jak jest, tylko zaślepiasz dolny otwór w króćcu pompy. Wyjścia z pierwszej sekcji rozdzielacza łączysz z siłownikiem bezpośrednio. Osobiście jak już bym tak przerabiał to bym kupił nowy rozdzielacz Bułgarski P80 i zamontował zamiast oryginalnego.
Opublikowano

@MrRolnik4011 jak masz dźwignię przy regulatorze pod siedzeniem? W ogóle to czym podnosisz - rozdzielaczem czy regulatorem? Rozdzielacz piszesz że prawie nowy więc szkoda go wyrzucać, mój po przeróbce hydrauliki podnosi elegancko już chyba piąty rok, teraz go tylko uszczelniłem.

Opublikowano

Witam kolegów. Mam następujący problem. Zgrzytanie trzeszczenie gdzieś w okolicy skrzyni, przystawki napędu (słychać spod siedzenia). Objawia się to tak jadę daję gazu słychać co i raz że coś stuka było to już od dłuższego czasu traktor potrzebny nic się nie rozbierało. Teraz już jest to coraz częstsze i dochodzi objaw taki że przy hamowaniu silnikiem te  trzeszczenie zgrzytanie jest straszne. Np jadę 9 daje gaz jest ok nic się nie dzieję ale puszczam gaz zgrzytanie przeraźliwe. Daję gazu zgrzytanie ustępuje. Jest tak na wszystkich biegach czy to polne czy szosowe oczywiście im wolniej jadę to mniej bo wtedy szybciej się zatrzymam. Dodam jeszcze że jak puszczę gaz i wcisnę sprzęgło to wtedy zgrzytanie jest mniejsze. Zastanawiam się czy to skrzynia napęd czy sprzęgło? Miał ktoś może coś takiego żebym wiedział od czego się zabrać? 

Opublikowano

Jak przy hamowaniu silnikiem jest głośniej to prawdopodobnie nakrętka ataku popuściła.

Możesz spróbować się do niej dostać przez pokrywę tylnego mostu, ale nie będzie to łatwe. Wydaje mi się, że wystarczy zdjąć koło, jeden zbiornik, siłownik podnośnika i powinno się ją zdjąć. Nie wiem czy nie lepiej rozpołowić i wyrwać skrzynię.

Opublikowano
Zawór dławiąco-zwrotny montuje się na przewodzie podnoszenia, dlatego żeby olej POWRACAJĄCY tym przewodem podczas opuszczania napotykał opór, W przeciwnym wypadku w siłowniku będzie podciśnienie, a zawór nie będzie działać.
Opublikowano
9 godzin temu, MrRolnik4011 napisał:

Ale od rozdzielacza idą dwa różne przewody do siłownika od opuszczania i podnoszenia czyli dopływu i odpływu oleju, prawda? to ja to powinienem zamocować na tym od opuszczania, prawda?

Udany jesteś. Ja Ci piszę tak a Ty na odwrót :-)

Opublikowano

Powitać  panowie , miałem nie ciekawą przygodę jakiś tydzień temu zdusiłem mojego ruska i po próbie  odpalenia rozrusznik tylko gwizdał ?

( Dodam że  po wymianie  części w rozruszniku i ogólnie po remoncie sprzęgła  zrobił może z 5-6 godzin) 

 No to go na zaciąg ale koła się blokowały to dałem se spokój , po wyjęciu rozrusznika okazało się ze urwał się tryb z kawałkiem oski (dokładnie na końcu ślimaka) i wpadł między koło a docisk  dziś go rozjechalem i wypadło , złożyłem ale są wibracje tak około 1000obr/min po przekroczeniu jakiś 1200 ustaje ,  wydaje mi się ze wcześniej nie było choć ostatnio sporo robiłem na ciagniku lepszej klasy i to może tylko moje odczucie   , może trzeba by poluzować docisk i samo by sie ustawiło ?

Opublikowano

Też mi się kiedyś ułamał trybik z kawałkiem osi. Odpalił ale coś strzeliło. Kilka godzin zwoziłem bele, ale dopiero nazajutrz przy próbie odpalenia rozrusznik gwizdał.

Doradźcie Panowie odnośnie tych wibracji, bo identycznie ja mam, z tym że przed wymianą sprzęgła było tak samo.

Opublikowano

Własnie ja też mam problem z tymi wibracjami tylko że ja mam przedni dekiel sztywny bez poduszki d 50 i pewnie on jest przyczyną ale mysle że też jest winne cos sprzegło bo raz ma wibracje a raz ladnie pracuje bez wibracji szczególnie jak wcisne sprzeglo na biegu jałowym to tak strasznie trzęsie silnik że omale maska sie nie rozleci a koło zamachowe niby nie ma luzów jak szarpałem jest dokrecone 

 

Opublikowano

No niby jak dziś byłem sprzedać zboże to był gość belarusem 820 i jak chodził na wolnych obrotach to zeż miał dość duże silnik wibracje a traktor miał tylko 580 motogodzin i wlaściciel mówił że zimą poduszke wymieniał i nic to nie dało. Więc myśle że praktycznie wszystkie ruski maja z jakiegos powodu wibracje i ciężko jest ustalić przyczyne. :S

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v