Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

post-13352-0-84531100-1487399838_thumb.pngŻeby nie pisać tak chaotycznie jak ty.

243 to pospolity mtz 82, 242 to m.in. mtz 572, 240 był w 552. Pierwszy 82 HP, drugi i trzeci 65 HP.

W 242 wał korbowy bez przeciwwag ale z duża misą.

Edytowane przez LTZ55a
Opublikowano

Dzięki, użytkuje w sumie 21 lat (10 mtz 82 A i11pronar 82 A) pronar wzięty nowy Nie miałem potrzeby drążyć tego tematu choć przy pierwszym trochę posiedziałem,z drugiego jestem zadowolony , zaskoczony jestem że ten silnik występuje w tylu wersjach

Opublikowano

Ja też i nie rozumiem, po co było kombinować. Po 50-tce powinni robić tylko 82, a nie tysiąc innych wersji.

Przy pierwszym posiedziałeś - to zobaczysz, jak Pronar osiągnie wiek, co z niego zostanie  :)

Opublikowano

Ja też i nie rozumiem, po co było kombinować. Po 50-tce powinni robić tylko 82, a nie tysiąc innych wersji.

Przy pierwszym posiedziałeś - to zobaczysz, jak Pronar osiągnie wiek, co z niego zostanie  :)

Tej opinii o Pronarze bym nie podzielał, dla mnie jest to ciągle MTZ. Określił bym to tak: "jeżeli Wojtka przebrać w kufajkę o innym kolorze, to się nie zamieni w  Jasia". Kupując starego MTZ 14-letniego wizualnie i technicznie była to ruina. Kupowałem go z pełną świadomością co kupuję. Po prostu ile się płaci, tyle się dostaje. Mój obecny Pronar za 3 lata osiągnie ten sam wiek. Ale porównania nie ma, ani wizualnie, ani technicznie. Człowiek od którego kupowałem był drugim właścicielem, ale ten pierwszy właściciel nie był człowiekiem, który umie szanować swoje narzędzie pracy. W obecnym zmieniłem pompę wodną za 145 zł i złączyłem jeden przewód hydrauliczny, który się przetarł - 30 zł. Robię nim na 23 ha, oprócz nawozów i oprysków. A ziemię mamy ciężką, dużo iłów i rędziny. Życzyłbym każdemu tyle usterek i remontów. 

Opublikowano (edytowane)

Można dać pompę do fachowca i wtedy cieszymy się kopytem jak w d-240. W motorze nie zmieniałem ani wału ani też nic innego. Nie wiem czy zwiększyli dawkę czy obroty aczkolwiek jeden jak i drugi chodzi z tymi samymi maszynami na tych samych biegach. Przechodził tak u mnie z 350mtg i nic mu nie było.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Na dobrym oleju to jest potwór. Ostatnio odnawiałem to cudeńko- zmiana oleju i inne drobne naprawy. Olej dałem revline kratos stou 10w/30. Jak to teraz odpalam to aż rwie się do jazdy :3 Dobre ciągniki nie tracą na mocy z wiekiem moim zdaniem :P

Opublikowano

ja mam zdanie takie że mtz skrzynia jak i ursusy puki w skrzyni nic się nie wydarzyło będzie chodził bezawaryjnie, a jak łożysko się posypie czy coś naszlifuje opiłków do skrzyni po jakimś czasie siądzie wszystko i gimela, znajomy zrobił mtz 1995 rok 11 tys godzin przy turze, 120 ha 200 szt bydła puki się nie dorobił ciągników i nic kompletnie nie robił, ale tam był bardziej dobany o zmiany olejów niż teraz dba od valtry, sprzedali go bo pękł przy turze i jeszcze dostał 30 tys za niego, nigdy bym już nie poszedł w to zeby kupić ciągnik do remontu bo już trochę się na robiłem tych klamotów, najgorsze jest to że części zamienne są dziadowskie, kupowałem niby najlepsze cała nowa skrzynia i tylny most to te krótkie wałki zrobiły się okrągłe musiałem  je wymienić po 300mtg od remontu a części najwyzszej ceny i półki pewnie w sklepie też ich oszuikali wysyłająć nieutwardzony materiał 

Opublikowano

Na pewno oszukali. Sklepy trochę kombinują też. Ja czasem się dziwię jak mogą taki szajs sprowadzać. Ja staram się kupować u sprawdzonych sprzedawców i oglądam 2 razy każdą część. Ty nie masz pewnie 1/10 mojego doświadczenia w ruskach, no może ja mniej jeżdżę tylko.

Opublikowano

1025 ma 16 przełożeń do przodu to nie jest mało. Zwykła skrzynia 18/4 do roboty w polu jest super same przełożenia gęsto rozłożone. Gorzej na drodze dziura na zającu pomiędzy 8 a 9 do szału doprowadza a przełączanie  pomiędzy nimi z żółwia na zająca pod obciążeniem jest upierdliwe redukowanie zresztą też.

Opublikowano

Ale 14/4 to już lipa, nadrabia jedynie mocą z turbodoładowaniem. Już za 3-2 tygodnie ruszamy z wiosną w polu, sam jestem ciekaw jak mój teraz będzie śmigać, może przestanie się lać olej po turbinie. Seweryn, Twoja turbina też była mokra kilka godzin po zamontowaniu? Moja puszcza po trochu w wydech i w dolot i sączy na połączeniach z korpusem. Zrobione 10mth.
4 mth zrobił na postoju

Opublikowano

Silnik też może chlapać, ale widać nowy olej, bo po porządnym myciu jeszcze się nie zaczernił i nie nosi śladów sadzy z wydechu.

Zauważyłem, że jak ma obciążenie to nie chlapie, najgorzej jak nie ma co robić i stoi odpalony.

Pójdzie teraz w pole, lekka bronka, beczka 4000l to trochę się ułoży.

Później pożyczy się tą beczkę i zrobimy porównanie mocy:

Opublikowano

mi to pasuje szkoda że ruski nie mają wzmacniacza na skrzyni 18/4 jak ursusy to by było ja generalnie zawsze dodaje gazu sobie gazem ręcznym i nie wiem czy na reduktor pedału nie założyć jak stare mtz ba jak redukuję to zawsze nogą mam taką krótką dźwignię spotkał się ktoś z tym?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v