Skocz do zawartości
kris148a

Wyskakujace biegi.

Polecane posty

kris148a    9

Witam, ostatnio coraz bardziej nasila mi się w mtz wyskakiwanie biegów pod obciążeniem, a polega to na tym że gdy np. Orze ciągnik staje, wajcha zostaje w tym samym położeniu co przy włączonym biegu ale ciągnik stoi. Muszę przerzucić z szosowych na polowe lub na odwrót i wtedy wbić ten bieg którym chce jechać i jadę dalej aż znów sytuacja się powtórzy. I to jest denerwujące bo zdążą się coraz częściej na różnych biegach byle by miał ciężej. Może ktoś miał taki przypadek i wie czego przyczyna. Co trzeba naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Pokrywę zdejmuj i sprawdź zatrzaski. Jeśli to nie one to skrzynia pomału prawdopodobnie domaga się remontu. Brecha miedzy wałki i szukaj luzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

klama    4

A co powiecie na wyskakiwanie reduktora ? Na biegu 5, 8, 9 nie ma opcji żeby wyskoczył. Na 4,7 wyskakuje od razu po puszczeniu sprzegła a na reszcie pod obciążeniem lub jak sie za szybko sprzęgło puści. Wiosną była robiona skrzynia biegów i biegi wchodzą ok, nie wykakują ani nic się nie dzieje. A teraz niedawno był cały reduktor rozebrany, wymienione łozyska, większośc wałków i częśc kół zębatych, Przesuwka i kołą zębate po których się przesuwa są nowe i pokrywka też. Na pół biegu nie wyskakuje, co moze być nie tak ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

Panowie a jak to jest ze niektórym bieg wyskoczy razem z wajcha w pozycje luzu a u mnie wajcha zostaje na biegu a bieg wyskoczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    36

Bo u Ciebie kolego wyskakuje polowy/szosowy, czyli przełożenie które wybierasz i trzyma je zatrzask. U innych użytkowników natomiast wyskakują poszczególne biegi, więc jak wyskoczy bieg to wypycha i dzwignie w położenie neutralne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Składane było tak jak wcześniej i ze skrzynią nie ma problemów, tylko te nieszczęsne półbiegi. Po zjechaniu skrzyni z reduktorem pomiędzy kołami zębatymi skrzyni i reduktora po których chodzi przesuwka jest tylko minimalny luz. Może ta pokrywka od półbiegów coś knoci. Bo po przymiarce i ściągnięciu jej miałem wrażenie że przesuwka mogłaby iść troche dalej w strone skrzyni żeby się lepiej zazębiać. Tylko co na to poradzić. Stara już miała takie luzy że raczej lepiej na niej nie będzie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

No a da się to wymienić bez rozbierania skrzyni? Czyli dobrze rozumie zatrzask który trzyma przełożenie polowych się wyrobił.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Klama sprawdź czy przypadkiem nie ścięło/wyrobiło kołka łączącego dźwignię z mechanizmem przesuwającym biegi. Wtedy słabo zazębia.

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

Seweryn a jeśli to zatrzaski to jak to sprawdzę? A z drugiej strony jeśli to nie one to trzeba wyjąć tą pierwszą skrzynie? Tzw reduktor i tam szukać przyczyny. Silnik mi się posypal to i zaraz te biegi chce zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Zatrzaski sprawdzisz wizualnie stan sprężynki, kulki, rowka w listwie. Sprawdź same widełki, stan zebatek i sprzęgieł kłowych, luzy na łożyskach, wybierak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Klama sprawdź czy przypadkiem nie ścięło/wyrobiło kołka łączącego dźwignię z mechanizmem przesuwającym biegi. Wtedy słabo zazębia.

O jaki kołek chodzi ? http://allegro.pl/widelki-pokrywa-dzwignia-reduktora-mtz-82-belarus-i5331094411.html#thumb/1   Bo dzwignia chyba jest na stałe z tymi widełkami połączona? Tylko na tym pierścieniu u góry jest kołek. Bo mi biegi nie wyskakują tylko ta dźwignia z linku i tylko na niektórych biegach i zajacu. Na półbiegu nic nie wyskakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

701601134

Podaję numer katalogowy widełki do hamulca walka sprzęgłowego. Jak by ktoś miał takie widełki używane to bym chętnie odkupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×