Skocz do zawartości
kris148a

Wyskakujace biegi.

Polecane posty

kris148a    16

Witam, ostatnio coraz bardziej nasila mi się w mtz wyskakiwanie biegów pod obciążeniem, a polega to na tym że gdy np. Orze ciągnik staje, wajcha zostaje w tym samym położeniu co przy włączonym biegu ale ciągnik stoi. Muszę przerzucić z szosowych na polowe lub na odwrót i wtedy wbić ten bieg którym chce jechać i jadę dalej aż znów sytuacja się powtórzy. I to jest denerwujące bo zdążą się coraz częściej na różnych biegach byle by miał ciężej. Może ktoś miał taki przypadek i wie czego przyczyna. Co trzeba naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Pokrywę zdejmuj i sprawdź zatrzaski. Jeśli to nie one to skrzynia pomału prawdopodobnie domaga się remontu. Brecha miedzy wałki i szukaj luzów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

klama    5

A co powiecie na wyskakiwanie reduktora ? Na biegu 5, 8, 9 nie ma opcji żeby wyskoczył. Na 4,7 wyskakuje od razu po puszczeniu sprzegła a na reszcie pod obciążeniem lub jak sie za szybko sprzęgło puści. Wiosną była robiona skrzynia biegów i biegi wchodzą ok, nie wykakują ani nic się nie dzieje. A teraz niedawno był cały reduktor rozebrany, wymienione łozyska, większośc wałków i częśc kół zębatych, Przesuwka i kołą zębate po których się przesuwa są nowe i pokrywka też. Na pół biegu nie wyskakuje, co moze być nie tak ? 


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    16

Panowie a jak to jest ze niektórym bieg wyskoczy razem z wajcha w pozycje luzu a u mnie wajcha zostaje na biegu a bieg wyskoczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    80

Bo u Ciebie kolego wyskakuje polowy/szosowy, czyli przełożenie które wybierasz i trzyma je zatrzask. U innych użytkowników natomiast wyskakują poszczególne biegi, więc jak wyskoczy bieg to wypycha i dzwignie w położenie neutralne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    5

Składane było tak jak wcześniej i ze skrzynią nie ma problemów, tylko te nieszczęsne półbiegi. Po zjechaniu skrzyni z reduktorem pomiędzy kołami zębatymi skrzyni i reduktora po których chodzi przesuwka jest tylko minimalny luz. Może ta pokrywka od półbiegów coś knoci. Bo po przymiarce i ściągnięciu jej miałem wrażenie że przesuwka mogłaby iść troche dalej w strone skrzyni żeby się lepiej zazębiać. Tylko co na to poradzić. Stara już miała takie luzy że raczej lepiej na niej nie będzie. 


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    16

No a da się to wymienić bez rozbierania skrzyni? Czyli dobrze rozumie zatrzask który trzyma przełożenie polowych się wyrobił.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Klama sprawdź czy przypadkiem nie ścięło/wyrobiło kołka łączącego dźwignię z mechanizmem przesuwającym biegi. Wtedy słabo zazębia.

Edytowano przez agromatik

"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    16

Seweryn a jeśli to zatrzaski to jak to sprawdzę? A z drugiej strony jeśli to nie one to trzeba wyjąć tą pierwszą skrzynie? Tzw reduktor i tam szukać przyczyny. Silnik mi się posypal to i zaraz te biegi chce zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Zatrzaski sprawdzisz wizualnie stan sprężynki, kulki, rowka w listwie. Sprawdź same widełki, stan zebatek i sprzęgieł kłowych, luzy na łożyskach, wybierak.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    5

Klama sprawdź czy przypadkiem nie ścięło/wyrobiło kołka łączącego dźwignię z mechanizmem przesuwającym biegi. Wtedy słabo zazębia.

O jaki kołek chodzi ? http://allegro.pl/widelki-pokrywa-dzwignia-reduktora-mtz-82-belarus-i5331094411.html#thumb/1   Bo dzwignia chyba jest na stałe z tymi widełkami połączona? Tylko na tym pierścieniu u góry jest kołek. Bo mi biegi nie wyskakują tylko ta dźwignia z linku i tylko na niektórych biegach i zajacu. Na półbiegu nic nie wyskakuje.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    16

701601134

Podaję numer katalogowy widełki do hamulca walka sprzęgłowego. Jak by ktoś miał takie widełki używane to bym chętnie odkupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pafeu
      Witam. W pronarze 82a z 2010 roku podczas orki na biegu polowym 3,4 oraz 5 zaczęło zgrzytać i nie można zmienić biegów na szosowe. Tylny bieg działa ale bez gazu bo inaczej zgrzyta.
    • Przez kellyq
      cześć
      Znajdzie się jakaś dobra dusza która by zmierzyła jaki jest gwint w czujniku temperatury wody w mtzcie np takim. Chodzi o tą dużą nakrętkę którą przykręca się czujnik.
       

    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez tomek14
      Witam mam pytanie jak działa hamulec wom w mtz i jaką on pełni funkcje ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.