Skocz do zawartości

Przednia oś od C-4011 do C-328


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !!

 

mam mały pytanie, ponieważ mam okazje kupić dosyć tanio oś od C-4011 miękką. Razem ze wspornikiem kompletna.

 

I teraz moje pytania:

 

C-328 ma wyjścia na 4 śruby, żeby wspornik przykręcić ale to ponoć nie jest problem bo 4 śruby według mnie w zupełności wystarczą. I czy na piasty w tej osi podejda kolla od 330

 

Co trzbea zrobić zeby przerobic os miekka na sztywna, i czy wogole po przerobce bedzie dalo sie to jakos spasowac z ukladem kierowniczym.

 

os chce zmienic, gdzy mam okorpne luzy, i starego typu

 

Prosze od odpowiedzi . Z gory dziekuje. pozdrawiam

Opublikowano

Według mnie nie warto zmieniać osi na tą od c-4011, chyba że zalerzy Ci na komforcie. Ja w swoim c-330( okrągła oś)

kasowałem luzy przy wsporniku i jestem zadowolony, kupiłem sworzeń, tulejki i podkładki dystansujące koszt całkowity ok. 60 zł. i nie mam już problemu z przednią osią.

Opublikowano

Gdybym miał okrągłą oś to też bym nie zmieniał, ale mam oś starego typu jeszcze :/ I ma okropne luzy. A chce kupić od C-4011 i przerobić na sztywną, tylko nie mam zielonego pojęcia co trzeba kupić aby to zmienić koszty i czy to wogóle bedzie jezdzic, bo wspornik to napewno podejdzie

Opublikowano

W c-328 mam jeszcze tta najstarsza, co nie ma mozliwosci rozsuwania. Dlatego chce ja zmienic bo brzydka jak nieszczescie i luzy sakramenckie, lekko kierownice skrece to cale podworko ryje, a na szybkosci trzeba strasznie uwazac zeby nie wyrwalo kierownicy z rak

Opublikowano

przerabia z miękkiej na sztywną to się chyba nie opłaca z tego co wiem to są inne zwrotnice i półosie jedna półoś to koszt 150 złoty z tyle kupowałem do c 355 w grudniu a zwrotnica to około 60 plus tulejki i zostaje pytanie po co przerabiać miękką na sztywna i psuć komfort jak masz możliwość kupienia tanio miękką w dobrym stanie to bierz zakładaj i jeździj a koła mogą ci nie pasować bo 4011 miały koła na 4 śruby a ciapek na 5 ale wystarczy przełożyć piasty

Opublikowano

Co do wspornika to nie wiem czy doprze myślę ale jeżeli rozstaw otworów na szpilki łączące z blokiem jest taki jak c-360 czy też c-330 to na pewno nie będzie pasować. Trzeba rozwiercać.

Opublikowano
W c-328 mam jeszcze tta najstarsza, co nie ma mozliwosci rozsuwania. Dlatego chce ja zmienic bo brzydka jak nieszczescie i luzy sakramenckie, lekko kierownice skrece to cale podworko ryje, a na szybkosci trzeba strasznie uwazac zeby nie wyrwalo kierownicy z rak
To wstaw sobie nowe tulejki , koszt o ile pamiętam 40 zeta ............ bez komentarza
Opublikowano

Bierz i zakładaj wdedy sie fajnie jeździ bo nie trzęsie tylko przełóż piasty od 16 kół i jazda. U mnie koleś ma w C-360 miekki przód i koła 16. Oj żeby się dało założyć do ruska to by była jazda na miękkiej osi

Opublikowano

Widziałem taką przeróbkę z tym że do c328 założony był kompletny wspornik od c 360 oczywiście oś też (okrągła), na oryginalnym wsporniku od c328 nie da rady tego zamontować trzeba przerobić tak jak kolega wyżej napisał

Opublikowano

Witam posiadam Ursusa c 328 z 1965 roku ma jeszcze pierwszą oś jaką tam zamontowała fabryka to akurat nie udana wersja osi słyszałem że można zamontować oś ze wspornikiem od 4011 czy ktoś morze mi coś podpowiedzieć ???? :rolleyes:

Opublikowano

Mam już oś od 4011 znalazłem człowieka takiego co już to robił i mówił że wystarczy przyspawać do wspornika (4011) ceowniki 10 i już odsadzenie będzie pasowało jeszcze parę dni i zacznę tworzyć.

Opublikowano
Dnia 6.10.2013 o 08:50, eemil napisał:

Mam już oś od 4011 znalazłem człowieka takiego co już to robił i mówił że wystarczy przyspawać do wspornika (4011) ceowniki 10 i już odsadzenie będzie pasowało jeszcze parę dni i zacznę tworzyć.

A muszą być te ceowniki 10 czy wystarczy blacha 12mm? Jak ci się to sprawuje po tej przeróbce?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez greg85
      Panowie pomocy mam u siebie zalozone w c 360 kola szerokie z przodu i nie wiem w jaki sposob skorygowac ich pochylenie tak aby staly prosto 


    • Przez Zetor5545
      Witam. Potrzebuje takie coś do Zetor 5545. Przedni napęd czop piasty wchodzi na półoś i przenosi napęd na koło przednie. Może ktoś ma... Mój tel 514900822. 

    • Przez Rafał2222
      Witam. Zrobił mi się luz na zwrotnicy, miękka i postanowiłem się za to zabrać. Złożyłem to tak jak poprzednio było złożone. Z tym że wszystko jesteś nowe. I teraz tutaj mam wątpliwość czy poprzedni właściciel dobrze to złożył. Głównie chodzi mi o łożysko oporowe ono powinno być na tym pod toczeniu na sworzniu czy powinno leżeć na tulei zwrotnicy. Albo się to dopracuje bo tak dość słabo chodzi,. Zetor 5011. Smaru nie żałowałem.
    • Przez przemoj1
      Koledzy pomóżcie jaki rozmiar śrub idzie w te otwory w ursusa c330 


    • Przez Mpan7245
      Witam mam problem z przednim mostem w Zetorze 7745 z blokadą no spin podczas skrętu bez znaczenia czy z załączonym napędem czy nie coś strzela tak jakby blokowało go tak mocno aż  trzęsie całym ciągnikiem dodam że posiada ładowacz czołowy pod obciążeniem bardziej bez mniej ale dalej strzela działa bez zarzutów na prostych kołach ciągną oba na skręconych jedno zarówno most jak i zwrotnice został rozebrany sprawdzone wszystko wymienione łożyska tryby wyglądają w porządku może miał ktoś podobny problem który udało się rozwiązać Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v