piotrek4x4

intercooler

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrek4x4    28

np lamborghini r4 110 turbo intercooler,

słyszałem że to jakieś chłodzenie powietrza przy silnikach turbo, czy może mi ktoś wyjaśnić co to właściwie jest? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    76

to jest tak zwana chlodnica posrednia-schladza powietrze ktore jest sprezane w tubrosprezarce przed dostarczeniem go do silnika. intercooler zwieksza sprawnosc i moc silnika. a teraz teoria z google ktore nikogo nie gryza :)

 

W wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler może być jednocześnie wykorzystany do chłodzenia układu recyrkulacji spalin

 

Intercooler może być prostym wymiennikiem ciepła z naturalnym owiewaniem (pęd powietrza jadącego auta), może też mieć chłodzenie wymuszone (wentylator), a nawet wodne - jak np. w modelu Lotus Omega. W niektórych samochodach, takich jak np. Subaru Impreza WRX STi czy Mitsubishi Lancer Evolution (I), stosuje się natrysk wody na intercooler, co ma za zadanie jeszcze silniejsze schłodzenie. Pociąga to jednak za sobą konieczność zaopatrywania samochodów w dodatkowe zbiorniki z wodą do intercoolera. Istnieją rozwiązania, w których do chłodzenia intercoolera stosowana jest woda z kostkami lodu w celu dalszego zwiększenia intensywności chłodzenia.

 

Oprócz korzyści wynikających z zastosowania intercoolera układ ma także wady. Przy małych obrotach turbosprężarki stopień sprężania a tym samym i wzrost temperatury powietrza jest niewielki, dlatego chłodnica ma niewielkie znaczenie przy małych obrotach silnika. Układ sprawia też problemy techniczne polegające na rozbudowie układu silnika (siłowni) i zwiększeniu liczby elementów. Ma to negatywny wpływ na koszty nowego silnika (siłowni) jak i koszty napraw, remontów, konserwacji, zwiększa zawodność, powoduje konieczność demontażu w celu umożliwienia dostępu do głowicy silnika i innych elementów konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrek4x4    28

i wszystko jasne, zauważyłem że właśnie ciągniki z intercoolerem mają wyciśniętą dużą moc silników o stosunkowo niedużej pojemności, np podany wyżej lamborghini przy 4 cyl, 4000cm3 osiąga 110 km co jest dość znacznym wynikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3
chyba doladowanie cieplym powietrzem :)

 

to by było bez sensu bo do cylindra szłoby mniej tlenu,więc chodzi tu o podanie zimnego powietrza do cylinra


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Intercooler- jak sama nazwa wskazuje ma to na celu chłodzenie - cooler

Ewidentnie silniki z intercoolerm są mocniejsze. Łatwo to zauważyc np. w samochodach volkswagena gdzie silnik TDI jest lepszy od TD,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0
Intercooler- jak sama nazwa wskazuje ma to na celu chłodzenie - cooler

Ewidentnie silniki z intercoolerm są mocniejsze. Łatwo to zauważyc np. w samochodach volkswagena gdzie silnik TDI jest lepszy od TD,

widzę, ze kolega interpretuje TD jako Turbo Diesel(dobrze) i TDI jako Turbo Diesel Intercooler(źle-znaczy to chyba Turbo Direct injection czy jeszcze jakoś inaczej-nie wiem jak ale na pewno Nie Turbo Diesel Intercooler)-np w golfie 2 TD czy passacie B3- zasadniczo oznaczenie GTD- występowała jednostka napędowa o oznaczeniu SB- i była to jednostka 1.6 turbo diesel intercooler która w odróżnieniu od jednostek 1.6 td miały chyba 80 koni zamiast chyba 68 w td

ogólnie intercooler ochładza powietrze podgrzane w turbosprężarce, przez co zwiększa się jego gęstość, a co za tym idzie, zwiększa się zawartość tlenu na jednostkę objętości, a jak wiadomo im więcej tlenu tym lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    122

Kolego mtracz, w skrócie TDI w autach marki volkswagen literka "I" oznacza "injektor" a nie "intercooler". Tak więc skrót TDI - Turbo Diesel Injektor znaczy ,iż auto wyposażone jest w silnik diesla z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    76

TDI to nie zaden turbo diesel intercooler a Turbo Direct Injection :) oczywiscie maja bezposrednim wtryskiem do komory spalania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

temat widze zszedł na TDI :P tam wogole jest intercooler?czy tylko spręzarka?

sam wiele razy spotkałem sie z interpretacją "I" jako intercoller a jak chłopowi tłumacze ze to oznacza bezpośredni wtrysk to sie sprzeczać chciał :P ...pozatym to i tak świetne silniki B)

 

sry za ot;p


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    3
:P A co oznacza skrót TDCI na samochodach z silnikiem diesela :P

............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
tam wogole jest intercooler?czy tylko spręzarka?

sry za ot;p

Jaka sprężarka? Skoro Turbo Diesel to chyba oczywiste, że ma turbosprężarkę. Doładowanie za pomocą mechanicznej sprężarki występuje np. w silnikach v8 Mercedesa czy v6 Volkswagena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3
Jaka sprężarka? Skoro Turbo Diesel to chyba oczywiste, że ma turbosprężarkę. Doładowanie za pomocą mechanicznej sprężarki występuje np. w silnikach v8 Mercedesa czy v6 Volkswagena.

 

ja wiem że ma turbo ale sie pytam czy jest intercoller czytaj uwaznie


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napisałeś, że jest sprężarka a to duża różnica :P, niektóre wersje 1,9 mają intercooler(chyba od 110 KM).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    32

1.intercooler ma chłodzic powietrze wychodzace z turbiny i tyle,nie wiem po co sie rozwodzic wiecej.

2.Kazdy silnik 1.9 TDi VW ma intercooler nawet 90 konna jednostka.

3.Mechaniczna sprezarka to nie to samo co turbosprezarka gdyz ta pierwsza napedzana jest paskiem lub przekładnia z wału korbowego silnika i nazywa zie kompresor.

4.TDCI w Fordzie oznacza Turbo Diesla o wtrysku typu Common Rail.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek4x4    28
Widze @pitrek4x4 że jak sam czegoś nie wiesz to odrazu zakładasz temat aby to wyjaśnić

 

a czy to źle? nie znalazłem takiego tematu w forum to go założyłem, może być dla innych źródłem informacji i ja już nie mam wątpliwości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237
1.intercooler ma chłodzic powietrze wychodzace z turbiny i tyle,nie wiem po co sie rozwodzic wiecej.

2.Kazdy silnik 1.9 TDi VW ma intercooler nawet 90 konna jednostka.

ani jedno ani drugie nie jest prawda <_< jak jutro bedzie mi sie chcialo to moge napisac w skrocie o co c'mon, ale najpierw przejze ten temat, bo mysle ze juz wszystko zostalo powiedziane <_<

nie wiem tylko skad te dywagacje


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TurboSprint    0

Witam. Chce jedynie potwierdzić to co pisali szanowni koledzy przede mną! Z fizyki wiemy, że każdy gaz przy sprężaniu nagrzewa się a to z kolei prowadzi do zwiekszenia jego objętości. Ta sama ilość gazu ze wzrostem temperatury zwieksza swoją objętość. Nam zależy na tym aby wtłoczyć do komory spalania jak najwiecej powietrza by przez to zwiekszyć moc silnika. Temu właśnie służy turbosprężarka. Niestety turbina sprężając powietrze nagrzewa je i aby temu nagrzewaniu przeciwdziałać stosujemy intercooler czyli po polsku chłodnicę powietrza. Powietrze schłodzone jest mocniej skondensowane a wiec zmieści się go wiecej w komorze spalania naszego silnika co zwieksza nie tylko moc ale i sprawność silnika! Intercooler chłodzi rozgrzane przez turbosprężarkę powietrze! Mam nadzieje, że to co napisałem jest zrozumiałe a jeśli ktoś ma ochotę zgłębić swoją wiedzę lub podzielić sie własną zapraszam. Chętnie porozmawiam o waszych problemach i wątpliwościach dotyczących turbosprężarek bo zajmuję się tym na co dzień. W razie potrzeby służę pomocą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba zostało to tak wyjaśnione że nawet laik zrozumie o co chodzi.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

głownie chodzi o tlen,bo im jego zawartość większa to spalanie lepsze,A jak jest z gaszeniam rozgrzanego silmika z turbina? jak wy to robicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno gasić rozgrzanego silnika - to pewnie wiesz. Ja ustawiam niskie obroty i z minutke się chłodzi, może troche więcej.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    68

Troche pomylileś się co do lepszego spalania (jak jest za dużo tlenu w stosunku do paliwa zanieczyszczasz środowisko- powstają nadpalone tlenki i NOx). Większa ilość tlenu w komorze spalania poprawia moc czyli silnik wolnnossący o danej pojemności generuje daną moc a jak damy więcej tlenu możemy wtrysnąć więcej paliwa i uzyskamy przy tej samej pojemności silnika większą moc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

lepsze spalanie chyba w sensie wiekszej sprawnosci, a nie skladu, ilosci i jakosci spalin, chociaz to oczywiscie tez jest wazne :)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Ja odnośnie nomenklatury chciałem wtrącić... Grupa VAG to jakaś wyrocznia czy tylko bicie konia przed propagandą polskiej edycji auto bilda? Niestety skrót TDI może oznaczać też Turbo Diesel Intercooler bez żadnego bezpośredniego wtrysku, ot choćby taki motor Nissana RD28TI jest diesel, ma turbo, intercooler i wtrysk pośredni a zwany jest powszechnie 2.8TDI :) Wiem że VAG zastrzegł sobie te trzy magiczne litery i od pewnego czasu inni producenci wymyślają sobie oryginalne oznaczenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez coolman111
      Witam wszystkich. W tym temacie możecie się pochwalić ile maksymalnie gnaliście na swoich sprzętach- niezależnie na czym- czy traktorem, czy motorem .
       
      Jeśli chodzi o moje rekordy to:
      Ursus C4011 - 35km/h (pompa jest w nim podkręcona na maxa, osiąga ok. 3000obr/min ).
      Ursus 4514 - 36 km/h (ma zwykłą skrzynie, na której niby pojedzie maksa 30 km/h, ale ta prędkość osiągłem z niezłej górki z pustymi przyczepami, które mnie pchały ).
      Ursus C360 - 28 km/h (mam przy nim TUR-a, więc za dużo nie pójdzie, na dodatek ma mniejsze opony z tyłu- od C330).
      Prędkości ww. sprzętów mierzyłem przy pomocy licznika rowerowego . Kolega na rowerze uczepił się każdego z traktorów .
      WSK 175 - 130 km/h (to była prędkość, bez kasku- tylko wiatr we włosach ).
      Polonez Caro - 155 km/h (myślałem, że silnik wyskoczy z ramy ).
       
       
      Teraz czas na wasze osiągi !!!
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
    • Przez placebo
      witam, jakie grzalki polecacie? (do zetora 5211 i case795xl)
    • Przez PolRol112
      Witam chce zakupić ciągnik od handlarza który sprowadził go z Holandii a tam podobno się nie rejestruje ciągników rolniczych więc daje mi tylko fakture. I teraz pytanie co potrzebuje żeby go zarejestrować ? Czy sama faktura wystarczy? Podobno jest też potrzebna homologacja z Holandii?. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
       
       
       
       
      Ps. Proszę o w miarę szybką i konkretną odpowiedź bo mało czasu mi zostało.
    • Przez przemo101112
      Witam.  Mam pytanie odnośnie handlu ciągnikami Z UK. Czy jest ktoś kto się tym zajmuje.?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.