Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to jest tak zwana chlodnica posrednia-schladza powietrze ktore jest sprezane w tubrosprezarce przed dostarczeniem go do silnika. intercooler zwieksza sprawnosc i moc silnika. a teraz teoria z google ktore nikogo nie gryza :)

 

W wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler może być jednocześnie wykorzystany do chłodzenia układu recyrkulacji spalin

 

Intercooler może być prostym wymiennikiem ciepła z naturalnym owiewaniem (pęd powietrza jadącego auta), może też mieć chłodzenie wymuszone (wentylator), a nawet wodne - jak np. w modelu Lotus Omega. W niektórych samochodach, takich jak np. Subaru Impreza WRX STi czy Mitsubishi Lancer Evolution (I), stosuje się natrysk wody na intercooler, co ma za zadanie jeszcze silniejsze schłodzenie. Pociąga to jednak za sobą konieczność zaopatrywania samochodów w dodatkowe zbiorniki z wodą do intercoolera. Istnieją rozwiązania, w których do chłodzenia intercoolera stosowana jest woda z kostkami lodu w celu dalszego zwiększenia intensywności chłodzenia.

 

Oprócz korzyści wynikających z zastosowania intercoolera układ ma także wady. Przy małych obrotach turbosprężarki stopień sprężania a tym samym i wzrost temperatury powietrza jest niewielki, dlatego chłodnica ma niewielkie znaczenie przy małych obrotach silnika. Układ sprawia też problemy techniczne polegające na rozbudowie układu silnika (siłowni) i zwiększeniu liczby elementów. Ma to negatywny wpływ na koszty nowego silnika (siłowni) jak i koszty napraw, remontów, konserwacji, zwiększa zawodność, powoduje konieczność demontażu w celu umożliwienia dostępu do głowicy silnika i innych elementów konstrukcyjnych.

Opublikowano

i wszystko jasne, zauważyłem że właśnie ciągniki z intercoolerem mają wyciśniętą dużą moc silników o stosunkowo niedużej pojemności, np podany wyżej lamborghini przy 4 cyl, 4000cm3 osiąga 110 km co jest dość znacznym wynikiem

Opublikowano

Intercooler- jak sama nazwa wskazuje ma to na celu chłodzenie - cooler

Ewidentnie silniki z intercoolerm są mocniejsze. Łatwo to zauważyc np. w samochodach volkswagena gdzie silnik TDI jest lepszy od TD,

Opublikowano
Intercooler- jak sama nazwa wskazuje ma to na celu chłodzenie - cooler

Ewidentnie silniki z intercoolerm są mocniejsze. Łatwo to zauważyc np. w samochodach volkswagena gdzie silnik TDI jest lepszy od TD,

widzę, ze kolega interpretuje TD jako Turbo Diesel(dobrze) i TDI jako Turbo Diesel Intercooler(źle-znaczy to chyba Turbo Direct injection czy jeszcze jakoś inaczej-nie wiem jak ale na pewno Nie Turbo Diesel Intercooler)-np w golfie 2 TD czy passacie B3- zasadniczo oznaczenie GTD- występowała jednostka napędowa o oznaczeniu SB- i była to jednostka 1.6 turbo diesel intercooler która w odróżnieniu od jednostek 1.6 td miały chyba 80 koni zamiast chyba 68 w td

ogólnie intercooler ochładza powietrze podgrzane w turbosprężarce, przez co zwiększa się jego gęstość, a co za tym idzie, zwiększa się zawartość tlenu na jednostkę objętości, a jak wiadomo im więcej tlenu tym lepiej

Opublikowano

Kolego mtracz, w skrócie TDI w autach marki volkswagen literka "I" oznacza "injektor" a nie "intercooler". Tak więc skrót TDI - Turbo Diesel Injektor znaczy ,iż auto wyposażone jest w silnik diesla z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. pozdrawiam

Opublikowano

temat widze zszedł na TDI :P tam wogole jest intercooler?czy tylko spręzarka?

sam wiele razy spotkałem sie z interpretacją "I" jako intercoller a jak chłopowi tłumacze ze to oznacza bezpośredni wtrysk to sie sprzeczać chciał :P ...pozatym to i tak świetne silniki B)

 

sry za ot;p

Gość Profil usunięty
Opublikowano
tam wogole jest intercooler?czy tylko spręzarka?

sry za ot;p

Jaka sprężarka? Skoro Turbo Diesel to chyba oczywiste, że ma turbosprężarkę. Doładowanie za pomocą mechanicznej sprężarki występuje np. w silnikach v8 Mercedesa czy v6 Volkswagena.

Opublikowano
Jaka sprężarka? Skoro Turbo Diesel to chyba oczywiste, że ma turbosprężarkę. Doładowanie za pomocą mechanicznej sprężarki występuje np. w silnikach v8 Mercedesa czy v6 Volkswagena.

 

ja wiem że ma turbo ale sie pytam czy jest intercoller czytaj uwaznie

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Napisałeś, że jest sprężarka a to duża różnica :P, niektóre wersje 1,9 mają intercooler(chyba od 110 KM).

Opublikowano

1.intercooler ma chłodzic powietrze wychodzace z turbiny i tyle,nie wiem po co sie rozwodzic wiecej.

2.Kazdy silnik 1.9 TDi VW ma intercooler nawet 90 konna jednostka.

3.Mechaniczna sprezarka to nie to samo co turbosprezarka gdyz ta pierwsza napedzana jest paskiem lub przekładnia z wału korbowego silnika i nazywa zie kompresor.

4.TDCI w Fordzie oznacza Turbo Diesla o wtrysku typu Common Rail.

Opublikowano
Widze @pitrek4x4 że jak sam czegoś nie wiesz to odrazu zakładasz temat aby to wyjaśnić

 

a czy to źle? nie znalazłem takiego tematu w forum to go założyłem, może być dla innych źródłem informacji i ja już nie mam wątpliwości

Opublikowano
1.intercooler ma chłodzic powietrze wychodzace z turbiny i tyle,nie wiem po co sie rozwodzic wiecej.

2.Kazdy silnik 1.9 TDi VW ma intercooler nawet 90 konna jednostka.

ani jedno ani drugie nie jest prawda <_< jak jutro bedzie mi sie chcialo to moge napisac w skrocie o co c'mon, ale najpierw przejze ten temat, bo mysle ze juz wszystko zostalo powiedziane <_<

nie wiem tylko skad te dywagacje

Opublikowano

Witam. Chce jedynie potwierdzić to co pisali szanowni koledzy przede mną! Z fizyki wiemy, że każdy gaz przy sprężaniu nagrzewa się a to z kolei prowadzi do zwiekszenia jego objętości. Ta sama ilość gazu ze wzrostem temperatury zwieksza swoją objętość. Nam zależy na tym aby wtłoczyć do komory spalania jak najwiecej powietrza by przez to zwiekszyć moc silnika. Temu właśnie służy turbosprężarka. Niestety turbina sprężając powietrze nagrzewa je i aby temu nagrzewaniu przeciwdziałać stosujemy intercooler czyli po polsku chłodnicę powietrza. Powietrze schłodzone jest mocniej skondensowane a wiec zmieści się go wiecej w komorze spalania naszego silnika co zwieksza nie tylko moc ale i sprawność silnika! Intercooler chłodzi rozgrzane przez turbosprężarkę powietrze! Mam nadzieje, że to co napisałem jest zrozumiałe a jeśli ktoś ma ochotę zgłębić swoją wiedzę lub podzielić sie własną zapraszam. Chętnie porozmawiam o waszych problemach i wątpliwościach dotyczących turbosprężarek bo zajmuję się tym na co dzień. W razie potrzeby służę pomocą!

Opublikowano

Troche pomylileś się co do lepszego spalania (jak jest za dużo tlenu w stosunku do paliwa zanieczyszczasz środowisko- powstają nadpalone tlenki i NOx). Większa ilość tlenu w komorze spalania poprawia moc czyli silnik wolnnossący o danej pojemności generuje daną moc a jak damy więcej tlenu możemy wtrysnąć więcej paliwa i uzyskamy przy tej samej pojemności silnika większą moc

Opublikowano

Ja odnośnie nomenklatury chciałem wtrącić... Grupa VAG to jakaś wyrocznia czy tylko bicie konia przed propagandą polskiej edycji auto bilda? Niestety skrót TDI może oznaczać też Turbo Diesel Intercooler bez żadnego bezpośredniego wtrysku, ot choćby taki motor Nissana RD28TI jest diesel, ma turbo, intercooler i wtrysk pośredni a zwany jest powszechnie 2.8TDI :) Wiem że VAG zastrzegł sobie te trzy magiczne litery i od pewnego czasu inni producenci wymyślają sobie oryginalne oznaczenia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v