rbit

Nowy Belarus 820 bierze olej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rbit    0

Mtz ma dopiero 250 godzin. Olej wymieniałem na 225 godzin. Po 20 godzinach poziom spadł na bagnecie na połowę między kreskami, a było nalane minimalnie nad max. Zaczyna puszczać dyma przeważnie jak się rozgrzeje. Dym trudno określić - jasny, biały - na pewno nie czarny.Jeszcze jak był na gwarancji to wymienili w nim całą głowicę bo olej lał się z kolektora. Pisałem zresztą o tym też na forum. Na razie kończę pomału belowania i poszukam jakiegoś mechaniora, ale chciałem zasięgnąć porady co może być grane. Wtryskiwacze pewnie odpadają? Pierścienie źle założone od nowości? Jak byli ci serwisanci z głowicą to niby patrzyli tam , ale ja wiem co to za znawcy?Jaka może być jeszcze przyczyna ubywania oleju w nowym ciągniku? Wycieków nie ma żadnych. Trochę na rozdzielaczu się poci. Nie ubywa płynu chłodniczego.

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową powie wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kukum    8

ty a jak wymieniłeś olej to popatrzyłeś na bagnet tak ? odpalałes go poz mianie i znowu sprawdzałeś stan czy dopiero faktycznie po 20 godzinach ? bo jak nie potrzyłes zaraz po odpaleniu no to sie nie martw tak zawsze jest lejesz na max odpalasz czekasz 5 min gasisz sprawdzasz stan ew. dolewasz i gotowe :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    0

Jest mokry trochę tam gdzie wchodzi komin do kolektora czyli wypycha olej aż do tłumika. Debile pewnie źle coś w fabryce poskładali albo ci z serwisu co wymieniali głowicę ściągali pierścień i znowu go włożyli.Szok tylko, że to nowy ciągnik a takie jaja. Każdy mechanik zmierzy ciśnienie i zrobi próbę olejową? Nic się nie stanie jak jeszcze chwilę pojeżdżę ciągnikiem do skończenia sianokos?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1248

Powinien dać radę najwyżej oleju Dolejesz.Pomiar ciśnienia i próbę olejowa zrobisz bez problemu sam tylko manometr musisz mieć ewentualnie ktoś żeby silnikiem kręcił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertkujawy    66

Człowieku ten silnik jest na dotarciu i takie rzeczy się dzieją .Pojeżdzij trochę zgłoś gwarantowi. Mój eskort po 150 mg zachlapał wydech i już jeżdze 10 lat oleju nie bierze .A może drzeba dać mu po garach bo się za mocno z nim pieścisz ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    0

Systematycznie bierze olej od nowości - zresztą nie ma brać na dotarciu chyba, że minimalne ilości. Na gwarancji jak był to wymienili mi całą głowicę bo rzygał olejem z kolektora. Teraz jest już po gwarancji.Oprócz tej wadliwej głowicy tam od początku musi być jeszcze problem z czymś innym dlatego podpytuję tutaj żeby jakiś mechanik nie zrobił mnie w bambuko, że niby coś wymieni a dalej będzie to samo. Jakby coś to zasugeruję czy mógłby sprawdzić to czy tamto. Po garach dostaje bo zasuwa w górach .

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    0

Samo południe kraju :) . Wlany miał Turdus. Mam 3 ciągniki na 20 ha  to dużo w sezonie nie zrobi godzin. Trafiłem na jakiś egzemplarz felerny. Mam nadzieję, że to tylko pierścień do wymiany będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    72

najszybciej pierścienie się zapiekły na cylindrze. a dlaczego mał by brac olej na dotarciu? 820 jest bez turba wiec o ubytkach oleju nie powinno być mowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Co ma turbo do ubytku oleju?? No chyba , że turbo felerne. Ile tego oleju bierze na dzień ( na mtg) ? Silnik na dotarciu będzie brał olej!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    253

nie zawsze będzie brał olej. zależy jak się trafi . silnik silnikowi nie równy


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Nie będzie brał , jeśli był docierany na hamowni , a jeśli poskładany na nowych częściach i od razu odpalany to będzie brał póki się nie dotrze.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tyle, że po 100 mth silnik jest już całkowicie dotarty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

A przynajmniej powinien jeśli docierany był prawidłowo.  Na pęczki jest przypadków co zatarli pierścienie w rowkach.

Na moje oko kolektor do pola, określić który cylinder pluje i z niego wyszarpać tłoka jeśli jest prawdopodobieństwo ze to przez pierścienie.

A faktycznie nie widzę problemu wybebeszyć wszystkie tłoki dla pewności.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    0

Na pewno bierze olej od nowości.Pierwsze godziny normalnie jeżdżone bez przeciążania i bez gazu na całą k...ę.Jak wymienili głowicę serwisanci to przestało się lać z kolektora, ale tam musi być od początku problem przypuszczalnie z pierścieniem w którymś cylindrze bo po zmianie głowicy też łykał olej. Teraz widać, że też wypycha na kolektor - mniej niż przedtem ale niestety ubywa. Tym bardziej serwisanci sprawdzali tłoki i zdejmował pierścień na jednym tłoku i włożył ten sam.Czekam na koniec belowań i biorę mechanika żeby to zrobił. Rozumiem, że z czasem wychodzą awarie po iluś tam setkach godzin czy tysiącach ale nie że z fabryki wyjeżdża i głowica do wymiany i nie wiadomo co jeszcze.

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    839

Trzeba było na gwarancji dusić dilera żeby naprawił albo dał drugi ciągnik, teraz jedynie możesz mu reklamę zrobić... Znajomy kupił nowego majora i też mu pluł tłumikiem - powiedzieli mu że to przejdzie no i przeszło, już ma z 1000h i chodzi dobrze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    0

Taka to gwarancja, że nie płacisz za wymianę części tylko za drogę ci zaśpiewa około 1500 zł bo 300 km w jedną stronę zresztą zmieniali całą głowicę na gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Ściąg kolektor i sprawdź skąd jest przeciek, bo może nowa głowica nie jest wcale lepsza od starej. Trafiają się głowice z przeciekiem między odlewem a prowadnicą zaworową i może jeszcze cieknąć przez zawór ( sprawdź czy są założone uszczelniacze) i jeśli to wykluczysz to wtedy dopiero rozbebeszaj silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
    • Przez ceston
      Czy jest możliwość kupienia samej gwiazdy na 8 szpilek do mtz 820 na przednie kola?
    • Przez MazurTOP
      Witam!!!
       
      Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje
    • Przez johenek
      Witam
      Przepraszam jeśli temat się powtaża ale zalerzy mi na szybkiej odpowiedzi, a nie mogę nigdzie znaleźć podobnego tematu
       
       
      Mianowicie mam problem z odpalaniem mojego Belarusa, gdyż czasami odpala normalnie z kluczyka, a czasami słychać tylko takie tyknięcie przekaźnika po przekręceniu kluczyka i trzeba odpalać na zwarcie.
      Nie wiem co może być popsute ponieważ nie znam się dobrze na elektryce.
      Może ktoś się już z takim problemem spotkał i wie co trzeba wymienić
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.