Pka93

Awaria skrzyni biegów Massey Ferguson 6150

Polecane posty

Pka93    1

Witam, kilka dni temu miałem następującą przypadłość. Rano przy próbie odpalenia zaczęły mi gasnąć kontrolki od ciśnienia skrzyni oraz dioda sygnalizująca kierunek jazdy. Po odpaleniu nie było widać kontrolek od półbiegów ciśnienia oraz filtra skrzyni. Dodatkowym mankamentem po odpaleniu był "sztywny lewarek zmiany biegów" jednak po chwili wróciło do normy. Dodatkowo nie mam sygnalizacji włączenia przedniego napędu, blokady mechanizmu, aktualnie przerzuconych biegów(szosowe, polowe) i nie mam możliwości ich zmiany. Nie mogę zmienić też kierunku jazdy. Wstępna analiza wykazała sprawne bezpieczniki(kabinowe). Wtyki po prawej stronie wstępnie przepatrzona(rozłączone, psiknięte WD, rozruszane). Masa "na kabinie" przeczyszczona, ładowanie w normie stałe na poziomie 14,5-14-66. Sprawdzałem elektrozawory te umieszczone w szeregu. Ani na pierwszym ani na ostatnim nie ma sygnału(prądu). Napisałem chyba wszystko co zrobiłem. Proszę o wyrozumiałość oraz wskazówki dotyczące ewentualnej awarii. Pragnę jeszcze dodać że podnośnik działa normalnie wałek wom także lecz nie wyświetlają się jego obroty ani nie świeci się kontrolka odpowiadająca za sygnalizację jego pracy.        

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LysaKosa    7

A kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni i wszystkie filtry?  Sprawdzałeś przy wtyczce od cewek kierunku jazdy gdy przerzucisz np. manetkę do przodu to prąd dochodzi i wychodzi z wtyczki? 

Edytowano przez LysaKosa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pka93    1

Olej zmieniany wraz z filtrami w zeszłym sezonie. Co do cewek proszę przybliż mi ich położenie gdyż tego typu ciągnik posiadam od niedawna i nie wszystko jeszcze wiem :) . Ewentualnie jeśli jest jakaś ciekawa lektura z chęcią się wczytam.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    777

przecież ewidentnie masz problem ze sterowaniem i sygnalizacja. Co prawda mam starszą wersję mf ale bym szukał problemów z zasilaniem sterownika i samego sterownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    152

Też bym zaczął od sprawdzenia połączenia ze sterownikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

sprawdź klemę plusową, tam dochodzą dwa kable żółty i czarny. jak tego czarnego raz nie podłączyłem miałem podobne objawy.


albo elektrozawór od zmiany zółw zając. wyglada to tak jak byś dał lewarkiem na zmiane zółw/zając a elektrozawór nie przesunął widełek, przesówki w skrzyni a lewarek już odbił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Lubi też zaśniedzieć wiązka na okrągłych złączach, nad silnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pka93    1

Masy przeczyszczone, wtyki również. Nigdzie nie było widać niczego niepokojącego. Aktualnie wykręciłem komputer i położyłem w ciepłym miejscu może gdzieś zawilgł aczkolwiek wątpię bo nie było widać wilgoci. Obawiam się że bez jakiegoś fachowca z komputerem się nie obejdzie. Ma może ktoś jakiegoś w okolicy Kielc w przystępnej cenie? Mówiąc okolica mam namyśli najbliższego dobrego. 

Edytowano przez Pka93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    777

No jeśli naprawiasz na zasadzieoglądania, czyszczenia i na tym kończy się Twoja wiedza no to współczuje i następnym razem od razu szukaj elektryka który wg schematu sprawdzi czy napięcie dociera tam gdzie być powinno.

Sam sterownik ja wysłałem http://olx.pl/oferta/komputer-massey-ferguson-autotronic-ii-CID757-ID7Xegd.html#21d04a3d9a i jestem zadowolony. Przy okazji dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy o traktorach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pka93    1

Bardziej od współczucia przydała by mi się wiedza z zakresu diagnozy podobnych problemów dlatego napisałem ten post. Gdyż literatury na ten temat jest mało postanowiłem poradzi się kogoś z większym stażem by ukierunkował. Przy moim problemie myślę że sprowadzenie kogoś na miejsce będzie lepszym rozwiązaniem aczkolwiek będę jeszcze próbował czegoś się dowiedzieć z tegoż zakresu.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    777

Cóż poradzić... bierzesz schemat i szukasz.... tu nie trzeba żadnej fachowej wiedzy... conajwyżej próbnik napięcia. Jeśli schematu brak to nawet elektryk nie pomoże. polecam zaopatrzyć się w instrukcje napraw i kombinować na własną ręke bo jak widzisz odzew ludzi odnośnie tego modelu traktora mizerny

http://allegro.pl/instrukcja-napraw-massey-mf-6150-gratis-katalog-i6028834265.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Kolego trzeba sprawdzić sterownik. Szukaj kontaktu do agroelektronix (tel w ogłoszeniu z OLX). Wielu osobom na tym forum pomógł. Koleś ma wiedzę i pomaga nieraz na telefon. Sam do niego wysyłałem sterownik pocztą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy zoltym i czerwonym przewodem dochodzi napiecie z akomulatora do sterownika .umnie tak bylo ze miedz wewnatrz nich przesniedziala i czasem zasilanie ginelo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Z tym zasilaniem to też fakt. U siebie myślałem że sterownik padł. Wysłałem na sprawdzenie do agroelektronix. Sprawdził i wszystko było ok. Zacząłem sprawdzać zasilanie na tych głównych kablach (żółty i czerwony). Centymetr po centymetrze przeglądałem te kable. Okazało się że przy kabinie jeden z kabli przełamał się wewnątrz izolacji. Jak ciągnik stał wszystko było ok. Ale podczas jazdy jak kabina się ruszała to następował chwilowy zanik napięcia i sterownik się wyłączał rozłączając skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dereniek
      Witam mam pytanie odnośnie trojdzialu, po dobrym rozgrzaniu sie ciagnika wspomaganie słabnie i czytałem gdzieś na forum ,ze trójdział może być przypchany, i tu moje pytanie czy to jest ten dzielnik pod maską i jak sprawdzić czy jest dobry ,jak go wyczyścić, zdj:

    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam was mam problem z ciagnikiem dymi na bialo na kazdych obrotch jak parowóz z tego łaczenia tłumnika a turba leci olej a z silnika nie ubywa 30 min pracował przez ten czas co dymił na biało i nie wiem czy to może być uszczelka pod głowicą czy wtryski lub turbina dodam ze jak narazie moc ma a oleju nie ubyło może  30ml 
      Co to może być ze dymi na biało?
    • Przez marcin00
      Witam. Mam problem z moim MF bo coś szwankują mi hamulce. Mam go już z 4 lata i wszystko było ok i nagle pedał hamulca zrobił się miękki i wpada w podłogę. Hamować coś tam hamuje ale to już nie jest to. I teraz takie pytanie za co najpierw się złapać bo tu są chyba te hamulce hydrauliczne bez zbiorniczka i wogole nie tak jak w moim starym ursusie 1012. I tak naprawdę nigdy nie miałem doczynienia z takimi hamulcami. Szukałem czegoś na forum i w Googlach ale nic nie znalazłem. Może ktoś coś podpowie co z tym zrobić. Teraz jesień jeszcze przemęczenie ale na wiosnę pasuje to ogarnąć.
    • Przez Maximus13
      Witam ciagnik MF 3080 bardzo dziwny objaw jesli jest zimny to wszystko w porzadku tylko jesli się rozgrzeje i na niskich obrotach przy podjazdach pod górkę przyspieszacz sam się przełącza ,rozjechany juz byl 6 lub 7 razy wymienione dużo części juz nie mam sily proszę o pomoc 
    • Przez Bern
      Witam, jakie powinny być luzy zaworu ssącego i wydechowego w Massey Ferguson 3680? 1990r silnik Valmet, sisu 612DS
      Oraz chciałbym zapytać czy można gdzieś kupić katalog części MF 3680 w języku polskim?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.