Skocz do zawartości
Pka93

Awaria skrzyni biegów Massey Ferguson 6150

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Awaria
Pka93    1

Witam, kilka dni temu miałem następującą przypadłość. Rano przy próbie odpalenia zaczęły mi gasnąć kontrolki od ciśnienia skrzyni oraz dioda sygnalizująca kierunek jazdy. Po odpaleniu nie było widać kontrolek od półbiegów ciśnienia oraz filtra skrzyni. Dodatkowym mankamentem po odpaleniu był "sztywny lewarek zmiany biegów" jednak po chwili wróciło do normy. Dodatkowo nie mam sygnalizacji włączenia przedniego napędu, blokady mechanizmu, aktualnie przerzuconych biegów(szosowe, polowe) i nie mam możliwości ich zmiany. Nie mogę zmienić też kierunku jazdy. Wstępna analiza wykazała sprawne bezpieczniki(kabinowe). Wtyki po prawej stronie wstępnie przepatrzona(rozłączone, psiknięte WD, rozruszane). Masa "na kabinie" przeczyszczona, ładowanie w normie stałe na poziomie 14,5-14-66. Sprawdzałem elektrozawory te umieszczone w szeregu. Ani na pierwszym ani na ostatnim nie ma sygnału(prądu). Napisałem chyba wszystko co zrobiłem. Proszę o wyrozumiałość oraz wskazówki dotyczące ewentualnej awarii. Pragnę jeszcze dodać że podnośnik działa normalnie wałek wom także lecz nie wyświetlają się jego obroty ani nie świeci się kontrolka odpowiadająca za sygnalizację jego pracy.        

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LysaKosa    6

A kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni i wszystkie filtry?  Sprawdzałeś przy wtyczce od cewek kierunku jazdy gdy przerzucisz np. manetkę do przodu to prąd dochodzi i wychodzi z wtyczki? 

Edytowano przez LysaKosa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pka93    1

Olej zmieniany wraz z filtrami w zeszłym sezonie. Co do cewek proszę przybliż mi ich położenie gdyż tego typu ciągnik posiadam od niedawna i nie wszystko jeszcze wiem :) . Ewentualnie jeśli jest jakaś ciekawa lektura z chęcią się wczytam.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    552

przecież ewidentnie masz problem ze sterowaniem i sygnalizacja. Co prawda mam starszą wersję mf ale bym szukał problemów z zasilaniem sterownika i samego sterownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Też bym zaczął od sprawdzenia połączenia ze sterownikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

sprawdź klemę plusową, tam dochodzą dwa kable żółty i czarny. jak tego czarnego raz nie podłączyłem miałem podobne objawy.


albo elektrozawór od zmiany zółw zając. wyglada to tak jak byś dał lewarkiem na zmiane zółw/zając a elektrozawór nie przesunął widełek, przesówki w skrzyni a lewarek już odbił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Lubi też zaśniedzieć wiązka na okrągłych złączach, nad silnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pka93    1

Masy przeczyszczone, wtyki również. Nigdzie nie było widać niczego niepokojącego. Aktualnie wykręciłem komputer i położyłem w ciepłym miejscu może gdzieś zawilgł aczkolwiek wątpię bo nie było widać wilgoci. Obawiam się że bez jakiegoś fachowca z komputerem się nie obejdzie. Ma może ktoś jakiegoś w okolicy Kielc w przystępnej cenie? Mówiąc okolica mam namyśli najbliższego dobrego. 

Edytowano przez Pka93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

No jeśli naprawiasz na zasadzieoglądania, czyszczenia i na tym kończy się Twoja wiedza no to współczuje i następnym razem od razu szukaj elektryka który wg schematu sprawdzi czy napięcie dociera tam gdzie być powinno.

Sam sterownik ja wysłałem http://olx.pl/oferta/komputer-massey-ferguson-autotronic-ii-CID757-ID7Xegd.html#21d04a3d9a i jestem zadowolony. Przy okazji dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy o traktorach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pka93    1

Bardziej od współczucia przydała by mi się wiedza z zakresu diagnozy podobnych problemów dlatego napisałem ten post. Gdyż literatury na ten temat jest mało postanowiłem poradzi się kogoś z większym stażem by ukierunkował. Przy moim problemie myślę że sprowadzenie kogoś na miejsce będzie lepszym rozwiązaniem aczkolwiek będę jeszcze próbował czegoś się dowiedzieć z tegoż zakresu.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

Cóż poradzić... bierzesz schemat i szukasz.... tu nie trzeba żadnej fachowej wiedzy... conajwyżej próbnik napięcia. Jeśli schematu brak to nawet elektryk nie pomoże. polecam zaopatrzyć się w instrukcje napraw i kombinować na własną ręke bo jak widzisz odzew ludzi odnośnie tego modelu traktora mizerny

http://allegro.pl/instrukcja-napraw-massey-mf-6150-gratis-katalog-i6028834265.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Kolego trzeba sprawdzić sterownik. Szukaj kontaktu do agroelektronix (tel w ogłoszeniu z OLX). Wielu osobom na tym forum pomógł. Koleś ma wiedzę i pomaga nieraz na telefon. Sam do niego wysyłałem sterownik pocztą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy zoltym i czerwonym przewodem dochodzi napiecie z akomulatora do sterownika .umnie tak bylo ze miedz wewnatrz nich przesniedziala i czasem zasilanie ginelo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Z tym zasilaniem to też fakt. U siebie myślałem że sterownik padł. Wysłałem na sprawdzenie do agroelektronix. Sprawdził i wszystko było ok. Zacząłem sprawdzać zasilanie na tych głównych kablach (żółty i czerwony). Centymetr po centymetrze przeglądałem te kable. Okazało się że przy kabinie jeden z kabli przełamał się wewnątrz izolacji. Jak ciągnik stał wszystko było ok. Ale podczas jazdy jak kabina się ruszała to następował chwilowy zanik napięcia i sterownik się wyłączał rozłączając skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
    • Przez Michał6180
      witam mam problem z ciągnikiem 6180 polega on na tym ze traktor nie chce jezdzic po rozgrzaniu ostatnio prasowałem słome ok 8ha po przepracowaniu 4 hektarów traktor ustał na polu nie chciał jeździć biegi bez sprzegła wchodziły po jakimś czasie traktor zaczął jezdzić cały czas sie to działo wymieniłem pompkę sprzęgła był jakiś czas spokój a później przyszedł czas na kukurydzę woziłem nim jakiś czas był spokój po paru godzinach traktor na pusto nie dawał rady podjeżdżać pod z górkę na drodze silnik nie tracił obrotów tylko było czuć jak traktor spowalniał a wjazd na pryzmę nie było mowy zebym wjechał szosowymi biegami traktor stawał w miejscu i nie chciał jechać z terenowymi miał nawet problemy wjezdzać zdecydowałem wymienić pompę w skrzyni wymieniłem ale okazało sie ze nadal ciężko podjeżdża pod górę i teraz stoi na podwórku i nie chce jezdzić biegi wchodzą bez sprzęgła i nie wiem co robić więc prosze was o pomoc co z tym robić za wszelkie odpowiedzi Bardzo Dziękuję :)
    • Przez Mariano126
      Witam wszystkich jestem nowy na forum i równocześnie nowym użytkownikiem MF 3060 czytałem dużo na forum na temat EHR ale nie znalazłem odpowiedzi która pomogła by mi rozwiązać mój problem z EHR a jest on następujący po zapaleniu ciągnika i po przygazowaniu (włączenie ładowania) zaswieca sie dolna kontrolka EHR (opuszczanie) mimo iż przełącznik jest w pozycji neutralnej powiem jeszcze ze ta kontrolka swieci Ciągle nawet po zgaszeniu ciągnika nawet gdy przełącze na pozycje dzwigania zaswieca sie górna kontrolna ale swieci również dolna a podnośnik ani drgnie podnosnik mozna podnieś jedynie odpinająć przednią wtyczke od jednego z elektrozaworu a wciskająć recznie drugi które znajdują sie z tyłu ko lewego tylniego koła
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.