Skocz do zawartości

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak. Wieloklin wałka jest w podporze. Najlepiej odkręcić od niej oba wały i całą wybebeszyć. Zobaczysz co jest kiepskie i wymienisz.

Co do przerywacza domyślam się że chodzi o mechaniczny.   Poszukaj elektronicznego i będziesz mia spokój.

 

Dzisiaj rozebrałem podporę . Wysypało się trochę tych blaszek :D . Nigdy tego nie rozbierałem więc na co mam zwrócić uwagę po rozebraniu ? Na klinach te blaszki wydają się być dosyć ciasne (ale jest minimalny luz) . Łożysko muszę też wybijać ? Coś ciekawego jest tam dalej w środku za łożyskiem ? Widzę że jedne blaszki (te z ząbkami na zewnątrz) są dosyć luźne jeśli włożę je na ten wieloklin z gwintem .

 

Myślę co dalej i wrzucam fotki ;) . Zdjęcia reszty podpory z łożyskiem nie zrobiłem ;x

post-176991-0-44639300-1463854588_thumb.jpgpost-176991-0-34954800-1463854614_thumb.jpgpost-176991-0-43362100-1463854641_thumb.jpg

Dzisiaj rozebrałem podporę . Wysypało się trochę tych blaszek :D . Nigdy tego nie rozbierałem więc na co mam zwrócić uwagę po rozebraniu ? Na klinach te blaszki wydają się być dosyć ciasne (ale jest minimalny luz) . Łożysko muszę też wybijać ? Coś ciekawego jest tam dalej w środku za łożyskiem ? Widzę że jedne blaszki (te z ząbkami na zewnątrz) są dosyć luźne jeśli włożę je na ten wieloklin z gwintem .

 

Myślę co dalej i wrzucam fotki ;) . Zdjęcia reszty podpory z łożyskiem nie zrobiłem ;x

attachicon.gif20160521_181559.jpgattachicon.gif20160521_181619.jpgattachicon.gif20160521_183613.jpg

 

Nie mogę dodać 4 zdjęcia :V Błąd 500

post-176991-0-88690700-1463855160_thumb.jpg

 

Moderator może połączyć posty ?

Apropo owego oleju to też miałem kiedyś taką akcję, Nic nie robił tylko na podwórko przyjechałem a tam olej na kominie. Nic z tym nie zrobiłem bo było to zimą i samo ustąpiło. Wiosnę przechodził i sucho. Z ojcem gadałem to podobno mechanik mówił, że kumuruny czasem tak mają. Ile w tym prawdy nie wiem, ale zapewne jak pójdzie olej to coś gdzieś jest nie tak bo raczej nie wymyślili tego specjalnie do smarowania kolektora wydechowego. Pytanie co gdzie i czy olać czy nie. 

 

Problem ustąpił jak widać był to jednorazowy przypadek . Takie ciche dni MTZ :D

Opublikowano

Na pierwszy rzut oka wszystko w porządku. 

https://www.google.pl/search?q=mtz+podpora&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjuufSu_e3MAhUjP5oKHXaUDBAQsAQIOQ&biw=1366&bih=643#imgrc=RD5AF2qlkAr_hM%3A

W sumie z ważnych rzeczy taka dupna tuleja jest w środku.

Jak jest ok to składaj, dokręć porządnie nakrętkę i powinno chodzić.

czasem zdarzy się że nakrętka dojdzie do końca gwintu a tarczek nie ściśnie jak należy. Trzeba dołożyć albo podkładkę albo tarczkę.

Opublikowano

Tarczki z zewnętrznymi ząbkami powinny być z narzutem wykonanym z ścierniwa. Na zdjęciach tego nie widać, jeżeli nie masz takich wywal je i kup właściwe, bo przy płaskich efekt regulacji minie niczym obietnice polityka.

Opublikowano

Na pierwszy rzut oka wszystko w porządku. 

https://www.google.pl/search?q=mtz+podpora&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjuufSu_e3MAhUjP5oKHXaUDBAQsAQIOQ&biw=1366&bih=643#imgrc=RD5AF2qlkAr_hM%3A

W sumie z ważnych rzeczy taka dupna tuleja jest w środku.

Jak jest ok to składaj, dokręć porządnie nakrętkę i powinno chodzić.

czasem zdarzy się że nakrętka dojdzie do końca gwintu a tarczek nie ściśnie jak należy. Trzeba dołożyć albo podkładkę albo tarczkę.

 

W środku za łożyskiem czy chodzi o tą tulejkę nr 10 ? A te blaszki przekłada się na przemian ? Co z tymi co są trochę grubsze (są chyba 2 lub 3 ) .

Tarczki z zewnętrznymi ząbkami powinny być z narzutem wykonanym z ścierniwa. Na zdjęciach tego nie widać, jeżeli nie masz takich wywal je i kup właściwe, bo przy płaskich efekt regulacji minie niczym obietnice polityka.

 

To są tarczki po rozebraniu i rzeczywiście niema na nich żadnego ścierniwa sama blaszka ;) . Takie pytanko one też mają wchodzić dosyć ciasno na wałek od wieloklina ? Bo mają dosyć spory luz gdy je przymierzałem na wieloklin chyba że są specjalnie tak robione .

Opublikowano (edytowane)

 To jest sprzęgło wielo-tarczkowe, więc układa się je na przemian, te grubsze umieszczasz po zewnętrznych stronach. Jedne tarczki trzymają wałek wewnętrzny , a drugie tuleję zewnętrzną. Dociśnięte sprężyną tarczową tworzą miękkie przeniesienie napędu. Od strony ząbków mają być spasowane ciasno.

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

Co do ścierniwa trudno mi powiedzieć i mnie sa gładkie i nie ślizga na oponach 13,6R20, ciężarem około 400 kg a w zimie z dodatkowo pługiem. 

Podkładki zawsze jakiś luz mają nie przejmował bym się tym jeśli zęby podkładki nie są poważnie zużyte.

Opublikowano (edytowane)

Przerobiłem i te, i te. Gładkie wytrzymały w ciągniku z ładowaczem na oponach 360/70R20 niecałe 3 miesiące. Starte na miał. Ciągnik dzień w dzień musi załadować wóz paszowy dla 40szt.

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

Problem z napędem nadal występuje. Olej w podporze nowy zalany po korek ,tarczki nowe, nakrętka skrecona, a napęd nadal "strzela". Przy pługu Unia Kobuz strzelał aż uszy bolały. Jakieś pomysły?

Opublikowano

Może nie strzela ci podpora tylko za słabo się napęd załącza/zazębia(podczas jazdy sprawdź czy wał przed podporą też się zatrzymuje jak ci napęd strzela),jeżeli tak to dźwignia ma regulację, skróć trochę dźwignie na śrubie rzymskiej.

Opublikowano

Regulacja jest tylko śruba rzymska czy gdzieś jeszcze? Sprzęgło jednokierunkowe znajduje się w tej przystawce przy skrzyni tak? Jeżeli będę chciał to rozebrać to w środku jest olej? Czy coś się z tego nie wysypie?

Opublikowano (edytowane)

Regulujesz właśnie skręcając bądź rozkręcając tą śrubę. Przed odkręceniem przystawki trzeba spuścić olej z skrzyni, sprzęgło to element przystawki. Najprawdopodobniej padł któryś z tych elementów 30, 31, 34  http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=325   

Przed rozkręceniem zrób to co radził @Marcin, równie dobrze może to być któryś z elementów przedniej belki.

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

Prędzej sprężyny się rozsypały. Ale to i tak nie zmienia faktu że jadąc bez napędu czy na napędzie stały ma być cicho.

Podnieś przednie prawe koło do góry, załącz napęd automatyczny, zakręć przednim kołem ma się kręcić tylko w przód a w tył ma łapać sprzegło.

Potem załącz napęd stały i sprawdź czy w tym położeniu krótka dźwignia jest maksymalnie w górze. Jeśli nie skróć cięgno.

Zdarza się że stały jest za słabo zazębiony, wyskakuje naciagajac mechanizm i  zgrzytając niemiłosiernie.

Napęd automatyczny można łatwo zlikwidować bo na nic się to nie nadaje wyciągając wałki, kołki i sprężyny. Zdecydowanie lepiej się potem rozłącza.

Opublikowano

Prędzej sprężyny się rozsypały. Ale to i tak nie zmienia faktu że jadąc bez napędu czy na napędzie stały ma być cicho.

Podnieś przednie prawe koło do góry, załącz napęd automatyczny, zakręć przednim kołem ma się kręcić tylko w przód a w tył ma łapać sprzegło.

Potem załącz napęd stały i sprawdź czy w tym położeniu krótka dźwignia jest maksymalnie w górze. Jeśli nie skróć cięgno.

Zdarza się że stały jest za słabo zazębiony, wyskakuje naciagajac mechanizm i  zgrzytając niemiłosiernie.

Napęd automatyczny można łatwo zlikwidować bo na nic się to nie nadaje wyciągając wałki, kołki i sprężyny. Zdecydowanie lepiej się potem rozłącza.

 

Napęd automatyczny w ogóle nie działał od zakupu :) . Tylne koła się kopały ,a przód nic więc z tego wnioskuje że nie działał. Może jutro sprawdzę z tym podniesionym kołem jak będzie czas .

 

Jeszcze jedno . Do podpory założyłem nowe simmeringi ,a i tak się ona poci olejem . Coś z simmeringami może być nie tak ?

Opublikowano (edytowane)

Przednie prawe koło w górze. Na automacie kręci się w przód i w tył więc nie chodzi chyba sprzęgło :D. Na stałym blokuje w przód i w tył. A regulację jakiś Janusz zaspawal -,-post-176991-0-04990600-1468059828_thumb.jpg

Edytowane przez Scappy
Opublikowano

A.... to jak zaspawał na za długim cięgle to może wyskakiwać. Włącz napęd stały, wyciągnij zawleczkę z cięgna, wyciag cięgno z dźwigni przystawki, pociąg dźwignie do góry. Jesli jeszcze pójdzie to podegnij tego badyla tak żeby targało dżwignie w przystawce do góry do oporu.

Opublikowano

Jakie masz połączenia masowe kabina-rama i włacznik-kabina?

Dla testu weź kable rozruchowe i połącz nimi klemę minusową aku z ramą ciągnika, jak zapali, szukaj usterki. MTZ żeby dobrze palił musi mieć masę z wyłącznika bezpośrednio połączoną z ramą.

Opublikowano

Ja mam pytanie czy do pływaka tym przewodem idzie pełne 12v? Chodzi o to że robiłem nową instalację nowe kable i przez pomyłkę dałem plus na obudowę zegara paliwa i nie wiem czy mi zegar spaliło czy pływak zegar pokazuje cały czasu full to chyba pływak tylko jak sprawdzałem próbowka to delikatnie się świeci 

Opublikowano

Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś udało się to ogarnąć w MTZ.

Miałem taki problem ze wskaźnikiem temp., aż kupiłem zestaw czujnik+wskaźnik (uniwersalny), po przeróbce czujnika działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fortschritt323
      witam mam broblem z instalacją w fortschritt zt 323 a dokładnie z deską rozdzielczą czy mógłby ktoś mi wysłać kolor kabla zasilającego deskę rozdzielczą i zdięcie  gdzie on wchodzi
    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v