Skocz do zawartości

Ciągnik w przedziale 21-40 tysięcy złotych


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nikogo nie namawiam do zakupu . Po prostu wyraziłem swoją opinię . Gdybym szukał to na pewno bym go brał bardzo mocno pod uwagę .

Opublikowano

Akurat nie wierze żeby tylko pryskał ten z linku.. co to skrzyni to widzę że podobna zasada jak w ciapku. Ciapek był od nowości u ojca i wiem już czego szukać.... dzięki.

A co odnośnie palenia zetorka w zimie ?? bo u nas zawsze pamiętam że ciapek był zalewany gorącą wodą, póżniej parę razy na podniesionym  " odpreżniku " ( nie wiem czy to poprawna nazwa ) i palił jak zły.  Te zabawy z wodą skończyły się pekniętym blokiem między tulejami ( jak stary po spożyciu zapomniał spuścić wody ) , ale jakiś fachman pospawał blok bez gwarancji żadnej i już około 10 lat trzyma :P

 

Opublikowano (edytowane)

Zetory to dość często mają ogólnie z paleniem problem , nie tylko w zimie .;)Ale to jest do ogarnięcia . Mój - zalany płynem , nawet po długim postoju pali od strzała . W zimę bywa ciężej B|.

Edytowane przez zetorki12
Opublikowano

Nie mówię, że namawiasz, tylko naprawdę uważasz, że 30 tys plus VAT to dobra cena? 

A z paleniem to latem nie powinno być żadnego problemu, a zimą to już słabsza historia. Jak zalany płynem, to bez grzałki kiepsko to widzę.

Opublikowano

No właśnie ja ogłądał będę w zimie. Tuż przed świętami lub stycz/ luty więc nie mam pomysłu jak to ogarnąć..

Po rozgrzaniu to przy prze-gazowaniu chyba trochę czarnego dymu ma prawo puścić- wkońcu to starsza konstrukcja..

Myślę zakupić jako pierwszą rzecz to : https://www.olx.pl/oferta/instrukcja-napraw-zetor-5211-5245-6211-6245-7211-7245-CID751-ID7743F.html

może przez parę tygodni coś wiedzy wchłonę

Opublikowano

Dorze ustawiony wtrysk i pompa i w zimie powinien palić o ile zdrowy akumulator. Chyba że będzie -20 to może być gorzej. Czarny dym to nic strasznego, po prostu za dużo paliwa w stosunku do powietrza, bardziej zwróć uwagę czy nie jest to szaro niebieski dym świadczący o spalaniu oleju.

Opublikowano (edytowane)

Mój z pompą po regeneracji, nowymi zestawami i głowicami puści dymka przy przygazowaniu, nie sądzę żeby to coś strasznego było. Byle nie kopcił jak lokomotywa albo mocno na niebiesko. 

Instrukcje to polecilbym zamówić w Kaliszu. Chyba że możesz zobaczyć ją na żywo-często sprzedają z bardzo słabej jakości ilustracjami.

@elektryk

U mnie latem jak dłużej postoi to na ciężko zapalić-tak jakby nie miał siły przekręcić, ledwo, ledwo i zachhh i zapali. Potem mogę go zgasić od razu i piali od przysłowiowego strzała. Aku nowe.

Edytowane przez daron64
Opublikowano

Odpali i bez grzałki , ale dla pewności lepiej podpompować . ^_^ No tego że netto , to nie zauważyłem , to trochę studzi mój zachwyt .:DAle mimo wszystko wygląda na zadbany .

Opublikowano

Bez grzałki na mrozie? No mój by nie odpalił :) tzn jest tak jak wyżej opisałem-bo zima jest tak samo, tylko jeszcze ciężej ma :) czasem mu trzeba sanostartem pomoc (tak, wiem że to samo zło itd)

Opublikowano
9 minut temu, daron64 napisał:

@elektryk

U mnie latem jak dłużej postoi to na ciężko zapalić-tak jakby nie miał siły przekręcić, ledwo, ledwo i zachhh i zapali. Potem mogę go zgasić od razu i piali od przysłowiowego strzała. Aku nowe.

Ja jako elektryk zajrzałbym do rozrusznika ;) Czasami zwykłe czyszczenie może zdziałać cuda, jeżeli rozrusznik dawno nie był rozbierany to pył ze szczotek wbity w szczeliny komutatora zjada sporo prądu. Przy okazji oczywiście warto też sprawdzić tulejki.  No ale nie róbmy offtopa.

Opublikowano (edytowane)

Ok zamówię instrukcje w Kaliszu, odnośnie linku to podałem przykładowy który mam zapisany.  Teraz jest wysyp duży ciągników więc można coś wybrać, ale boję się trochę że pózniej sami handlarze zostaną typu : łapczyca- agrokom, wola jachowska, lubcza itp bo przez kilka tygodni przeglądam ciągniki i widzę że sporo ogłoszeń to komisy..

Każdy chyba chce kupić wcześniej i mieć czas na remonty przed wiosną ?? tak mi się wydaje

Ps. ja też elektryk , ale głownie instalacje mieszkaniowe :P wskazówka na pewno się przyda

choć szukał bym wsazówki w układzie "zasilania może paliwo się cofa"

Edytowane przez soler
więcej info
Opublikowano
Ja na około 5ha ornego i 3ha łąk kupiłem Renault 75 34MX 78km, zmieściłem sie poniżej 40tys. Mam go już ponad 4 lata i żadnej awarii. Znajomy kupił Renault tylko że 110km i również sb chwali. W okolicy jest trochę tych Renault i nie słyszałem żeby ktoś narzekał.
  • Thanks 1
Opublikowano
Przed chwilą, dyziek_1 napisał:

Najpierw wymysł co chcesz na tych 4ha hodować. traktor to najmniejszy problem. na maszyny wydasz o wiele więcej.

Tak jak pisałem wyżej teraz to hobby na własny użytek.  : pszenica, jęczmień, ziemniaki, warzywa, trochę zielonych użytków, parę tuczników i 2 szt bydła..

Gdybym już całkiem postanowił się bawić w rolnictwo to na tak wielkiej farmie jak moja :P jedynie to co wyżej tylko bardziej pod kilka sztuk bydła mięsnego nastawione plus tunele- pomidory, chryzantemy, truskawki czosnek to co  pracy wymaga ale $$$ przynosi. Oczywiście pod bydło mięsne trzeba by pola dobrać, ale to kwestia przyszłych lat.    Teraz to hobby

Opublikowano
15 minut temu, daron64 napisał:

@soler

Wszystko raczej szczelne, pompa po regeneracji, pompka zasilająca nowa (tak przy okazji to chyba 220zl), w czasie pracy nie ma problemów z zapowietrzenie nie się itd

W sumie w samochodzie to bym poradził sprawdzić pobór prądu na postoju, ale w ciągniku nie wiem czy jest sens... kolega który pisał z tym rozrusznikiem tez głowę ma na karku.

Opublikowano

Panowie a co doradzicie na 15 ha zamierzam powiekszyc o conajmniej  5 ha moc od 70 do 90km w przyszłości pod ladowacz i jako glówny ciagnik plus zeby dawał rade w belarce w sianokiszonce tez w tych pieniadzach maks 45 myslalem o jd 2040 albo 2850 lub deutz 4.50 ?

Opublikowano

MF 30xx, sam mam, ktoś powie że awaryjne, jak dbasz tak masz. Poza tym wypadałoby poszukać zadbany egzemlparz. Rewers, półbieg, ehr, zwrotny. a cena tyle co za zetora 7245 itp. Ale generalnie nie dobierałbym ciągnika do  obszaru na jakim się robi tylko do prac jakie się będzie wykonywać i jakimi maszynami należy to robić. Może będzie potrzebny szybszy ciągnik, bo być może trzeba będzie wozić swoje płody na skup.

  • Thanks 1
Opublikowano

@dyziek

Tylko czy meseja sobie sam ogarnie w razie awarii? A co do serii, to raczej jest opinia, żeby nie kupować takiego co już w pl się narobił, bo uj wie co, kto tam już łał itd.

@al

No faktycznie-grzalka w blok to coś kuźwa niespotykanego - 10urzadzen jak nic. 

Ale.z tym, że.sobie za te pieniądze można spokojnie jakiś zachodni kupić to racja. Z resztą i tak się dziwię, że tak długo trwało w temacie zanim się stary spor pojawił :)

  • Thanks 1
Opublikowano
2 minuty temu, daron64 napisał:

@dyziek

Tylko czy meseja sobie sam ogarnie w razie awarii? A co do serii, to raczej jest opinia, żeby nie kupować takiego co już w pl się narobił, bo uj wie co, kto tam już łał itd.

@al

No faktycznie-grzalka w blok to coś kuźwa niespotykanego - 10urzadzen jak nic. 

Ale.z tym, że.sobie za te pieniądze można spokojnie jakiś zachodni kupić to racja. Z resztą i tak się dziwię, że tak długo trwało w temacie zanim się stary spor pojawił :)

Dziwne rozumowanie, jak MF to sam nie naprawisz a jak zetor to naprawisz. Już widzę jak rozpaławiasz sam zetora żeby zrobić remont skrzyni, z całym szacunkiem może i to potrafisz, ale czy masz na to czas. Mam MF-a z PL i kupiłem go w oryginale, poza wymienionym rozrusznikiem na szybkoobrotowy. Poz tym MF nie jest taki skomplikowany, żeby nie poradzić sobie z prostym serwisem, jak wymiana olejów, filtrów. Do większych awarii i tak brałbym mechanika. 

  • Thanks 1
Opublikowano

Dobrze, przepraszam - Zetor to zuo i nie ciągnik.

Czyli co, wszystkie ciągniki wyposażone w grzalki to ruiny rozumiem.

@dyziek

Uważam, że jednak Zetora łatwiej naprawić niż meseja. Ciekawe, że jak mowa o wyższości zachodnich nad zetorem to oprócz niezawodności pojawia się min wygoda, ehry, półbiegi itd, generalnie wieksze zaawansowanie technologiczne. Natomiast przy okazji napraw całe te zaawansowanie znika i nie robi problemów? Wiem, że to żadne cuda techniki i niewiadomo czego w nich nie ma, ale jednak każdy się kiedyś zepsuje i, moim zdaniem, zdecydowanie łatwiej będzie zrobić zetorka niż zachodni. Przy czym mowie-wiadomo, że zachodni w tych pieniądzach będzie lepszy-mniej awaryjny, wygodniejszy, itd itp ale trzeba też brać pod uwagę kwoty Jake mogą wynieść naprawy, dostep do części , dostęp do wykwalifikowanych mechaników itd.  Zetor może mu co roku padac jakaś pierdoła - denerwujące, ale co by nie padło to nie są jakieś powalające koszty i prawie wszystko zrobi sam. A w takim meseju jak akurat na niego trafi remont skrzyni (niech mu i z 5lat bezawaryjnie chodzi), to ile będzie musiał na niego wydać? W razie problemów kto mu hydraulikę ogarnie?  Chyba al, bo on w zasadzie na wszystkim się zna..chodzi mi generalnie octo, że kupując ciągnik trzeba wziąć więcej kwestii pod uwagę, a nie tylko to który ciągnik technicznie jest lepszy.

U mnie w okolicy np praktycznie nie ma mechaników, którzy cokolwiek bardziej skomplikowanego od ciężkiej serii by umieli bezproblemowo zrobić. Min dlatego nie kupiłem zachodniego, choć byłem mocno napalony na taki.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin70707
      Dobry wieczór! Po wielu latach użytkowaniach przeróżnych modeli serii średniej Ursusa tj. 4011-360 i to WIELU egzemplarzy postanowiłem zmienić mojego C-360 3P na coś.. innego. Szukam ciągnika o mocy maksymalnej 70km i cenie do 70tys. Rozważam dość poważnie Zetora 4340 i dlatego chcę wiedzieć jakie są jakie podstawie zalety ale przede wszystkim jakie są jego wady. Nie mogę znaleść informacji na temat mostu carraro, chociaż jakiś czas temu słyszałem że jest kosztowna naprawa. Dlatego chciałbym, aby zabrali głos użytkownicy Zetora, by wypowiedzieli swoje zdanie na temat tego modelu bądź innych pośrednich. Ciągnik będzie mi służył głównie do transportu oraz do koszenia łąk. Nie ukrywam również że będzie mi też służył jako lokata kapitułu😊. Dlatego byłbym bardzo wdzięczny za pomoc oraz jest na otwarty na inne alternatywne ciągniki. Rozglądam się również za Ursusem 4514, MF 362 bądź innymi modela Massey Fergusona,ale może jest jakiś ciągnik który ktoś mógłby mi polecić niekoniecznie z wyżej wymienionych marek.
    • Przez bobcat2250
      Tak jak w temacie. Liczę na wskazówki i opinie bezpośrednio o traktorach, jak i podejściu serwisu. Do czego warto dopłacić, co lepiej odpuścić. Ciągnik minimum 150 km, choć nie ukrywam że bardziej patrzę na moment obrotowy, oczywiście 6 cylindrów. Raczej bez przedniego Tuza (nie będzie potrzebny - myślę, że rezygnacja z niego pokryje amortyzację przedniej osi), przedni obciążnik nie z walizek, tylko jeden odlew na stałe. Skrzynia nie jestem zdecydowany czy bezstopniowa, czy może same półbiegi w automacie. Zadania dla ciągnika: agregat talerzowy 4m ciągany (będzie kupiony razem z ciągnikiem), transport przyczepami 2x 8 ton, pług 4 skibowy obrotowy, agregat uprawowy i raz w roku rozrzutnik Warfama 13 ton. Biorę pod uwagę tylko marki, które mają blisko serwis:
      1) Steyr Impuls 6150 CVT
      2) New Holland T7.175 AC lub jeśli nie automat to może postawić na większy gabaryt T7.195S, który powinien być sporo tańszy.
      3) John Deere 6155M lub 6175M (nie mam pojęcia czy ten większy jest realny w tej cenie)
      4) Case Puma 150 CVX lub Multicontroller
      I raczej wybór byłby z tej czwórki, a blisko jest jeszcze to:
      5) Deutz 6170 RCshift (widziałem jakąś promocję na ten model, jednak nigdy nie było mi blisko do tej marki traktorów z powodu negatywnych opinii krążących w sieci, aczkolwiek nie było okazji porozmawiać z użytkownikiem takiego traktora)
      6) Massey Ferguson 7S.155 (tutaj również raczej przyciągnęła mnie reklamowana promocja, gdyż serwis tej marki nie ma dobrych opinii)
      7) Claas Arion 630 (również nie mam pojęcia czy to realne sidła cenowe, do tego dealer jest dopiero od niedawna)
      Dodam, że jeśli byłby to Steyr, NH lub Deutz to wtedy traktor byłby kupiony razem z broną talerzową od jednego dealera, a to może zawsze byłoby trochę taniej, albo możnaby wytargować jakieś dodatkowe wyposażenie.
      Grupa CNH raczej pokusiłbym się o bezstopniowa przekładnię, natomiast JD to kiedyś pracowałem na modelu 6820, gdzie było 5 biegów + 4 półbiegi w guzikach i w miarę spoko się to obsługiwało, choć jak czytam forum to każdy pisze o autoquad. Na youtube są komentarze pod filmami bodajże agrofoto.pl że użytkownicy nie są zadowoleni z przekładni w JD jednak nie są to doprecyzowane komentarze. 
      Przy takiej kwocie nie będzie robiło różnicy 20 tyś w tą czy w tamtą, jednak zależy mi żeby 500 tyś nie przekroczyć, bo zaraz pewnie Zaczniecie pisać że JD 6R albo i Fendt od razu. Traktor będzie robił 250 - 500 godzin rocznie z tendencją wzrostową w miarę powiększania parku maszynowego o opryskiwacz i siewnik.
      Na którą opcję Byście postawili i o czym warto pamiętać przy zakupie? Może ktoś proponuje wydłużenie gwarancji, może dopytywać o koszty pierwszych serwisów? Jeszcze nigdy nie kupowałem nowego ciągnika i nie chcę na dzień dobry dać się wydymać. Napiszcie jeszcze jak Rozmawiacie ze sprzedawcami, czy Mówicie że konkretny model chcecie wyceniać, a może że np co za 420 netto Mogą zaoferować? Najlepiej to pewnie jak ciągnik z placu i wtedy wiadomo jaka cena wyjściowa i można Im proponować po 60-70 tyś mniej niż Oni chcą?
      A i jeszcze mi się przypomniała kwestia: czy w ciągniku 150-160 km mają sens koła 42 cale? Za nie z reguły też jest dobre 20 tysięcy dopłaty.
    • Przez mily123pl
      Witam,jaki ciagnik wybrać do 80 tys od 100 do 120 koni ?
    • Przez slawus
      Złożyłem wniosek na modernizację i teraz zastanawiam się jaki ciągnik wybrać. We wniosku napisałem ciągnik o mocy 80-90 KM i jeszcze zastawiam się jaki sprzęt do takiego ciągnika (pług, agregat, siewnik...) Czytając posty widzę, że są tu znawcy tematu. Dodam, że będzie to podstawowy ciągnik na razie na 15 ha, ale zamierzam powiększyć areał w niedalekiej przyszłości.
    • Przez Mateusz_105
      Cześć i czołem!
      Przychodzę z pytaniem co wybrać a może coś innego w podobnym przedziale cenowym i moczowym 
      -Nowy solis 60
      -New Holland td5010 2010r 2200mth
      -Kubota m6060 2014r 2400mth
      -Farmtrac dt 675 2011r 2000mth 
      Będzie chodził z agregatem 2,4m,  pługiem 3 i jeździł z przyczepą 3,5t
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v