agromichal

Ursus 902 napęd od Fendt 308 lsa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
agromichal    63

Witam, posiadam Ursusa 902 i chciałby założyć do niego napęd z fendta 308 lsa 90r przymocowanie mostu do ramy to nie problem, ale sprawy komplikuja się jeśli chodzi o zegranie przodu z tylem. Na przod chciałbym założyć koła z c360 28 cali a na tył 38 cali. I teraz pojawia się pytanie jakie tryby dobrać tak żeby to się ładnie zgrało, liczę na wasza pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maromar    18

kolego, pytanie czy to się opłaca, policz wszystko sobie, może ci wyjdzie lepiej sprzedać ursusa, ten post od fendta i kupić ursusa 914 np? chciałem tak też kiedyś, ale jeśli mam dać 12 tys za przód, to wolę sprzedać ciągnik, dołożyć 12 tys i mieć gotowy 914


no tym bardziej że jak piszesz że felgi nowe kupić, to i opony, a to się robi bardzo kosztowna inwestycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

On się nie pyta czy się to opłaca, tylko jak ma to spasować. W tym celu należy obliczyć obwód toczny tylnych kół i przełożenia napędu, wtedy wyjdzie jaki obwód przednich będzie potrzebny. Albo inaczej, obliczyć obwody kół i ich prędkości liniowe i wyjdzie jakie będzie potrzebne przełożenie. Wtedy wystarczy dobrać koła zębate żeby prędkość przodu była 5% większa od tyłu i gitara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

agromichal    63

Mamy 902 po kapitalnym remoncie i komplety most od fendta, wiec jak ma leżeć to wolałbym go wykorzystać a zawsze to mały wesprze fendty w jakiś pracach. Nadal nie mam pojęcia jakie koła zębate dobrać :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Między kołami przednimi a tylnymi, do tego potrzebne jest jeszcze przełożenie w mechanizmie różnicowym w przednim moście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    143

Prościej to można by policzyć ile obrotów wałka ataku (w przednim moście) przypada na jeden obrót koła i potem tak samo ile w oryginalnym napędzie od ursusa. dało by to obraz czy jest różnica i ewentualnie jaka. Z tego już by można wyliczyć potrzebne przełożenie i dobrać tryby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tu już nie chodzi o metodę, bo wszyscy poza autorem wiemy jak to zrobić. Trzeba tylko jakoś prosto wytłumaczyć jak ma się do tego zabrać, bo metodą prób i błędów do niczego nie dojdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    63
Napisano (edytowany)

Czyli tak . Przedni most to 6 obrotó wałka = 1 obrót piasty

Tylni to 25,1 obrota = 1 obrót piasty. jakie by trzeba było dobrać koła zębate żeby zegrać tył ( 34cale : 5 800 cm obwodu ) przód ( 24 cali : 3 930 cm )

Prosze o pomoc

Edytowano przez agromichal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez HornetZnawca
      Witam jaki tur będzie najlepszy do 1634? Chciałem Metal Facha ale niestety do Ursusa 6 z Turbo nie produkują;( Tak Samo do zetora 16245 też nie robią;(
    • Przez zielo0ony
      Witam, chciałbym zamontować do zbieracza warzyw skrętna oś. Maszyna typu amac czy GRIMME gdzie nie ma osi przez całą szerokość maszyny. Są tylko półosie przyspawane do ramy. Problem pojawia się od czego można dorwać w miarę tanio takie zwrotnice. Chodzi o coś w miarę mocnego . Macie jakieś pomysły ?
    • Przez wenicjusz
      Witam
      Czy ktoś spotkał się wcześniej z wersją C-385 lub Zetora 8011 z dodatkowymi bębnowymi hamulcami?
      To ponoć wersja transportowa, a na pewno exportowa.
      Zwolnica ma te same wymiary , przełożenie tylko jest na niej nadlewka do której przykręcone są hamulce dodatkowe.
      Proszę o info jak ktoś jakieś ma



    • Przez Kamil11Agriculture
      Witam serdecznie Z końcem wiosny planujemy zrobić remont wizualny naszej osiemdziesiątce , jednak oprócz lakieru myślę że fajnie by było dać jakieś nowe udoskonalenia które poprawią wygodę pracy i wygląd Jeżeli ktoś chce się podzielić swoją wiedzą lub zwykłym pomysłem napisz tutaj ! Ja na razie pomyślałem sobie nad wyciszeniem kabiny , obiciem błotników i coś przydałoby się zrobić z dachem , może jakaś półka na radio i wentylator (gruby dach nie wchodzi w grę z powodu wysokości wjazdu z tyłu stodoły )


       
    • Przez Jurasik
      Witam kolegów,chciałbym założyć do 385 na przód koła od stara 660
      Problem w tym że piasta od 80 ma 6 szpilek a felga od stara 8 otworów 
      Pytanie moje to jak to zrobić żeby to jakoś weszło,czytałem o flanszach ale za bardzo nie wiem jak one wyglądają 
      Jak by jakiś kolega miał poratować zdjęciem takiej o to flanszy albo wytłumaczenie jak ją wykonać 
      To z góry dziękuję  
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.