agromichal

Ursus 902 napęd od Fendt 308 lsa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
agromichal    38

Witam, posiadam Ursusa 902 i chciałby założyć do niego napęd z fendta 308 lsa 90r przymocowanie mostu do ramy to nie problem, ale sprawy komplikuja się jeśli chodzi o zegranie przodu z tylem. Na przod chciałbym założyć koła z c360 28 cali a na tył 38 cali. I teraz pojawia się pytanie jakie tryby dobrać tak żeby to się ładnie zgrało, liczę na wasza pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maromar    18

kolego, pytanie czy to się opłaca, policz wszystko sobie, może ci wyjdzie lepiej sprzedać ursusa, ten post od fendta i kupić ursusa 914 np? chciałem tak też kiedyś, ale jeśli mam dać 12 tys za przód, to wolę sprzedać ciągnik, dołożyć 12 tys i mieć gotowy 914


no tym bardziej że jak piszesz że felgi nowe kupić, to i opony, a to się robi bardzo kosztowna inwestycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

On się nie pyta czy się to opłaca, tylko jak ma to spasować. W tym celu należy obliczyć obwód toczny tylnych kół i przełożenia napędu, wtedy wyjdzie jaki obwód przednich będzie potrzebny. Albo inaczej, obliczyć obwody kół i ich prędkości liniowe i wyjdzie jakie będzie potrzebne przełożenie. Wtedy wystarczy dobrać koła zębate żeby prędkość przodu była 5% większa od tyłu i gitara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maromar    18

super, tylko mówię że po co się męczyć i niepotrzebnie pakować kasę skoro efekt będzie ten sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    38

Mamy 902 po kapitalnym remoncie i komplety most od fendta, wiec jak ma leżeć to wolałbym go wykorzystać a zawsze to mały wesprze fendty w jakiś pracach. Nadal nie mam pojęcia jakie koła zębate dobrać :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Między kołami przednimi a tylnymi, do tego potrzebne jest jeszcze przełożenie w mechanizmie różnicowym w przednim moście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Prościej to można by policzyć ile obrotów wałka ataku (w przednim moście) przypada na jeden obrót koła i potem tak samo ile w oryginalnym napędzie od ursusa. dało by to obraz czy jest różnica i ewentualnie jaka. Z tego już by można wyliczyć potrzebne przełożenie i dobrać tryby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tu już nie chodzi o metodę, bo wszyscy poza autorem wiemy jak to zrobić. Trzeba tylko jakoś prosto wytłumaczyć jak ma się do tego zabrać, bo metodą prób i błędów do niczego nie dojdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    38
Napisano (edytowany)

Czyli tak . Przedni most to 6 obrotó wałka = 1 obrót piasty

Tylni to 25,1 obrota = 1 obrót piasty. jakie by trzeba było dobrać koła zębate żeby zegrać tył ( 34cale : 5 800 cm obwodu ) przód ( 24 cali : 3 930 cm )

Prosze o pomoc

Edytowano przez agromichal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jurasik
      Witam kolegów,chciałbym założyć do 385 na przód koła od stara 660
      Problem w tym że piasta od 80 ma 6 szpilek a felga od stara 8 otworów 
      Pytanie moje to jak to zrobić żeby to jakoś weszło,czytałem o flanszach ale za bardzo nie wiem jak one wyglądają 
      Jak by jakiś kolega miał poratować zdjęciem takiej o to flanszy albo wytłumaczenie jak ją wykonać 
      To z góry dziękuję  
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Myślę nad modernizacją wspomagania w ursusie 912. Wiadomo, orbitrol to najlepsze rozwiązanie lecz bardo drogie. Zastanawiam się czy maglownica od np golfa 4 po podłączeniu do układu w ciągniku zdało by egzamin. Czekam na sugestie.
    • Przez denis914
      posiada ktoś w ciągniku haki kategori 2 wersja lekka czy są warte kupna
    • Przez Thomas2135
      Witam kolegów. Przeszukałem forum z zamiarem znalezienie informacji o tym jak zamontować przedni WOM do tego ciągnika i pochodnych i znalazłem tylko, że oprócz oryginalnej przystawki do wału korbowego zastosować silnik hydrauliczny. Ale do silnika potrzebna będzie druga pompa, nowy mocny silnik wężę, zbiornik oleju itp, no i miejsce na to wszystko bo oryginalna może nie dać rady, a to wszystko trochę kosztuje.
      I tutaj moje pytanie czy nie można byłoby rozwiązać tego problemu w ten sposób jak w linku.
      Projekt przedniego WOM
      Piszcie zalety i wady takiego projektu, bo posiadam się z zamiarem zrobienia czegoś takiego. Jakie byłyby koszty takiego projektu? Liczę się z tym, że wtedy miałbym zajęty tylny WOM. Przydałby mi się taki przedni WOM do sieczkarni do kukurydzy na przedni TUZ. Amoże ktoś ma lepszy pomysł, niż wymienione przeze mnie
       
      Czekam na wasze opinie.
    • Przez blejko2
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak fabrycznie jest zamontowane i w jakim miejscu radio w Ursusie 1634 rok 1996 w katalogu części jest wspornik ale więcej nic nie ma.Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.