Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

+ pod + na akumulatorze  - pod - na akumulatorze . wyjmij je z ciągnika i ładuj pojedynczo bez kombinowania przez te rozruszniki ... najlepiej jest prosto pod akumulator bo będziesz wiedział że ci ładuje a jak podłączysz pod rozrusznik to różnie bywa . mierzyłem u sb to pokazywało pod rozrusznikiem naładowany a przy akumulatorze 30 % naładowania ...

Edytowane przez Palmusny
Opublikowano

+ pod + na akumulatorze  - pod - na akumulatorze . wyjmij je z ciągnika i ładuj pojedynczo bez kombinowania przez te rozruszniki ... najlepiej jest prosto pod akumulator bo będziesz wiedział że ci ładuje a jak podłączysz pod rozrusznik to różnie bywa . mierzyłem u sb to pokazywało pod rozrusznikiem naładowany a przy akumulatorze 30 % naładowania ...

Ja jednak powtórzę . Lepiej wyciągnąć i pojedynczo na full naładować i spokojna głowa ...

Opublikowano

Ja jednak powtórzę . Lepiej wyciągnąć i pojedynczo na full naładować i spokojna głowa ...

A co na ciągniku nie można naładować dwóch na raz czy nawet pojedynczo?  ;) Po co je ciągać...

Też jestem zwolennikiem ładowania osobno bo nie ma tak, aby oba były w takiej samej kondycji

Opublikowano

Jeśli masz prostownik na 12V to najlepiej wyjmij z ciągnika, połącz obydwa szeregowo, czyli połącz plus jednego z minusem drugiego, noi prostownik do plusa jednego aku, minus drugiego i ładujesz.

Opublikowano (edytowane)

Może nie w temacie ale mam pytanie, zmieniłem prądnice na alternator i nie jestem pewien czy ładowanie jest na dobrym poziomie, oto link do filmiku na którym nagrałem jak to wygląda na różnych obrotach, oraz po włączeniu świateł drogowych. Alternator 6 diodowy z dużego Fiata. https://youtu.be/UEb69xEpngo

 

Edytowane przez GrubyC330
Opublikowano

Ładowanie książkowe. Pewnie masz kółko pasowe od prądnicy w nim bo 13,6 przy 800obr/min, u mnie zostawiłem oryginalne to przy 800obr/min jest 14,4 i utrzymuje się do maxa czyli 2200obr/min

Opublikowano (edytowane)

Odczyść klemy i ładuj w ciągniku ,całe życie tak ładowałem .Chyba że chcesz zrobić przegląd i uzupełnić płyny to wyjmij , ale powinno się ładować oba na raz małym prądem przez 24 godziny .

 

Pisząc tak nadal nie wiadomo jakim prądem, ładuje się prądem 10 lub 20 godzinnym, by mieć baterie w najlepszej kondycji.

 

P.S. jaki prąd dajesz na te 24 godz. ?

 

Edytowane przez Gość
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Akumulatory ołowiowe ładuje się metodą CC/CV, prądem C/10, do wystąpienia oznak pełnego naładowania. Najczęściej ładowanie przerywa się gdy prąd spadnie do wartości C/100.

Opublikowano (edytowane)

Akumulatory ołowiowe ładuje się metodą CC/CV, prądem C/10

 

Przedłóż na polszczyznę popularno - podwórkową, czyli po chłopsku, o co kaman :wacko:

 

[C10]  zakładam że to chodzi o prąd 10 godzinny ;) a CC/CV?

Edytowane przez Gość
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Chodzi  o ładowanie stałym prądem do napięcia 2,3-2,4V/ogniwo, a później ładowanie stałym napięciem 2,4V/ogniwo.

Opublikowano

Konkretne napięcia ładowania podaje producent akumulatorów aczkolwiek 14.4V jest bezpiecznym napięciem i takowego napięcia należy się trzymać. Z prądem ładowania wtedy można dać sobie spokój.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Chyba sam nie wierzysz w to co napisałeś, albo nigdy nie ładowałeś akumulatora. Nie będę teraz opisywał zależności podczas ładowania, ale podam tylko, że rozładowany akumulator o pojemności 72Ah potrafi pobrać prą ponad 100A przy napięciu 14,4V. A taki prąd skróci żywotność o 90%. W praktyce rzadko występują tak mocne prostowniki, ale dużo jest urządzeń Bester o prądach wyjściowych 35A, a ładowanie takim prądem też znacząco skróci żywotność akumulatora. Więc jednak przejmowałbym się prądem jaki pobiera akumulator podczas ładowania.

Jak to w praktyce zrealizować stałopradowo a potem stałonapięciowo, jakie napięcie dla aku 12V i 6V bo skąd mam wiedzieć ile ogniw w środku siedzi.

Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma napięcie 2V. Więc używając prostej matematyki na poziomie szkoły podstawowej można obliczyć ilość ogniw w danym akumulatorze. Co do samej realizacji, to najpierw stabilizuje się prąd na poziomie C/10, a później przechodzi się na stabilizację napięcia. Tak więc widać, że ładowanie akumulatora nie jest tak prostą czynnością jakby się mogło wydawać. I właśnie stąd wynikają różnice, że jednemu akumulator działa 10 lat, a drugiemu rok.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie reguluje się tego prądu. Alternator zawsze ładuje na full mocy, dlatego odpalenie pojazdu z mocno rozładowanym akumulatorem drastycznie skraca żywotność tego akumulatora. Po prostu układ został zaprojektowany do krótkiego rozruchu, co za tym idzie do małej głębokości rozładowania akumulatora. Wtedy dopuszczalny prąd nie jest przekroczony. Aczkolwiek najnowsze regulatory napięcia są już wyposażone w regulację prądu na podstawie stopnia rozładowania akumulatora.

Opublikowano (edytowane)

Nie ładuje na "full mocy" tylko daje tyle ile potrzebują odbiorniki, racją jest to że duży prąd skraca żywotność akumulatora ale dość że nie robimy tego nagminnie to dodatkowo tak wysokie prądy o których piszesz występują przez pierwsze kilka sekund, dalej prąd bardzo drastycznie spada a napięcie rośnie więc taka sytuacja nie robi mu krzywdy, ewentualnie niewielką. Producenci podają prócz C/10 również C/5 i mniej co bezpośrednio jest uzależnione z czasem ładowania akumulatora. 

Co do "najnowszych" regulatorów to takowego zostały stworzony grubo ponad 10 lat temu i w wielu samochodach do dziś używane, prócz regulacji prądu ładowania na podstawie napięcie akumulatora zawierały również takie opcję jak zależność prądu ładowania od temperatury na zewnątrz czy chociażby brak takowego ładowania podczas rozruchu samochodu czy w samochodach sportowych brak takowego ładowania od pewnej granicy obrotów silnika więc nie mam pojęcia o jakich najnowszych nowinkach piszesz.

Edytowane przez bears

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v