zetoreXPL

Jaki zestaw naprawczy do Zetora 7745

Polecane posty

zetoreXPL    0

Zastanawiam sie nad remontem Zetora 7745. Na internecie znalazłem kilka zestawów naprawczych (Zetor, Mahle , Kolbenschmidt).Pytanie jaki będzie najlepszy, może ktoś z Was zakładał  i ma jakies doświadczenie. I czy brać na 3 czy na 4 pierścienie.

 

Dziękuję i czekam na odpowiedzi ;)

Edytowano przez zetoreXPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetoreXPL    0

Obecnie jest założony na 3 pierścienie, rozebraliśmy traktor i okazało sie ze 2 tuleja ( od kabiny)jest pęknięta . Dzikizetor możesz coś więcej powiedzieć o różnicy pomiędzy 3 a 4 pierścieniami na tłoku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    156

Do zetora o symbolu silnika 7701  przychodzą tylko i wyłącznie  komplety naprawcze na 3 pierścienie  o nr katalogowym 7201 0099 . 

Co do różnic wyjaśniam różnią się średnicą,kształtem komory spalania.

W praktyce można założyć 4 pierścieniowe do twojego silnika  będą pasować  tylko silnik nie będzie pracował właściwie,  bo komora spalania będzie za mała. Cztero-pierścieniowe  są po prostu do innych typów silników.

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

z tego co wiem to można wstawić 3 -pierścieniowe w miejsce 4-ek i odwrotnie ,ale w silniku powinien być zamontowany 1 rodzaj a nie pomieszane .

Z praktycznego punktu widzenia to na 4 -pierściniowych z małą komorą lepiej odpala w zimie .

W 7711 i 7745 TYLKO 3-PIERŚCIENIOWE  w dodatku posiadają inny numer katalogowy niż montowane 3-ki do 52 i 7211 .

Jeśli chodzi o zestaw naprawczy to nie polecam tych niby orygianałów z banderolami PDC Zetor Oryginal . 

Ponoć nie gorsze są  czeskiej firmy PREMOT bo szły na pierwszy montaż   http://sklep.tzmkalisz.pl/Zestaw-naprawczy-PREMOT-102-4p-Zetor-5011-7011-70%283,1865,5503%29.aspx

Jak jeszcze nie wybrałeś to odwiedź ten adres http://www.agrozeto.pl/ -facet zna się na rzeczy i na pewno doradzi

 

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

DarekD   dlaczego nie polecasz zestawów  Zetor PDC      nie są przyzwoitej jakości   czy o co chodzi ?

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

silnik nie równo pracuje ,a to chyba podstawowy warunek jaki ma spełnić część oferowana jako oryginał . Podejrzewam ,że  wina leży w dokładności obróbki komory spalania w tłoku  . Tuleje też mają inny kształt od strony podstawy  niż fabrycznie montowane . Na pewno nie jest to samo co idzie na montaż fabryczny .

Co do trwałości to nie mam zastrzeżeń . 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetoreXPL    0

Może ktoś może sie wypowiedzieć z własnego doświadczenia ( ma założone zestawy Zetorowskie w swoim 7745), ja własnie zamówiłem Zestaw Zetor . 

Edytowano przez zetoreXPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    95

Tak jak pisze DarekD ja brałem w agrozeto w kaliszu iwłaśnie radziłem się tego pana o którym on wspomina. W serii 77xx z tego co pamiętam to chyba występują tylko 3 pierścienie. Ja mam zetora 7211 i tam są 4 pierścienie. Natomiast zestawy kolbenschmidt do tego ciągnika mają tylko 3 pierścienie. Od razu byłem nastawiony na zestawy kolben... ale potem coś mi zaczęło nie pasować czemu tu 3 a kazdej innej firmy 4. No i właśnie ten pan wytłumaczl mi ze tu chodzi o jakośc materiału. Ze to jest najwyższa pulka, zetorowskie nie są złe ale te są duzo lepsze. A mają 3 pierścienie bo materiał jest lepszej jakośći właśnie żeby nie szły 4 i one w zupełności wystarczą i robią tą samą robotę co 4 ograniczjąc przy tym tarcie na powierzchni tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    363

niestety po remoncie nie bedzie juz 10 tys mtg dobrze jak z 5 tys wytrzymaja- robilem remont 2 lata temu 1500 mtg zrobione , z odmy dmucha lekko,czasami delikatnie nawet olej kapnie, zestawy pdc z agro-zeto.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

kolego magnum123 , od któregoś tam numeru silnika  montowano we wszystkich tej serii Zetorów  tłoki na 3 pierścienie ( w 7711 tylko 3 pierścienie)  z większą komorą spalania .Pierścień środkowy jest inny niż te dwa środkowe montowane w 4-ro pierścieniowym , reszta ,tzn. górny i  zgarniający olejowy identyczna > Tuleja taka sama ,końcówka wtryskiwacza też .

Nie tylko zestawy Kolbenschmita są na 3-kach -  są też we wszystkich dostępnych na rynku.

Jeszcze pytanie :jak pracuje silnik na tych zestawach kolbenschmidt  ????

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23
Napisano (edytowany)

czyli podsumowując dyskusję do 7211 można założyć i na 3 i na 4 pierścienie? 

a numery to 52110099 i 70110099 

Edytowano przez malkolm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126
Napisano (edytowany)

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    10402

No TE SAME , to raczej być nie mogą , a co najwyżej TAKIE SAME . B)


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    223

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Jest taka firma.

http://www.rheinmetall-automotive.com/en/brands/kolbenschmidt/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

W to że jest to ja nie wątpię, ostatnio robiłem skodzianke z 1.9 BXE na pokładzie. Wymiana panewek właściciel kupił te kolbenshmita na pudełku jak byk pisze ze sa zrobione w turcji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68
Napisano (edytowany)

do "malkolm" -MOŻNA

no i co z tego ,że w  Turcji ?  Lepiej niż w Chinach . Jak sygnują logiem KS to coś musi znaczyć . Znasz lepsze zestawy do Zetora ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

a jak myślisz ? W nowych tylko trójki montują  i to nie tylko Zetor .W każdym benzyniaku czy dieslu masz 3 pierścienie . Co do firmy to ja bym nie brał tych Zetor Oryginał PDC .  Z oryginałem  montowanym w fabryce nie nic wspólnego .  Spróbuj Kolbenschmita -ponoć najdokładniej zrobione


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Nic z tego że są robione w Turcji, ważne żeby ich cena nie była sztucznie windowana. Większość panewek na rynku jest dobrej jakości. Pytanie kto remontując ten ciągnik rzetelnie mierzy wał. Zwykle chłopy zmieniają panewki bez żadnych pomiarów bo "wał ładnie wygląda" i po sprawie a w większości przypadków tutaj jest problem. Po tzw. szlifie też miodu nie ma, fachowcy zlewają temat bo "do ciągnika bedzie" i błędny krąg się zamyka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Kobra66
      Witam koledzy! Potrzebuję instrukcji napraw zetora 7211 jak również katalogu części. Głównie interesuje mnie kolumna kierownicza, jeśli mógłby mi ktoś pomóc w tym temacie to było by super. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj