zetoreXPL

Jaki zestaw naprawczy do Zetora 7745

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zetoreXPL    0

Zastanawiam sie nad remontem Zetora 7745. Na internecie znalazłem kilka zestawów naprawczych (Zetor, Mahle , Kolbenschmidt).Pytanie jaki będzie najlepszy, może ktoś z Was zakładał  i ma jakies doświadczenie. I czy brać na 3 czy na 4 pierścienie.

 

Dziękuję i czekam na odpowiedzi ;)

Edytowano przez zetoreXPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetoreXPL    0

Obecnie jest założony na 3 pierścienie, rozebraliśmy traktor i okazało sie ze 2 tuleja ( od kabiny)jest pęknięta . Dzikizetor możesz coś więcej powiedzieć o różnicy pomiędzy 3 a 4 pierścieniami na tłoku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    156

Do zetora o symbolu silnika 7701  przychodzą tylko i wyłącznie  komplety naprawcze na 3 pierścienie  o nr katalogowym 7201 0099 . 

Co do różnic wyjaśniam różnią się średnicą,kształtem komory spalania.

W praktyce można założyć 4 pierścieniowe do twojego silnika  będą pasować  tylko silnik nie będzie pracował właściwie,  bo komora spalania będzie za mała. Cztero-pierścieniowe  są po prostu do innych typów silników.

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

z tego co wiem to można wstawić 3 -pierścieniowe w miejsce 4-ek i odwrotnie ,ale w silniku powinien być zamontowany 1 rodzaj a nie pomieszane .

Z praktycznego punktu widzenia to na 4 -pierściniowych z małą komorą lepiej odpala w zimie .

W 7711 i 7745 TYLKO 3-PIERŚCIENIOWE  w dodatku posiadają inny numer katalogowy niż montowane 3-ki do 52 i 7211 .

Jeśli chodzi o zestaw naprawczy to nie polecam tych niby orygianałów z banderolami PDC Zetor Oryginal . 

Ponoć nie gorsze są  czeskiej firmy PREMOT bo szły na pierwszy montaż   http://sklep.tzmkalisz.pl/Zestaw-naprawczy-PREMOT-102-4p-Zetor-5011-7011-70%283,1865,5503%29.aspx

Jak jeszcze nie wybrałeś to odwiedź ten adres http://www.agrozeto.pl/ -facet zna się na rzeczy i na pewno doradzi

 

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

DarekD   dlaczego nie polecasz zestawów  Zetor PDC      nie są przyzwoitej jakości   czy o co chodzi ?

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

silnik nie równo pracuje ,a to chyba podstawowy warunek jaki ma spełnić część oferowana jako oryginał . Podejrzewam ,że  wina leży w dokładności obróbki komory spalania w tłoku  . Tuleje też mają inny kształt od strony podstawy  niż fabrycznie montowane . Na pewno nie jest to samo co idzie na montaż fabryczny .

Co do trwałości to nie mam zastrzeżeń . 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetoreXPL    0

Może ktoś może sie wypowiedzieć z własnego doświadczenia ( ma założone zestawy Zetorowskie w swoim 7745), ja własnie zamówiłem Zestaw Zetor . 

Edytowano przez zetoreXPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    73

Tak jak pisze DarekD ja brałem w agrozeto w kaliszu iwłaśnie radziłem się tego pana o którym on wspomina. W serii 77xx z tego co pamiętam to chyba występują tylko 3 pierścienie. Ja mam zetora 7211 i tam są 4 pierścienie. Natomiast zestawy kolbenschmidt do tego ciągnika mają tylko 3 pierścienie. Od razu byłem nastawiony na zestawy kolben... ale potem coś mi zaczęło nie pasować czemu tu 3 a kazdej innej firmy 4. No i właśnie ten pan wytłumaczl mi ze tu chodzi o jakośc materiału. Ze to jest najwyższa pulka, zetorowskie nie są złe ale te są duzo lepsze. A mają 3 pierścienie bo materiał jest lepszej jakośći właśnie żeby nie szły 4 i one w zupełności wystarczą i robią tą samą robotę co 4 ograniczjąc przy tym tarcie na powierzchni tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    196

niestety po remoncie nie bedzie juz 10 tys mtg dobrze jak z 5 tys wytrzymaja- robilem remont 2 lata temu 1500 mtg zrobione , z odmy dmucha lekko,czasami delikatnie nawet olej kapnie, zestawy pdc z agro-zeto.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

kolego magnum123 , od któregoś tam numeru silnika  montowano we wszystkich tej serii Zetorów  tłoki na 3 pierścienie ( w 7711 tylko 3 pierścienie)  z większą komorą spalania .Pierścień środkowy jest inny niż te dwa środkowe montowane w 4-ro pierścieniowym , reszta ,tzn. górny i  zgarniający olejowy identyczna > Tuleja taka sama ,końcówka wtryskiwacza też .

Nie tylko zestawy Kolbenschmita są na 3-kach -  są też we wszystkich dostępnych na rynku.

Jeszcze pytanie :jak pracuje silnik na tych zestawach kolbenschmidt  ????

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23
Napisano (edytowany)

czyli podsumowując dyskusję do 7211 można założyć i na 3 i na 4 pierścienie? 

a numery to 52110099 i 70110099 

Edytowano przez malkolm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126
Napisano (edytowany)

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    5313

No TE SAME , to raczej być nie mogą , a co najwyżej TAKIE SAME . B)


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    201

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Jest taka firma.

http://www.rheinmetall-automotive.com/en/brands/kolbenschmidt/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

W to że jest to ja nie wątpię, ostatnio robiłem skodzianke z 1.9 BXE na pokładzie. Wymiana panewek właściciel kupił te kolbenshmita na pudełku jak byk pisze ze sa zrobione w turcji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61
Napisano (edytowany)

do "malkolm" -MOŻNA

no i co z tego ,że w  Turcji ?  Lepiej niż w Chinach . Jak sygnują logiem KS to coś musi znaczyć . Znasz lepsze zestawy do Zetora ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

a jak myślisz ? W nowych tylko trójki montują  i to nie tylko Zetor .W każdym benzyniaku czy dieslu masz 3 pierścienie . Co do firmy to ja bym nie brał tych Zetor Oryginał PDC .  Z oryginałem  montowanym w fabryce nie nic wspólnego .  Spróbuj Kolbenschmita -ponoć najdokładniej zrobione


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Nic z tego że są robione w Turcji, ważne żeby ich cena nie była sztucznie windowana. Większość panewek na rynku jest dobrej jakości. Pytanie kto remontując ten ciągnik rzetelnie mierzy wał. Zwykle chłopy zmieniają panewki bez żadnych pomiarów bo "wał ładnie wygląda" i po sprawie a w większości przypadków tutaj jest problem. Po tzw. szlifie też miodu nie ma, fachowcy zlewają temat bo "do ciągnika bedzie" i błędny krąg się zamyka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pattyk9601
      Witam.
      Panowie mam do wyboru w bardzo podobnych pieniążkach zetora 7745 (90r) lub Belarusa 820 (2009r). O zetorze trochę wiem, jestem w stanie naprawiać jego wszelkie usterki, natomiast o Belarusie nie mam zielonego pojęcia. Chciałbym się dowiedzieć jak on stoi z awaryjnością, dostępem części i czy nie zedrą za nie ze mnie skóry, czy jest trudny w obsłudze, a także jak wygląda komfort pracy. Dodam że Ciągnik ma pracować na około 12ha z kierunkiem rozwoju. Ziemie są różne, od lekkich do ciężkich gliniastych. Teren dość pagórkowaty. Sprzet będę dopasowywał do ciągnika. Narazie posiadam c360 to za bogato nie ma
      Jeżeli podobny temat był, to wybaczcie widocznie przeoczyłem.
      Za pomoc serdecznie dziękuję. 
    • Przez bazar
      Słyszałem, że aby wymienić orbitrol w Zetorze 7711 trzeba ściągać kabinę. Czy to prawda? Dodam, że jest straszny luz w kierownicy w ciągniku
    • Przez Belaruss820
      Jaki rozmiar kół mogę założyć na felgi w zetorze 9540. Dodam że jest to stary typ felg z przodu te czarne. Teraz mam z przodu 12,4/11r24 a z tylu 16,9 r38. Czy mogę na te felgi założyć sersze opony?jeżeli tak to.jakie najszersze?z tylu 18,4r38 a na przód wtedy jakie?aby się zgrywało wszystko?
    • Przez canabis
      Witam, nie znalazłem odpowiedniego tematu więc zakładam nowy. Potrzebuje opinii o w/w zetorkach ponieważ noszę się z zamiarem kupna. Jak jest z trwałością tych maszyn i ogólnie z pracą nimi. Czy jest w ogóle sens pchać się teraz w te ciągniki bo cena nie jest mała, komfort nie powala no i DPF i SCR?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam mam pytanie odnosnie zetora 10540. W jaki sposób mozna zmienic promien skretu. Problem polega na tym ze przy skręcie w lewo protektor opony delikatnie trze o przedni wał napędowy. Z góry dziękuje.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.