Skocz do zawartości
zetoreXPL

Jaki zestaw naprawczy do Zetora 7745

Polecane posty


zetoreXPL    0

Zastanawiam sie nad remontem Zetora 7745. Na internecie znalazłem kilka zestawów naprawczych (Zetor, Mahle , Kolbenschmidt).Pytanie jaki będzie najlepszy, może ktoś z Was zakładał  i ma jakies doświadczenie. I czy brać na 3 czy na 4 pierścienie.

 

Dziękuję i czekam na odpowiedzi ;)

Edytowano przez zetoreXPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zetoreXPL    0

Obecnie jest założony na 3 pierścienie, rozebraliśmy traktor i okazało sie ze 2 tuleja ( od kabiny)jest pęknięta . Dzikizetor możesz coś więcej powiedzieć o różnicy pomiędzy 3 a 4 pierścieniami na tłoku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Radekk    154

Do zetora o symbolu silnika 7701  przychodzą tylko i wyłącznie  komplety naprawcze na 3 pierścienie  o nr katalogowym 7201 0099 . 

Co do różnic wyjaśniam różnią się średnicą,kształtem komory spalania.

W praktyce można założyć 4 pierścieniowe do twojego silnika  będą pasować  tylko silnik nie będzie pracował właściwie,  bo komora spalania będzie za mała. Cztero-pierścieniowe  są po prostu do innych typów silników.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DarekD    56

z tego co wiem to można wstawić 3 -pierścieniowe w miejsce 4-ek i odwrotnie ,ale w silniku powinien być zamontowany 1 rodzaj a nie pomieszane .

Z praktycznego punktu widzenia to na 4 -pierściniowych z małą komorą lepiej odpala w zimie .

W 7711 i 7745 TYLKO 3-PIERŚCIENIOWE  w dodatku posiadają inny numer katalogowy niż montowane 3-ki do 52 i 7211 .

Jeśli chodzi o zestaw naprawczy to nie polecam tych niby orygianałów z banderolami PDC Zetor Oryginal . 

Ponoć nie gorsze są  czeskiej firmy PREMOT bo szły na pierwszy montaż   http://sklep.tzmkalisz.pl/Zestaw-naprawczy-PREMOT-102-4p-Zetor-5011-7011-70%283,1865,5503%29.aspx

Jak jeszcze nie wybrałeś to odwiedź ten adres http://www.agrozeto.pl/ -facet zna się na rzeczy i na pewno doradzi

 

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk    154

DarekD   dlaczego nie polecasz zestawów  Zetor PDC      nie są przyzwoitej jakości   czy o co chodzi ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

silnik nie równo pracuje ,a to chyba podstawowy warunek jaki ma spełnić część oferowana jako oryginał . Podejrzewam ,że  wina leży w dokładności obróbki komory spalania w tłoku  . Tuleje też mają inny kształt od strony podstawy  niż fabrycznie montowane . Na pewno nie jest to samo co idzie na montaż fabryczny .

Co do trwałości to nie mam zastrzeżeń . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetoreXPL    0

Może ktoś może sie wypowiedzieć z własnego doświadczenia ( ma założone zestawy Zetorowskie w swoim 7745), ja własnie zamówiłem Zestaw Zetor . 

Edytowano przez zetoreXPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

magnum123    47

Tak jak pisze DarekD ja brałem w agrozeto w kaliszu iwłaśnie radziłem się tego pana o którym on wspomina. W serii 77xx z tego co pamiętam to chyba występują tylko 3 pierścienie. Ja mam zetora 7211 i tam są 4 pierścienie. Natomiast zestawy kolbenschmidt do tego ciągnika mają tylko 3 pierścienie. Od razu byłem nastawiony na zestawy kolben... ale potem coś mi zaczęło nie pasować czemu tu 3 a kazdej innej firmy 4. No i właśnie ten pan wytłumaczl mi ze tu chodzi o jakośc materiału. Ze to jest najwyższa pulka, zetorowskie nie są złe ale te są duzo lepsze. A mają 3 pierścienie bo materiał jest lepszej jakośći właśnie żeby nie szły 4 i one w zupełności wystarczą i robią tą samą robotę co 4 ograniczjąc przy tym tarcie na powierzchni tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jacus    100

niestety po remoncie nie bedzie juz 10 tys mtg dobrze jak z 5 tys wytrzymaja- robilem remont 2 lata temu 1500 mtg zrobione , z odmy dmucha lekko,czasami delikatnie nawet olej kapnie, zestawy pdc z agro-zeto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DarekD    56

kolego magnum123 , od któregoś tam numeru silnika  montowano we wszystkich tej serii Zetorów  tłoki na 3 pierścienie ( w 7711 tylko 3 pierścienie)  z większą komorą spalania .Pierścień środkowy jest inny niż te dwa środkowe montowane w 4-ro pierścieniowym , reszta ,tzn. górny i  zgarniający olejowy identyczna > Tuleja taka sama ,końcówka wtryskiwacza też .

Nie tylko zestawy Kolbenschmita są na 3-kach -  są też we wszystkich dostępnych na rynku.

Jeszcze pytanie :jak pracuje silnik na tych zestawach kolbenschmidt  ????

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




malkolm    23
Napisano (edytowany)

czyli podsumowując dyskusję do 7211 można założyć i na 3 i na 4 pierścienie? 

a numery to 52110099 i 70110099 

Edytowano przez malkolm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertb    126
Napisano (edytowany)

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetorki12    1994

No TE SAME , to raczej być nie mogą , a co najwyżej TAKIE SAME . B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adikpl1    179

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Jest taka firma.

http://www.rheinmetall-automotive.com/en/brands/kolbenschmidt/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertb    126

W to że jest to ja nie wątpię, ostatnio robiłem skodzianke z 1.9 BXE na pokładzie. Wymiana panewek właściciel kupił te kolbenshmita na pudełku jak byk pisze ze sa zrobione w turcji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56
Napisano (edytowany)

do "malkolm" -MOŻNA

no i co z tego ,że w  Turcji ?  Lepiej niż w Chinach . Jak sygnują logiem KS to coś musi znaczyć . Znasz lepsze zestawy do Zetora ?

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DarekD    56

a jak myślisz ? W nowych tylko trójki montują  i to nie tylko Zetor .W każdym benzyniaku czy dieslu masz 3 pierścienie . Co do firmy to ja bym nie brał tych Zetor Oryginał PDC .  Z oryginałem  montowanym w fabryce nie nic wspólnego .  Spróbuj Kolbenschmita -ponoć najdokładniej zrobione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertb    126

Nic z tego że są robione w Turcji, ważne żeby ich cena nie była sztucznie windowana. Większość panewek na rynku jest dobrej jakości. Pytanie kto remontując ten ciągnik rzetelnie mierzy wał. Zwykle chłopy zmieniają panewki bez żadnych pomiarów bo "wał ładnie wygląda" i po sprawie a w większości przypadków tutaj jest problem. Po tzw. szlifie też miodu nie ma, fachowcy zlewają temat bo "do ciągnika bedzie" i błędny krąg się zamyka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez Bolo77
      Witam chce kupic jakis ciagnik do 85km, do wyboru mam Ursus, Zetor lub Mtz tak cenowo do 25 tys.  Co polecacie?  
    • Przez kolo5ful
      witam szukam schematu bezpieczników do  zetora 5011
    • Przez prizmo24
      Witam
      Tak jak w temacie, mam zamiar powiększyć areał ziemniaków, a co za tym idzie rozglądam się za kombajnem. Jedyne ograniczenie to ciągnik. Niestety w c330 nie ma hydrauliki i zostaje tylko zetor 7711. Problem w szerokości opon, które nie będą się mieściły pomiędzy rzadkami. Myślałem nad Bolkiem. Bardzo prosiłbym o poradę odnośnie wyboru kombajnu.
    • Przez ROBERTO0808
      witam ukrecil mi sie walek atakujacy zaraz za frezem agroma kalisz spszedaje z kolem i kosztuje 2450 moze ktos to robil i od czego moglo sie ukrecic
×