Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zamierzam dokupić górny zaczep automatyczny do Mtz taki, jak na zdjęciu. Mam normalny zaczep, ale czasami krew mnie zalewa podzas prób zapięcia przyczepy samemu. Jak Wam się sprawdzają takie zaczepy? Używka od 350zł plus ze 30zł wysyłka. Czy ten wydatek się opłaca? Działa to zgodnie z Waszymi oczekiwaniami? Dziękuję za wszelkie uwagi:-)

post-42907-0-87454300-1452706489_thumb.jpg

Edytowane przez panmino
Opublikowano

zajeb..cie sie sprawdza jak masz dyszel na spreżynie ustawiony na wysokość zaczepu, nie wyobrażam sobie inaczej mam i w ciagnikach i w przyczepie która idzie pierwsza za ciagnikiem nie musisz szukać swożnia, zawleczki żeby spiac wszystko ten ze zdjecia to chyba z jakiegoś mtz ja mam zetorowskie i w hl

Opublikowano

to zaczep z ify chyba.i powiem ci że jak to ifa to musisz go sprawdzić sam bo inaczej będzie lipa zresztą jak z każdym. a ew.naprawa jest droga.
chodzi o sam automat to ifa napewno

Opublikowano

Też mam taki to standardowe zaczepy w niemieckich MTZ Mocowanie do MTZ a widłak z automatem jest IFA. Super sprawa tylko widziałem troche lepsze rozmiary automatyzacji że zamiast pukniecia tego bolca z tyłu był nosek ale to juz Rockinger  

Opublikowano

Zaczepy przeważnie montowane były przy HL-kach i nie tylko, czasami można znaleźć prawie nowe od przyczep.

Sprawdza się w ten sposób że jak podniesiesz wajchą do góry ma trzymać a jak podbijesz bolec do góry (np: kawałkiem brechy) to ma opaść.

Opublikowano

najlepiej szukać kombajn fortschritt na części tam są jak nowe np u mnie jest w stanie idealnym a mam taki w zetorze 8111 z samochodu ifa to on delikatnie mówiąc ma dosyć.

Opublikowano

Myślałem, że to oryginał. Mówicie, że Ifa? Nie sprawdzę, bo to drugi koniec Polski. Pozostałe oferty są po 400zł plus wysyłka, wyglądają podobnie, takie same?

post-42907-0-23284700-1452726665_thumb.jpg

post-42907-0-00445100-1452726680_thumb.jpg

Opublikowano

Odgrzewam temat, bo jeszcze nie kupiłem tego zaczepu, a akurat trafia się jeden, ale inny. I tutaj pytanie, czy taki też się sprawdza, czy raczej szukać czegoś innego.

post-42907-0-05316300-1466543016_thumb.jpg

post-42907-0-83504000-1466543039.jpg

Opublikowano

Źle. Wspornik na odwrót ma być. W tej pozycji jest za wysoko. A jak odwrócisz wspornik to będziesz prawdopodobnie musiał odkręcić mechanizm blokowania bolca i też przekręcić bo rączka koliduje ze wspornikiem.

Opublikowano

Dobrze. To jest górne położenie do maszyn napędzanych wałkiem zaczepianych na górny zaczep. W Niemczech takich nie brakuje (prasy, rozrzutniki) dlatego większość mtz-ów z tamtego rynku ma właśnie tak ustawione zaczepy. Oczywiście można go sobie odwrócić jak komuś jest za wysoko, ale wtedy trzeba go zdejmować za każdym razem gdy potrzebujesz zaczepić coś z WOM.

Opublikowano

Kolega ma na myśli maszyny zaczepiane na górny zaczep. I wątpię by z tego powodu bo jest on w tej pozycji tak wysoko że maszyna będzie pochylona w nienaturalny sposób. Prócz tego ten zaczep jest bardzo wiotki i nie nadaje się do żadnej maszyny czy przyczepy która na niego naciska w dół.  Prędzej jakaś przyczepa z wysoko umieszczonym dyszlem lub po prostu ktoś go obyrtnął. Powinny w nim być jeszcze bolce w tych otworach koło zaczepu nie obraca się wtedy i ma podparcie góra,dół.

Mam ciągnik sprowadzony z Niemiec i zaczep był normalnie.

Opublikowano

Większość zagranicznych maszyn typu prasa, rozrzutnik, beczkowóz, itp. ma regulowany dyszel, często nawet "górno-dolny" i nic wtedy nie jest nienaturalnie pochylone. Poza tym to nie jest "bardzo" wysoko, zwłaszcza porównaniu z ciągnikami tej klasy mocy z zaczepem suwanym w górnym położeniu. Mój był sprowadzony w zestawie prasą Deutz Fahr tak właśnie zaczepianą z którą pracował w DE, kolega ma dwa z Niemiec i rozrzutnik Krone który idealnie do tego pasuje. Nic tu nie jest zbyt wiotkie, od lat już tak jeżdzi i nic złego się nie dzieje mimo iż to jednoosiowy wózek i nie wkłada tam żadnych bolców. Może masz już zużyte albo naderwane te gumy amortyzujące..?

Zresztą, niech sobie każdy zakłada zaczep jak chce, nie zamierzam tu nikogo do tego położenia przekonywać, zwłaszcza, że jego obrócenie to kwestia minuty.

Opublikowano

Regulowany zaczep nie jest w najwyższej pozycji tak wysoko nad ziemią jak ten po obróceniu wspornika.  A sam zaczep jest wiotki bo gumy w których siedzi są miękkie. Wiem bo rozwaliłem je przy jednoosiowej, sześciotonowej przyczepie. Szybciutko obracałem w niej zaczep i dalej ciągałem na polowym. On nie jest przystosowany do przenoszenia pionowych obciążeń. Fakt że ty nim tak wozisz mimo że nie został do tego przystosowany to twoja sprawa.

Opublikowano

Seweryn, w moim ciągniku też orginalnie jest ten wspornik obrócony do góry. Wadą tak wysokiego umieszczenia zaczepu jest podrywanie przodu ciągnika w górę jak się wciąga na przykład dwie przyczepy pod górkę.

Opublikowano

zaczep można zakładać tak i tak a te dziury przy dyszlu są po to że wkładamy tam bolec i zaczep sie nie ugina. Beczkowozu nie da się zaczepić w położeniu dolnym bo wałek wadzi musi być tak do góry ja ciagałem nawet 8 tyś litrów 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v