Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie wiem to się wypowiem . z tego co mi wiadomo to ten pierwszy był montowany w pokaszarkach forshritta i ma troszke inny kolektor sąncy .ale ogólnie z tego co mi wiadomo nie ma jakiś różnic .Moc jest ta sama chodz w mtz 550 był silnik ten pierwszy i owy ciągnik miał 65 km ale tak słyszałem

 

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze słyszę o podkaszarkach Fortschritt

D-240 to pierwsza wersja silnika z bezpośrednim wtryskiem , o mocy 82KM (MTZ-80/82 i pochodne), były także wersje turbo

https://www.google.pl/search?q=silnik+d-240&safe=strict&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjPr-uI8pDKAhUKjSwKHUtZChUQsAQIIg&biw=1920&bih=937#imgrc=qVqfjMxhcZ6KKM%3A

 

D-243 to wersja rozwojowa tego silnika, montowana między innymi w MTZ-820 i nowszych ciągnikach, moc podobna, troszkę inny osprzęt, wersje z turbo itp.

http://agrotrade.home.pl/produkt,2083,850,SILNIK-MTZ-82-820-81KM-BY-----------D243.html

 

Główne różnice to:

czeska pompa wtryskowa motorpal, inne ciśnienie wtrysku, inne końcówki wtryskiwaczy

puszkowy filtr paliwa

puszkowy filtr oleju

papierowy wkład filtra powietrza

 

ale te różnice nie są w 100% w każdym silniku D-243, zleży od rynku zbytu silnika i wersji ciągnika

 

 

W pokosówkach zazwyczaj były montowane silniki D-60 o mocy około 65KM z głowicą posiadającą komory wirowe i świece żarowe

 

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Witam , nie wiem czy tu ktoś jeszcze zajrzy ale ... napiszę .

Chciałem zapytać znawców o silnik mtz d-60 . Nigdzie nie można znaleźć jak on konkretnie wygląda i jakie ma cechy charakterystyczne . Piszcie coś ciekawego na ten temat . 

Opublikowano

Ja mam D-60. To jest połączenie bloku od D-240 z głowicą i osprzętem  D-50

Głowica ma z boku wkręcone świece żarowe "spiralki" wchodzące do komór wirowych, wlew oleju w miejscu, gdzie D-240 ma sprężarkę, brak sprężarki, przednią podporę silnika bez amortyzacji, inny kolektor ssący (bez kolanka, zwrócony od razu w stronę kabiny).

 

Wewnętrznie - płaskie tłoki, wtryskiwacze czopikowe do komory wirowej, wał korbowy bez przeciwwag, inny regulator obrotów w pompie wtryskowej (max 1800 obr), większe obroty pompy olejowej (inne koło na wale i pompie), inny smok oleju, inna uszczelka pod głowicę i pokrywę zaworów.

 

Sprężarka w ciągnikach z tym silnikiem była montowana po lewej stronie skrzyni biegów. Wątpliwe rozwiązanie, na 9 biegu praktycznie nie nabija ciśnienia.

 

To jest silnik D50

 

http://static.mascus.com/image/product/large/1203df5e/belarus-mtz-50,954528ae-6.jpg

 

a to D-60

http://img4.sprzedajemy.pl/540x405_mtz-silnik-skrzynia--573979.jpg

 

 

Opublikowano

Dziękuję bardzo za odpowiedź . Takiej odpowiedzi się spodziewałem , a nawet że Ty mi odpiszesz hehe . Tak więc taki silnik posiadam , ten d-60 . Krótko mówiąc blok d-240 a głowica d-50 . Czyli on by miał 65KM ? 73r.

Opublikowano

prawdopodobnie tak.

A może orientuje się ktoś, czy silnik od 80 można bez problemu wstawić zamiast silnika od 50, czy trzeba coś jeszcze zmieniać. Np. sprzęgło?

Opublikowano

W zależności od ustawień dawkowania pompy ma od 60 do 70KM, po założeniu turbiny jeszcze około 2-3KM można z niego wykrzesać. Wzrost mocy można osiągnąć zakładając wał z przeciwwagami od mtz-80 i zmieniając regulator obrotów w pompie wtryskowej.

 

Tak, można założyć, D-240 do MTZ-50, ale komplet ze sprzęgłem i kołem zamachowym, bo w D-50 jest koło zamachowe o większej ciut masie (stary typ docisku). Można też przełozyć koło i docisk z D-50. Temat był już zdaje się wałkowany i poza kilkoma drobnymi przeróbkami, wszystko powinno pasować.

Opublikowano

Mocowanie z przodu do pokrywy rozrządu w D-240 jest amortyzowane, ale samo mocowanie do kołyski jest takie samo. Optycznie się różni, ale trzymaja i tu i tu dwie śruby do kołyski przodka, więc nie ma problemu.

 

Inna jest chłodnica - w D-240 jest większa (większa moc silnika), większa ilość żeberek, mniejszy zbiornik u góry.

Opublikowano

No cóż tak poskładany ... No ale jak już wsadzili głowicę od mtz 82 czyli d-240 to raczej i wał powinien być z przeciwwagami . Aha to pewnie masz obrotomierz jak piszesz że do 1800/min . Ja bym takiemu zmienił pompę paliwową żeby zakres obrotów był większy . Nie twierdzę że lepiej żeby na takich obrotach pracował cały czas ale ma większe możliwości wtedy - do pługa się by przydało .

Opublikowano

No to pewnie taki silnik masz ten d242 . Chociaż puki nie zajrzysz do wnętrza to nie wiesz co tam jest . Rozkręcać się nie opłaca . Chyba te 80 koni powinien mieć , chociaż zakres obrotów za tym nie przemawia . No cóż... dłużej wytrzyma... hehe

Opublikowano

Kupiłem silnik d-240 od jakiejś maszyny stacjonarnej bo ma łapy do stania. Na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od silnika od MTZ. Cena była dobra więc wziąłem. Po zrzuceniu miski okazało się że wał nie ma przeciwwag. Spotkaliście się z czymś takim? Taki wał jest w d-50 ale tutaj tłoki i głowica jest oryginał od 82. 

Opublikowano

Trochę to dziwne, bo silniki raczej produkuje się na jakiejś tam lini (taśmie) i mogą się różnić później osprzętem, ale żeby w środku nie było przeciwwag (z powodu oszczędności ) dla jakiegoś niszowego zapotrzebowania? Bo myślę że tych stacjonarnych maszyn nie produkowano w tysiącach czy dziesiątkach tysięcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v