Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
kubakuba678    0

Witam mam pytanie odnośnie silników jak jest różnica między jednym a drugim mowa tu o silnikach

 

D-240 a D-243 wiem,że ten drugi jest młodszy ale czy coś je różni? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz8223    0

Nie wiem to się wypowiem . z tego co mi wiadomo to ten pierwszy był montowany w pokaszarkach forshritta i ma troszke inny kolektor sąncy .ale ogólnie z tego co mi wiadomo nie ma jakiś różnic .Moc jest ta sama chodz w mtz 550 był silnik ten pierwszy i owy ciągnik miał 65 km ale tak słyszałem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    663

Pierwsze słyszę o podkaszarkach Fortschritt

D-240 to pierwsza wersja silnika z bezpośrednim wtryskiem , o mocy 82KM (MTZ-80/82 i pochodne), były także wersje turbo

https://www.google.pl/search?q=silnik+d-240&safe=strict&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjPr-uI8pDKAhUKjSwKHUtZChUQsAQIIg&biw=1920&bih=937#imgrc=qVqfjMxhcZ6KKM%3A

 

D-243 to wersja rozwojowa tego silnika, montowana między innymi w MTZ-820 i nowszych ciągnikach, moc podobna, troszkę inny osprzęt, wersje z turbo itp.

http://agrotrade.home.pl/produkt,2083,850,SILNIK-MTZ-82-820-81KM-BY-----------D243.html

 

Główne różnice to:

czeska pompa wtryskowa motorpal, inne ciśnienie wtrysku, inne końcówki wtryskiwaczy

puszkowy filtr paliwa

puszkowy filtr oleju

papierowy wkład filtra powietrza

 

ale te różnice nie są w 100% w każdym silniku D-243, zleży od rynku zbytu silnika i wersji ciągnika

 

 

W pokosówkach zazwyczaj były montowane silniki D-60 o mocy około 65KM z głowicą posiadającą komory wirowe i świece żarowe

 

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam , nie wiem czy tu ktoś jeszcze zajrzy ale ... napiszę .

Chciałem zapytać znawców o silnik mtz d-60 . Nigdzie nie można znaleźć jak on konkretnie wygląda i jakie ma cechy charakterystyczne . Piszcie coś ciekawego na ten temat . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    663

Ja mam D-60. To jest połączenie bloku od D-240 z głowicą i osprzętem  D-50

Głowica ma z boku wkręcone świece żarowe "spiralki" wchodzące do komór wirowych, wlew oleju w miejscu, gdzie D-240 ma sprężarkę, brak sprężarki, przednią podporę silnika bez amortyzacji, inny kolektor ssący (bez kolanka, zwrócony od razu w stronę kabiny).

 

Wewnętrznie - płaskie tłoki, wtryskiwacze czopikowe do komory wirowej, wał korbowy bez przeciwwag, inny regulator obrotów w pompie wtryskowej (max 1800 obr), większe obroty pompy olejowej (inne koło na wale i pompie), inny smok oleju, inna uszczelka pod głowicę i pokrywę zaworów.

 

Sprężarka w ciągnikach z tym silnikiem była montowana po lewej stronie skrzyni biegów. Wątpliwe rozwiązanie, na 9 biegu praktycznie nie nabija ciśnienia.

 

To jest silnik D50

 

http://static.mascus.com/image/product/large/1203df5e/belarus-mtz-50,954528ae-6.jpg

 

a to D-60

http://img4.sprzedajemy.pl/540x405_mtz-silnik-skrzynia--573979.jpg

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź . Takiej odpowiedzi się spodziewałem , a nawet że Ty mi odpiszesz hehe . Tak więc taki silnik posiadam , ten d-60 . Krótko mówiąc blok d-240 a głowica d-50 . Czyli on by miał 65KM ? 73r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    89

prawdopodobnie tak.

A może orientuje się ktoś, czy silnik od 80 można bez problemu wstawić zamiast silnika od 50, czy trzeba coś jeszcze zmieniać. Np. sprzęgło?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    663

W zależności od ustawień dawkowania pompy ma od 60 do 70KM, po założeniu turbiny jeszcze około 2-3KM można z niego wykrzesać. Wzrost mocy można osiągnąć zakładając wał z przeciwwagami od mtz-80 i zmieniając regulator obrotów w pompie wtryskowej.

 

Tak, można założyć, D-240 do MTZ-50, ale komplet ze sprzęgłem i kołem zamachowym, bo w D-50 jest koło zamachowe o większej ciut masie (stary typ docisku). Można też przełozyć koło i docisk z D-50. Temat był już zdaje się wałkowany i poza kilkoma drobnymi przeróbkami, wszystko powinno pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    663

Mocowanie z przodu do pokrywy rozrządu w D-240 jest amortyzowane, ale samo mocowanie do kołyski jest takie samo. Optycznie się różni, ale trzymaja i tu i tu dwie śruby do kołyski przodka, więc nie ma problemu.

 

Inna jest chłodnica - w D-240 jest większa (większa moc silnika), większa ilość żeberek, mniejszy zbiornik u góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    89

A co możecie powiedzieć o silniku d-240 z głowicą od 82 a z pompą d-60 z obrotami 1800/min.? Fabrycznie taki jest złożony.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No cóż tak poskładany ... No ale jak już wsadzili głowicę od mtz 82 czyli d-240 to raczej i wał powinien być z przeciwwagami . Aha to pewnie masz obrotomierz jak piszesz że do 1800/min . Ja bym takiemu zmienił pompę paliwową żeby zakres obrotów był większy . Nie twierdzę że lepiej żeby na takich obrotach pracował cały czas ale ma większe możliwości wtedy - do pługa się by przydało .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    89

Pompa paliwa ma org tabliczkę, gdzie jest oznaczenie d-60 1800obr/min. I ciekawi mnie to czy ma wał przeciwwagi czy nie. Silnik z agregatu.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    89

Nie ma, głowica jak w 82. Na bloku jest tabliczka D-242.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to pewnie taki silnik masz ten d242 . Chociaż puki nie zajrzysz do wnętrza to nie wiesz co tam jest . Rozkręcać się nie opłaca . Chyba te 80 koni powinien mieć , chociaż zakres obrotów za tym nie przemawia . No cóż... dłużej wytrzyma... hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem silnik d-240 od jakiejś maszyny stacjonarnej bo ma łapy do stania. Na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od silnika od MTZ. Cena była dobra więc wziąłem. Po zrzuceniu miski okazało się że wał nie ma przeciwwag. Spotkaliście się z czymś takim? Taki wał jest w d-50 ale tutaj tłoki i głowica jest oryginał od 82. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Silnik pewnie nie rozwijał takich obrotów jak w ciągniku to dali wał bez przeciwwag. Pomijając fakt że historia silnika też chyba nieznana.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na pewno jest składane oryginalne. Nie widzę to żadnych kombinacji. Jedyne wyjaśnienie to jakiś kaganiec na pompie wtryskowej. Bo skoro reszta od normalnego silnika to nie widzę powodów dla których wymyślono taka zmianę. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Na pompie od max obrotów jest po prostu zderzak. To najwyraźniej silnik nie pracował na takich obrotach jak w mtz 80/82.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Trochę to dziwne, bo silniki raczej produkuje się na jakiejś tam lini (taśmie) i mogą się różnić później osprzętem, ale żeby w środku nie było przeciwwag (z powodu oszczędności ) dla jakiegoś niszowego zapotrzebowania? Bo myślę że tych stacjonarnych maszyn nie produkowano w tysiącach czy dziesiątkach tysięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdamWładimirecPodlasie
      Witam mam problem chodzi o to że nie wiem jak odkręcić zapieczone śruby na tłumiku T25A2 najlepiej by było bez zrywania gwintu i śruby . Ktoś pomoże???
    • Przez Nikita_Bennet
      Witam.
      Czytając ten temat zacząłem się zastanawiać jaka jest maksymalna prędkość ciągnika Belarus/MTZ 952.3 ze skrzynią 14/4 czyli synchronizowaną.
      Chodzi mi o prędkość przy oryginalnym ustawieniu obrotów silnika czyli max chyba 2000 obr/min przy cegle na pedale gazu.
      Homologacja mówi że ok 40km/h a od wielu osób słyszę że max to 30-33km/h.
       
      Wiem że po przestawieniu obrotów silnika na 2200-2300 prędkość jest większa ale interesuje mnie prędkość na fabrycznych ustawieniach.
       
      Jak to więc jest u was?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez potok
      Czy jest możliwe zamontowanie wysprzęglika i pompki od innego ciągnika aby praca sprzęgła była bardziej wygodna.
       
    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.