Skocz do zawartości
m11031993

kotrolka od ładowania

Polecane posty


m11031993    3

jak ten problem usunąć

 

a sory nie napisałem w zetorze 7245 lekko świeci nie wiem jak może być przyczyna

 

nie pisz posta pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Prawdopodobnie pada mostek prostowniczy w alternatorze (najprawdopodobniej diody wzbudzenia)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jktuning    18
jak ten problem usunąć

 

a sory nie napisałem w zetorze 7245 lekko świeci nie wiem jak może być przyczyna

 

nie pisz posta pod postem

masz altka do remontu jedna z diód poszła trzeba wymienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kelek    0

tak jak powiedział Sadek będą juz wysiadac diody wzbudzenia w alternatorze lub coś sie dzieje z regulatorem napięcia... (nie mam zetora wiec nie wiem jak on jest tam rozwiązany czy jest on juz przy alternatorze czy jeszcze osobno jak w c 360)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tommy66692    10
jak ten problem usunąć

 

a sory nie napisałem w zetorze 7245 lekko świeci nie wiem jak może być przyczyna

 

nie pisz posta pod postem

na jakich obrotach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karola44    0

Dioda ni emoze siadac :) !! . Albo ma przebicie, albo ma przetwe. Nie ma stanow posrednich. Jezeli faktycznie z diodami od wzbudzenia cos ni eteges, to jedna z nich lub moze nawet 2 wogole nie przewodza . Maja kompletna przerwe.

Ja jednak zaczal bym od pozadnego przegladu polaczen masy!!. Takze na regulatorze pod srubkami. Diody sprawdza sie najpewniej ze zrodlem napiecia 12-20V ale przez zarowke badz inny odbiornik ktory ograniczy prad do max 1A.

 

Jezeli alternator laduje poprawni etzn napiecia wynosi 14,2-14,5V przy kazdym obciazeniu( typowym oczywiscie) to zostaje jedyni edobranie sie do diod wzbudzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

m11031993    3

dzisiaj nim jedzdiłem to tej kontrolce jak sie umyśli to świeci albo nie obroty ma duże do podłogi i też świeci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karola44    0

nie masz dobrego polaczenia z masa. Wyczysc klemy, popusc uchwyty poryszaj alternatorem, lub doloz najlepiej dodatkowy przewod miedzy obudowa alternatora a klema ujemna na akumulatorze. stawiam 95% na zasniedziale przejscia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Zgadzam się dioda nie ma stanów pośrednich, tak jakoś mi się napisało potocznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



mtracz    71

Ja bym obstawiał zurzyte lub zacinajace się szczotki w alternatorze. Lub jak wyżej podaja diody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sidrobert    0

obstawiam szczotki + regulator napięcia + koszt ko 70zł.

w alternatorze najczęściej szczotki są połączone z regulatorem napięcia i wymienia się je razem, inaczej nie da rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3
jak ten problem usunąć

 

a sory nie napisałem w zetorze 7245 lekko świeci nie wiem jak może być przyczyna

 

nie pisz posta pod postem

 

wymień szczotkotrzymacz-bedzie OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dlaczego wymiana szczotkotrzymacza ma pomóc? Jeżeli nie byłoby przejścia na szczotkach alternator nie wzbudzał by się i nie ładował wcale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karola44    0

ale zeby szczotka dobrze przewodzila prad musi miec pewny styk z pierscieniem czy komutatorem. Jezeli do tego pierscienie sa juz podtarte, maja rowki lub sa jajowate to zle przylegajaca szczotka lub przytarta tzn nie poruszajaca sie swobodnie nie bedzie dobrze stykala w calym zakresie obrotu. Nasze oko nie zauwazy tego, ale prad potrafi jednak duzo szybciej reagowac na przerwy niz my :P

Wogole jak cos sygnalöizuje niepokojacego kontrolka do jednak dobrze jest taczac od czysczenia stykow, pomiaru napiecia no i oczywiscie dla swietego spokoju zerkniecie czy szczotki sa ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zgadzam się, że jeżeli szczotki są za krótkie wtedy nie mają odpowiedniego docisku i mogą się pojawić przerwy w przepływie prądu. Nia miałem jednak przypadku żeby miernik pokazał na zaciskach szczotek prawidłową wartość a alternator nie ładował. Może to przypadek, a może po prostu za mało aternatorów w ten sposób sprawdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

darolee    3

Niektórzy to od razu by rozbierali ciągnik na części pierwsze :P Najpierw sprawdza się rzeczy najprostsze! Zobacz jak wyżej koledzy napisali szczotki, ale przed tem napięcie paska klinowego oraz czy nie ma luzu na kole pasowym rozrusznika, bo mogło pójść łożysko. Potem możesz się martwić co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Mniemam że to tylko pomyłka :P

oraz czy nie ma luzu na kole pasowym rozrusznika, bo mogło pójść łożysko.

Chyba mialo być alternatora :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adi8    0

mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A

i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)

czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego

czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah

kontrola ładowania 3W

napięcie na zacisku alternatora 13V

napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v

napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v

 

na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie

a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V

i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia

 

dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły ze spadkiem obrotów napiecie zanikło?????

co jest grane????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

Kolego @adi8 po co piszesz to samo w 3 tematach?W jednym napiszesz i starczy a nie w 4 naraz.Nie od razu każdy Ci napisze co jest bo nikt cały czas nie siedzi na AF.Sorry za OT ale trochę się zdenerwowałem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Spokojnie już wysłałem raporty do moderatorów. Ale chyba śpią bo od rana nikt nie zareagował. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


pablo21    26

Mam T-25 z 93r i kontrolka od ładowania zarzy mi się cały czas przy kazdych obrotach tak samo i z tego co zaobserwowałem jak się pracuje na swiatłach to akumulatorki sie troche rozładowuja wiec chyba alternator słabo ładuje co zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Jeżeli robi się ciepły to stojan może mieć przebicie lub diody wzbudzenia są uszkodzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×