m11031993

kotrolka od ładowania

Polecane posty

m11031993    3

jak ten problem usunąć

 

a sory nie napisałem w zetorze 7245 lekko świeci nie wiem jak może być przyczyna

 

nie pisz posta pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    622

Prawdopodobnie pada mostek prostowniczy w alternatorze (najprawdopodobniej diody wzbudzenia)


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
jak ten problem usunąć

 

a sory nie napisałem w zetorze 7245 lekko świeci nie wiem jak może być przyczyna

 

nie pisz posta pod postem

masz altka do remontu jedna z diód poszła trzeba wymienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

tak jak powiedział Sadek będą juz wysiadac diody wzbudzenia w alternatorze lub coś sie dzieje z regulatorem napięcia... (nie mam zetora wiec nie wiem jak on jest tam rozwiązany czy jest on juz przy alternatorze czy jeszcze osobno jak w c 360)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    201
jak ten problem usunąć

 

a sory nie napisałem w zetorze 7245 lekko świeci nie wiem jak może być przyczyna

 

nie pisz posta pod postem

na jakich obrotach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Dioda ni emoze siadac :) !! . Albo ma przebicie, albo ma przetwe. Nie ma stanow posrednich. Jezeli faktycznie z diodami od wzbudzenia cos ni eteges, to jedna z nich lub moze nawet 2 wogole nie przewodza . Maja kompletna przerwe.

Ja jednak zaczal bym od pozadnego przegladu polaczen masy!!. Takze na regulatorze pod srubkami. Diody sprawdza sie najpewniej ze zrodlem napiecia 12-20V ale przez zarowke badz inny odbiornik ktory ograniczy prad do max 1A.

 

Jezeli alternator laduje poprawni etzn napiecia wynosi 14,2-14,5V przy kazdym obciazeniu( typowym oczywiscie) to zostaje jedyni edobranie sie do diod wzbudzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m11031993    3

dzisiaj nim jedzdiłem to tej kontrolce jak sie umyśli to świeci albo nie obroty ma duże do podłogi i też świeci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

nie masz dobrego polaczenia z masa. Wyczysc klemy, popusc uchwyty poryszaj alternatorem, lub doloz najlepiej dodatkowy przewod miedzy obudowa alternatora a klema ujemna na akumulatorze. stawiam 95% na zasniedziale przejscia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    622

Zgadzam się dioda nie ma stanów pośrednich, tak jakoś mi się napisało potocznie.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    622

karola44 Ja nie z tych co się tak szybko obrażają.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Ja bym obstawiał zurzyte lub zacinajace się szczotki w alternatorze. Lub jak wyżej podaja diody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sidrobert    0

obstawiam szczotki + regulator napięcia + koszt ko 70zł.

w alternatorze najczęściej szczotki są połączone z regulatorem napięcia i wymienia się je razem, inaczej nie da rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4
jak ten problem usunąć

 

a sory nie napisałem w zetorze 7245 lekko świeci nie wiem jak może być przyczyna

 

nie pisz posta pod postem

 

wymień szczotkotrzymacz-bedzie OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dlaczego wymiana szczotkotrzymacza ma pomóc? Jeżeli nie byłoby przejścia na szczotkach alternator nie wzbudzał by się i nie ładował wcale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

ale zeby szczotka dobrze przewodzila prad musi miec pewny styk z pierscieniem czy komutatorem. Jezeli do tego pierscienie sa juz podtarte, maja rowki lub sa jajowate to zle przylegajaca szczotka lub przytarta tzn nie poruszajaca sie swobodnie nie bedzie dobrze stykala w calym zakresie obrotu. Nasze oko nie zauwazy tego, ale prad potrafi jednak duzo szybciej reagowac na przerwy niz my :P

Wogole jak cos sygnalöizuje niepokojacego kontrolka do jednak dobrze jest taczac od czysczenia stykow, pomiaru napiecia no i oczywiscie dla swietego spokoju zerkniecie czy szczotki sa ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zgadzam się, że jeżeli szczotki są za krótkie wtedy nie mają odpowiedniego docisku i mogą się pojawić przerwy w przepływie prądu. Nia miałem jednak przypadku żeby miernik pokazał na zaciskach szczotek prawidłową wartość a alternator nie ładował. Może to przypadek, a może po prostu za mało aternatorów w ten sposób sprawdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    4

Niektórzy to od razu by rozbierali ciągnik na części pierwsze :P Najpierw sprawdza się rzeczy najprostsze! Zobacz jak wyżej koledzy napisali szczotki, ale przed tem napięcie paska klinowego oraz czy nie ma luzu na kole pasowym rozrusznika, bo mogło pójść łożysko. Potem możesz się martwić co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Mniemam że to tylko pomyłka :P

oraz czy nie ma luzu na kole pasowym rozrusznika, bo mogło pójść łożysko.

Chyba mialo być alternatora :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adi8    0

mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A

i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)

czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego

czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah

kontrola ładowania 3W

napięcie na zacisku alternatora 13V

napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v

napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v

 

na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie

a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V

i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia

 

dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły ze spadkiem obrotów napiecie zanikło?????

co jest grane????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Kolego @adi8 po co piszesz to samo w 3 tematach?W jednym napiszesz i starczy a nie w 4 naraz.Nie od razu każdy Ci napisze co jest bo nikt cały czas nie siedzi na AF.Sorry za OT ale trochę się zdenerwowałem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Spokojnie już wysłałem raporty do moderatorów. Ale chyba śpią bo od rana nikt nie zareagował. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Mam T-25 z 93r i kontrolka od ładowania zarzy mi się cały czas przy kazdych obrotach tak samo i z tego co zaobserwowałem jak się pracuje na swiatłach to akumulatorki sie troche rozładowuja wiec chyba alternator słabo ładuje co zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    622

Jeżeli robi się ciepły to stojan może mieć przebicie lub diody wzbudzenia są uszkodzone.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszStach
      Witam serdecznie. Kupiłem ładowarkę Fortschritt T-174, która ma spalone ładowanie. Oryginalnie jest przełącznik 12/24, ale w moim przypadku jest to wyrzucone, a instalacja jest przełożona na 24V. Tyle, że ktoś nie miał o tym pojęcia tzn. akumulatory podłaczone szeregowo 2 x 12V 170Ah, regulator 28V, alternator 14V. W każdym bądź razie to jest spalone i nie działa. Mam alternator i regulator od kombajnu BIZON Z 056, tylko nie znam się na elektryce, a nie mam kogo zawołać. Mógłby mi ktoś z was dokładnie opisać jak to wszystko razem podłączyć z wykorzystaniem kontrolki ładowania? Nie chciał bym, żeby kolejny alternator się spalił. Mam takie oznaczenia:
      ALTERNATOR: 18 (szczotki), -10, +19
      REGULATOR: D+, DF, D-.
      Mam jeszcze założone takie coś, nie wiem co to. prosił bym, żeby ktoś mi napisał, jak po kolei podłączyć kable. Który do kontrolki, który do stacyjki. Patrzyłem na schematy w Google, ale są jakieś udziwnione, a w schemacie od bizona jest woltomierz, a nie kontrolka. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam serdecznie.

    • Przez Eryko
      Witam.mam pytanko jaki założyć alternator do MTZ 82?bo mam jakis założony ale jak włącze swiatła i nawiew to juz mam na zegarze -30 wiec chyba nie wyrabia.
    • Przez maniek1806
      Witam!!
      Otóż posiadam ursusa c330. Do tej pory stał nieużywany, ale chcę go uruchomić. Mój problem polega na tym, że jeżeli wstawie akumulator to odpali na nim, ale go nie ładuje. Sąsiad mówi, że to wina prądnicy. I radzi mi wstawienie alternatora. Posiadam taki od forda escorta tylko nie wiem czy jest dobry! więc jak go moge sprawdzić?? i może jest jakiś schemat, w którym pokazane by było podłączenie alternatora do ursaka?
      z góry dziękuje:) może ktoś by mi udzielił rady.. w razie czego mozliwy kontakt też na gg. 1815619.
    • Przez Pronio82SA
      Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jakby
      prądu nie było i nie mogę go zapalić :rolleyes: .Przekręcam Kulczyka nawet żadna
      kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić!
      Jak sie go zapali na zaciąg to pali, a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^
      Pomóżcie B) Pozdro ^^
    • Przez damik
      witam <_< jestem tu pierwszy raz więc prosze o porade <_< Mam taki problem przy c-360 jak laduje mi alternetor to na wolnych obrotach ciagnika mi kontrolka migała to dość mocno a na duzych juz nie. Więc postanowiłem poczyścić kable na alternetorze i patrze a tu kontorlka juz miga tylko na bardzo wolnych obrotach a na srednich to wogóle. i nie wiem czy laduje ogolnie teraz czy cos popsułem jak nic nie miga powiedzcie co to może byc??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.