Skocz do zawartości

Czyszczenie wnętrza silnika ze starego oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy okazji remontu silnika od c-330 zauważyłem, że jest on w środku solidnie zasyfiony. Do tego stopnia, że smok, który ciągnie olej do filtra był zaklejony (jeszcze takiego czegoś nie widziałem w 30-tce). Dotychczas jeździłem na superolu (zmieniany co 100mtg) - już tego syfu nie wleję.

 

Pytanie jak oczyścić teraz silnik zanim wleję jakiś lepszy olej?

Myślałem nad tym, żeby wlać do niego mieszankę ropy i najtańszego oleju w proporcji 70 do 30 (więcej ropy oczywiście) i na takiej mieszance uruchomić silnik na ok 15min. Następnie spuścić tę mieszankę, wyczyścić filtr (bąk) i wlać normalny czysty olej.

Myślicie, że w ten sposób przepłukałbym silnik, a jednocześnie nie przytarł bym go?

Może jakaś inna metoda?

 

Pzdr.

Opublikowano

zawieź blok do zakładu to Ci profesjonalnie wyczyszczą. ja próbował kiedyś te siatkę w filtrze powietrza w 60tce próbował wyczyścić... płukałem i płukałem i nie bardzo ten kurz z olejem chciał się rozpuścić...
ropa, woda z płynem i nic... trzeba by jakąś porządną chemię zastosować

Opublikowano

Nie odpalaj tak bo silnik do następnego remontu będziesz miał, ja w tamtą zimę robiłem silnik w ciapku też na superolu cc jeżdżone, to 4dni zmarnowałem na czyszczenie bloku silnika, z czego 2 doby silnik był zanurzony w benzynie, ale na początek nożem i śrubokrętem wyskrobałem co się tylko dało. Po 2 dniach moczenia silnik nadal był brudny ale już ten osad zrobił się miękki i zmywało się go za pomocą benzyny i pędzla. magistralę olejową płukałem myjką ciśnieniową z chemią, a potem przedmuchałem magistrralę olejową i za pomocą ropownicy przepłukałem mieszanką ropy i oleju najpierw 80/20, następnie20/80. Silnik nie był tak czysty jak wyjeżdżał z fabryki :)

Opublikowano

Są takie profesjonalne płukanki do silnika. Dolewasz porcje bodajże 50ml do starego oleju i tak chodzi sobie przez kilkanaście minut, później spuszczasz stary olej wraz z syfem i uzupełniasz nowym olejem.

Opublikowano

Żadnej ropy z olejem nie wlewaj, chociaż to spuścisz to na dnie misy i tak może zostać ropa i na pewno nie będzie to korzystne dla silnika. Ja jeżdżę na turdusie i przy rozbieraniu ładnie się w środku wyczyściło za pomocą ropownicy z benzyną

Opublikowano

Bez rozbierania silnika na części nic nie zrobisz. Wlej lepszy olej z dodatkami, po kilku wymianach trochę syfu wypłucze. Miskę można odkręcić i wypłukać, albo odczyścić mechanicznie, bo tam najwięcej się zbiera. Jak masz bąka, to wszystko co on wyrzuci leci do miski olejowej. Filtr z wkładem zatrzymuje taki syf w sobie.

Opublikowano

Czyściłem zasyfione sitko smoka, to ropa faktycznie niewiele pomogła. Dopiero kilkukrotne potraktowanie go środkiem chemicznym do usuwania zabrudzeń olejopochodnych wygląda jak nowe. Nie zaryzykuję jednak wlania go do silnika, bo boję się, że będę rozkręcał wszystko i wymieniał kolejno wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Myślę, że oczyszczę to do czego mam dostęp, i uzupełnię nowym olejem. Do Deutza DX6.30 leję Tedexa i nie widzę, żeby robił się jakiś gęsty, czy zasyfiony (przejechałem na nim jak na razie 250mth). Do 30-tki też raczej takiego wleję.

 

Przy okazji filtra... wielu mechaników mówiło mi, że bąk jest lepszy od wymiennego filtra, bo więcej śmieci wyłapie. W sumie, to za ich namową wróciłem właśnie do bąka (oczywiście czyszczony przy zmianie oleju). To jak to jest z tym tematem?

Opublikowano

Bąk jest karnowany od środka i tam zostaje cały syf.a w silniku ifa 6cyl. jest bąk i dwa papierowe. kiedyś byly preparaty do oleju go trzeba było wlać i silnik 10 min.na jałowym miał pochodzić po czym spuścić olej i nalaç nowy.a co do mycia elementów z oleju itp.to tylko rozpuszczalnika nitro używam.

Opublikowano
nie kombinuj nic z benzyną i olejem bo stracisz ciśnienie i go przytrzesz! jak kolega mówił są płukanki do silników , tylko teraz trzeba zainwestować w olej jeszcze raz dolać płukankę puścić motor i ileś tam ma pochodzić , na opakowaniu pisze i dopiero zlewaj olej, potem jak będziesz remontował to Karcher i już czysty masz. do ciapka orginalne Falco po remoncie i nic lepszego nie trzeba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v