Xeon

Czyszczenie wnętrza silnika ze starego oleju

Polecane posty

Xeon    4

Przy okazji remontu silnika od c-330 zauważyłem, że jest on w środku solidnie zasyfiony. Do tego stopnia, że smok, który ciągnie olej do filtra był zaklejony (jeszcze takiego czegoś nie widziałem w 30-tce). Dotychczas jeździłem na superolu (zmieniany co 100mtg) - już tego syfu nie wleję.

 

Pytanie jak oczyścić teraz silnik zanim wleję jakiś lepszy olej?

Myślałem nad tym, żeby wlać do niego mieszankę ropy i najtańszego oleju w proporcji 70 do 30 (więcej ropy oczywiście) i na takiej mieszance uruchomić silnik na ok 15min. Następnie spuścić tę mieszankę, wyczyścić filtr (bąk) i wlać normalny czysty olej.

Myślicie, że w ten sposób przepłukałbym silnik, a jednocześnie nie przytarł bym go?

Może jakaś inna metoda?

 

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

zawieź blok do zakładu to Ci profesjonalnie wyczyszczą. ja próbował kiedyś te siatkę w filtrze powietrza w 60tce próbował wyczyścić... płukałem i płukałem i nie bardzo ten kurz z olejem chciał się rozpuścić...
ropa, woda z płynem i nic... trzeba by jakąś porządną chemię zastosować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Nie odpalaj tak bo silnik do następnego remontu będziesz miał, ja w tamtą zimę robiłem silnik w ciapku też na superolu cc jeżdżone, to 4dni zmarnowałem na czyszczenie bloku silnika, z czego 2 doby silnik był zanurzony w benzynie, ale na początek nożem i śrubokrętem wyskrobałem co się tylko dało. Po 2 dniach moczenia silnik nadal był brudny ale już ten osad zrobił się miękki i zmywało się go za pomocą benzyny i pędzla. magistralę olejową płukałem myjką ciśnieniową z chemią, a potem przedmuchałem magistrralę olejową i za pomocą ropownicy przepłukałem mieszanką ropy i oleju najpierw 80/20, następnie20/80. Silnik nie był tak czysty jak wyjeżdżał z fabryki :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E_M_KESEK    1

Są takie profesjonalne płukanki do silnika. Dolewasz porcje bodajże 50ml do starego oleju i tak chodzi sobie przez kilkanaście minut, później spuszczasz stary olej wraz z syfem i uzupełniasz nowym olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

nitro i pistolet do ropowania i zejdzie wszystko.soda tez dobra ale za agresywna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krilan06    2423

Żadnej ropy z olejem nie wlewaj, chociaż to spuścisz to na dnie misy i tak może zostać ropa i na pewno nie będzie to korzystne dla silnika. Ja jeżdżę na turdusie i przy rozbieraniu ładnie się w środku wyczyściło za pomocą ropownicy z benzyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Bez rozbierania silnika na części nic nie zrobisz. Wlej lepszy olej z dodatkami, po kilku wymianach trochę syfu wypłucze. Miskę można odkręcić i wypłukać, albo odczyścić mechanicznie, bo tam najwięcej się zbiera. Jak masz bąka, to wszystko co on wyrzuci leci do miski olejowej. Filtr z wkładem zatrzymuje taki syf w sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Czyściłem zasyfione sitko smoka, to ropa faktycznie niewiele pomogła. Dopiero kilkukrotne potraktowanie go środkiem chemicznym do usuwania zabrudzeń olejopochodnych wygląda jak nowe. Nie zaryzykuję jednak wlania go do silnika, bo boję się, że będę rozkręcał wszystko i wymieniał kolejno wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Myślę, że oczyszczę to do czego mam dostęp, i uzupełnię nowym olejem. Do Deutza DX6.30 leję Tedexa i nie widzę, żeby robił się jakiś gęsty, czy zasyfiony (przejechałem na nim jak na razie 250mth). Do 30-tki też raczej takiego wleję.

 

Przy okazji filtra... wielu mechaników mówiło mi, że bąk jest lepszy od wymiennego filtra, bo więcej śmieci wyłapie. W sumie, to za ich namową wróciłem właśnie do bąka (oczywiście czyszczony przy zmianie oleju). To jak to jest z tym tematem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

Bąk jest karnowany od środka i tam zostaje cały syf.a w silniku ifa 6cyl. jest bąk i dwa papierowe. kiedyś byly preparaty do oleju go trzeba było wlać i silnik 10 min.na jałowym miał pochodzić po czym spuścić olej i nalaç nowy.a co do mycia elementów z oleju itp.to tylko rozpuszczalnika nitro używam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Oj reklama widzę. :)


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
2 godziny temu, MartaAdam9 napisał:

próbowałam "domowych sposobów" ale niestety żaden nie sprawdził się tak jak K2 Motor Flush https://bit.ly/2BDDwRl rewelka

Wow, ale szczęściarz z Ciebie, a ja dalej muszę jeździć z brudnym silnikiem wewnątrz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
nie kombinuj nic z benzyną i olejem bo stracisz ciśnienie i go przytrzesz! jak kolega mówił są płukanki do silników , tylko teraz trzeba zainwestować w olej jeszcze raz dolać płukankę puścić motor i ileś tam ma pochodzić , na opakowaniu pisze i dopiero zlewaj olej, potem jak będziesz remontował to Karcher i już czysty masz. do ciapka orginalne Falco po remoncie i nic lepszego nie trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj