News
Xeon

Czyszczenie wnętrza silnika ze starego oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Xeon    4

Przy okazji remontu silnika od c-330 zauważyłem, że jest on w środku solidnie zasyfiony. Do tego stopnia, że smok, który ciągnie olej do filtra był zaklejony (jeszcze takiego czegoś nie widziałem w 30-tce). Dotychczas jeździłem na superolu (zmieniany co 100mtg) - już tego syfu nie wleję.

 

Pytanie jak oczyścić teraz silnik zanim wleję jakiś lepszy olej?

Myślałem nad tym, żeby wlać do niego mieszankę ropy i najtańszego oleju w proporcji 70 do 30 (więcej ropy oczywiście) i na takiej mieszance uruchomić silnik na ok 15min. Następnie spuścić tę mieszankę, wyczyścić filtr (bąk) i wlać normalny czysty olej.

Myślicie, że w ten sposób przepłukałbym silnik, a jednocześnie nie przytarł bym go?

Może jakaś inna metoda?

 

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    616

zawieź blok do zakładu to Ci profesjonalnie wyczyszczą. ja próbował kiedyś te siatkę w filtrze powietrza w 60tce próbował wyczyścić... płukałem i płukałem i nie bardzo ten kurz z olejem chciał się rozpuścić...
ropa, woda z płynem i nic... trzeba by jakąś porządną chemię zastosować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Nie odpalaj tak bo silnik do następnego remontu będziesz miał, ja w tamtą zimę robiłem silnik w ciapku też na superolu cc jeżdżone, to 4dni zmarnowałem na czyszczenie bloku silnika, z czego 2 doby silnik był zanurzony w benzynie, ale na początek nożem i śrubokrętem wyskrobałem co się tylko dało. Po 2 dniach moczenia silnik nadal był brudny ale już ten osad zrobił się miękki i zmywało się go za pomocą benzyny i pędzla. magistralę olejową płukałem myjką ciśnieniową z chemią, a potem przedmuchałem magistrralę olejową i za pomocą ropownicy przepłukałem mieszanką ropy i oleju najpierw 80/20, następnie20/80. Silnik nie był tak czysty jak wyjeżdżał z fabryki :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

E_M_KESEK    1

Są takie profesjonalne płukanki do silnika. Dolewasz porcje bodajże 50ml do starego oleju i tak chodzi sobie przez kilkanaście minut, później spuszczasz stary olej wraz z syfem i uzupełniasz nowym olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    721

nitro i pistolet do ropowania i zejdzie wszystko.soda tez dobra ale za agresywna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krilan06    98

Żadnej ropy z olejem nie wlewaj, chociaż to spuścisz to na dnie misy i tak może zostać ropa i na pewno nie będzie to korzystne dla silnika. Ja jeżdżę na turdusie i przy rozbieraniu ładnie się w środku wyczyściło za pomocą ropownicy z benzyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    666

Bez rozbierania silnika na części nic nie zrobisz. Wlej lepszy olej z dodatkami, po kilku wymianach trochę syfu wypłucze. Miskę można odkręcić i wypłukać, albo odczyścić mechanicznie, bo tam najwięcej się zbiera. Jak masz bąka, to wszystko co on wyrzuci leci do miski olejowej. Filtr z wkładem zatrzymuje taki syf w sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Czyściłem zasyfione sitko smoka, to ropa faktycznie niewiele pomogła. Dopiero kilkukrotne potraktowanie go środkiem chemicznym do usuwania zabrudzeń olejopochodnych wygląda jak nowe. Nie zaryzykuję jednak wlania go do silnika, bo boję się, że będę rozkręcał wszystko i wymieniał kolejno wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Myślę, że oczyszczę to do czego mam dostęp, i uzupełnię nowym olejem. Do Deutza DX6.30 leję Tedexa i nie widzę, żeby robił się jakiś gęsty, czy zasyfiony (przejechałem na nim jak na razie 250mth). Do 30-tki też raczej takiego wleję.

 

Przy okazji filtra... wielu mechaników mówiło mi, że bąk jest lepszy od wymiennego filtra, bo więcej śmieci wyłapie. W sumie, to za ich namową wróciłem właśnie do bąka (oczywiście czyszczony przy zmianie oleju). To jak to jest z tym tematem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    721

Bąk jest karnowany od środka i tam zostaje cały syf.a w silniku ifa 6cyl. jest bąk i dwa papierowe. kiedyś byly preparaty do oleju go trzeba było wlać i silnik 10 min.na jałowym miał pochodzić po czym spuścić olej i nalaç nowy.a co do mycia elementów z oleju itp.to tylko rozpuszczalnika nitro używam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Oj reklama widzę. :)


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    248
2 godziny temu, MartaAdam9 napisał:

próbowałam "domowych sposobów" ale niestety żaden nie sprawdził się tak jak K2 Motor Flush https://bit.ly/2BDDwRl rewelka

Wow, ale szczęściarz z Ciebie, a ja dalej muszę jeździć z brudnym silnikiem wewnątrz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie kombinuj nic z benzyną i olejem bo stracisz ciśnienie i go przytrzesz! jak kolega mówił są płukanki do silników , tylko teraz trzeba zainwestować w olej jeszcze raz dolać płukankę puścić motor i ileś tam ma pochodzić , na opakowaniu pisze i dopiero zlewaj olej, potem jak będziesz remontował to Karcher i już czysty masz. do ciapka orginalne Falco po remoncie i nic lepszego nie trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez coolman111
      Witam wszystkich. W tym temacie możecie się pochwalić ile maksymalnie gnaliście na swoich sprzętach- niezależnie na czym- czy traktorem, czy motorem .
       
      Jeśli chodzi o moje rekordy to:
      Ursus C4011 - 35km/h (pompa jest w nim podkręcona na maxa, osiąga ok. 3000obr/min ).
      Ursus 4514 - 36 km/h (ma zwykłą skrzynie, na której niby pojedzie maksa 30 km/h, ale ta prędkość osiągłem z niezłej górki z pustymi przyczepami, które mnie pchały ).
      Ursus C360 - 28 km/h (mam przy nim TUR-a, więc za dużo nie pójdzie, na dodatek ma mniejsze opony z tyłu- od C330).
      Prędkości ww. sprzętów mierzyłem przy pomocy licznika rowerowego . Kolega na rowerze uczepił się każdego z traktorów .
      WSK 175 - 130 km/h (to była prędkość, bez kasku- tylko wiatr we włosach ).
      Polonez Caro - 155 km/h (myślałem, że silnik wyskoczy z ramy ).
       
       
      Teraz czas na wasze osiągi !!!
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
    • Przez placebo
      witam, jakie grzalki polecacie? (do zetora 5211 i case795xl)
    • Przez PolRol112
      Witam chce zakupić ciągnik od handlarza który sprowadził go z Holandii a tam podobno się nie rejestruje ciągników rolniczych więc daje mi tylko fakture. I teraz pytanie co potrzebuje żeby go zarejestrować ? Czy sama faktura wystarczy? Podobno jest też potrzebna homologacja z Holandii?. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
       
       
       
       
      Ps. Proszę o w miarę szybką i konkretną odpowiedź bo mało czasu mi zostało.
    • Przez przemo101112
      Witam.  Mam pytanie odnośnie handlu ciągnikami Z UK. Czy jest ktoś kto się tym zajmuje.?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.