News
Xeon

Czyszczenie wnętrza silnika ze starego oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Xeon    4

Przy okazji remontu silnika od c-330 zauważyłem, że jest on w środku solidnie zasyfiony. Do tego stopnia, że smok, który ciągnie olej do filtra był zaklejony (jeszcze takiego czegoś nie widziałem w 30-tce). Dotychczas jeździłem na superolu (zmieniany co 100mtg) - już tego syfu nie wleję.

 

Pytanie jak oczyścić teraz silnik zanim wleję jakiś lepszy olej?

Myślałem nad tym, żeby wlać do niego mieszankę ropy i najtańszego oleju w proporcji 70 do 30 (więcej ropy oczywiście) i na takiej mieszance uruchomić silnik na ok 15min. Następnie spuścić tę mieszankę, wyczyścić filtr (bąk) i wlać normalny czysty olej.

Myślicie, że w ten sposób przepłukałbym silnik, a jednocześnie nie przytarł bym go?

Może jakaś inna metoda?

 

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    734

zawieź blok do zakładu to Ci profesjonalnie wyczyszczą. ja próbował kiedyś te siatkę w filtrze powietrza w 60tce próbował wyczyścić... płukałem i płukałem i nie bardzo ten kurz z olejem chciał się rozpuścić...
ropa, woda z płynem i nic... trzeba by jakąś porządną chemię zastosować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Nie odpalaj tak bo silnik do następnego remontu będziesz miał, ja w tamtą zimę robiłem silnik w ciapku też na superolu cc jeżdżone, to 4dni zmarnowałem na czyszczenie bloku silnika, z czego 2 doby silnik był zanurzony w benzynie, ale na początek nożem i śrubokrętem wyskrobałem co się tylko dało. Po 2 dniach moczenia silnik nadal był brudny ale już ten osad zrobił się miękki i zmywało się go za pomocą benzyny i pędzla. magistralę olejową płukałem myjką ciśnieniową z chemią, a potem przedmuchałem magistrralę olejową i za pomocą ropownicy przepłukałem mieszanką ropy i oleju najpierw 80/20, następnie20/80. Silnik nie był tak czysty jak wyjeżdżał z fabryki :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

E_M_KESEK    1

Są takie profesjonalne płukanki do silnika. Dolewasz porcje bodajże 50ml do starego oleju i tak chodzi sobie przez kilkanaście minut, później spuszczasz stary olej wraz z syfem i uzupełniasz nowym olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krilan06    163

Żadnej ropy z olejem nie wlewaj, chociaż to spuścisz to na dnie misy i tak może zostać ropa i na pewno nie będzie to korzystne dla silnika. Ja jeżdżę na turdusie i przy rozbieraniu ładnie się w środku wyczyściło za pomocą ropownicy z benzyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    862

Bez rozbierania silnika na części nic nie zrobisz. Wlej lepszy olej z dodatkami, po kilku wymianach trochę syfu wypłucze. Miskę można odkręcić i wypłukać, albo odczyścić mechanicznie, bo tam najwięcej się zbiera. Jak masz bąka, to wszystko co on wyrzuci leci do miski olejowej. Filtr z wkładem zatrzymuje taki syf w sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Czyściłem zasyfione sitko smoka, to ropa faktycznie niewiele pomogła. Dopiero kilkukrotne potraktowanie go środkiem chemicznym do usuwania zabrudzeń olejopochodnych wygląda jak nowe. Nie zaryzykuję jednak wlania go do silnika, bo boję się, że będę rozkręcał wszystko i wymieniał kolejno wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Myślę, że oczyszczę to do czego mam dostęp, i uzupełnię nowym olejem. Do Deutza DX6.30 leję Tedexa i nie widzę, żeby robił się jakiś gęsty, czy zasyfiony (przejechałem na nim jak na razie 250mth). Do 30-tki też raczej takiego wleję.

 

Przy okazji filtra... wielu mechaników mówiło mi, że bąk jest lepszy od wymiennego filtra, bo więcej śmieci wyłapie. W sumie, to za ich namową wróciłem właśnie do bąka (oczywiście czyszczony przy zmianie oleju). To jak to jest z tym tematem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    807

Bąk jest karnowany od środka i tam zostaje cały syf.a w silniku ifa 6cyl. jest bąk i dwa papierowe. kiedyś byly preparaty do oleju go trzeba było wlać i silnik 10 min.na jałowym miał pochodzić po czym spuścić olej i nalaç nowy.a co do mycia elementów z oleju itp.to tylko rozpuszczalnika nitro używam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    273
2 godziny temu, MartaAdam9 napisał:

próbowałam "domowych sposobów" ale niestety żaden nie sprawdził się tak jak K2 Motor Flush https://bit.ly/2BDDwRl rewelka

Wow, ale szczęściarz z Ciebie, a ja dalej muszę jeździć z brudnym silnikiem wewnątrz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie kombinuj nic z benzyną i olejem bo stracisz ciśnienie i go przytrzesz! jak kolega mówił są płukanki do silników , tylko teraz trzeba zainwestować w olej jeszcze raz dolać płukankę puścić motor i ileś tam ma pochodzić , na opakowaniu pisze i dopiero zlewaj olej, potem jak będziesz remontował to Karcher i już czysty masz. do ciapka orginalne Falco po remoncie i nic lepszego nie trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Chudy1217
      Witam ,mam pytanie. Chcę sprzedać 1 ha ziemi rolnej gdyż chcę w to miejsce kupiç inne pole bliżej domu. W kwietniu 2014 rodzice zapisali mi ziemię oraz wziąłem premię na młodego rolnika. Czy będzie stało coś na przeszkodzie? Czy musi minąć jakiś czas od dnia zapisu i czy przy młodym rolniku też to nie przeszkadza?
    • Przez Warolek
      Szukam ciągnika około 70km i powiedzmy do 40 tyś. Ciągnik będzie używany jako główny ciągnik w gospodarstwie. Co polecacie? Jak z dostępnością części do danego ciągnika. W ogłoszeniach ujrzałem Ursusem 4512
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
    • Przez karpiol
      co trzeba pokazać w ciągniku na egzaminie?? Egzamin mam na Zetorze 3320...
      - rozrusznik
      - alternator
      - wlew oleju
      - wlew płynu hamulcowego
      - wyłącznik prądu
      - filtr powietrza
      - wlew płynu chłodzącego
      - miarka do sprawdzania poziomu oleju
      - wlew płynu do spryskiwaczy
      coś jeszcze??
       
      prezentacja ciągnika jest przed połączeniem z przyczepą czy po??
       
      Proszę o odpowieź
    • Przez yacenty
      Witam!
      pytanie na szybko: jaki kompresor wybrac?
      24 czy 50l? olejowy czy bez olejowy
      ma to byc maszynka prosta do gospodarstwa, jakies kolo dopompowac, cos pomalowac, jakis filterek przeczyscic
       
      co macie co byscie kupili?
      50l kosztuje okolo 550zl 24l okolo 320
       
      pozdrawiam
      YacentY
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.