Xeon

Members
  • Ilość treści

    278
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutral

1 obserwujący

O Xeon

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

3632 wyświetleń profilu
  1. Zrobiłem inny test... Podniosłem klapę i zablokowałem na rozdzielaczu. Następnie odpiąłem węże od ciągnika (pasy nie były popuszczone). Siłowniki od klapy po 48 godzinach wsunęły się jakieś 5mm. Ciśnienia na przewodach, które podpina się do ciągnika nie było. Wychodzi na to, że w prasie rozdzielacz jest szczelny. Podejrzewam, że przepuszczają siłowniki od klapy. Zrobiłem też podobny test, ale w drugą stronę, mianowicie... Zaryglowałem hakami klapę i odpiąłem węże od ciągnika (rozdzielacza nie blokowałem). Po 24h haki trochę się uniosły. W wężach także nie było ciśnienia. Czyli wychodzi na to, że tu także siłowniki przepuściły olej na manszetach.
  2. Opadnie, co prawda bardzo wolno (kilkanaście cm/24h). Czyli rozdzielacz... Da się go zregenerować samemu (wymiana jakichś oringów...), czy trzeba komuś oddać (mam mam 50km do Tucholi - tm zajmują się hydrauliką siłową)?
  3. Prasę ciągam Deutzem DX 6.30 W ciągniku rozdzielacz puszcza na pewno. W sumie haki otworzą się po kilku min nawet przy pustej wyłączonej prasie (podczas transportu). To radzicie co sprawdzić pod kątem szczelności - rozdzielacz (ten z dźwignią to luzowania pasów), czy siłowniki od tylnej klapy? W sumie żeby sprawdzić czy to nie wina rozdzielacza w ciągniku, to mogę zaryglować komorę i odpiąć węże od ciągnika. Będzie wiadomo, czy winny jest ciągnik, czy prasa. Rolki od ryglowania się OK - to fotka daje takie złudzenie. Poza tym są brudne (łańcuchy strasznie chlapią olejem).
  4. Zgadza się, że nie otworzą się. Ale w ciągniku puszcza u mnie trochę rozdzielacz i przy dłuższym prasowaniu jednego bala potrafi się hak otworzyć. Faktycznie są trochę luzy na sworzniach. Będzie trzeba chyba dać do regeneracji rozdzielacz. Prościej to zrobić niż bawić się z usuwanie luzów.
  5. Witam, Zerknijcie proszę czy haki w Variantach 180 ryglują się u Was do końca (do samego dołu)? U mnie wygląda to jak na fotkach (przy maksymalnym wsunięciu siłowników od zamykania klapy).
  6. W mojej wersji nie ma oddzielnego zbiornika na hydraulikę. Jedyny to ten w plecaku (kilkanaście litrów - bardzo mało). Skrzynia pracuje na innym oleju. Na plecaku są jakieś korki, to myślę, że coś znajdę. Orbitrol korzysta z tego samego oleju co hydraulika. Powrót z orbitrola jest poprowadzony przez filtr. Obawiam się, że gdybym podpiął pod niego powrót z ładowacza, to mogłoby go rozerwać (zbyt duży przepływ).
  7. To tylko zawór poglądowy - w moim przypadku muszę mieć pod 12V z przepływem co najmniej 60 l (mam pompę 58 l). Z wyprowadzeniem ciśnienia z pompy na zawór, a dalej na ładowacz i podnośnik nie będzie problemu. Muszę tylko znaleźć jakieś miejsce w podnośniku do którego poprowadzę powrót z ładowacza. Podsumowując... to chyba faktycznie najlepsze rozwiązanie - jak wstępnie liczę, to będzie kosztowało mnie to ok 400zł Taniej byłoby gdyby zastosować manualny zawór. Jednak musiałbym go zamontować w kabinie, a w raz z nim wszystkie przewody, które musiałyby być do niego podpięte - to raczej odpada. Dzięki @peewee1984 za pomoc.
  8. Masz rację @peewee1984 Coś takiego by chyba wystarczyło? Zawór hydrauliczny sterowany elektrycznie 3-drogowy https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Zawor-hydrauliczny-sterowany-elektrycznie-3-drogowy-32-gwinty-38-napiecie-24V-przeplyw-60Lmin-cisnienie-max-315bar/24025 Do tego w kabinie zamontować jakiś przełącznik z pozycjami ON - OFF Na OFF - działa podnośnik Na ON - działa ładowacz Jedyna wada to to, że nie mogę używać obu jednocześnie, ale, to w sumie nie jest problem.
  9. Witam, Chcę założyć ładowacz czołowy do DX 6.30. Zastanawiam się, gdzie wpiąć się do układu hydraulicznego, aby zasilić rozdzielacz od ładowacza czołowego. Na podnośniku zauważyłem jeden korek - może na nim jest ciśnienie i mógłbym z tego miejsca wyjść na rozdzielacz (zaznaczyłem na fotce czerwoną strzałką). Jeżeli nie ma miejsca na podnośniku z którego można by wyprowadzić zasilanie drugiego rozdzielacza, to pozostaje wpięcie się pod rurkę ciśnieniową między pompą, a podnośnikiem?
  10. Problem rozwiązany. Odwrotnie była włożona tarcz od WOMu (na rysunku oznaczona nr 23). Przy okazji jak był rozpołowiony wyregulowałem łapki. Teraz jest wszystko idealnie. @piotrbm_211320 ogromne dzięki za pomoc.
  11. Co masz na myśli przez docisk pośredni? Tam jedyne co można odkręcać, to: - całe sprzęgło (śruby oznaczone nr 13) - regulacja imbusem wysokości łapek od jazdy (3 śruby) - regulacja sprzęgła od womu (3 nakrętki na 14 klucz) - Wydaje mi się, że to masz na myśli jako docisk pośredni. Doszedłem do tego, że sprzęgło działa lepiej jak popuszczę te nakrętki. Popuściłem je tak dużo, że trzymały się na 3 zwojach gwintu (nie dało się już wyłączyć womu przy skręconym na max cięgnie), a sprzęgło nadal ciągnie - co prawda trochę mniej, ale ciągnie. Dodam, że sprawdzałem działanie sprzęgła co pół obrotu nakrętek regulacyjnych. Także nie mam już pomysłu - może jednak coś jest źle złożone, albo uszkodzone/zużyte w sprzęgle? EDIT Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz... może odwrotnie zamontowałem tarczę (oznaczona na schemacie nr 23)? Nie pamiętam teraz, czy piasta na tarczy jest po obu stronach tyle samo wysunięta, czy też może w jedną stronę odchodzi szerzej. Jeżeli z jednej strony jest szersza, a zakładając, że zamontowałem ją odwrotnie, to przy wysprzęglaniu zapiera się o piastę i ciągnie.
  12. Moje kręcenie śrubami niewiele daje. Jedyny efekt jest taki , że po delikatnym wkręceniu nakrętek do WOM mogę go już wyłączyć (nakrętki są wkręcone do krawędzi śruby - brzeg nakrętki jest zrównany z końcem śruby). Teraz łapki od jazdy - tu jest problem. Cały czas sprzęgło ciągnie. Przy włączonym wom ciągnie ono delikatnie (kontrolka od smarowania skrzyni gaśnie dopiero podczas włączania biegu (synchronizator ją zatrzymuje). Jednak, gdy wom jest wyłączony, to praktycznie biegu nie da się włączyć tak mocno ciągnie sprzęgło. Poza tym pedał sprzęgła wyraźnie ciężej pracuje niż przy włączonym womie. Może jest coś źle złożone? Tylko co - to sprzęgło jest tak proste w budowie, że w sumie nie wiem co można tam źle złożyć. Chyba tylko sprężynę dociskającą można źle na kołeczki ustawić, ale pilnowałem tego przy składaniu. Także na chwilę obecną jestem w kropce. Regulacja nic nie daje (a może coś źle robię). A gdybym go rozjechał ponownie nie wiem na co mam patrzeć jeszcze przy tym sprzęgle. Proszę o pomoc. Moje sprzęgło, to coś takiego:
  13. Tak, wiem o tym nieszczęsnym okienku. Niezły wyczyn coś przez nie zrobić, ale już dorobiłem sobie klucz, żeby dobrać się do tych śrub. Jaka jest zasada regulacji... Czy najpierw regulować jazdę, czy wom? Czy jeżeli najpierw jazdę, to czy nakrętki od womu mają być np na max popuszczone?
  14. Witam, Wymieniałem w DX6.30 łożyska oporowe oraz łożysko na wałku sprzęgłowym. Miałem tak genialnego mechanika, że rozebrał sprzęgło niepotrzebnie (najlepsze jest to, że już składałem wszystko sam, bo się więcej nie pojawił) - wcześniej działało prawidłowo. Wydaje mi się, że sprzęgło złożyłem dobrze - tarcze odwracałem tak, żeby pasowały do powierzchni ciernej (widać takie rowki od zużycia). 3 śruby regulacyjne od łapek jazdy nie były ruszane. Natomiast 3 nakrętki od łapek wom były odkręcone (nie wiem ile były wcześniej wkręcone). Obecnie wkręciłem je tak, aby całe wraz z kołnierzem wchodziły na szpilki. Efekt był taki, że sprzęgło pracowało bardzo ciężko (zwłaszcza przy wyłączonym wom). Poza ty, po naciśnięciu sprzęgła przy próbie włączenia biegu czuć, że sprzęgło nadal trochę ciągnie. Wiedząc, że jedyne co zmieniło się w regulacji sprzęgła, to łapki od wom. Wykręciłem więc 3 nakrętki regulacyjne tak że ich kołnierz przestaje za śruby. Zmieniło się tyle, że sprzęgło pracuje już lżej, ale nadal (co prawda trochę mniej) po wysprzęgleniu skrzynia ciągnie. Poza tym nie mogę wyłączyć wom - nie da się już skrócić cięgna od regulacji wom. Przed remontem nakrętka regulacyjna na cięgnie od womu była mniej-więcej w połowie. Pomóżcie proszę jak się z tym uporać. Czy coś nie tak z regulacją, a może coś w sprzęgle jest do wymiany?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj