KrzysztofLewandowski

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Polecane posty

killler89    0

ok w takim razie zamawiam ten zestaw za 28zł w sumie to potrzebne tylko oringi i ta uszczelka ale tutaj uszczelka widze jest z innego materialu, bo na allegro to same gumowe sa od mf. jeszcze podpowiedz czyli musze odkrecic dzwigienki od gazu i gaszenia i dopiero wtedy zdjac pokrywke tak ?a ta sprezyna o ktorej wspominales ze jest bardzo wazna to jest zaczepiana jakos czy jak ?bede delikatnie podnosil pokrywke ale zawsze lepiej wiedziec wiecej na co zwaracac uwage

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Co do szczegółów postępowania podczas wymiany oringów pozostawiam do własnych przemyśleń.

 

Procedur postępowania podczas demontażu może być wiele, ale zaproponuję jedną z nich. Czynności przygotowawcze: Ciągnik należy zgasić i zaciągnąć hamulec postojowy. Przycisk linki gaszenia wcisnąć (w pozycji do jazdy). Dźwignię gazu ręcznego ustawić na minimum (pozycja max w przód) i odczekać aż silnik ostygnie.

1. Zakręcasz dopływ ON (jeśli oczywiście jest zawór).

2. Odkręcasz śrubę i odłączasz przewód nadmiaru paliwa.

Zapamiętaj w jakiej pozycji są dźwignie gazu i gaszenia (powinny opierać się o ograniczniki), bo w takiej samej należy je potem ustawić.

3. Odłączasz linkę gaszenia oraz linkę gazu.

4. Odkręć nakrętki z obydwu dźwigni przytrzymując za ramiona nań.

5. Odkręcasz dwie nakrętki (powinna być plomba) mocujące pokrywę, podnosisz ją i odchylasz na silnik.

WAŻNE!!!

Zapamiętaj, w które otwory wpięta jest DUŻA SPRĘŻYNA, zarówno z lewej, jak z prawej strony! Najlepiej zrób zdjęcie.

6. Z jednej ze stron rozpinasz sprężynę i bierzesz całą pokrywę z dźwigniami na warsztat.

Sprężynę najlepiej rozpiąć z prawej strony (porównaj ze zdjęciem z postu17 w tym temacie) poprzez naciśnięcie trzpienia za pionową blaszką.

WAŻNE!!!

Na trzpieniu jest MAŁA SPRĘŻYNKA, tak więc puszczając go nie dopuść do wpadnięcia jej do środka pompy! Trzpień i sprężynkę należy zabezpieczyć odkładając je na bok.

 

Możesz tego nie robić, ale uważaj, żeby podczas wymiany oringów (kręcenia pokrywą) sprężynka nie spadła do środka. Tu nie chodzi o tę dużą, ale o małą na trzpieniu trzymającą tę dużą za blaszką z prawej strony. (patrz zdjęcie z postu17 w tym temacie)

7. Wpychasz obie dźwignie do środka i wyciągasz je, wymieniasz oringi i wkładasz ponownie w określonej wcześniej pozycji.

 

Kilka uwag końcowych

Wszystkie podkładki miedziane podczas montażu zakłada się nowe!

Przed założeniem nowej uszczelki pokrywy należy usunąć pozostałości poprzedniej, ale w taki sposób, aby nie uszkodzić płaszczyzny – grozi przeciekaniem, czyli papier ścierny i pilnik odpada. Najlepiej ostrym nożem lub innym skrobakiem, ale tak, żeby nie pozostawić rys!

 

Przy montażu postępujemy w odwrotnej kolejności. Tu nie ma żadnej filozofii, pragnę jedynie zwrócić uwagę na pewne ważne punkty podczas montażu, a mianowicie:

  1. Sprężyna ma zostać zamontowana w te otwory w których była (jeśli była rozpinana)
  2. Dźwignia gaszenia musi zostać ustawiona tak, aby pręcik trafił w otwór w blaszce.

 

Na zakończenie

Nie przejmuj się opisem w rzeczywistości jest DUŻO łatwiej. :D

Za błędy lub braki w opisie przepraszam.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Przy demontażu pompy wtryskowej trzeba wyjąć pompę hydrauliki.Czy można ją wyjąć bez spuszczania oleju czy będzie wyciekał przez rurę ssawną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Oleju nie trzeba spuszczać, gdyż pompa hydrauliczna jest wyżej niż poziom oleju w skrzyni (pod warunkiem, że ciągnik stoi poziomo).

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Dzięki,pytam bo jakoś wydawało mi się ,że może wylewać się przez rurę co ssie bo jest to dość nisko wzgl.skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Izyth0r    30
Napisano (edytowany)

Witam czy w pompie Lucas CAV można wymontować ten nylonowy filterek bez odkręcania wszystkich 6 przewodów oraz tych 4 śrób, jedynie odkręcając przewód paliwowy i króciec? Chodzi tylko o wyczyszczenie tego filterka.

Edytowano przez Izyth0r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Dodam może ,że warto też sobie zrobić dobre znaki ale już głębiej w otworze tzn bezpośrednio na kole pompy(co wchodzi w zębate) oraz na kole zębatym ale już pod podkładką.

Podkładka ma dość spory luz na otworach i może być błąd montażu-ustawienia pompy.

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexter00    30

Witam. Chciałbym się podpiąć. W JD. 2040 mam identyczną pompę w której mam wycieki paliwa ( na zdjęciu na 1 stronie po prawej stronie pompy przy okrągłym dekielku na 4 śrubki do którego dochodzi czarny przewód). Pytanie czy jak odkrece te śrubki to nic się nie stanie i co trzeba wymienić żeby ńie cieklo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Hej, czy tylko ja nie widzę rysunków z pierwszego posta AlaCapone ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paolaq    0

Proszę o pomoc na zdjęciu pompy numer 4 śrubka mi się ukręciła jak ja wykręcić? Czy trzeba rozkręcić całą pompę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj