Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ten schemat jest od modelu 6150. I jak widać powinna być na górze ale u mnie nie ma. Mam tylko tą na dole. Tak sobie myślę, że projektując model 3000 w ogóle nie dali tam smarowniczek, później jak wchodził następca 6100 to dodali na dole bo tam najczęściej łożyska się sypią, a w serii 6200 mamy już komplet góra/dół.

 

Zastanawia fakt tych podkładek czy oby na pewno na dole ich nie ma, bo może być tak jak i z kalamitkami, schemat swoje, rzeczywistość swoje. Myślałem, że nawet może ktoś dekle wymienił ale na dole gdzie mam smarowniczki to jest wyfrezowane zarówno i w deklu i troszkę zahaczone o samą obudowę łożyska więc lekki znak by był a tu wszystko na gładko.

 

Co do smarowania osi to mam tylko dwie kalamitki te z instrukcji obsługi od modelu 61XX i po wykręceniu ich tak jak pisałem drut wchodzi na głębokość 10cm. No nic kiedyś spróbuję dobrze ten kanał wyczyścić ze smaru aby ocenić co się tam dzieje.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

031.JPG

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Seria 61xx już ma inny typ osi {DANA czy jakoś tak) w serii 30xx wspornik i tuleje wyglądają tak; http://allegro.pl/tulejka-tuleja-zawieszenia-osi-massey-ferguson-mf-i5333884383.html na końcu rysunek. Z Twojego rysunku wynika że kalamitki idą nad osią, może wystarczy podlewarować za wspornik żeby oś dostała luzu na górze to smar wejdzie.

 

Podkładki dystansowe wystarczą tylko z jednej strony (góra) żeby skasować luz na łożyskach stożkowych. To jest normalne i raczej nigdzie nie stosuje się dwustronnie podkładek dystansowych do kasowania luzu. To zbyteczna komplikacja.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano (edytowane)

Ok, z tymi podkładkami trochę teraz mi rozjaśniłeś. Co do kalamitki to sprawdziłem jeszcze raz i otwór jest wyfrezowany tylko w tym deklu. Wcześniej pisząc, że trochę haczy o obudowę myliłem się. W wolnej chwili spróbuję sposobu, który opisujesz jeżeli chodzi o oś.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Stożkowe. Pewnie dolne zardzewiało, tak jak u mnie, a górne jak nowe chociaż nie było kalapitek .

Rozebrałem zwrotnicę i jest dokładnie jak napisałeś. 

Mam pytanko, na czopach są rowki w których powinny chyba być oryngi. Na schemacie od @andrewk są to chyba pozycje 11 i 24. Wie ktoś jakie wymiary tych oringów są?

Opublikowano

W zależności od numeru seryjnego albo mają tam oringi albo specjalne uszczelnienia, oczywiście odpowiednio droższe.

Jeśli masz oring to jego dokładny wymiar to 3,53x57,15 ale coś zbliżonego też da radę.

 

Opublikowano

Ok. dzięki za info.  Model to 3065 i po rowku wnioskuję że powinien być oring. Dodatkowo przewiercę otworki i założę kalamitki w deklach dolnych bo to prosta sprawa jest. Smarowanie chociaż raz w roku dolnego łożyska będzie najlepszym zabezpieczeniem przed korozją.

Opublikowano (edytowane)

Póki co nie było czasu się głębiej zaznajomić z tematem luzów :) Ale doszedł kolejny.... Jest jeszcze luz między zwolnicą, a zwrotnicą. Patrzyłem w katalogu i idą tam łożyska takiego samego rodzaju jak w zwrotnicach czyli aby skasować tam luz też chyba można użyć podkładki ( w katalogu brak o tym mowy ) ? Nie wiem dokładnie jak to jest skonstruowane bo nigdy nie miałem z takim czymś styczności. Luz zaznaczyłem w dodanym pliku na czerwono.

 

W galerii widziałem, że element nr 39 jest przykręcany śrubami, w podanym schemacie nic takiego nie mam.

 

Gdyby, ktoś udzielił kilku wskazówek to byłbym happy :D

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

sd.jpg

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Zgadza się odkręcasz 6 śrub właśnie tego elementu i zdejmujesz ciągnąc za element 32 i wszystko schodzi tyle że nie koniecznie lekko bo jest osadzony na kołkach ustalających. Tylko mówię o serii30 bo rysunek chyba nie jest od serii 30 nie jestem pewien

Opublikowano (edytowane)

Wlasnie schemat od 6150, takiego masseya posiadam. Fajnie by bylo gdyby ktos sie odezwal od tej serii. Lozyska trzeba wymieniac czy mozna wyregulowac ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Na pewno trzeba odkręcić pokrywę nr. 42 ile wyjdzie części przy okazji nie wiem , powinna się ukazać nakrętka koronowa nr.18. Nią się kasuje luzy na łożyskach. Nie ma podkładki zabezpieczającej, to śrubę blokuje się przez wgięcie specjalnej wargi (na śrubie) w rowek w obudowie

Opublikowano

Dokładnie tak się to kasuje, wychodzi  wspornik satelit . Ale żeby ją przekręcić musiałem sobie zrobić klucz z kawałka rury. Ta nakrętka powinna być dociągnięta momentem 450nm.

Opublikowano (edytowane)

Są dwa łożyska zwolnicy pod nr 37, czyli rozumiem, że luz jest na łożysku wewnętrznym i tą nakrętką dociągam. Hemi, mógłbyś podać numery, które idą do demontażu aby dostać się do tej nakrętki ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Dzieki

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Dla serii 6100, 11 to oring 3.53x57.15 mm. Natomiast 24 to specjalny uszczelniacz  

https://www.google.pl/search?q=3429317m1&client=opera&hs=q72&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjbwJGO7uPJAhUFVhQKHUsZCTUQ_AUICCgC&biw=1366&bih=658

 

Taki uszczelniacz może być też "u góry"  jak jest fabryczna kalamitka.

 

Jak ktoś wymienia te uszczelniacze to polecam kupić corteco, różnica w cenie nie duża. Corteco wykonane z miekkiego materiału jak oringi a np. bepco (niebieskie) są twarde jak plastik.

Opublikowano (edytowane)

Rozkręcam przodek i zauważyłem, że mam lekko wyjechane tuleje łączące wał napędowy. Poszukałem i ceny wahają się od 110zł do nawet 250/szt :blink:
 
Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/tuleja-wom-1-3-8-z6-6-frezow-35-mm-130mm-i5994601828.html

 

Jak myślicie nada się ? Jest o 18mm dłuższa ale jeżeli dałoby rade ją wcisnąć to jest to raczej zaleta. Wystarczyło by jedynie przewiercić miejsce na zabezpieczenie. Co myślicie ?

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Wysłałem pytanie, znając życie to na pewno z najlepszej utwardzanej stali :D

 

250zł/szt nie uśmiecha mi się płacić, a 100zł też nie wiadomo jakiej jakości i może się okazać, że płacimy tylko za przeznaczenie i nr części.

 

 

No i dostałem @. Nie ma żadnych informacji nt. stali, pisał tylko, że jest do wałków WOM więc przenosi duże obciążenia. Raczej zrezygnuję.

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Wracając do tematu luzu na łożyskach piasty. W serii 61XX piasta nie jest przykręcona na zwykłe śruby tak jak to jest w serii 3XXX. Jest jedna duża nakrętka z możliwością blokowania poprzez zagięcie ( widać na dołączonym obrazku ). Jest taki plus, że śruba nam się nie odkręci i i koło nie odpadnie jak co niektórym użytkownikom starszych modeli :D Cała śruba ma 10cm średnicy, 9cm pomiędzy wcięciami - jest jakiś ori klucz do kupienia ?  Pół dnia dorabiałem klucz i odginałem zabezpieczenie :mellow: O ile w lewą stronę udało się odkręcić o ok 1/3 obrotu to w prawo poszło ze 2mm ;[ Używałem długiej przedłużki jednak nasadka, którą dorobiłem pewnie się nie trzyma. Nie zrzucałem kola, odkręciłem tylko dekiel - ma to jakieś znaczenie ? Oczywiście ciągnik dźwignięty i swobodni można kręcić kołem.

 

Czekam na jakieś wskazówki  -_-  

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

zwrotnica.jpg

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Sorry, że pisze post pod postem ale taki ruch tutaj, że nie nadążam czytać :D

 

Odkręciłem nakrętkę bo dokręcić jej nie było sposobu. Chciałem, zrzucić całą ta piastę co siedzi na wieloklinie - nie ma szans. Opukiwałem młotkiem. Dorobiłem ściągacz z płaskownika 5mm na 4 śruby dekla + zaślepiona rurka by nie zapierać w ośkę. Jak siedziało tak siedzi. Ze ściągacza bumerang się robi i strach by śrub nie urwało. Później próbowałem grzać to palnikiem ( te koło co siedzi na wieloklinie ) + ściągacz i jednoczesne opukiwanie tego wkoło. No i po tych zabiegach doszedłem do wniosku, że tak naprawdę luz nie jest jakiś kosmiczny :lol: Nic nie wskórałem -_-

 

Nakrętka ma na całej grubości gwint łącznie z kołnierzem, który się zagina. jak nietrudno sobie wyobrazić przy odginaniu gwint powiedział pa pa. Musiałem ściąć w tym miejscu kawałek kołnierza kątówką.  Myślałem, że zrzucę piastę i później dosunę tak jak trzeba i blokada nakrętki będzie w innym miejscu - jak pisałem wyżej nie udało się. Dospawałem do nakrętki w brakujące miejsce kołnierz + skręciłem wszystko na czerwony klej do gwintów ( dość obficie posmarowałem ). Kołnierz zagięty, na ten moment musi wystarczyć.

 

Wie ktoś gdzie można kupić nową nakrętkę ?

 

Gdybym wiedział bym wymienił tylko olej i nie było by problemów i 3 dni w plecy <_<

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Widziałem to, towar niedostępny... Tutaj cena 34, u korbanków ponad 200  :lol: i też nie mają... :o

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

No mi się też zachciało kasowania, ale nie miałem weny tworzyć odpowiedni klucz i masakrowaliśmy tą nakrętkę na dwie brechy i młotek-przecinak. Poszło może po 3/4 obrotu i  stop, tak zostawiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v