Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

andrewk    72

Zima czas przygotowań do sezonu :) Nie znalazłem nigdzie tematu o punktach smarowania przednich zwrotnic. Do zwolnic zaleję API GL5 80W90, ale mam problem z odnalezieniem kalamitek. Są po 1szt patrząc od spodu na kwadratowe miejsce. Na górze też w tym kwadratowym miejscu chyba powinno być łożysko ale żadnej kalamitek, żadnego miejsca tam nie ma aby ewentualnie ją wkręcić W samym krzyżaku są jakieś ? Czekam na odzew z góry ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


sznajdik    131

Nie wiem o jaki model pytasz ale chyba większość ma łożyska toczne stożkowe które wystarczy nasmarować raz na parę lat np. przy wymianie uszczelniaczy czy krzyżaków i wystarcza odkręcasz 4 śruby zdejmujesz dekiel trochę smaru i gotowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


andrewk    72

6150


Mowisz o tych lozyskach gora/dol ? Do dolego mam kalamitke, a do gornego nalezy odkrecic dekielek od gory na 4 sruby ? Krzyzaki jakos sie smaruje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Jak w krzyżakach jest smarowniczka to się smaruje ale przeważnie ich nie ma możliwe ze ktoś dorobił tam smarowniczki bo przeważnie wysiadają dolne łożyska bo tam woda częściej zachodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


andrewk    72

a w jakiej zakładce się znajdujemy ? no chyba dział o massey'ach, a nie jd czy df.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adrian3005    45

U mnie w 6290 przy zwolnicy mam na dole i na górze kalamitkę, obok tych włąśnie dekli kwadratowych na 4 śrudby . Snaruję jeszcze ośkę tzn w środku ciągnika gdzie jest zawieszona i to by było chyba na tyle.

Myślę jeszcze nad sprawdzeniem oleju w przedniej osi ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrewk    72

Właśnie na górze nie mam kalamitki ale to nic najwyżej odkręcę dekielek i sprawdzę co się dzieje. Oprócz przedniej ośki są u mnie jeszcze kalamitki przy tylnych kołach  od spodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hemi    16

U mnie też u góry nie było kalamitek ale sobie dorobiłem. Oś powinna być smarowana co 50 mtg. Tylne koła co 500 mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrewk    72

Próbowałem dziś trochę posmarować. Zwrotnice gotowe, tylne koła również ale zatrzymałem się na przedniej osi tej na środku ciągnika. Mam dwie kalamitki i nie sposób wtłoczyć smar. Myślałem, że wina smarowniczek ale po wykręceniu idzie przez nie lekko więc jest gdzieś coś zasyfione w kanałach. Macie jakiś sposób na odetkanie bez zbędnego rozbierania ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adrian3005    45

U mnie jedną idzie smar, a druga tak samo jak u CIebie, czyli kanał zasyfiony .

Jedną smaruję, a drugą próbowałem przetkac, drut wkładałem, troche przetkał ale nie idzie tak jak powinno iśc. Ale jakoś nie widzi mi się okręcanie całej osi żeby to zrobic ...

CHociaż można chyba wykręcic podkowę a oś podlewarowac i może by wyjął 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


andrewk    72

Na większość postów odpisuję poprzez telefon ( z tego powodu często w moich wypowiedziach brak jest polskich znaków, telefon z UK ) i nie mam żadnych problemów z obsługą forum.

 

Odnośnie tematu to jutro spróbuję się przebić chociaż nie wiem z jakim skutkiem :) Mam jeszcze pytanie odnośnie tych łożysk góra/dół w zwrotnicach. Wizualnie po zdjęciu dekla nic nie zauważyłem ale po nasmarowaniu coś mnie ruszyło i szarpnąłem kołem do siebie i wyczułem delikatny luz. Przeguby kulowe od kierowniczego wymieniałem ok 100mth wstecz i tutaj był luz w poziomie, a teraz mam w pionie. Luz jest delikatny wiec nie przejmować się i jeździć czy lepiej wymienić komplet i mieć święty spokój ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



hemi    16

U dobrego dostawcy dostaniesz, albo u tokarza. Zmierz ile musisz dołożyć, luz w pionie 0,15 do 0,25mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ptaszyna    125

W moim co prawda starszym MF3065 też nie ma smarowniczek na zwrotnicach, nie wiem co robić czy rozbierać i smarować? trochę to nie hallo mi się wydaje, choć przy skręcaniu skrzypi. Takie pytanie są tam łożyska toczne stożkowe czy może ślizgowe, kto rozbierał i wie?

Na sworzniu centralnym jak nie chce wchodzić smar to bardzo prawdopodobnie tulejka się przekręciła i nie pasuje otwór. Można przewiercić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hemi    16

Stożkowe. Pewnie dolne zardzewiało, tak jak u mnie, a górne jak nowe chociaż nie było kalapitek . i Jeszcze tuleja-panewka wyjechała z obudowy i trzeba było most tulejować, smar też nie wchodził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrewk    72

Dolnego łożyska nie ruszałem, tam też są te podkładki do regulacji ? Bo według poniższego schematu podkładka znajduje się tylko na górnym łożysku ( nr12 ). Na dolnym przynajmniej według rysunku nic nie ma.

 

Druga sprawa to ta nieszczęsna oś na środku. po wykręceniu kalamitki drut wchodzi na ok 10cm w głąb. Wiercenie coś da ?  

post-93767-0-19008800-1449903105_thumb.jpg

Edytowano przez andrewk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lukbold    411

ja się kiedyś bawił i próbował taki zaschniety smar WD40 rozrzedzic albo beznyzną rozpuścic... nawet poszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrewk    72

Dokładnie drut wchodzi gdzieś ok 10 cm w głąb.

 

Zapomniałem wrzucić ten schemat, już jest.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

10cm?!!!! to chyba ci się ktoś tam przewiercił przez wszystko co możliwe bo mu smar nie szedł i dalej nie idzie. 10mm to bym zrozumiał ale nie cm z punktu  technicznego nie możliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ptaszyna    125

Na schemacie są kalamitki poz.23 dół i góra. Pytanie od jakiego modelu ten schemat 61xx czy 30xx. Może są ułamane i nie widać miejsca gdzie powinny być. Trzeba to dokładnie obejrzeć(myślę o sobie).

Co do sworznia centralnego to ja mam kalamitki w obudowach zewnętrznych a nie w sworzniu. W obudowach są tuleje mosiężne i gdy tuleja się przekręci to zamyka otwór i smar nie wejdzie, dlatego pisałem że można nawiercić nowy otworek w tulei. Tylko te 10 cm mi nie pasuje. Mój to MF3065

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×